Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
lewe obroty?
Autor Wiadomość
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-12-2005, 23:07   lewe obroty?

dzis poraz kolejny mnie moja wloszka zaskoczyla :-k przyjechalem z miasta zgasilem silnik a on po sekundzie odpalil samoczynnie mimo ze kluczyk juz byl wyjety :-k czekalem chwile i mysle zgasze cie biegiem puscilem sprzeglo a tempra szarpnelo do tylu mimo ze byl wbity pierwszy bieg #-o co to za numery?dodamze auto chodzilo na lpg czy czesto wystepuja samozaplony?juz dwa razy dzis tak mialem :-k
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-12-2005, 00:02   

Spalanie stukowe jak juz chyba sie to tak nazywa jak sie ymle to neich mnie tkos poprawi
Musiala ci sie instalka rozregulowac bo innej mozliwosci nie widze:/
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-12-2005, 00:26   Re: lewe obroty?

alan napisał/a:
dzis poraz kolejny mnie moja wloszka zaskoczyla :-k przyjechalem z miasta zgasilem silnik a on po sekundzie odpalil samoczynnie mimo ze kluczyk juz byl wyjety :-k czekalem chwile i mysle zgasze cie biegiem puscilem sprzeglo a tempra szarpnelo do tylu mimo ze byl wbity pierwszy bieg #-o co to za numery?dodamze auto chodzilo na lpg czy czesto wystepuja samozaplony?juz dwa razy dzis tak mialem :-k


Teoretycznie praca silnika 4suwowego w drugą stronę jest w zasadzie MOŻLIWA.
Choć nieprawdopodobna !!!. Przy pracy w drugą stronę należałoby podawać mieszanke od strony kolektora wydechowego, a wylot gazów byłby w filtr powietrza.

W silniku 2suwowym (motocyklowym) jest to możłiwe jak najbardziej.

Zeby silnik 4suwowy pracowął w lewo musiałby wystąpić jakiś niesamowity zbieg okoliczności,
w kolektorze wylotowym musiałoby być sporo niespalonej mieszanki - tak żeby silnik ją zasysał i jeszcze spalał (do czasu aż jej nie braknie). W takim przypadku zapłon mogłyby zapewniać gorące gazy wylotowe zasysane z kolektora wydechowego.

Jeśli faktycznie tak jest, musisz mieć ustawioną na LPG bardzo bogatą mieszanką, albo silnik nie pracuje na wszystkie gary. Proponowałbym jechać na analiże spalin i to sprawdzić.
Swoją drogą ciekawe jakie masz spalanie.
  
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-12-2005, 00:33   

hmm......cholera wie co to bylo #-o co do spalania nie pali duzo po miescie ok 11-12l lpg na trasach duzo ponizej 10 instalacja ma 15tys mimo ze jest od trzech miesiecy moze to faktycznie zbieg okolicznosci?
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-12-2005, 01:09   

"Zeby silnik 4suwowy pracowął w lewo musiałby wystąpić jakiś niesamowity zbieg okoliczności,
w kolektorze wylotowym musiałoby być sporo niespalonej mieszanki - tak żeby silnik ją zasysał i jeszcze spalał (do czasu aż jej nie braknie). W takim przypadku zapłon mogłyby zapewniać gorące gazy wylotowe zasysane z kolektora wydechowego."


no dobra ale przy okazji rozpier.... by obudowe filtra powietrza w drobne kawaleczki
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-12-2005, 01:10   

Mozliwy zbieg okolicznosci, ale az taki. Głownym powodem spalania stukowego sa osady zgromadzone w cylindrze silnika. Glownie gdy juz silnik ma juz swoje przejechane i bierze olej. Wtedy taka mieszanka spalonego oleju i innych "brudów" osadza sie. Podczas pracy normalnej silnika ta mieszanka nagrzewa sie mocno i po wylaczneniu zapolonu moze spowodowac "samowybuch" mieszanki ktora sie jeszcze "dostala" przy pracujacych juz bezwladnie tlokach.

LPG akurat ma ta zalete ze podczas jego splania nie wydzielaja sie takie "brudy". Zauwaz na olej po wymianie LPG - bedzie napewno jasniejszy, niz po wymianie jak bys jezdzil na Pb.

