|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Gaźnik] Aparat zapłonowy czy cewka ? |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-12-2014, 23:08 [Gaźnik] Aparat zapłonowy czy cewka ?
|
|
|
Cześć. Od kilku dni zmagam się ze swoim problemem i szczerze nie wiem co robić.
Objawy są takie że auto na obu paliwach delikatnie szarpie przy jeździe na 4 biegi i na piątym. Na czwórce szarpie przy prędkości 50 km/h i są to delikatne skoki odczuwalne w kabinie. Na piątce szarpie przy większych prędkościach przy delikatnym wciśnięciu gazu. Dzieje się tak na obu paliwach. Ze swoich obserwacji obstawiam 3 rzeczy dlatego prosze o pomoc.
1. Poduszka pod skrzynią biegów (choć biegi wchodzą normalnie i nie wyskakują)
2. Cewka (niby jest nowa ale zamiennik)
3. Aparat zapłonowy. Od nowości ten sam, wymieniona tylko kopułka oraz palec.
Kable oraz świece odrzucam bo są nowe.
Dodatkowo auto ma dziwny objaw gdy jest zimne ale tylko na benzynie. Na LPG jest dobrze. Otóż po odpaleniu i schowaniu ssania do połowy aby silnik nie wył chodzi dobrze ale gdy chce ruszyć dławi się i gaśnie. Ssanie musi być wyciągnięte całe jeżeli chcę jechać. Dzieje się tak do osiągnięcia temp. 50 stopni, potem jest ok.
Moje poprzednie Tipo tak nie miało. Mogłem po odpaleniu schować ssanie i normalnie jechać bez żadnego szarpania ani dławienia.
Proszę o wskazówki abym wiedział gdzie szukać problemu i tym samym nie wymieniał zaraz pół osprzętu. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2014, 12:05
|
|
|
Jeżeli chodzi równo na jałowym, nie gubi zapłonu, odpala na wszystkie gary to nie zwracałbym się w stronę zapłonu, tym bardziej, że ma to jak sam napisałeś związek z rozgrzaniem auta. Gaźnik był kiedykolwiek regulowany? Jakiś zestaw naprawczy był montowany? Gaz był regulowany? Filtry benzyny, gazu i powietrza czyste?
Przy poduszce uwalonej silnik by latał przy samym już dodaniu gazu i przy ruszaniu. |
_________________
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-12-2014, 18:58
|
|
|
Lasgo07, Tu masz prostą elektrykę moduł cut-off , cewka i moduł wzmocnienia , jeśli cewkę masz zamiennik to teraz pytanie jaki ? bo wszystkie cewki są podobne do 1,4 i 1,4 ie powinieneś mieć BAE506D Kolega mrk69, ma rację zająłbym się gaźnikiem - może się zalepia jak jeździsz na gazie |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2014, 22:15
|
|
|
mrk69, Gaźnik był regenerowany ale nie przeze mnie. Filtry są czyste. Gaz jest nowy i nie ma z nim problemu.
pit14, Cewka nie mam pojęcia jaka jest. Wiem że nie mam tego modułu który jest przykręcony do błotnika za lewą lampą. Nie przeżył stłuczki i ktoś to całkiem wyjął, wisi tylko kostka. Nie wiem do czego nawet ten moduł służy.
Szarpanie jest i na benzynie i na gazie. Dzisiaj rozebrałem aparat zapłonowy, przełożyłem mu bebechy czyli całą ośkę z tymi magnesikami. Czujniki zostały stare ponieważ są dobre. Ośka miała lekki luz dlatego ją wymieniłem. Z poprzedniego aparatu była w lepszym stanie. Ustawiłem zapłon wg rozrządu. Przejechałem się i jak narazie nie czułem tego szarpania. Dławić też specjalnie się nie dławił. Z opinii mojego mechanika - pokazywałem mu ten aparat, stwierdził że nieprawidłowo działał mechanizm przyśpieszania zapłonu (ta gruszka).
Zobaczę jutro bo dłuższej przejażdżce i odpaleniu gdy zimny. Jeśli nie pomogło to przyjrzę się cewce. Mam używkę oryginał to podmienię jak coś.
pit14, Wyjaśnij mi jak możesz co to jest za moduł ten którego nie mam ??
** Dodano: 18-12-2014, 13:13 **
Ok, dzisiaj sprawdzone. Jest niebo a ziemia. Po odpaleniu mogę schować ssanie do połowy i normalnie jechać. Szarpania przy jeździe minimalne, praktycznie nie odczuwalne. Dzisiaj sprawdzę to cewkę a jeżeli to nie pomoże to zregeneruję gaźnik. Ponieważ zrobię to sam to koszty będą minimalne
** Dodano: 18-12-2014, 16:02 **
pit14, Cewkę sprawdziłem i jest oryginalna MM nr BAE504D. Wg katalogu taka powinna być |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2014, 20:29
|
|
|
Lasgo07, Powinieneś mieć cewkę BAE 506D http://e-katalog.intercar...-zaplonowa.html cewka BAE 504D jest w 1,4 i.e - zobacz ten temat post kolegi Mrozek . Cewki wizualnie się nie różnią , ale parametrami - Tak . A pytasz o moduł , jeśli jest złączka 7-pin to jest to moduł cut-off - odcięcie paliwa podczas hamowania ( chyba w maluchach były takie też ) nie wiem jakie złączki masz wolne |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2014, 21:59
|
|
|
pit14, Tak to jest złączka 7 pinowa, dosyć szeroka plastikowa wisząca w błotniku przednim za lampą.
