|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gaśnie powyżej 3000 obrotów <rozwiązany> |
Autor |
Wiadomość |
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-08-2005, 06:48 Gaśnie powyżej 3000 obrotów <rozwiązany>
|
|
|
Od wczoraj mam dziwny problem: Silnik pracuje poprawnie do około 3000 obrotów, potem obroty spadają i się podnoszą (góra -dół- jakieś 500 obrotów) tak z 3-5 razy i silnik gaśnie, jadąc takim zgaśniętym silnikiem można odpalić go tylko poprzez rozrusznik (inaczej się nie da czyt. z rozpędu itp.) Do tych nieszczęsnych 3000 obrotów silnik chodzi idealnie (przyspieszenie i inne takie są OK). Dzieje się tak i na gazie i na benzynie (bez różnicy zawsze tak samo). Wygląda to tak jakby coś odcinało dopływ paliwa/gazu. Silnik 159.A3.046 Tempra 1,6ie 78 KM 1991r.
Ma ktoś jakieś sugestie zaczym zjadę na komputer czy coś.
PS: z podstawowych rzeczy (świece, kable itd. mam nowe, może oprócz kopułki).
Seba |
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 08:38
|
|
|
Hmmmm niewiem czy temperowki maja cos takiego jak odciecie paliwa przy prsekroczeniu odpowiednich obrotow ale w mazdzie 323 f ktora tez mialem przez chwile cos takiego dzialo sie przy 8 tys :D:D
Wiec moze jakis czujnik odpowiedzialny za to sie sypnal i komp dostaje nieprawidlowe wskazania |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-08-2005, 08:54
|
|
|
Stawiam na czujnik położenia wału - możliwe, że to on zawodzi. Ale jak zwykle a w takich przypadkach trudno o prawidłową diagnozę. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. na gazie |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 10:05
|
|
|
Być moze czujnik wału, juz kiedyś piasałem jak sprawdzic w elektryce.
Może tez być ze masz słabą mase , kable masowe są pod akusiem przykrecone do karoserii
Te konektory warto dac nowe ,lub kable dac na nowe złaczki i przykrecic pod nakretke.Aha powierzchnie pod stykiem masy dobrze papierem sciernym przegolic
ps jak digiplex i cewka traci mase to tak moze być!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-08-2005, 10:24
|
|
|
Czujnik mam nowy 5 miesięcy, (co nie oznacza ze się nie popsuł), masy i złączki czyściłem, wygląda to tak jakby odłanczało dopływ paliwa/gazu, ale dopiero we wtryskiwaczu.
MupiK napisał/a: | Hmmmm niewiem czy temperowki maja cos takiego jak odciecie paliwa przy prsekroczeniu odpowiednich obrotow |
1.6ie ma takie coś na pewno, ale gdzie szukać, co i jak tym steruje?? |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 11:19
|
|
|
Nie zaszkodzi silnik krokowy wymoczyć w nafcie 48 godzin.Moze być ze sie zacina w srodku taka przesłonka.Bywa ze moczenie krokowca nie pomaga ale warto go tak namoczyc w nafcie.Od niego mogą falowac własnie obroty 8)Nie wiem czy by gasł silnik jak by krokowiec był zepsuty,moze to być martwe powietrze zasysane np gdzies na kolektorze
A mozna to sprawdzic np za pomocą czegos łatwo palnego jak zassa np benzyne to ci obroty sie podbiją ,spryskac te miejsca gdzie moze zasysac lewe powietrze.Z tym ostroznie !! i nie na zagrzaną dwu rurke :P
Sprawdz tez weze podcisnien czy są szczelne na krućcach, mozna koncowki uciać wezy i nałozyc na nowy odcinek ,wtedy mocniej siedzi na krućcu.Ogolnie te weze polecam dac nowe .Groszowe koszty a wezyki podcisnienia mają spore znaczenie w pracy jednostki i nie ma to znaczenia czy to mono czy gaźnik! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 14:36
|
|
|
Kolega Basteq ma podobne objawy do moich ... tylko że ja mam gaźnik ale
1. problemy zarówno na LPG i benzynie
2. odczucie odcięcia paliwa
3. dziwne skoki obrotów
4. gaśnięcie silnika
u mnie dochodzi:
1. dławienie się silnika (czyli jakby chwilowy zanik dopływu paliwa) podczas jazdy
2. gaśnięcie silnika zarówno na wolnych obrotach jak i podczas jazdy
3. skoki obrotów polegają wyłącznie na skokach wskazówki obrotomierza, miałem taką sytuację, że po zgaśnięciu auta przekręcam kluczyk w pierwszą pozycję a wskazówka lata jak podczas badania kardiologicznego ... lata po całej skali
4. strzały w gaźniku i filtrze powietrza
Co sprawdziłem :
1. masę pod akumulatorem i na skrzyni biegów,
2. zaworek elektromagnetyczny w gaźniku,
3. zmieniłem cewkę,
4. zmieniłem kable W/N,
5. zmieniłem świece,
6. czujnik wału zmieniałem dokładnie rok temu,
7. kopułka i palec ok.