Moze to tylko zbieg okolicznosci, ze tak sie przydazylo ze cofneły się tłoki. A to tylko 1 raz?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-12-2005, 01:41   

muflonek napisał/a:
no dobra ale przy okazji rozpier.... by obudowe filtra powietrza w drobne kawaleczki


Hmm może by rozwaliło, może nie, to zależy czy w tym filtrze byłby dodatkowo wybuch mieszanki. Jeśli byłby to "normalny" przepływ spalin przez filtr to może by to wytrzymało, pod warunkiem że trwałoby to bardzo krótko i filtr by sie nie przegrzał i nie stopił.
Tłumiki ot tak sie nie rozlatują (fakt są z metalu) ale po prostu w nich nie zachodzą wybuchy mieszanki (tak jak ma to miejsce w filtrach powietrza, przy źle wyregulowanej instalacji LPG). Wybuch w filtrze niewiele różni się od wybuchu w cylindrze silnika (poza mniejszym ciśnieniem) stąd takie potem zniszczenia.

Temat z pracą w lewo jest bardzo ciekawy, co niesamowity.
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-12-2005, 09:18   

Mi raz kiedys gaz sie cofnal... Mialem troche jazdy pozniej przez ten wybuch.
Filtr przetrwal - choc z malym uszczerbkiem, ale przetrwal. Tylko ze bylo cos nie dobrego.
Silnik nie wkrecal sie na obroty. Przy 3,5 tys. obr. zaczynal strzelac !

Spedzilem z 1,5 h na dochodzeniu co sie stalo. Rozebralem caly uklad dolotowy. A co sie okazalo.
W gaznikach, nad samym gaznikiem jest taki jak by "odwrocony garnek" z rura dolotowa powietrza. Przykrecony jest tylko w jendym miejscu, jego centralnej czesci. Wybuch spowodowal to ze podnioslo sie to wszystko. Na pierwszy rzut oka nic nie bylo widac. Ale powstal 1-2mm odstep i gaznik lapal lewe powietrze. Dopiero jak juz skrecalem wszystko zauwazylem ze to jest luznie. Wyklepalem, zalozylem i chodzi po staremu :)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-12-2005, 21:27   

MupiK napisał/a:
Spalanie stukowe jak juz chyba sie to tak nazywa jak sie ymle to neich mnie tkos poprawi
Musiala ci sie instalka rozregulowac bo innej mozliwosci nie widze:/


To że silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu to nie spalanie stukowe (to zupełnie co innego ! - nadmierna prędkość spalania mieszanki czyli detonacje w komorze spalania spowodowane zbyt niską LO paliwa) a samozapłon właśnie. Podobno zdarza się wtedy gdy jest dużo nagaru w głowicy. Od niego zapala się gaz/benzyna mimo, że nie ma już iskry. Druga możliwość to rozregulowany gaźnik/LPG w taki sposób, że mieszanka za uboga - wtedy wnętrze komory spalania rozgrzewa się nadmiernie i od tego też może występować to zjawisko (BTW, to mocno niszczy zawory).

Samozapłon jest mozliwy tylko przy zwykłym LPG (nie przy wtrysku gazu) lub przy zasilaniu benzyną (ale tylko przy gaźniku). W przypadku wtrysków (czy to benzyny czy LPG) paliwo jest od razu odcinane po wyłączeniu zapłonu i silnik musi stanąć. BTW, samozapłon jest podstawą funkcjonowania diesli ;-)

Co do przeciwnych obortów silnika - nie mam teorii - teoretycznie jest to niemożliwe bez zniszczenia osprzętu silnika (szczególnie układu dolotowego przez gorące spaliny). W dwusuwach tak - samemu mi się kiedyś udało odaplić silnki motoroweru "w tył" :-)

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-12-2005, 23:24   

chlopaki nie podniecajcie sie :lol: nie zrozumielismy sie to co mialo miejsce nie bylo normalna praca silnika w lewo #-o silnik zachowywal sie tak jakby palil na 2 gary a cale zdarzenie trwalo kilka sekund i nic sie nie stalo,moze faktycznie cos jest nie tak z lpg instalka ma trzy miesiace ale juz 15tys przejechane moze wiec trzeba na serwis:)
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-12-2005, 23:32   

alan napisał/a:
chlopaki nie podniecajcie sie :lol: nie zrozumielismy sie to co mialo miejsce nie bylo normalna praca silnika w lewo #-o silnik zachowywal sie tak jakby palil na 2 gary a cale zdarzenie trwalo kilka sekund i nic sie nie stalo,moze faktycznie cos jest nie tak z lpg instalka ma trzy miesiace ale juz 15tys przejechane moze wiec trzeba na serwis:)





alan - nie wiem czy bedzie to podniecajace jak Ci rozedrze pol auta zle pracujaca LPG
Sprawdz to lepiej u jakiegos speca w tym temacie jak chcesz byc nadal ze swoja maszyna
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
  
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-12-2005, 23:35   

a sprawdze sprawdze [-( w koncu instalacja jest na gwarancji
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load