Który czujnik?????? |
Autor |
Wiadomość |
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-08-2006, 18:09 Który czujnik??????
|
|
|
Który czujnik może odpowiadać za odpalanie silnika. Silnik zrobi ze 3 obroty wałem i gaśnie
tak jak by go zalewało ponieważ czuć zapach benzyny. Naczytałem się o tych czujnikach i nie wiem o który chodzi. Czy o ten z niebieską kostką na kolektorze dolotowym czy z czarną podłużną kostką na 4 przewody z lewej strony pod filtrem powietrza????
Bez dodania gazu silnika się nie odpali. Jak coś się ustawi to odpala normalnie.
Tipo 1.4 i.e. S '93 Monowtrysk LPG.
Na poprzedni temat nie odpowiadaliscie. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-08-2006, 14:47
|
|
|
Cytat: | Czy o ten z niebieską kostką na kolektorze dolotowym |
Ten czujnik informuje komputer o temperaturze silnika.Ten czujnik może być winowajcą problemu zapalania i zalewania.
Cytat: | czy z czarną podłużną kostką na 4 przewody z lewej strony pod filtrem powietrza???? |
Ten czujnik,czyli potencjometr przepustnicy informuje kompa o położeniu przepustnicy, ale to raczej nie on.
Sprawdź świece,kopułke i palec.Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa,no i kiedy wymieniałeś filtr paliwowy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-08-2006, 17:16
|
|
|
Carol napisał/a: | Na poprzedni temat nie odpowiadaliscie. |
Carol jest okres wakacyjny i mało osób teraz zagląda na forum, a z tych co zaglądają większość nie zna się zbyt dobrze na rozwiązywaniu problemów z naszymi autkami. Poza tym opis czujników który zamieściłeś mi na przykład nic nie mówił bo mam zupełnie inny silnik. Gdybyś napisał co to za czujniki pewnie bym Ci odpowiedział bo sam aktualnie z nimi walczę ale opis kolorów i położenie w Twoim silniku nic mi nie mówiły.
Tak jak napisał ZielonyTBG potencjometr przepustnicy możesz sobie odpuścić. Gdyby nawalał to kłopoty byłyby raczej po odpaleniu silnika, przy zmianie obrotów.
Sprawdź co się będzie działo jak wypniesz czujnik temperatury (ten niebieski). Jeżeli dalej nie będzie chciał odpalić zamiast czujnika podepnij rezystor o wartości ok. 2-2,5 kohm. Jeżeli i to nie pomoże to będzie oznaczało że ten czujnik nie jest przyczyną kłopotów. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-08-2006, 19:28
|
|
|
Dzięki wam sprawdzę czujnik temperatury. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-08-2006, 20:37
|
|
|
Carol, spróbuj zresetować komputer od wtrysku tzn odłącz klemę "+" od akumulatora na ok. 15min.
Za odpalanie zimnego silnika odpowiada czujnik temp. w kolektorze ssącym(niebieski) i jeżeli podaje on niewłaściwe "dane" to silnik może mieć problemy z odpaleniem.
Musiałbyś sprawdzić czy czujnik ma właściwą ch-kę albo na podmiankę wsadzić jakiś inny.
Możesz też zamiast czujnika wpiąć potencjometr i próbować ustawić odpowiednią wartość dla zimnego silnika.
Oczywiście pozostałe czujniki, też mająwpływ na odpalanie samochodu.
Czujnik CPW ma mieć ok 600-900Ohm(poszukaj na forum jak go zmierzyć)
Podstawą są sprawne: kable, kopułka, świece, palec rozdzielacza itp. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-08-2006, 19:18
|
|
|
CPW zmieniony nowy Magneti Marelli, Kopułka zmieniona palec i przewody wysokiego napięcia nawet sonda Lambda co mówili mechanicy to robiłem. jeżdzę tak pół roku
podpiąłem dzisiaj rezystor 2kOhm na ciepłym silniku komp dał mu ssanie
lepiej odpalił. A klema pomaga na 1 raz. poprostu silnik zalewa jest słaby nie chce iść
pełen pedał a on ledwo co idzie. Nawet na biegu jałowym jak dasz pełen pedał to sie najpierw przydusi potem pójdzie jutro kupie czujnik temperatury ten na kolektorze.
