Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Gaźnik] Aparat zapłonowy czy cewka ?
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-12-2014, 23:08   [Gaźnik] Aparat zapłonowy czy cewka ?

Cześć. Od kilku dni zmagam się ze swoim problemem i szczerze nie wiem co robić.
Objawy są takie że auto na obu paliwach delikatnie szarpie przy jeździe na 4 biegi i na piątym. Na czwórce szarpie przy prędkości 50 km/h i są to delikatne skoki odczuwalne w kabinie. Na piątce szarpie przy większych prędkościach przy delikatnym wciśnięciu gazu. Dzieje się tak na obu paliwach. Ze swoich obserwacji obstawiam 3 rzeczy dlatego prosze o pomoc.

1. Poduszka pod skrzynią biegów (choć biegi wchodzą normalnie i nie wyskakują)
2. Cewka (niby jest nowa ale zamiennik)
3. Aparat zapłonowy. Od nowości ten sam, wymieniona tylko kopułka oraz palec.

Kable oraz świece odrzucam bo są nowe.

Dodatkowo auto ma dziwny objaw gdy jest zimne ale tylko na benzynie. Na LPG jest dobrze. Otóż po odpaleniu i schowaniu ssania do połowy aby silnik nie wył chodzi dobrze ale gdy chce ruszyć dławi się i gaśnie. Ssanie musi być wyciągnięte całe jeżeli chcę jechać. Dzieje się tak do osiągnięcia temp. 50 stopni, potem jest ok.

Moje poprzednie Tipo tak nie miało. Mogłem po odpaleniu schować ssanie i normalnie jechać bez żadnego szarpania ani dławienia.

Proszę o wskazówki abym wiedział gdzie szukać problemu i tym samym nie wymieniał zaraz pół osprzętu.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-12-2014, 12:05   

Jeżeli chodzi równo na jałowym, nie gubi zapłonu, odpala na wszystkie gary to nie zwracałbym się w stronę zapłonu, tym bardziej, że ma to jak sam napisałeś związek z rozgrzaniem auta. Gaźnik był kiedykolwiek regulowany? Jakiś zestaw naprawczy był montowany? Gaz był regulowany? Filtry benzyny, gazu i powietrza czyste?
Przy poduszce uwalonej silnik by latał przy samym już dodaniu gazu i przy ruszaniu.
_________________
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-12-2014, 18:58   

Lasgo07, Tu masz prostą elektrykę moduł cut-off , cewka i moduł wzmocnienia , jeśli cewkę masz zamiennik to teraz pytanie jaki ? bo wszystkie cewki są podobne do 1,4 i 1,4 ie powinieneś mieć BAE506D Kolega mrk69, ma rację zająłbym się gaźnikiem - może się zalepia jak jeździsz na gazie
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2014, 22:15   

mrk69, Gaźnik był regenerowany ale nie przeze mnie. Filtry są czyste. Gaz jest nowy i nie ma z nim problemu.

pit14, Cewka nie mam pojęcia jaka jest. Wiem że nie mam tego modułu który jest przykręcony do błotnika za lewą lampą. Nie przeżył stłuczki i ktoś to całkiem wyjął, wisi tylko kostka. Nie wiem do czego nawet ten moduł służy.

Szarpanie jest i na benzynie i na gazie. Dzisiaj rozebrałem aparat zapłonowy, przełożyłem mu bebechy czyli całą ośkę z tymi magnesikami. Czujniki zostały stare ponieważ są dobre. Ośka miała lekki luz dlatego ją wymieniłem. Z poprzedniego aparatu była w lepszym stanie. Ustawiłem zapłon wg rozrządu. Przejechałem się i jak narazie nie czułem tego szarpania. Dławić też specjalnie się nie dławił. Z opinii mojego mechanika - pokazywałem mu ten aparat, stwierdził że nieprawidłowo działał mechanizm przyśpieszania zapłonu (ta gruszka).

Zobaczę jutro bo dłuższej przejażdżce i odpaleniu gdy zimny. Jeśli nie pomogło to przyjrzę się cewce. Mam używkę oryginał to podmienię jak coś.

pit14, Wyjaśnij mi jak możesz co to jest za moduł ten którego nie mam ??

** Dodano: 18-12-2014, 13:13 **
Ok, dzisiaj sprawdzone. Jest niebo a ziemia. Po odpaleniu mogę schować ssanie do połowy i normalnie jechać. Szarpania przy jeździe minimalne, praktycznie nie odczuwalne. Dzisiaj sprawdzę to cewkę a jeżeli to nie pomoże to zregeneruję gaźnik. Ponieważ zrobię to sam to koszty będą minimalne ;)

** Dodano: 18-12-2014, 16:02 **
pit14, Cewkę sprawdziłem i jest oryginalna MM nr BAE504D. Wg katalogu taka powinna być
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2014, 20:29   

Lasgo07, Powinieneś mieć cewkę BAE 506D http://e-katalog.intercar...-zaplonowa.html cewka BAE 504D jest w 1,4 i.e - zobacz ten temat post kolegi Mrozek . Cewki wizualnie się nie różnią , ale parametrami - Tak . A pytasz o moduł , jeśli jest złączka 7-pin to jest to moduł cut-off - odcięcie paliwa podczas hamowania ( chyba w maluchach były takie też ) nie wiem jakie złączki masz wolne
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2014, 21:59   

pit14, Tak to jest złączka 7 pinowa, dosyć szeroka plastikowa wisząca w błotniku przednim za lampą.

