Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne problemy z zapalaniem :(
Autor Wiadomość
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-01-2009, 22:50   Dziwne problemy z zapalaniem :(

Witam
Od jakiegoś czasu mam problemy z odpaleniem mojego Tipo 1.6 mono z '90r. Dziś zdarzyła się kolejna niemiła 'wpadka' Tipo. Stałem na parkingu w robocie po 8 godz. pracy. Przekręciłem kluczy, auto zapaliło bez niczego, ale jakoś dziwnie chodziło. Postałem chwile, aby rozgrzać samochód, oskrobać szyby, kiedy nagle samochód zgasł. Nie dało rady go już zapalić. Zepchnęliśmy go ze wzniesienia/wjazdu, próbowałem go zapalić na '2', ale nic to nie dało. Niby coś zaczął parkotać, ale nic z tego. Na dole zdechł całkowicie. Próba odpalenie- objawy wyładowania się aku, przygaśnięcie kontrolek, światełko centralnego zamka, zatrzymanie się zegara. Zadzwoniłem po ojca i w trakcie czekania, spróbowałem zapalić raz jeszcze. Auto nadal przejawiało objawy rozładowania aku, ale zaczęło kręcić, aż zapaliło. LOL.
Świece nowe, przewody nowe, aku niestety 3 letni, ale nie wiem czy to na 100% jego wina, jak auto nie chciało zapalić z góry. To nie pierwszy raz kiedy wyczynia mi taki nr.
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-01-2009, 22:54   

n-e-o, że zapytam, na Pb go odpalałeś?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-01-2009, 23:20   

Ciechu78 napisał/a:
n-e-o, że zapytam, na Pb go odpalałeś?

Dokładnie. Na gazie nie odpalam. Jedynie jak jest bardzo ciepło. Tak to PB only.
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-01-2009, 00:18   

moze elektrolit zgestnial czy co on tam robi ja ostatnio mialem tak ze ide do garazu po auto odpalil normalnie ale radio ustawienia zgubilo czyli pradu nie bylo jak masz stary aku moze cos juz niedomaga
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2009, 00:27   

akumulator raczej nie, mnie to wygląda na wtryski albo świece
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2009, 12:52   

Jest taka możliwość, że wczoraj zalałem silnik i dlatego z górki nie chciał zapalić? Mi to właśnie na to wygląda.

Jest jeszcze sprawa strzelania z wydechu. Jak jest zimny, dopiero co odpalony, lubi sobie postrzelać.
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2009, 13:26   

n-e-o, strzela ci nie do końca spalone paliwo ( <- to pewnie wiesz) co może być oznaką tak zwanych ,,lejących wtrysków''. wygląda to tak, że zamiast mgiełki trafia do cylindra 1-2 duże krople, które nie odparują dokładnie i silnik pracuje nierówno czasem strzelając. doradzam sprawdzić
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2009, 16:37   

doradzam sprawdzić przekaźniki od wtryskiwaczy(ale Ty chyba masz na gaźniku) ja ostatnio tak miałem ze nie chciał mi palić i właśnie przekaźnik nie miał dobrego styku
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 18:43   

poul1987 napisał/a:
doradzam sprawdzić przekaźniki od wtryskiwaczy(ale Ty chyba masz na gaźniku)
jasne, przecież i w profilu i w pierwszym poście napisał, że to monowtrysk.

Mi to bardziej na zły kąt zapłonu wygląda. A co do aku, jeśli piszesz, że wyglądał na rozładowany, a po chwili zaczął Ci kręcić, aż odpalił to możesz mieć problem z rozrusznikiem albo z masą.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2009, 19:07   

Ja również stawiałbym na przewody od masy, bo miałem podobne problemy.
Zaśniedziałe klemy aku.
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2009, 22:37   

Klemy ostatnio czyściłem i są czyste. Były już troche zaśniedziałe. Co do masy, to faktycznie musze sprawdzić. Rozrusznik ostatnio był naprawiany.

** Dodano: 18-01-2009, 13:36 **
Jednak jest coś z paliwem nie tak. Dziś rano zapaliłem auto bez problemu. Postało chwile, ale miało dziwne wolne obroty. Nagle zaczęło się dusić i zgasło. Zapaliłem drugi raz i nie mogłem mu dać wyższych obrotów. Poprostu, dawałem gazu (nie do oporu), a on nic nie reagował, wręcz przeciwnie, zaczął gasnąć. Może jakiś czujnik źle działa? Albo sonda lambda? Potem próbowałem go zapalić jeszcze raz i nic z tego. Jako, że jest zimno, a aku ma już swoje lata, szybko się rozładował i teraz stoi pod prostownikiem. :sciana:
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load