czy to cewka? |
Autor |
Wiadomość |
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-06-2011, 21:45 czy to cewka?
|
|
|
Witam. Mam taki problem ponieważ nie jestem pewny czy to cewka zapłonowa. A więc tak silnik pracuje na 3 garach i wlaśnie na jednym wyjsciu z cewki nie ma napiecia czy to wina cewki? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:10
|
|
|
jaki silnik ?
Profesor napisał/a: | wlaśnie na jednym wyjsciu z cewki nie ma napiecia |
Tzn na wyjściu z kopułki ?
Świece sprawne ? Kable WN sprawne ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:13
|
|
|
wszystko nowe jest robiłem zamianę przewodów i na tym wyjściu brak iskry a i silnik 1.6 75 km |
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:14
|
|
|
Jeżeli kolega wie co pisze to kopułki nie ma Jeśli nie ma kopułki i ma 2 cewki to silnik pewnie 1,8 8v |
|
|
|
|
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:16
|
|
|
jest jedna cewka, kopułki brak nowe przewody i swiece |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:18
|
|
|
A jaki to silnik, bo do tego zmierzam, Luczu też się o to pytał? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:18
|
|
|
Z twojego profilu wynika że masz 1.6 ie. Czyli najprawdopodobniej masz sterownik Bosch monomotronic. W tym sterowniku cewka cewka daje iskrę jednocześnie na 2 gary. Więc jak coś panie w cewce, to albo nie ma wogóle iskry, albo na 2 garach. Na początek zamień kable na niepalącym garze, a jeżeli to nic nie zmieni to wykęć i sprawdź w nim świecę. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:19
|
|
|
mac1us, kolega Profesor, napisał że
Profesor napisał/a: | silnik 1.6 75 km |
|
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:20
|
|
|
znaczy się tylko na jednym nie ma iskry wkręca się tylko do 5k na benzynie. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:22
|
|
|
Zacznij od zamiany kabli, potem świecy na tym garze. Gwint oczywiście wyczyściłeś przed wkręceniem nowych świec??
A wiesz na którym nie pali czy poprostu wydaje Ci się że na któryś nie pali? |
|
|
|
|
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:23
|
|
|
na 3 od strony rozrządu, zamiany robiłem i nic |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:24
|
|
|
zaraz zaraz ... może ktoś wyjaśnić jak może nie być kopułki w 1.6 8v 75km ? ;/
** Dodano: 25-06-2011, 23:25 **
Profesor, masz może fotkę silnika ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:25
|
|
|
Luczu,
W monowtrysku Boscha nie ma kopułki, tylko specjalna cewka z 4 wyjściami na świece (sterowana bezpośrednio z komputera) |
|
|
|
|
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:29
|
|
|
lynx, ano możliwe ... Zawsze mam z tym problem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-06-2011, 22:32
|
|
|
cena za nowa jest zachęcająca i chcę się dowiedzieć czy to jest jej wina |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 23:34
|
|
|
hmm ja też nie wiedziałem, że fiat w wehikułach z tych lat stosował cewkę a nie klasyczny aparat zapłonowy. w każdym razie jesli nie kable i nie świece to musi byc cewka, zaś po cenie to nawet bym sie nie zastanawiał tylko kupował nową |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-06-2011, 23:41
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | zaś po cenie to nawet bym sie nie zastanawiał tylko kupował nową |
ale podobno cewki firmy " max power" siadają zaraz po zakupie
Trzeba inwestować w coś firmowego. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-06-2011, 09:22
|
|
|
Tak jest, to 1,6 ie 75 z zapłonem boscha, objawy które podajesz są typowe dla awarii tego modułu zwanego również cewką. Miałem taki sam silnik i taką samą awarię. Dodatkowo pewnie zaczęła palić około 20L/100km
Nowa taka kosztuje 100zł max, używanej nie kupuj, bo trafisz na takiego samego szmelca. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-06-2011, 13:06
|
|
|
Luczu, maxgear to akurat nie taki najgorszy szmelc
robią sporo podzespołów i to samych "konkretniejszych" , marka dużo pewniejsza niż np hart, który zalał rynek chińskim szmelcem
http://www.maxgear.pl |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-06-2011, 19:03
|
|
|
To jakiej firmy polecacie szukać? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-06-2011, 19:37
|
|
|
Najlepszy byłby bosch, ale jak nie znajdziesz jakiejś promocji, to sporo zapłacisz. Szukaj po firmach, które się specjalizują w cewkach. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 09:40
|
|
|
Profesor, maxgear z tej aukcji to nie taki najgorszy wybór... bosch owszem będzie lepszy i 3x droższy ... mozesz tez poszukać beru lub valeo te będą jeszcze droższe od boscha
może magneti marelli robi takie cewki, to byłby najlepszy wybór i pewnie w dobrej cenie
Profesor poszukaj nr tel na stronie MM i zapytaj
http://www.magnetimarelli.pl/
** Dodano: 29-06-2011, 10:45 **
p.s MM robi takie rzeczy http://www.magnetimarelli.pl/elektryczne.htm dział "zapłon" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Profesor
Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Trząs/ok. Bełchatów
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-07-2011, 10:12
|
|
|
Cewka kupiona z tamtej aukcji i tipo śmiga aż miło. |
|
|
|
|
|