|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[MPI] dziwne rzeczy na LPG |
Autor |
Wiadomość |
lucas330
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączyła: 22 Maj 2008 Posty: 5 Skąd: Huta Minska
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-05-2008, 12:58 [MPI] dziwne rzeczy na LPG
|
|
|
Witam wszystkich!Bardzo prosze was o pomoc bo nie wiem juz co robic.Kupilem Teperke 1.6 MPI z 95r w sobote a juz nie mam sily do niej.Chodzi o to ze po uruchomieniu na LPG samochod pracuje bardzo ladnie rowno,natomiast gdy sie zagrzeje i rusze to po mocniejszym przyspieszeniu i wlozeniu 3 biegu spadaja mi wolne obroty ze az telepie silnikiem i tak juz zostaje.Dopiero po ponownym uruchomieniu jest dobrze jakas chwile i potem znowu to samo.Wymienilem parownik na nowy wczoraj,swiece tez,przewody sa ok i nie mam pojecia co dalej.Powoli zaczyna mnie sz..g trafiac bo wsadzilem na dzien dobry 700zl a samochod nie chodzi jak trzeba.Bardzo was prosze o pomoc.Pozdrawiam>Łukasz
P.S Zapomnialem dodac ze na benzynie nie pracuje poniewaz zapchany jest ktorys wtryskiwacz no i wczoraj spalila mi sie pompka chyba bo nie chce sie uruchomic a wczesniej chodzil ale tak jakby na 3 cylindrach. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-05-2008, 13:54
|
|
|
Zacznijmy może od tego co to za instalacja.
To jest MPI, więc instalacja gazu musi być już dostosowana do tego czyli posiadać komputerek i emulator sondy lambda.
Jaką masz instalacje? Bo jeżeli taką zwykłą, bez komputera i emulatora to nie spodziewaj się poprawy pracy.
W taką instalację dla gazu trzeba zainwestować przy takim silniku.
Napisz co masz, a później pomyślimy. Co do silnika to kilka osób ma takowy na forum, ale jest to dość rzadko spotykany silnik. On na Polskę chyba nie był wypuszczany, jedynie to co z zachodu pościągno jeździ u nas. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lucas330
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączyła: 22 Maj 2008 Posty: 5 Skąd: Huta Minska
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-05-2008, 14:29
|
|
|
miszko napisał/a: | Zacznijmy może od tego co to za instalacja.
To jest MPI, więc instalacja gazu musi być już dostosowana do tego czyli posiadać komputerek i emulator sondy lambda.
Jaką masz instalacje? Bo jeżeli taką zwykłą, bez komputera i emulatora to nie spodziewaj się poprawy pracy.
W taką instalację dla gazu trzeba zainwestować przy takim silniku.
Napisz co masz, a później pomyślimy. Co do silnika to kilka osób ma takowy na forum, ale jest to dość rzadko spotykany silnik. On na Polskę chyba nie był wypuszczany, jedynie to co z zachodu pościągno jeździ u nas. |
To jest instalacja Lovato,ma normalna srubke do regulacji jak np silnik gaznikowy,do rury ktora idzie do filtra powietrza jest wpiety jakis czujnik oraz do tej samej rury jest wpiety waz z parownika ten z regulacja mieszanki gazu.Chodzi o to ze to jak kupilem to chodzilo ladnie tylko wczoraj cos sie schrzanilo.Teraz jechalem to po uruchomieniu na zimnym silniku strasznie nie rowno pracuje,jak sie rozgrzeje chodzi ok dopoki nie dam jej w rure na 1 i 2 biegu,potem dojezdzam od skrzyzowania i obroty strasznie niskie i telepie jak juz mowilem.Nie wiem gdzie sie udac z tym problemem,czy do gazownika czy na komputer |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 12:48
|
|
|
Powiem tak, niepotrzebnie wymieniałeś cały reduktor... A zapewne nie sprawdziłeś filtru gazu. MAsz odkręconą na max główny zawór gazu?
Pytanie o centralkę gazową miało oznaczać, jakiej generacji masz LPG. Gen 1 czyli pełen manual bez jakiegokolwiek komputera czy nowsze instalacje 2-3gen z centralką komputerową, automatyczne przełączanie, emulacją lambdy itp.
