|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kontrolka... |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2005, 15:00
|
|
|
Raku
Kontrolka z ikonką bagnetu obok ideogramu samochodu w tzw. check control informuje, że poziom oleju jest niższy od minimalnego w misce olejowej silnika.
Jeżeli na płaskim poziomym terenie przekręcisz kluczyk na MAR i ta kontrolka się zapali to na pewno oznacza, że poziom oleju w misce jest niższy od minimalnego.
Wtedy nie zwlekaj i dolej olej!
To co wskaże bagnet jest mało wiarygodne!
Ja mam oryginalny bagnet , który w obszarze podziałki ma niewielkie jednostronne zwężenie dla łatwiejszego odnalezienia tego miejsca odczytu.
Jeżeli moja kontrolka świeci się to na bagnecie włożonym tym wycięciem z prawej strony na podziałce odczytuję również poziom minimum.
Jeżeli jednak włożę bagnet wycięciem po lewej stronie to odczytuję poziom oleju w połowie pomiędzy min. a max. . Jeżeli uwierzysz w ten odczyt to zabraknie w Twojej misce ½ litra oleju gdy osiągnie min. wg tego sposobu odczytu.
Dlaczego tak jest - to nie potrafię odpowiedzieć!
Miałem podobny problem po wymianie oleju w serwisie. Po przejechaniu kilku km sprawdziłem bagnetem , że mam za dużo oleju. Pojechałem z powrotem do serwisu i wszystko się wyjaśniło , co wyżej opisałem. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2005, 14:19
|
|
|
A ja mam przy okazji pytanie - mam nowszą wersję "electronic check'a", znaczy się bez tych trzech dodatkowych kontorolek, m.in. oleju. Czy ktoś wie, jak moje autko mi zasygnalizuje niski stan oleju? Bo we wrześniu zszedłem tuż pod minimum z poziomem oleju w misce i nic mi się nie świeciło na desce rozdzielczej czerwonego Wniosek z tego, że trzeba co jakiś czas samemu ciągle grzebać przy bagnecie... I to ma być ulepszony model autka? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2005, 14:42
|
|
|
Hmm jak bedizesz mial super nisko to ci sie zapali czerwona kontrolka na desce rozdzielczej :-) Najlatwiej sprawdzic to tka znajdz sobie jakies placyk i zrob pare ostrych zwrotow nawrotow itp Jesli masz za malo to powinna ci chociaz co jakis czas mrugnac a jak amsz OK to niema sie czym martwic |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2005, 18:50
|
|
|
Nowy wita się ze wszystkimi i pyta.
Ktoś wie jak zgasić wogóle tę kontrolkę. Mam walnięty czujnik i świeci i drażni wzrok.
Pozdro |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2005, 20:01
|
|
|
Wymienić czujnik ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-11-2005, 20:12
|
|
|
Tempers napisał/a: | Ktoś wie jak zgasić wogóle tę kontrolkę. Mam walnięty czujnik i świeci i drażni wzrok. |
Wyjmij żaróweczkę i po sprawie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MarcinB10
witamy nowego
Wiek: 46 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 4 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 12:12
|
|
|
Mam też problem z tą kontrolką TEMPRA 2.0 i.e. 1991 r. ale chciałbym wymienić ten czujnik tylko niw wiem gdzie on jest, |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 16:38
|
|
|
Czujnik jest w bagnecie do sprawdzania poziomu oleju, i trzeba chyba wymieniać cały bagnet a z jego zakupem mogą być nie małe problemy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MarcinB10
witamy nowego
Wiek: 46 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 4 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 16:49
|
|
|
czy to może być wina czujnik czy tylko bagnetu |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 16:57
|
|
|
MarcinB10
Ten czujnik jest wkręcony w korpus silnika od strony rozrządu, bliżej alternatora za osłoną rozrządu - widoczne są przewody biegnące do niego.
Napisz dlaczego zdecydowałeś się na wymianę. W tym czujniku nie ma się co zepsuć!
Jego nieprawidłowe działanie może być wywołane odwrotnym połączeniem z instalacją lub instalacji do niego.
W książce "Tempra" jest jego opis podłączenia elektrycznego!
Napisz coś więcej , a przeczytam to w książce. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 17:11
|
|
|
Jadodada napisał/a: | Ten czujnik jest wkręcony w korpus silnika od strony rozrządu, bliżej alternatora za osłoną rozrządu - widoczne są przewody biegnące do niego. |
Jadodada ma 100% rację, w silnikach 2,0 rzeczywiście tam się znajduje.
Bagnet z czujnikiem miały niektóre wersje 1,6.
To jest tak jak się ma silnik 1,6 i wszystko automatycznie do nie go odnosi |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MarcinB10
witamy nowego
Wiek: 46 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 4 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2006, 08:20
|
|
|
Jest taka sytuacje że cały czas ta kontrolka świeci i mnie denerwuje a mam chwile wolnego czasu i chce doprowadzić ten samochód do bardzo dobrego stanu i zbieram informacje jak się do tego zabrać bo niechce bardziej go zepsuć tylko naprawić. Narazie sprawdze te kable, bo nie ma sensu kupować bagnetu jak wszystko opiera się o elektryke.
Dzięki za pomoc, jak czegoś się dowiem to dam znać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|