Mam teraz ten czujnik w rece poszukam ile on kosztuje myslę że to ten. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-08-2006, 06:22
|
|
|
Carol czy objawy są identyczne na zasilaniu benzyną i na LPG?
Jaką masz instalację LPG? Czy posiada ona emulator sondy lambda? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-08-2006, 06:44
|
|
|
Carol napisał/a: | poprostu silnik zalewa jest słaby nie chce iść
pełen pedał a on ledwo co idzie. Nawet na biegu jałowym jak dasz pełen pedał to sie najpierw przydusi potem pójdzie jutro kupie czujnik temperatury ten na kolektorze. |
He. Miałem taki problem jak miałem dziurawe przewody podcićnienia.
Sprawdzałeś czy są dobre? Może któryś spadł lub jest w nim mały otworek który ci kłopot robi. |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-08-2006, 10:33
|
|
|
Objawy są identyczne na benzynie i gazie. Instalacja ELPIGAZ z centralka gazownik mówi że emuluje sondę lambda.
[ Dodano: 11-08-2006, 11:35 ]
Jeszcze sprawdzę te przewody. Myslę że jak to by były przewody to by było cały czas a to jak cos się ustawi raz dobrze idzie jak szalony a raz muł i ledwo odpala |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-08-2006, 18:55
|
|
|
No to coś mi się zdaje, że walczymy z podobnym problemem.
A co z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza - wymieniałeś? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-08-2006, 14:40
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury wody na kolektorze i chodzi dobrze
Temperatury powietrza nie wymieniałem.
[ Dodano: 12-08-2006, 15:50 ]
Odpala za pierwszym razem, zrobił się silniejszy |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-08-2006, 16:26
|
|
|
Sprawdź sobie jeszcze tak na zaś oporność czujnika temperatury powietrza.Ma mieć w temp około 20°, 2KΩ≈2,5KΩ. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 23:39
|
|
|
Czujnik temp powietrza nie ma aż takiego wpływu na pracę silnika, bez tego czujnika samochód fajno jeździ tylko pali za dużo, zresztą na allegro wiele osób oferuje super hiper układy dodające mocy właśnie oparte na tym termistorku. Największy wpływ na odpalenie i pracę ma czujnik temp. płynu. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 14-08-2006, 10:21
|
|
|
Pod które przewody trzeba się podpiąć by sprawdzić czujnik powietrza zasysanego????
[ Dodano: 14-08-2006, 11:25 ]
I Ile może kosztować w najgorszym przypadku????
[ Dodano: 14-08-2006, 11:26 ]
Ale to chyba nie on bo jak by był wadliwy to samochód szedł by jak szalony chyba co???? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-08-2006, 12:39
|
|
|
U mnie był padnięty i miał 25 MΩ.Autko wcale nie cieło jak przecinak tylko przymulony był troche.Tomilee rozumiem CIę doskonale -"chip tuning" ,ale mi chodziło o profilaktyke.
Carol juz nie pamiętam które to przewody idą do czujnika.Najlepiej odkręć ten czarny plastik nad wtryskiem i zmierz kable idące do wtrysku to pozostaną Ci te dwa od czujnika.
Jeżeli dobrze pamiętam to są te dwa od lewej strony stojąc przodem do silnika.Ja zamieniłem z innego używanego wtrysku więc nic nie płaciłem |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 21-08-2006, 11:35
|
|
|
Silnik teraz odpala dobrze ale pali nadal dużo benzyny i gazu i co teraz a nie mam czym sprawdzić oporności czujnika temperatury powietrza. Może to coś innego??? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-08-2006, 19:34
|
|
|
Pisałeś wyżej o sondzie lambda,ale była sprawdzana czy nową założyłeś Sprawdź ją jeszcze raz,jak masz taką możliwość. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-08-2006, 08:10
|
|
|
Carol napisał/a: | Silnik teraz odpala dobrze ale pali nadal dużo benzyny i gazu i co teraz a nie mam czym sprawdzić oporności czujnika temperatury powietrza. Może to coś innego??? |
Kup sobie miernik. Taki zwykły kosztuje ok.20-25zł a napewno ci sie przyda nie raz.
