|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Digiplex - pytanie |
Autor |
Wiadomość |
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 01:18 Digiplex - pytanie
|
|
|
Ostatnio nabyłem tipolca 1.4 z silnikiem 160A1.046. Autko ma rzekomo 70 kucyków, ale jak sie przesiadłem na nie ze starej renówki 9 1.4 na gaźniku to pierwsze co stwierdziłem to to, ze jakby ktoś jechał moim tipolcem z gazem w podłodze, a ja moją starą renią to mogłbym jezdzic wokól niego. Mam wrażenie że moje tipo jest mułowate. Zaczełem sprawdzac wszystkie podciśnienia i okazało się że wężyk który biegnie do digiplexu jest dziurawy. Powymieniałem wszystkie przewody na nowe i widze ze podciśnienie sie podniosło po psełdo ekonomizerze na desce (deska analog). Zrobiłem jazde próbną i mialem wrażenie, że autko zrobiło sie żwawsze, ale po powrocie do garażu wpadłem na pomysł, aby odpiąć całkowicie ten wężyk i znowu sie przejechac. Okazało sie, że tipolec chodzi tak samo z jak i bez podłączonego podciśnienia. Z tego co wiem digiplex reguluje kat wyprzedzenia zapłonu, ale przy wyzszych predkosciach obrotowych silnik zachowuje sie tak samo. Zastanawia mnie czy te podciśnienie powinno mieć odczuwalny wpływ na prace silnika, bo jeśli tak to u mnie jest cos nie tak. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 09:02
|
|
|
wszelkie wężyki podciśnieniowe, nie tylko ten co to idzie do digiplexu mają wpływ w gaźnikowcach, bardzo są upierdliwe, ja też łatałem i pewnie jeszcze powymieniam niejeden... mułowatość, telepanie, gaśnięcie, różne zachowania w zal od temperatury - takie efekty dzięki wężykom nieszczelnym lub nieszczelnym np przy łączeniach.... a do digiplexu to tylko jeden wężyk, są też inne z tyłu silnika idące do innych ustrojstw....
sam digiplex też może Ci jakoś szwankować....
a sprawdzałeś może jak to jest ogólnie z gaźniczkiem i przed nim? czy paliwko dobrze idzie (pompa wyrabia), filtr/przeowdy nie przytkane, czy gaźniczek nie zasyfiony bądź gdzieś uszczelki ma jush do d i ssa sobie lewe powietrze.... możliwości jest trochę....
ja do dziś nie mogę dojść (choć jestem może blisko :-) ) 3mu mi na benzynie nie działa a na gazie tak, ale to inny temat :-) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 10:59
|
|
|
Ale ktore podcisnienie odlaczyles? Jesli tylko to co biegnie do digiplexa zaraz, to ono ma za zadanie "sterowanie" na wolnych obrotach na biegu jalowym. Reszta wezykow i ukladow znajduje sie na kolektorze i jest podlaczona z gaznikiem. One spelniaja glowne zadania dotyczace dzialania gaznika. Wiec sprawdz tamte wezyki, ewentualnie wymien je.
Tak digiplex potrafi sie dostosowywac (ziana kata wyprzedzenia zaplonu), ale to sie nie dzieje odrazu, bo te katy tez odrazu sie nie zmieniaja. To tak jak z jazda na benzynie i LPG, dopiero po jakims czasie odczujesz roznice ze na LPG autko chodzi ok, a na benzynie moze nie miec juz takiego kopa (ja mam ganzik i u mnie jak przelacze na benzyne to musze z kilkadziesiat KM przejechac by wszystko wrocio do normy ( to znaczy czuje dopiero na benzynie zaraz po przejsciu z LPG, ze powyzej 3tys ma kopa, a do 3tys jest mulisty, ale jak sie pojezdzi to wraca do normy). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 11:37
|
|
|
Widze ze niepotrzebnie dałem wam rebusa w postaci numeru silnika . Tez silnik to monowtrysk. Jesli chodzi o wezyki to wszystkie sa szczelne bo jak juz wymienilem ten biegnacy od trójnika bezposrednnio do digiplexu to hurtowo zmienilem wszystko. Co do mułowatości to po prostu nie wiem czy to nie jest normalne. W moim tipolcu mam opony 195, ktore na 100% go troche mula. Swiece mam nowe NGK, kopolka, palec i przewody sa ok. Ogolnie silnik pracuje dosc rowno i po wczorajszej jezdzie jak wyjelem jedna swiece to byla bardzo ladnie przepalona (zero sadzy itp). Filtr paliwa i powietrza tez jest nowy wiec z paliwem nie powinno byc problemów. Bede musial któregos dnia wrzucic mu wezsze opony i sprawdzic czy wtedy jest troche żwawszy. Jak znajde ewentualna przyczyne dlaczego nie przyspiesza do setki w 3 sekundy to zdam relacje . |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 11:53
|
|
|
Ja mam identyczny silniczek w Tipku, teraz auto jeździ tylko na gazie ale nie mogę stwierdzić że jest zamulony, 70 KM już pozwala na normalną jazdę. Mój kumpel ma właśnie R19 1.4 na gaźniku 58 albo 60KM i jak się ze mną przejechał to powiedział że Renia nie ma szans. Mam takie pytanie po co Ci opony 195 do takiego auta, te opony nie mulą go trochę tylko mocno. |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 12:06
