Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko pali
Autor Wiadomość
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2005, 08:18   Ciężko pali

Od pewnego czasu uruchomienie silnika (1.6 Gaźnik) niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły - Gaz czy benzyna trwa bardzo długo. Świece zapłonoe mają ok. 15tys przebiegu (NGK 7) Myślałem o membranach w mieszalniku gazu ale na benzynie jest prawie to samo. Wymieniłem cewke zapłonową (sprawna 100%) nic nie pomaga. Mam troche wypalone styki w kopółce ale jak silnik odpali pracuje b. dobrze. Regulacje ustawienia nic nie pomaga. Gdzie jeszcze szukać bo rozrusznik cierpi ;)
_________________
KLIK
  
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-07-2005, 08:23   

Akumulator może być na wykończeniu. Ewentualnie źle dobrane ma parametry.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2005, 08:44   

Akumulator 60Ah na gwarancji 100% sprawny bo rozrusznik obraca jak wariat. Do tej pory palił "na dotyk" i to na gazie (zima 20st mrozu, na gazie - dwa obroty silnika rozrusznikiem i w droge). To się stało "nagle". Chyba wymienie membrany w mieszalniku bo benzynie ze stacji w moim rejonie to nie ufam a i gaźnik nie wiem jak tam stoi. Oznaki -jakby się "zalewał"

A czy można kupić zestaw naprawczy do gaźnika (uszczelki, membrany, dysze) bo w sklepach w radomiu nikt nie ma i mowią że nie ma wogóle - tylko serwis
_________________
KLIK
  
 
 
grysik
witamy nowego


Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 7
Skąd: krakow
Wysłany: 26-07-2005, 09:34   

Mam to samo z SW 1.6 tylko ze ja mam na wtrysku :( zimny silnik nie chce odpalic musze go kręcić ze 2 min i dopiero odpali
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2005, 13:21   

wglogowski

Proszę sprawdzić czy dopływa paliwo do gaźnika - mechaniczna pompę paliwa.


grysik

Proszę sprawdzić ciśnienie paliwa doprowadzanego do wtryskiwacza. Jeżeli będzie mniejsze od 0,8 bara to wtryskiwacz nie otworzy się.
Jeżeli to jest ten przypadek to trzeba wymienić przewody paliwowe wewnątrz zbiornika paliwa łączące pompę, rurkę miedzianą (spiralnie zwiniętą) i rurkę wyjścową z zbiornika. Przewody te pracują obustronnie cały czas w benzynie z czasem pod działaniem benzyny nie trzymają ciśnienia (parcieją) i paliwo wylewa się częściowo do zbiornika paliwa.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-07-2005, 07:02   

Cytat:
Proszę sprawdzić czy dopływa paliwo do gaźnika - mechaniczna pompę paliwa.


Pompkę paliwa mam zrąbaną bo cieknie z niej olej i zaworki nie trzymają (paliwo wraca do zbiornika). Nie mam narazie kasy na nową. Ale to mi narazie nie przeszkadza bo jeżdżę na LPG. Na benzynie testowałem tak: Podczas jazdy przełączałem na benzyne jechałem ok 2Km i gasiłem samochód po ok 20 min. odpalałem. Silnik zapalał ale po "heblowaniu" podobnie jak teraz na gazie. Jeżeli pompka nie trzyma i paliwo wraca do zbiornika to benzyna która jest w komorze pływakowej w gaźniku nie powinna wrócić i mimo tego samochód powinien zapalić odrazu i najwyżej zgasnąć po chwili - z braku paliwa. ](*,)

:idea:

Zrobiłem jeszcze jeden test tzn wczoraj wieczorem zgasiłem samochód przełącznikiem od gazu - gdy silnik pracował (na LPG) przełączyłem z pozycji "G" na "0" silnik zgasł - brak paliwa. Dziś rano włączyłem zapłon i jednocześnie przełącznik w pozycję "G" i "START" rozrusznika. Silnik "zagadał" po dosłownie jednym obrocie. :-k

:idea:

Teraz na 99% jestem pewny że ciężkie palenie na LPG - wina mieszalnika a co do benzyny to najpierw wg wskazówek Jadodady wymienię pompkę paliwa i sprawdzę zbiornik.

Czy w silniku z gaźnikiem może być elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej? Bo mam pompę od UNO 1.0i ze zbiornika. Widziałem, gdy robiłem tylne zawieszenie że wisi jakaś kostka przy zbiorniku (pewnie do pompy??) ale nie wiem czy tak może być i czy ta pompa będzie pasować.

pozdrawiam 8)
_________________
KLIK
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-07-2005, 20:12   

wglogowski napisał/a:
Czy w silniku z gaźnikiem może być elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej?

Moze byc, jesli odpowiednio przerobisz uklad.
Jednak standardowo nigdy w T/T przy gaznikach nie byly stosowane elektryczne pompy, jedynie mechaniczne.

Dopiero przy wtrysku (mono czy multi) byly stosowane elektryczne pompy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load