Przedmówca pisał o sondzie. Jaką masz pewność że ta co masz jest dobra? Czy tak jak kolega wczesnij pytał: Ona jest nowa? |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 24-08-2006, 16:05
|
|
|
Znowu źle odpala rano po wymianie czujnika temp. płynu a już byłem zadowolony tylko dużo palił, sonda nowa magneti marelli 3 przewody tylko nie wymieniałem od kąd go mam przewodów wysokiego napiecia a mam go 7 lat i koles też kręcił zapłonem ale to było jak nie chciał odpalać. Rok temu zmieniłem moduł z MED 439 M
na MED 439 A ponieważ tamten padł i może jest jakaś różnica ale parę miesięcy temu na module A też chodził normalnie. Już nie wiem co jest nie mam na niego siły
[ Dodano: 24-08-2006, 17:09 ]
Sprawdzę czujnik temp pow. powiedzcie gdzie mam sie podpiąć silnik 1.4 i.e. monowtrysk '93 może moduł, a może przewody WN. Przewody jutro kupię nowe. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-08-2006, 17:10
|
|
|
Carol jak odkręcisz kopułkę wtrysku z czujnikiem temperatury,będą tam od spodu dwa otworki na bolce od wtrysku.Zmierz przejście między tymi dwoma a wtyką.Pozostałe dwa przewody będą napewno od czujnika temperatury powietrza.Tak najłatwiej i najpewniej zlokalizujesz co do czego. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26-08-2006, 15:01 Który czujnik
|
|
|
Sam przerabiam właśnie podobny problem. Jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza - zobaczysz brązową wtyczkę 4 pinową . 2 środkowe piny to wtrysk - na zimnym powinien mieć 3 OM ,a 2 skrajne to czyjnik zasysanego powietrza zewnętrznego powinien mieć 2000 do 4500 om przy 20 C , , przy 50 C powinien mieć od 600 do 900 om , a przy 90 C od 100 do 300 OM |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 18:36
|
|
|
Sprawdziłem czujnik temperatury powietrza jest dobry wymieniłem dzisiaj wszystkie uszczelki pod wtryskiem wydawały mi się nie ciekawe. Kolesie od gazu dali jakieś grube. Od paru ludzi słyszałem że trzeba wyjąć najgrubszą bo mają podobne problemy. Okaże się jutro jak wypuszczę się na miasto na postoju odpala lux nie dusi się może to było to. Poczyściłem dokładnie wszystko i podorabiałem uszczelki.
[ Dodano: 28-08-2006, 20:48 ]
A może to potencjometr położenia przepustnicy??? Poczytałem dzisiaj trochę tematów o nim i ja mam podobnie. Czasami jak odpalę to nie trzyma obrotów gdy lekko dodam gazu to chwilę potrzyma gdzieś z 1 sek i powoli gaśnie. Ale czy potencjometr ma wpływ na spalanie???
[ Dodano: 29-08-2006, 22:39 ]
Dobra już chyba wiem co jest bo wszystkie czujniki są dobre a uszczelki jeszcze pogorszyły sprawę. Z powrotem musiałem je założyć bo auto wcale nie chciało się wkręcić na gazie. Jak wspominałem wcześniej mam instalację Elpigaz Nicolaus 2004
jest oddzielny komputer od gazu. Dzisiaj rozmawiałem z jeszcze innym monterem instalacji gazowych mówi, że jeden koleś miał podobne problemy z tipkiem i że komputer gazowy daje jakieś błedy głównemu komputerowi w samochodzie ,który steruje benzyną. Dopuki nie przełączę go na gaz po resecie to na benzynie nie szarpie ładnie idzie. A jak przełączę na gaz to szarpie potem na gazie i benzynie. Polecił mi dobry warsztat w Olsztynie z którym współpracuje serwis w sprawach gazu. Mówi że mają wszystkie przyrządy do pomiaru i że powinni się z tym uporac. Przy najbliższej okazji tam zajadę
[ Dodano: 30-08-2006, 19:57 ]
Koniec PROBLEMÓW z moim Tipkiem dzięki za wasze porady ale to nie żaden czujnik itp. ale brak masy na sterowniku od gazu przy moim sterowniku masa powinna być podłączona do akumulatora a nie jak mi podłączono do wspornika. Więc kiedy samochód zadrżał to nastąpił brak masy w wyniku czego resetował się sterownik gazu a przy tym powodował powstawanie błędów w głównym kompie. Teraz chodzi jak nowy
jak mu depniesz to idzie a nie prycha. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
|