Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia przepustnicy PF 09/04
Autor Wiadomość
ynoyazda 


Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2012, 12:22   Czujnik położenia przepustnicy PF 09/04

Mam problem ze swoją Tempra otóż po odłączeniu tego czujnika auto chodz w trybie awaryjnym i gaśnie na zimnym oraz trzeba pryz zapalaniu lekko przegazować, gdy ten czujnik jest wpięty to auto ma ciągle 3000 obrotów, najprawdopodobniej jest on zepsuty, lecz nie potrafie w żadnym sklepie takiego czujnika dostac..... może macie jakies rady ?
  
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-01-2012, 13:42   

Na forum jest taki temat:

http://forum.tempra.org/t...-17-vt11516.htm

http://forum.tempra.org/t...tycznik&start=0
  
 
ynoyazda 


Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2012, 13:48   

Ale tez potrzebuje pomocy bo niestety nigdzie takiego czujnika nie potrafie dostac....
  
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-01-2012, 14:36   

Ale po co chcesz kupować, jak nawet nie zrobiłeś pomiarów, sprawdziłeś ścieżki itp.?

Może krokowy ci się zawiesił, to są naczynia połączone...

Nowego CPP raczej ciężko będzie dostać, jc. szukaj kompletnego zespołu wtryskowego - tylko, że kolego wypada się przedstawić i w sygnature dać model oraz wersje silnikową. Bo to takie wróżnienie z fusów.

BTW. Uwierz mi jak ja znalazłem informację o CPP, to ty też znajdziesz - kwestia przestudiowania forum.
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-01-2012, 15:23   

gru napisał/a:
tylko, że kolego wypada się przedstawić i w sygnature dać model oraz wersje silnikową. Bo to takie wróżnienie z fusów.

Nie Ty jesteś od takich spraw jak już coś. A profil jest dobrze wypełniony a wypełnienie o opis auta jest dobrowolne. Nie zniechęcaj nowych użytkowników :zolta:

ynoyazda, poszukaj tak jak napisał gru, on sam też miał problemy ze znalezieniem ale jest manual jak szukać jakby co ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2012, 21:16   

Ja taki czujnik naprawialem i dziala do dzisiaj.Problemem bylo to ze obrobil sie na osce(plasyk pekl)Oska przepustnicy sie przekrecala a potencjometr jak chcial.Dalo go sie rozebrac,skleic a pozniej zlozyc.Wolne obroty tez byly ok 3000 i nic nizej.Ten sam objaw jest jak zle jest wyregulowany.Jak dodasz gazu i puscisz o juz nie zejdzie ponizej 3 tys.Sprawdz co masz w tym czujniku uszkodzone?A moze jest dobry tylko zle wyregulowany.Zacznij od sprawdzenia jakie napiecie podaje ow czujnik przy zamknietej przepustnicy.Jaki masz silnik?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
ynoyazda 


Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2012, 23:23   

Silnik 76KW 1.8 i.e. . Silnik krokowy jest nowy, aktualniemam odpiety elektrozawór obrotów na biegu jałowym V.A.E i ma takie objawy jak powiedział jak np zatkam przewód gumowy co idzie z filtra powietrza do niego to auto normalnie chodzi jak odetkam od razu wkręca na 3 tys obrotó i zostaje, tylko to co oglądam schematy elektryczne systemu wtryskowego z książki serwisowej to mam prawie wszyskto to samo co w 2.0 a nie 1.8.


I też mma pytanko jak mierze to styki 1 i 3 mają mieć 5 v a styk 2

Zrobiłem zdjęcia tak wygląda silnik




Mierzyłem też kabel który idzie do czujnika pokazuje 4,93 volta, ale mierzymy kabel który dochodzi do czujnika czy sam czujnik?? aktualnie jeżdze z odpiętym czujnikiem z pierwszego zdjęcia, jęzeli jets on podlączony to obroty mam ciągłe 3 tys.
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-01-2012, 10:05   

Trochę wg mnie za dużo zamieszania robisz z tymi czujnikami.
1. Podepnij V.A.E
2. Podepnij czujnik przepustnicy.
3. Z tego co widze na zdjęciu czujnik przepustnicy jest zle ustawiony nawet na "oko". Pierwsze co zrób to popuść go bo wg mnie przepustnica jest delikatnie przyblokowana i tak czy inaczej jest za mocno przesunieta.
4. Stawiam na to ze jak go popuścisz obroty spadną.
5. Jak to nie pomoże to najpierw odłącz V.A.E, ale CCP zostaw podłączony i obroty na odłączonym VAE powinny spaść. Jezeli zatykasz przewód tak zwanego dodatkowego obiegu to wg mnie czujnik jest niesprawny.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-01-2012, 14:31   

ynoyazda, pytaj odrazu kolegę Prawdziwek, miał podobne objawy w tym samym silniku. U niego to było coś z niewłaściwie podpiętym komputerem.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ynoyazda 


Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2012, 20:48   

Trochę czasu spędziłem dzis oglądając wszystko .
Napięcie na VAE wacha sie od 12.2-12,6 czy to jest dobre napięcie???
Jak np przy załączonym silniku odepne CCp i VAE i po 20 sekundahc podłącze jest wszystko ok auto dobrze chodzi ma obrotu na poziomie 800 obroty dobrze spadają można powiedzieć idealnie, ale jak tylko wyłącze silnik i po chwili włącze obroty od razu 3000 i aby było normalnie znów na chwile muszę wszystko odłączyć.
I powiem ze się pogubiłem już totalnie ........
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-01-2012, 22:03   

Napięcie na CCP powinno wynosic ok 0,1 z tego co wiem.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
ynoyazda 


Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2012, 22:46   

Książka podaje ze ma byc 5 v na CCP na 1i3 pinie ale mam pytanie jakie napięcie ma iśc na VAE???
  