Co do cewek to dziwne. Posiadam w domu dwie używane oryginały i obie są takie same czyli 504D i pamiętam że miałem je zamontowane w gaźnikach.

Bardzo możliwe że winowajcą jest ten moduł, w zasadzie jego brak. Szarpania jednak są mniejsze i przynajmniej nie dławi mi się już na ssaniu. Te delikatne szarpnięcia dojdę do tego, nie daruję :)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2014, 22:40   

Kurde nie wrzuciłem Ci linka odnośnie różnicy w cewkach , w dodatku do tej cewki którą masz idą inne świece - z większą przerwą . Jestem na mobilu i nie dorzucę linka , ale jutro wieczorem wstawię

** Dodano: 19-12-2014, 18:46 **
Lasgo07, tutaj link http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=4614 - różnica w cewkach , a tu http://olx.pl/oferta/modu...D5-ID6Lum3.html masz moduł cut-off tylko sprawdź czy wtyka ma te same nacięcia w gnieździe
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yugo 


Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 41
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-12-2014, 21:41   

hmm ja miałem w punto problem w czasie jazdy na gazie i na benzynie potrafił szarpać i gasnąć wystarczyło uszczelnić miedzy gażnikiem a filtrem powietrze (pod wpływem ruchu wdmuchiwało mi powietrze i szarpał gasł itp ale tylko przy prędkości i w kabinie śmierdziało gazem może tu trzeba szukać :roll:
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-12-2014, 22:08   

yugo, W punto nie było już gaźnika ;) tam jest przepustnica :D ;D . Gaźnik Webera inaczej działa - lewe powietrze spoza filtra przed przepustnicą nie przeszkadza , aby nie było lewego powietrza między gaźnikiem , a dolotem , bo podciśnienia są tu ważne
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2014, 11:03   

pit14, Zamowilem zestaw na prawczy gaznika bo zauwazylem przy jego zdjeciu ze uszczelka tekturowa ktora jest na samym dole na laczeniu z ta gruba uszczelka od kolektora jest przerwana i moze delikatnie ciagnac powietrze. Zrobie i pomoze albo nie. Bede mial,pewnosc bynajmniej ze z gaznikiem bedzie wszystko ok
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yugo 


Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 41
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-12-2014, 20:57   

czyli dobrze naprowadziłęm :D
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-12-2014, 21:08   

Lasgo07, sklej na silikon czerwony , aby nie miało przedmuchów i zobacz co się dzieje może być krzywizna na dolocie lub gaźniku
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-12-2014, 23:46   

Witam po dłuższej świątecznej przerwie.

Dzisiaj zregenerowałem gaźnik. Zestaw naprawczy kosztował mnie 30 zł i czas pracy to 3 godzinki. Oczywiście niezbędna do tego była mi instrukcja zamieszczona na naszym forum. Po zdjęciu gaźnika okazało się że przy podstawie gumowej przy kolektorze brakowało tej tekturowej grubej uszczelki :/

Ponadto gaźnik ponoć był regenerowany 2 lata temu przez fachowca. Niestety po rozebraniu większość membran i uszczelek była w bardzo kiepskim stanie. Na moje oko nie było tam zaglądane bardzo długo a ten fachowiec tylko udał że gaźnik został zregenerowany. Ktoś oczywiście zapłacił za to grube pieniądze. Sprzętowo gaźnik okazał się być w pełen sprawny jak na te lata. Wszystko działa, podciśnienia, pompki, dysze wszystko ok.

Po złożeniu oczywiście musiałem wyregulować wszystko na nowo. Po odpaleniu chodził jak traktor ale to wina mieszanki która się kompletnie rozregulowała. Po nagrzaniu auta i ustawieniu wszystkiego silnik chodzi jak nowy, nie ma delikatnie falujących obrotów na biegu jałowym. Nie pruka z wydechu i ładnie wkręca się na obroty.

Co najważniejsze. Szarpania ustąpiły. Mogę wrzucić 4 bieg przy 40 km/h i nic nie drży ani nie szarpie. Na tym mi najbardziej zależało ponieważ było to denerwujące.
Przyczyną napewno był brak dolnej uszczelki oraz stan membran oraz oringów. Poprostu próchno.

Nie odpalałem po regulacji jeszcze kompletnie zimnego silnika. Mam nadzieję że ssanie też się poprawiło. Jutro to sprawdzę.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load