8. sprawdziłem wszystkie kabelki i zlikwidowałem peknięcie na rurze filtra powietrza powstałej po gazowniku partaczu,
9. wyprzedziłem zapłon (lepsza praca silnika przy zmianie biegów)
Efektem prac moich własnych, kilku mechaników, kilku gazowników, kolegów z TTT (szczególnie kolegi Grafita) i kolegów z TT Autocentrum (szczególnie kolegi TIPO16v) jest ostateczny brak iskry od trzech dni i holowanie.
Podejrzewam Digiplex i czujnik wału ... niestety nie mam na podmianę i nie mam czasu na zabawę pod blokiem więc dziś holuję Tipka do warsztatu a o efektach powiadomię.
Podejrzewam jeszcze jeden czynnik ... skrzynkę bezpieczników ... od paru miesięcy słyszałem cykanie ... nigdy nie mogłem zlokalizować źródła... nawet myślałem że to przekaźnik od centralnego zamka ... ale podmieniłem przekaźnik i dupa ... bez przekaźnika też cyka ...
Cykanie pojawiało się z różną częstotliwością .... i nie traktowałem go poważnie bo auto generalnie działało poprawnie ... do tego jeden zakład mnie powalił na kolana (zakład cieszący się niezłą reputacją w Częstochowie) ... powiedzieli mi tam że od szukania przyczyny "cykania" jestem ja .... bo im szkoda czasu na sprawdzanie styków ...
Zresztą przez ostatnie dwa miesiące stwierdziłem że każdy serwis weźmie się za naprawę każdej usterki pod warunkiem że sami ją zlokalizujemy i nikomu nie chce się naprawiać / szukać usterki której nie widać.
Przepraszam za długi tekst. O wynikach poinformuję szanownych kolegów.
Pozdrawiam |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 15:12
|
|
|
ciekawe... może dojdziesz do czegoś co pomoże mi przy okazji nauczyć autko na benzynie znów jeździć :-D
sam się znów za to zabiorę, ale jak fundusze będą jakieś...
cykaniem się tak nie przejmuj, to normalne :-D
i na 99% od kierunkowskazów (np.zaśniedziałe styki w drążku czy samym przekaźniku + skoki napięcia w instalacji)... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 18:40
|
|
|
Gibson, to cykanie to na 101% bedzie przekaznik od kierunkowskazow.
Jak Ci zacznie cykac, wyjmij go - to ten duzy Niebieski przekaznik z przodu skrzynki.
Przyczyny sa dwie. Wyrobione juz styki przy przelaczniku kolo kierownicy (to najbardziej prawdopodobne) lub nieraz drugi powod to np. zaparowane woda styki kierynkow. U mnie mialem prawy kierunek bardzo zawilgocony. Wysuszylem go i cykanie umilklo.
Jesli nie chce Ci sie wyjmowac podczas cykania przekaznika wlacz na chwilke kierunek lewo/prawo i zobacz czy cykanie ustaje (moze nawet tylko na chwilke ustac).
Gibson napisał/a: | u mnie dochodzi:
1. dławienie się silnika (czyli jakby chwilowy zanik dopływu paliwa) podczas jazdy
2. gaśnięcie silnika zarówno na wolnych obrotach jak i podczas jazdy
3. skoki obrotów polegają wyłącznie na skokach wskazówki obrotomierza, miałem taką sytuację, że po zgaśnięciu auta przekręcam kluczyk w pierwszą pozycję a wskazówka lata jak podczas badania kardiologicznego ... lata po całej skali
4. strzały w gaźniku i filtrze powietrza |
1. A wymieniles uszczelke pod gaznikiem? Takie dlawienie sie, gasniecie podczas jazdy to efekt dostawiania sie lewego powietrza pod uszczelka i "swirowanie" silnika.
2. jak wyzej
3. to juz problemy z elektryka... mozliwe ze modul jest uszkodzony (co sugerowales).
4. zly stan swiec, kabli WN, kopulki i palca rozdzielacza - do wymiany wszystko!
