|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak zasilania podczas jazdy? |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 20:28 Brak zasilania podczas jazdy?
|
|
|
Problem jest następujący: zapala za pierwszym razem, ale jak już jadę to w pewnym momencie zaczyna się dusić i zapala się lampka ładowania - silnik gaśnie...zapalam od nowa i jest ok - dzieje się tak tylko jeden raz po zapaleniu. Zrobiło mi się to teraz gdy jest ciagle mokro. Czy to przewody wysokiego napięcia czy coś innego? |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 20:43
|
|
|
mogą to być te przewody, ale ogólnie to robi Ci się jakieś porządne zwarcie, bo gdyby nawet siadał alternator (regulator napięcia, szczotki itp) to na akumulatorze by szło dalej;
w zasadzie masz takie opcje:
1) zły kontakt i "spawanie" 'masy', która jest wspólna dla alternatora, akumulatora i auta; pooglądaj i poczyść wszelkie masy np pod akumulatorem z dołu bo może spawać, robi się opór i siada;
2) bardziej możliwe - zwarcie w alternatorze , zalewa go/coś lata, pęka mu obudowa, cokolwiek - jest on zwarty wprost z akumulatorem, więc gdy w alternatorze masz porządne zwarcie , to nei dość , że znika ładowanie to jeszcze zwiera akumulator - wtedy wszystko zgaśnie; obejrzyj to bo możesz załatwić na amen alternator jeśli to tam jest problem, a tak to jeszcze możesz uratować;
3) porządne zwarcie gdzie indziej na kablach głównych zasilających, pod maską raczej jeszcze, bo dalej to wszystko masz za bezpiecznikami; albo główne kable akumulator, alternator itp albo przewody wysokiego nap.
powodzenia |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
hans
Wiek: 45 Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 14 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-12-2006, 23:47 Re: Brak zasilania podczas jazdy?
|
|
|
Cześć mrk69
Mnie dokładnie to samo zaczęło dziać kilka dni temu.
Jako ekstras dostawałem jeszcze gigantyczny strzał w kolektor dolotowy tuż przed zgaśnięciem silnika. Potem chwila odpoczynku i auto zapala jak złoto.
Za którymś z kolei razem zauważyłem że auto gaszone jest przez włączający się wentylator chodnicy
Koniec końców winowajcą okazał się zaśniedziały przewód w kabeloczku przy głównym zabezpieczeniu prądowym instalacji. Odczyściłem, dogniotłem kombinerkami i auto ozdrowiało.
Sprawdź czy i Tobie kable w tamtej okolicy patyną nie zaszły.
Pozdrawiam
Hans |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2006, 14:57
|
|
|
Dokładnie i ja to miałem.
Rozwiązanie usterki:
Wymiana przewodów, palca rozdzielacza, kopułki.
Efekt .......Wszystko OK |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-12-2006, 15:47
|
|
|
Sprawdz sobie stan paska alternatora,tak na wszelki wypadek 10pln kosztuje moze warto by bylo zainwstowac,mnie tez ostatnio sie zapalaa kontrolka ,ale to ewidentnie byl pasek bo piszczał |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|