kontrolka wtryskiwacza |
Autor |
Wiadomość |
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 31-05-2006, 20:42 kontrolka wtryskiwacza
|
|
|
Siemka, jestem nowym posiadaczem Tipola 1.6 ie
Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika kontrolka wtryskiwacza gaśnie (działanie prawidłowe) i po około 2 minutach jazdy zapala się na czerwono i co jakiś czas gaśnie i znów się zapala. Zaraz napewno dostane gonaga , że jest opcja szukaj ... |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 21:06
|
|
|
zrób reset komputera,powinno pomóc |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 21:32
|
|
|
Zakładam że masz 1.6 z 2 wałkami rozrządu DOHC bo przy silnikach OHC MonoJetronic nie montowali kontrolek wtrysku.
[ Dodano: 31-05-2006, 22:33 ]
No chyba że masz MonoMonotronic.
Wydaje mi się że reset pomoże na chwilę.
To jest eliminacja usterki a nie przyczyny. |
|
|
|
|
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 31-05-2006, 22:19
|
|
|
Dzieki za odzew , mam Tipo 1.6 ver. 835c1.000 OHC Mono-Monotronic tak pokazuje ePER po vinie. Czy odłączenie akumulatora na 15 min zrestuje mi komputer? I jeszcze jedna sprawa ostanio wymieniałem pompe paliwa i wstawiłem o ciśnieniu 1.2 bar a miałem orginalnie Boscha 1.1 bar. Może to ma wpływ na dziwne palenie się kontrolki wtryskiwacza? |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 06:59
|
|
|
odłączenie kompa zresetuje go, ale jak napisał dziura.arek to nie jest usunięcie przyczyny...
podlączenie Tipka do kompa diagnostycznego pomoże w zlokalizowaniu przyczyny pojawiania się błędu (ale to niemały wydatek)
ciśnienie pompy jest ok. jesli byłoby za małe to wtryskiwacz mógłby nie radzić sobie z ustaleniem składu, ale zamiana 1,1 na 1,2 bara to żadna różnica... zresztą 1,2 to tez raczej w danych technicznych pompy wyczytałeś a nie z pomiaru
zatem powodzenia w poszukiwaniu przyczyny...
BTW: masz zaintalowany gaz zwany LPG? |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 07:12
|
|
|
matiZST napisał/a: | I jeszcze jedna sprawa ostanio wymieniałem pompe paliwa i wstawiłem o ciśnieniu 1.2 bar a miałem orginalnie Boscha 1.1 bar. Może to ma wpływ na dziwne palenie się kontrolki wtryskiwacza? |
W układzie wtrysku i tak jest regulator ciśnienia paliwa który ustawia je - jak dorze pamiętam - na wartość 0,3 bar więc pompa nie powinna być problemem. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 01-06-2006, 15:54
|
|
|
wartość ciśnienia jest wytłoczone na dolnej stronie pompy, moja stara (która padła) miała 1.1 a nowo wsadzona 1.2 bar. Dzisiaj odłącze aku i zobacze co dalej.
[ Dodano: 02-06-2006, 16:23 ]
wczoraj zrobiłem reset kompa 9odłaczyłem akumulator) i dziś zrobiłem około 100km i wszystko gra :dance: - kontrolka wtryskiwacza nie zapala się podczas jazdy. Dzięki za radę |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2006, 15:43
|
|
|
na 100 % sonda lambda daje zwarcie, jeszcze jaedna przyczyna oprocz zapalajacej lampki jest wariowanie obrotow tzn. przy ustawieniu na okolo 2500obr/min spadaja i znow wchodza.Ja wymienilem sonde i wszytko ok. A tak wogole jak masz wiecej niz 150 tys km nacykane to wymienic nie zaszkodzi ich dzialanie po tym przebiegu to tylko przypadek. |
|
|
|
|
apacz76
Wiek: 48 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 144 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2006, 16:52
|
|
|
cornelito napisał/a: | na 100 % sonda lambda daje zwarcie, jeszcze jaedna przyczyna oprocz zapalajacej lampki jest wariowanie obrotow tzn. przy ustawieniu na okolo 2500obr/min spadaja i znow wchodza.Ja wymienilem sonde i wszytko ok. A tak wogole jak masz wiecej niz 150 tys km nacykane to wymienic nie zaszkodzi ich dzialanie po tym przebiegu to tylko przypadek. | ja miałem podobe warjacje z obrotami ale u mnie padł regulator obrotow
a tak na marginesiewitam ziomala teraz juz mieszkam w mińsku mazowieckim ale pochodze z siedlec |
_________________ Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg |
|
|
|
|
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 02-06-2006, 17:46
|
|
|
Ile kosztuje sonda lambda do Tipola 1.6 |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-06-2006, 21:21
|
|
|
oryginalna (firmy MM) w AutoMotoSklepie 404,50PLN
ale kupisz zamienniki (czteroprzewodowe) za duuużo mniej $$$
na przykład na allegro to wydatek ok. 75 do 85PLN + przesyłka
nie podaję adresu aukcji żeby nie robić komuś reklamy, ale jak wpiszesz sonda lamba w wyszukiwarce allegro to na pewno znajdziesz coś dla siebie
sa takie których końcówki trzeba zarabiać pod swoje auto, ale znajdziesz tez takie które będa pasowały 1:1
pozdrowki
P.S. kiedys problem z podróbkami czteroprzewodówek polegał na tym, że zdażało się przebicie +12V (podgrzewanie sondy) na kabel sygnałowy (do 1V) i szło na komputer zaiskrzyc... wtedy masz problem... ale podobno takie cuda zdarzają się niezwykle rzadko... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
apacz76
Wiek: 48 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 144 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2006, 21:33
|
|
|
Cytat: | Ile kosztuje sonda lambda do Tipola 1.6 |
ja bym na twoim miejscu zadzwonil najpierw do siwego on moze cos takiego posiadac |
_________________ Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg |
|
|
|
|
szczypek
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 11:28
|
|
|
właśnie mój Tipek wrócił z warsztatu (2 daz w ciągu pół roku) z tego powodu.za pierwszym razem wymienili przewód paliwowy a teraz świece.to zdjęcie przewodzików co jest.to też ma wpływ bo musiałem to lutowć żeby jako tako chodził. |
_________________ TIPO 1.6 1994 |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-06-2006, 14:54
|
|
|
Ja za sade zaplacilem 200 pln (4 przewody)z tym ze musialem koncowki przerobic. Sonda byla nowa, chyba bosch-a. |
|
|
|
|
Joker
Wiek: 38 Dołączył: 26 Gru 2005 Posty: 108 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-06-2006, 22:07
|
|
|
Ja kupilem za 174zł dokladnie NGK .... mi tez sie zapala ta kontrolka czasami, ale zgasze silniik i jak znow zapale to nie swieci.