|
|
|
175 /70 do tego silnika starczą . A na takich szerokich nie dosc ze ma słabsze przyspieszenie to i spalanie wieksze dzieki wiekszym oporą tarcia.Takie laczuszki sie stosuje jak autko ma moc i musi miec przyczepnosc bo na takich waskich nie ruszy :lol: z miejsca |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 12:13
|
|
|
Krzychu napisał/a: | Mam takie pytanie po co Ci opony 195 do takiego auta, te opony nie mulą go trochę tylko mocno. |
Kupiłem go na ładnych aluskach 15" 195 i szkoda mi bedzie ich zdejmować. Wiem od poprzedniego wlasciciela tego autka, że nie narzekał na dynamike auta i podobno udalo mu sie wycisnac z tego tipolca i na tych oponach 170 km/h a ja ostatnio ledwo dobilem do 140 km/n na autostradzie. Pozyjemy zobaczymy do czego ewentualnie dojde w tym autku. Najlepiej by bylo wrzucic go na wezsze opony i sprawdzic jak sie zachowuje. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 12:19
|
|
|
Co do tych predkosci to mysle ze 170km/h to nie koniec!! .JA 1,6 gaźnik do 200 rozpedzam ale jest silnik po remoncie;nowe pierscienie tłokowe ,uszczelki zimeringi ,uszczelnicze zaworow itp ,tłumik pełen przelot ze strumienicą i stożkiem :P:P:P,magnatec gtx |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 13:01
|
|
|
miszko napisał/a: | Tak digiplex potrafi sie dostosowywac (ziana kata wyprzedzenia zaplonu), ale to sie nie dzieje odrazu, bo te katy tez odrazu sie nie zmieniaja |
Przecież to się dzieje w ułamkach sekund, digiplex jest komputerem zapłonowym, który na podstawie obrotów i obciązenia silnika(podciśnienie) dobiera kąt wyprzedzenia zapłonu. Dla ciekawości mogę powiedzieć, że mapa zapłonu jest określona dla 1920 różnych warunków pracy silnika(tak pisze w książce) |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 15:48
|
|
|
romano, tak, ale ja mowilem w skali globalnej. Jak zalozysz zaraz gaz tez odrazu nie poczujesz ze autko troche inaczej chodzi na benzynie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 17:09
|
|
|
Miszko, ale generalnie digiplex też nie zmienia swoich nastawów, nie jest układem adaptacyjnym i kąt wyprzezdzenia zapłonu zależy tylko i wyłącznie od obrotów i podciśnienia i jest zaprogramowany w digiplexie, nie ma znaczenia rodzaj zasilania(benzyna, lpg). |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 18:51
|
|
|
Broadway napisał/a: | Krzychu napisał/a: | Mam takie pytanie po co Ci opony 195 do takiego auta, te opony nie mulą go trochę tylko mocno. |
Kupiłem go na ładnych aluskach 15" 195 i szkoda mi bedzie ich zdejmować. Wiem od poprzedniego wlasciciela tego autka, że nie narzekał na dynamike auta i podobno udalo mu sie wycisnac z tego tipolca i na tych oponach 170 km/h a ja ostatnio ledwo dobilem do 140 km/n na autostradzie. Pozyjemy zobaczymy do czego ewentualnie dojde w tym autku. Najlepiej by bylo wrzucic go na wezsze opony i sprawdzic jak sie zachowuje. |
140 km/h to faktycznie mało, generalnie przechwalanie się ile to ja jechałem swoim samochodem jest bez sensu bo liczniki czasami mają takie odchyły że Ho Ho.
Ja tam staram się nie męczyć silnika i jak jadę autostradą to max 130 km/h więcej nie potrzeba |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 18:59
|
|
|
Krzychu napisał/a: | [140 km/h to faktycznie mało, generalnie przechwalanie się ile to ja jechałem swoim samochodem jest bez sensu bo liczniki czasami mają takie odchyły że Ho Ho.
Ja tam staram się nie męczyć silnika i jak jadę autostradą to max 130 km/h więcej nie potrzeba |
ja nie pisałem tego w formie przechwałek bo mam juz prawko od 7 lat i okres kiedy wyciskałem z auta ostatnie poty mam juz dawno za sobą. Nie katuje auta bo wiem ze intensywna eksploatacja odbije sie wczesniej czy pozniej na kieszeni w postaci jakiejs awarii. Chodzilo mi o to ze auto jest mułowate i jednym ze sposobów aby sie upewnic, ze rzeczywiscie tak jest, bylo depniecie na autostradzie. |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2005, 19:18
|
|
|
Ja nie twierdziłem że się przechwalasz, tylko przypomniał mi taki temat na tym forum kto ile pojechał. To racja że najlepiej na autostradzie , przynajmniej bezpiecznie w miare jest. Faktycznie musisz coś z tym zrobić, bo 1.4ie nie jest aż taki mułem na jakiego wygląda Jeździsz na gazie czy na benzynie bo nie doczytałem? |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|