Jesli masz nowe i to nic nie daje to juz tylko problemy z zaplonem. Moga byc 2 przyczyny, uszkodzony modul DigiPlex2 i/lub zle ustawiony zaplon (musial bys zgodnie z kolem zamachowym ustawic) lub cos z zaworami (mozliwe ze o 1 zabek na pasku rozrzadu Ci przeskoczylo - przez co efektem jest za szybkie/za wolne otwieranie zaworow i strzaly, dlawienie sie silnika)
Moze Ci to cos pomoze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-08-2005, 21:31
|
|
|
Basteq mialem identyczny problem.
Tylko mi sie to stalo przez glupote bo stwierdzilme ze umyje silnik na myjce (notabene w dzien zlotu w Borkach)
Auto chodzilo ok na wolnych obrotach, a jak podciagalem to zdychalo i za cholere nie odpalalo poprzez puszczenie sprzegla na rozpedzonym autku, tylko i wylacznie kluczyka.
Z myjki do domu wracalem 20-30 km/h i to na trojce zeby obrotow nie podnosic.
Pod blokiem wymienilem swiece na nowe i osuszylem jeszcze raz kopulke, kable i kostke od czujnika walu.
Jesli mam byc szczery nie wiem co bylo dokladnie przyczyna ale auto normalnie zaczelo chodzic.
Mysle, ze albo zalane swiece +wilgoc albo moze juz wtedy zaczal powoli wariowac czujnik Halla, ktory pozniej mi zdechl. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-08-2005, 06:41
|
|
|
Problem rozwiązany:)
Sam sobie jestem winien: Przed wyjazdem nad morze 3 tygodnie temu zauważyłem pęknięty (lekko) przewód od podciśnienia idący od wtrysku do czujnika ciśnienia (nie mylić z digim2). Połowę przewodu dosztukowałem (duży błąd) i przejechałem 1500 km bez żadnego kłopotu. Po powrocie zapomniałem o fuszerce do dnia, kiedy zaczęły się kłopoty: wężyk, który dosztukowałem po 3 tygodniach leżenia na pokrywie zaworów strącił swoje właściwości i gdy przekraczałem 3000 (teraz już 2000) obrotów zatykał się (ciśnienie powodowało ze ścianki się zatykały) - to powodowało skoki obrotów aż do momentu, gdy zatykał się na dobre!! Po kilku sekundach ścianki się otwierały i można było spokojnie zapalić!!
Kol. Grafitowy miał racje - warto wymienić przewody podciśnienia, bo na pewno, po 10ciu latach są sparciale i pękają!! ALE TYLKO NA TAKIE SAME!!
Dziekuje za pomoc |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-08-2005, 08:07
|
|
|
Dzięki Miszko ... co do uszczelek w gaźniku to rok temu wymieniałem podstawę gaźnika i generalnie uszczelki są ok.
Wczoraj zawiozłem Tipka do mechanika i jego pierwszy komentarz po moich wyjaśnieniach to to, że własnie ... być może zawory.
Dzisiaj będę wiedział więcej.
A cykanie sobie sprawdzę ... w razie czego mam dostęp do przekaźników ... ale to w ostateczności.
Aha ... z poprzedniego mojego postu można odnieść wrażenie że koledzy, którzy mi pomagali zawiedli ... ale nie o to mi chodziło ... chodziło mi o to że pomimo ich wysiłków i cennych wskazówek wygrała natura rzeczy martwych.
Dzięki i pozdrawiam |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-08-2005, 17:59
|
|
|
Wszystko (prawie wszystko), co napisałem 2 posty wyżej można uznać jako niebyłe!!!
I jak to w życiu bywa padł CPW (czujnik położenia wału).
A padł po tym jak w ulewna sobotnia noc wjechałem w kałuże sięgającą drzwi mojej temperówki.
Pozdrawiam |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-08-2005, 18:02
|
|
|
szczęściarz ... znaczy że po kłopocie ... |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-08-2005, 18:03
|
|
|
ta 100wa w plecy i to 2gi raz w tym roku:( |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
mariuszekOK
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2005 Posty: 31 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-08-2005, 21:09
|
|
|
Czyli z diagnozą jednak miałem rację... Dobrze, że się wyjaśniło, ale fakt - stówki żal. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. na gazie |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-08-2005, 15:48
|
|
|
Basteq czyli to co u mnie jednak.
Ale ja za czujnik dalem 60 zl.
One chyba nie lubia wody |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-08-2005, 06:13
|
|
|
Ja dalem 66 i sam zmienialem (w lutym dalem za taki sam 90 z czymś) |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|