|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ciężko pali |
Autor |
Wiadomość |
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-07-2005, 08:18 Ciężko pali
|
|
|
Od pewnego czasu uruchomienie silnika (1.6 Gaźnik) niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły - Gaz czy benzyna trwa bardzo długo. Świece zapłonoe mają ok. 15tys przebiegu (NGK 7) Myślałem o membranach w mieszalniku gazu ale na benzynie jest prawie to samo. Wymieniłem cewke zapłonową (sprawna 100%) nic nie pomaga. Mam troche wypalone styki w kopółce ale jak silnik odpali pracuje b. dobrze. Regulacje ustawienia nic nie pomaga. Gdzie jeszcze szukać bo rozrusznik cierpi |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-07-2005, 08:23
|
|
|
Akumulator może być na wykończeniu. Ewentualnie źle dobrane ma parametry. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-07-2005, 08:44
|
|
|
Akumulator 60Ah na gwarancji 100% sprawny bo rozrusznik obraca jak wariat. Do tej pory palił "na dotyk" i to na gazie (zima 20st mrozu, na gazie - dwa obroty silnika rozrusznikiem i w droge). To się stało "nagle". Chyba wymienie membrany w mieszalniku bo benzynie ze stacji w moim rejonie to nie ufam a i gaźnik nie wiem jak tam stoi. Oznaki -jakby się "zalewał"
A czy można kupić zestaw naprawczy do gaźnika (uszczelki, membrany, dysze) bo w sklepach w radomiu nikt nie ma i mowią że nie ma wogóle - tylko serwis |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
grysik
witamy nowego
Dołączył: 26 Gru 2004 Posty: 7 Skąd: krakow
|
Wysłany: 26-07-2005, 09:34
|
|
|
Mam to samo z SW 1.6 tylko ze ja mam na wtrysku zimny silnik nie chce odpalic musze go kręcić ze 2 min i dopiero odpali |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-07-2005, 13:21
|
|
|
wglogowski
Proszę sprawdzić czy dopływa paliwo do gaźnika - mechaniczna pompę paliwa.
grysik
Proszę sprawdzić ciśnienie paliwa doprowadzanego do wtryskiwacza. Jeżeli będzie mniejsze od 0,8 bara to wtryskiwacz nie otworzy się.
Jeżeli to jest ten przypadek to trzeba wymienić przewody paliwowe wewnątrz zbiornika paliwa łączące pompę, rurkę miedzianą (spiralnie zwiniętą) i rurkę wyjścową z zbiornika. Przewody te pracują obustronnie cały czas w benzynie z czasem pod działaniem benzyny nie trzymają ciśnienia (parcieją) i paliwo wylewa się częściowo do zbiornika paliwa. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-07-2005, 07:02
|
|
|
Cytat: | Proszę sprawdzić czy dopływa paliwo do gaźnika - mechaniczna pompę paliwa. |
Pompkę paliwa mam zrąbaną bo cieknie z niej olej i zaworki nie trzymają (paliwo wraca do zbiornika). Nie mam narazie kasy na nową. Ale to mi narazie nie przeszkadza bo jeżdżę na LPG. Na benzynie testowałem tak: Podczas jazdy przełączałem na benzyne jechałem ok 2Km i gasiłem samochód po ok 20 min. odpalałem. Silnik zapalał ale po "heblowaniu" podobnie jak teraz na gazie. Jeżeli pompka nie trzyma i paliwo wraca do zbiornika to benzyna która jest w komorze pływakowej w gaźniku nie powinna wrócić i mimo tego samochód powinien zapalić odrazu i najwyżej zgasnąć po chwili - z braku paliwa. ](*,)
Zrobiłem jeszcze jeden test tzn wczoraj wieczorem zgasiłem samochód przełącznikiem od gazu - gdy silnik pracował (na LPG) przełączyłem z pozycji "G" na "0" silnik zgasł - brak paliwa. Dziś rano włączyłem zapłon i jednocześnie przełącznik w pozycję "G" i "START" rozrusznika. Silnik "zagadał" po dosłownie jednym obrocie.
Teraz na 99% jestem pewny że ciężkie palenie na LPG - wina mieszalnika a co do benzyny to najpierw wg wskazówek Jadodady wymienię pompkę paliwa i sprawdzę zbiornik.
Czy w silniku z gaźnikiem może być elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej? Bo mam pompę od UNO 1.0i ze zbiornika. Widziałem, gdy robiłem tylne zawieszenie że wisi jakaś kostka przy zbiorniku (pewnie do pompy??) ale nie wiem czy tak może być i czy ta pompa będzie pasować.
pozdrawiam |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-07-2005, 20:12
|
|
|
wglogowski napisał/a: | Czy w silniku z gaźnikiem może być elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej? |
Moze byc, jesli odpowiednio przerobisz uklad.
Jednak standardowo nigdy w T/T przy gaznikach nie byly stosowane elektryczne pompy, jedynie mechaniczne.
Dopiero przy wtrysku (mono czy multi) byly stosowane elektryczne pompy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|