Na początek zrób reset ECU czyli odłącz akumulator, zewrzyj klemy razem i wciśnij na chwilę hamulec, zostaw samochód na 15 minut, wróć, podłącz, odpal i na wolnych obrotach daj mu sie zagrzać aż do wyłączenia wentylatora chłodnicy. Wtedy tyłek w samochód i na jazdę próbną.
Inna szkoła mówi, że najpierw robi się tak, żeby samochód działał na benzynie prawidłowo a potem reguluje się lpg, ale cóż.....
Jeszcze jedno, nie masz przypadkiem skręconej śruby na przewodzie idącym do miksera? Najlepiej zrób tak, wkręć ją na max, potem odkręc o jeden obrót, odpal samochód, pod maske i dodawaj gazu "kopami" tak, żeby ci się nie dusił na wysokich obrotach, powinien się ładnie wkręcać. możesz od razu wykręcić o 3 obroty i powinno być dobrze, ale jeśli te zabiegi pomogą to myk na regulację do gaziarza i patrz mu na ręce.
nie masz przypadkiem filtru powietrza do wymiany? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 17:12
|
|
|
A jak przełączasz na gaz? Sam musisz to robić? Bo jeżeli tak, to jest to instalacja 1ej generacji.
A w przypadku tego silnika na dobre mu to nie wychodzi. Wtedy przy jeździe na gazie komputer zaczyna głupieć (są inne odczyty z czujników) i komputer próbuje się przestawić do nowych warunków co sumując nie wychodzi za dobrze.
Po to w autach stosuje się emulator sondy lambda, aby udawał prawidłowy "odczyt" z sondy.
Zrób reset jak przedmówca polecił i daj znać czy coś się poprawiło. Jeżeli tak, to lepiej zainwestuj w lepsza instalację gazową. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lucas330
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączyła: 22 Maj 2008 Posty: 5 Skąd: Huta Minska
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2008, 11:58
|
|
|
miszko napisał/a: | A jak przełączasz na gaz? Sam musisz to robić? Bo jeżeli tak, to jest to instalacja 1ej generacji.
A w przypadku tego silnika na dobre mu to nie wychodzi. Wtedy przy jeździe na gazie komputer zaczyna głupieć (są inne odczyty z czujników) i komputer próbuje się przestawić do nowych warunków co sumując nie wychodzi za dobrze.
Po to w autach stosuje się emulator sondy lambda, aby udawał prawidłowy "odczyt" z sondy.
Zrób reset jak przedmówca polecił i daj znać czy coś się poprawiło. Jeżeli tak, to lepiej zainwestuj w lepsza instalację gazową. |
Mam instalacje gazowa taka ze po dodaniu dazu na benzynie przy mniej wiecej 2500obr/min sam przełącza sie na gaz.Co do filtra gazu to wymienilem go razem z filtrem powietrza przed wymiana parownika.Jutro jade na regulacje zaworow bo podobno moze byc zawor wydechowy podparty>Ledwo znalazlem kompetentna osobe ktora mi ustawi te zawory bo tam sa plytki regulacyjne i nikt nie chcial sie podjac.Powiem wam ze jak nie daje w rure powyzej 3000 to jest wsztstko ok a jak tylko pociagne ja powyze 3000 to pozniej spadaja obroty,trzesie sie i po jakims czasie jak przegazuje to juz jest znow ok.Mowie wam to moj pierwszy Fiat i obawiam sie ze ostatni.... |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-05-2008, 20:58
|
|
|
Witam. Panowie a może po prostu parownik zamarza. Może się mylę ale tak miałem w poldku. |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2008, 17:27
|
|
|
ale skoro na ciepłym dopiero się zaczynają problemy o raczej nie parownik...
na ciepłym - jakieś czujniki temp i go zalewa na wolnych może albo sonda lambda jak się nagrzeje to powina pracować poprawnie a tutaj wariuje (w normalnej instalacji lpg komp od gazu z sondy lambda bierze info jak na benzynie, chyba,że w twojej omija ją i tyko emuluje); hmm... moe jakoś potestować jak spadają te obroty na postoju, może przytkać dopływ powietrz ręką ciu czy wzrosną, dopływ gazu na moment przykręcić ciut śrubami regulacyjnymi, może to wymusi na moment zubożenie miesznaki nieco i wiesz przynajmniej,że komp/coś zbyt wzbogaca... a jesteś pewien co do stanu czujników, ZAPŁONU, kabli etc? bo to też ma wpływ... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|