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2012, 23:30   

Trochę się zamieszaliście z tymi napięciami. Na zewnętrznych pinach ma być 5V i to nie podlega dyskusji, dlatego że to jest zasilanie i te napięcie jest podawane z ECU. Napięcie które się reguluje jest na środkowym pinie. ynoyazda, poluzuj czujnik i poruszaj nim za pomoca cięgna przepustnicy, powinien ustawić się w optymalnej pozycji. Następnie podepnij multimetr do masy(gdziekolwiek na samochdzie) i zmierz napięcie na środkowym pinie. Ruszaj czujnikiem tak żeby ustawić napięćie między 0,21-0,28V przy zamkniętej przepustnicy. Następnie wykręć śrubę regulacji wolnych obrotów i ją wyczyść. Jeżeli będzie usyfiona to nigdy nie ustawisz wolnych albo będą falować itp. Jeżeli chodzi o VAE to napięcie jest ok 12V i nie ma znaczenia jakie dokładnie ponieważ VAE jest sterowane częstotliwością. Jeżeli podasz mu 12V na stałe to powinno się otworzyć. Dobrze jakbyś je wykręcił, wyczyścił i przy okazji sprawdził. Jak wszystko masz podpięte i sprawne to regulujesz obroty i śmigasz.
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2012, 12:19   

ynoyazda napisał/a:
Trochę czasu spędziłem dzis oglądając wszystko .
Napięcie na VAE wacha sie od 12.2-12,6 czy to jest dobre napięcie???
Jak np przy załączonym silniku odepne CCp i VAE i po 20 sekundahc podłącze jest wszystko ok auto dobrze chodzi ma obrotu na poziomie 800 obroty dobrze spadają można powiedzieć idealnie, ale jak tylko wyłącze silnik i po chwili włącze obroty od razu 3000 i aby było normalnie znów na chwile muszę wszystko odłączyć.
I powiem ze się pogubiłem już totalnie ........

Mialem to samo i tez z tym walczylem.Czyscilem,sprawdzalem czujniki i wszystko bylo ok.Problemem u Ciebie jest uszkodzony lub zle wyregulowany cpp.Miedzy skrajnymi przy podpietym czujniku ma byc 5 V (u mnie bylo 4.97)Miedzy srodkowym a masa regulowalem wg ksiazki na 0.5 V ale jest to zla wartosc i jesli tak jest po dodaniu gazu obroty kuz nie spadna.Praktykowalem z tym napieciem i przy puszczonej przepustnicy ma byc ok.0,20V ale po dokreceniu srub bo podczas przykrecania ono sie zmienia najczesciej.Przy uchylaniu przepustnicy ma rosnac rowno i bez przerw do ok 4V lub nieco powyzej.I wtedy juz masz dobrze.Jak juz ustawisz napiecie przepustnicy sruba od gory wyreguluj wolne obroty.U mnie wkrecilem ja do konca i wykrecilem ok 2 obr i jest dobrze.Tylko powkladaj wszystkie wtyczki i sprawdz czy przepustnica nie jest podparta na lince(czy wraca do ogranicznika)Powinno pomoc.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 29-01-2012, 12:32   

CPP ma być ustawiony na 200mA - 0,20V - pin 1+2, wtedy jest igła.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2012, 14:35   

gru napisał/a:
CPP ma być ustawiony na 200mA - 0,20V - pin 1+2, wtedy jest igła.

Jak juz cos to 200 mV :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 29-01-2012, 17:52   

shagger78, my bad :)
  
 
ynoyazda 


Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2012, 21:55   

Dziś z pomoca przyszedł mi brynol69 jak sie okazało źle ustawiony CCP ponieważ był ustawiony ksiązkowo 5V i 0,2 V, jedynie pojawił sie nowy problem jak auto jets zimne obroty skaczą miedzy 600 a 1500 ale to chyba wina zabrudzonego VAE
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2012, 23:37   

No nie wiem jak musialby byc zabrudzony by byl taki efekt ale wyjac i przeczyscic nie zaszkodzi.Na wierzchu mozna mu probnie podpiac 12V i kulkukrotnie sprawdzic jak sie otwiera przeslonka i czy sprezyna za kazdym razem ja zamyka do tego samego polozenia(czy sie nie zacina)Wymyc najlepiej benzyna choc nie wierze ze to pomoze rozwiazac problem wiec mysle dalej nad tematem :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
ynoyazda 


Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2012, 23:42   

A czy to moze byc wina ze lekko wykreciłem o dwa obroty śrubke z VAE?
Bo silnik rano odpala normalnie ma 1500obr ale wystarczy ze lekko przgazuje i od razu obroty skacza
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2012, 00:56   

A VAE ma jakas srubke bo nie kojarze?Sruba do regulacji obrotow biegu jalowego jest od gory na obudowie przepustnicy(skontrowana nakretką)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
ynoyazda 


Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2012, 08:18   

Ta śrubka która trzyma tą przesłonke w vae
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2012, 08:58   

U mnie zaklejona jest klejem wiec uznalem ze nie warto jej ruszac,nie dotykalem by nie zepsuc :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
gonik07 


Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 15
Skąd: Puławy
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-01-2013, 18:25   

Orientuje się ktoś , czy oznaczenie czujnika PF09 robi różnicę? Niektóre modele mają opis PF09/03, inne PF09/04 a nawet 05 . O co tu chodzi? Czy można je stosować zamiennie? Kombinuje że to tylko oznaczenie producenta, i na zastosowanie nie ma wpływu.
_________________
Części do Tipo 1,4 B 159A2.000
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load