|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy brak tej rury coś zmienia ? |
Autor |
Wiadomość |
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 11:36 Czy brak tej rury coś zmienia ?
|
|
|
Witam.
No właśnie, kliknijcie w link i powiedzcie czy gdy nie ma tej rury, która wchodzi gdzieś od wlotu koło atrapy do obudowy filtra, to ma to jakiś wpływ na pracę silnika? Jeżdżę na gazie więc może to istotne. Nic się niby nie dzieje ale ... kto wie, wolę spytać.
Oczywiście to nie jest zdjęcie mojego silniczka, tylko jakiś ściągnięty z internetu. Ale u mnie właśnie tej rury nie ma.
link
Pozdro |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 11:54
|
|
|
Ma znaczenie istotne bo zasysa ci gorące powietrze z otoczenia silnika , a powino ciagnac swieze zimne powietrze za grila .W zimie to moze nawet nie zła opcja bo szybko sie nagrzeje .Ale moim zdaniem powino ciagnac rurami dwoma sterowane termostatem ktory 90% tempr ma nie czynny mowie o tym termostacie ktory przezuca z ktorej rury ma ciagnac powietrze ciepłe z kołnieza nad kolektorem wydechowym czy z zimne z przodu auta .Ja smigałem bez tej rury (zimowej) z 2 powodow
-uszkodzony termostat w puszce filtra
-zdezelowany skruszony kołnierz nad kolektorem |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 12:31
|
|
|
Brak tej rury wyprowadzonej do przodu auta znacznie poprawia pracę silnika na gazie.
Załóż rurę tak jak powinna być a masz pewne gaśniecie na gazie przy szybkiej jeździe i wbiciu na luz.
Ta rura to zło |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 13:17
|
|
|
U mnie jest tak: jedna rurka jest natomiast wlot od drugiej jest...zatkany.
Pisałem o tym w temacie:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2517
nie sądzę żeby to miało jakiś większy wpływ na pracę silnika.... |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 13:47
|
|
|
piotras napisał/a: | nie sądzę żeby to miało jakiś większy wpływ na pracę silnika.... |
To zależy.
Na LPG w rurę wystawioną w kierunku przodu silnika dmucha powietrze. Przy 100km/h + dziwne podmuchy zależne też od terenu przy jeździe na luzie lubi zgasnąć auto bo LPG nie lubi podmuchów.
problem znany gazownikom |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 13:49
|
|
|
piotras napisał/a: | U mnie jest tak: jedna rurka jest natomiast wlot od drugiej jest...zatkany.
Pisałem o tym w temacie:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2517
nie sądzę żeby to miało jakiś większy wpływ na pracę silnika.... | Dziękli za szybkie odpowiedzi (to najszybsze forum świata )
Piotras, pytanie do Ciebie. A próbowałeś ściągać to coś co masz zatkane tym actimellem? I co się działo?
Pozdro |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 19:32
|
|
|
Tampers to nie jest tak że jak odetkasz drugi otwór to od razu coś zauważysz.
To siezdarza sporadycznie. Nagle po tygodniu auto zgaśnie ci na luzie (a wcześniej nie gasło) Potem przez miesiąc nic. Mozesz nawet nie zauważyć że coś sięzmieniło.
Generalnie LPG lubi zasysać powietrze.
Ja mam też zatkany dolny wlot a na górnym nie mam rury.
Z początku jak dolny był odetkany i była rura auto gasło na luzie raz na jakis czas (jeżdżę codziennie z góry 12km więc przeważnie na luzie)
Od czasu przeróbki nie zgasł mi ani razu.
Jak chcesz metodą niewiernego Tomasza zrobić próbę to po prostu na biegu jałowym otwórz maskę i dmuchnij mocno w ten otwór - auto powinno zgasnąć albo "zachwiać" obroty na chwilę.
Przytkaj ręką ten wlot a obroty znacznie wzrosną |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 19:48
|
|
|
jabko napisał/a: | Tampers to nie jest tak że jak odetkasz drugi otwór to od razu coś zauważysz.
To siezdarza sporadycznie. Nagle po tygodniu auto zgaśnie ci na luzie (a wcześniej nie gasło) Potem przez miesiąc nic. Mozesz nawet nie zauważyć że coś się zmieniło.
Generalnie LPG lubi zasysać powietrze.
Ja mam też zatkany dolny wlot a na górnym nie mam rury.
Z początku jak dolny był odetkany i była rura auto gasło na luzie raz na jakis czas (jeżdżę codziennie z góry 12km więc przeważnie na luzie)
Od czasu przeróbki nie zgasł mi ani razu.
Jak chcesz metodą niewiernego Tomasza zrobić próbę to po prostu na biegu jałowym otwórz maskę i dmuchnij mocno w ten otwór - auto powinno zgasnąć albo "zachwiać" obroty na chwilę.
Przytkaj ręką ten wlot a obroty znacznie wzrosną |
Przytykałem i rzeczywiście.
A co do dolotu od kolektora to nawet nie wiem czy tam coś mam, muszę zerknąć. Autko chodzi jak nówka więc raczej z ciekawości interesuje mnie jak to tam jest rozwiązane.
A swoją drogą zagadkowy ten gaz. Pozdro i dzięki. |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 21:03
|
|
|
Widze ze kolega jabko, mnie wyprzedzil z odpowiedzia.
Ja nie mialem okazji tego sprawdzac, wszystko chodzi dobrze wiec po co grzebac
jabko napisał/a: | o siezdarza sporadycznie. Nagle po tygodniu auto zgaśnie ci na luzie (a wcześniej nie gasło) Potem przez miesiąc nic. Mozesz nawet nie zauważyć że coś sięzmieniło. |
Ja mam poldka na gaz i rzeczywiscie nieraz to się zdarza ! A caly czas zastanawial sie od
czego te gasniecie przy wrzucaniu na luz... Jak przyjade na swieta do domu to zrobie tak
jak mam w Temprze |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|