Po jakim czasie od odlaczenia aku komp sie resetuje |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2006, 12:06
|
|
|
Tak przy okazji zapytam. u mnie w tipo też jest ta kontrolka od wtrysku ale nigdy nie widziałem zeby świeciła. żarówka jest dobra bo sprawdzałem. czy to też może być coś z sondą lambdą? czy raczej z przewodem lub jakąś kostką? |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2006, 20:32
|
|
|
U mnie zapala sie po przekreceniu kulczyka stacyjki razem z kontrolka cisnienia oleju i ładowania, gasnie zaraz po urochomieniu silnika i jak narazie po wymianie sondy nie zapala sie podczas jazdy. |
|
|
|
|
kristoff8
Wiek: 43 Dołączył: 17 Maj 2006 Posty: 30 Skąd: Kraków-skawinA
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2006, 20:48
|
|
|
u mnie w tipo tez ta kontrolka sie co jakis czas zapala, sonda byla wymieniona z relacji poprzedniego wlasciciela, ale z tego co wyczytalem komputer pobiera informacje z kilku czujników w silniku, nie tylko z sondy, np z czujnika polozenia walu, czujnika temp powietrza i kilku innych nie pamietam w tym momencie jakich, takze moze to cos innego padlo, nie koniecznie sonda
ja u siebie zabardzo sie tym nie interesowalem, ale ostatnio zaczyna mnie ta lampka denerwowac... |
|
|
|
|
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 07-06-2006, 19:11
|
|
|
po wykonaniu resetu kompa, przejechałem klikdziesąt kilometrów było OK. Mineło pare dni i znowu w czasie jady zapala się kontrolka wtryskiwacza i od czasu do czasu gaśnie. |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2006, 11:49
|
|
|
Rozebrałem wczoraj zegary. Patrze żarówki. OK. Do tej żarówki idzie niebieski przewód z czerwonym paskem.
Ktoś może wie gdzie on powinien iść dalej? Lub gdzie powinien być podłączony?
Przypominam że mam deskę Digital |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-06-2006, 07:20
|
|
|
magi-marcin napisał/a: | Ktoś może wie gdzie on powinien iść dalej? |
do kompa |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
kristoff8
Wiek: 43 Dołączył: 17 Maj 2006 Posty: 30 Skąd: Kraków-skawinA
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-07-2006, 21:07
|
|
|
Ostatnio wymieniałem filtr powietrza i rzuciło mi sie w oczy ze brakuje nakretki łączącej obudowe filtra powietrza z wtryskiwaczem i że ciągnie tamtędy "lewe" powietrze, urwaną miałem jeszcze szpilkę dekla filtra powietrza i tez tam ciągło, mam silnik 1,6 DOHC 149C2.046 i tez ta kontrolka sie zapalała co jakis czas, od tych poprawek zrobiłem ok 600km i kontrolka jeszcze sie nie zapaliła:) |
_________________ FiattipO 1,6 DOHC |
|
|
|
|
rochaz
Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 45 Skąd: Dublin
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-07-2006, 14:32
|
|
|
Jak milo wpadam na forum z pytaniem o kontrolke i prosze nr 1 na liscie...
Lece odlaczac aku...
Pozdrawiam. |
_________________ ...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...
Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia... |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-01-2007, 09:42
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu...
U mnie wszystko było w porządku do wczoraj. Kontrolka gasła zaraz po odpaleniu, teraz auto chodzi normalnie na luzie, jak jadę i gaz wciśnięty to też wszystko ok, ale jak ściągnę nogę z gazu, obroty od razu do zera i gaśnie, jak lekko dodam gazu mimo iż obroty spadły gwałtownie to nie zgaśnie, ale od razu zapala się kontrolka wtryskiwaczy. Jak odpalę to na jałowym spoko trzyma obroty na poziomi 900, jak jadę tez ok, wystarczy ze zdejmę nogę z gazu i kaplica. Miał ktoś podobny problem? Dodam, że jakiś miesiąc temu wymieniłem filtr powietrza na stożkowy. Może to być przyczyną? Czy może to czysty zbieg okoliczności i tak jak pisaliście w poprzednich postach sonda lambda odmawia posłuszeństwa. Silnik 1.6 i.e 835c1.000, przebieg 200tys. |
|
|
|
|
|