Co do cewek to dziwne. Posiadam w domu dwie używane oryginały i obie są takie same czyli 504D i pamiętam że miałem je zamontowane w gaźnikach.
Bardzo możliwe że winowajcą jest ten moduł, w zasadzie jego brak. Szarpania jednak są mniejsze i przynajmniej nie dławi mi się już na ssaniu. Te delikatne szarpnięcia dojdę do tego, nie daruję |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2014, 22:40
|
|
|
Kurde nie wrzuciłem Ci linka odnośnie różnicy w cewkach , w dodatku do tej cewki którą masz idą inne świece - z większą przerwą . Jestem na mobilu i nie dorzucę linka , ale jutro wieczorem wstawię
** Dodano: 19-12-2014, 18:46 **
Lasgo07, tutaj link http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=4614 - różnica w cewkach , a tu http://olx.pl/oferta/modu...D5-ID6Lum3.html masz moduł cut-off tylko sprawdź czy wtyka ma te same nacięcia w gnieździe |
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-12-2014, 21:41
|
|
|
hmm ja miałem w punto problem w czasie jazdy na gazie i na benzynie potrafił szarpać i gasnąć wystarczyło uszczelnić miedzy gażnikiem a filtrem powietrze (pod wpływem ruchu wdmuchiwało mi powietrze i szarpał gasł itp ale tylko przy prędkości i w kabinie śmierdziało gazem może tu trzeba szukać |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-12-2014, 22:08
|
|
|
yugo, W punto nie było już gaźnika tam jest przepustnica . Gaźnik Webera inaczej działa - lewe powietrze spoza filtra przed przepustnicą nie przeszkadza , aby nie było lewego powietrza między gaźnikiem , a dolotem , bo podciśnienia są tu ważne |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-12-2014, 11:03
|
|
|
pit14, Zamowilem zestaw na prawczy gaznika bo zauwazylem przy jego zdjeciu ze uszczelka tekturowa ktora jest na samym dole na laczeniu z ta gruba uszczelka od kolektora jest przerwana i moze delikatnie ciagnac powietrze. Zrobie i pomoze albo nie. Bede mial,pewnosc bynajmniej ze z gaznikiem bedzie wszystko ok |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-12-2014, 20:57
|
|
|
czyli dobrze naprowadziłęm |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-12-2014, 21:08
|
|
|
Lasgo07, sklej na silikon czerwony , aby nie miało przedmuchów i zobacz co się dzieje może być krzywizna na dolocie lub gaźniku |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-12-2014, 23:46
|
|
|
Witam po dłuższej świątecznej przerwie.
Dzisiaj zregenerowałem gaźnik. Zestaw naprawczy kosztował mnie 30 zł i czas pracy to 3 godzinki. Oczywiście niezbędna do tego była mi instrukcja zamieszczona na naszym forum. Po zdjęciu gaźnika okazało się że przy podstawie gumowej przy kolektorze brakowało tej tekturowej grubej uszczelki :/
Ponadto gaźnik ponoć był regenerowany 2 lata temu przez fachowca. Niestety po rozebraniu większość membran i uszczelek była w bardzo kiepskim stanie. Na moje oko nie było tam zaglądane bardzo długo a ten fachowiec tylko udał że gaźnik został zregenerowany. Ktoś oczywiście zapłacił za to grube pieniądze. Sprzętowo gaźnik okazał się być w pełen sprawny jak na te lata. Wszystko działa, podciśnienia, pompki, dysze wszystko ok.
Po złożeniu oczywiście musiałem wyregulować wszystko na nowo. Po odpaleniu chodził jak traktor ale to wina mieszanki która się kompletnie rozregulowała. Po nagrzaniu auta i ustawieniu wszystkiego silnik chodzi jak nowy, nie ma delikatnie falujących obrotów na biegu jałowym. Nie pruka z wydechu i ładnie wkręca się na obroty.
Co najważniejsze. Szarpania ustąpiły. Mogę wrzucić 4 bieg przy 40 km/h i nic nie drży ani nie szarpie. Na tym mi najbardziej zależało ponieważ było to denerwujące.
Przyczyną napewno był brak dolnej uszczelki oraz stan membran oraz oringów. Poprostu próchno.
Nie odpalałem po regulacji jeszcze kompletnie zimnego silnika. Mam nadzieję że ssanie też się poprawiło. Jutro to sprawdzę. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|