Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie chce zapalić
Autor Wiadomość
Wita 



Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-04-2006, 12:12   Nie chce zapalić

wieczorem przyjechalem do domu wtawilem samochod i wszystko bylo ok .
- rano (kolo 10:00) chce wyjechac a moje Tipo nie chce zapalić .
Silnik 1,6 ohc jednopunktowy wtrys
paliwo dostaje ale nie zapala .
Panowie POMOCY
     assistance
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-04-2006, 13:52   

a rozrusznik kręci?
_________________

     assistance   Moneta
 
Wita 



Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-04-2006, 16:30   

rozrusznik kreci ,paliwo dostaje (zdiolem przewod i wszystko ok )
przyczyna leży w braku iskry na swiecy wymienilem: cewke, przewody , palec ,kopółke i dalej nie mam iskry szukam dalej.
wyczytalem na forum ze moze to byc czujnik polozenia walu czy cos takiego ale niestety nigdy tego nie rozbieralem i nie wiem jak sie do tego zabrac
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2006, 17:37   

Czujnik połozenia wału(CPW) nie jest rozbieralny, jedynie możesz zmierzyć jego opór(600-900Ohm) lub podmienić na inny i w ten sposób stwierdzić jego awarię.
Poszukaj na forum, tematów o cpw było mnóstwo.
Złącze od CPW znajduje się w okolicach akumulatora

_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2006, 19:20   

miałem idento sytuację przy CPW; też wieczór parkuję OK, noc nawet sucha, średnio ciepła, rano nie chce zapalić też ok 10ej :P

czujnik podmień na próbę, masz ogromne szanse, że to on; nowy orginał magneti marelli 65zł; sama oporność wiele Ci nie da i nie stwierdzi 100% sprawności;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2006, 20:26   

Tez mialem identyczną sytuacje juz ja raz opisywałem :) powodem był alarm, a konkretnie kabelek który nie kontaktował i dcinał prąd :D
jeśli masz alarm w aucie to sprawdz czy dochodzi prąd do cewki.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2006, 12:18   

U mnie sprawa zakończyła się wymianą CPW digiplexa i świec(jedną albo nawet dwie trafił szlag)to było przyczyną cofki i wybuchu na dolocie (pęknięta obudowa filtra powietrza)czemu padł digiplex nie wiem-przypuszczam że przy wybuchu ciśnienie poszło na czujnik podciśnienia i uszkodziło jakąś membranę lub nawet przetwornik.Co ciekawe po wyjęciu świec z silnika iskra się pojawiała a po założeniu zalewało je .
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
Wita 



Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-04-2006, 14:58   

wczoraj jak nie zapalal to niezapalal wiec dalem sobie spokuj :(
dzisaj rano chce jechac do pracy autobusem (wstalem godzine wczesniej niz zwykle) ,
ale cos mnie tknelo i popszedlem zobaczyc do samochodu ZAPALIL BEZ ZADNEGO PROBLEMU po pracy tez zadnego problemu nie mialem :lol: :lol: :lol:
nie wiem co bylo ale narazie jest ok (moze moj tipek mial akurat zly dzien) ale tak na powaznie to zmienie cpw bo to prawdopodobna przyczyna wczorajszej awari
dzieki wszystkim za pomoc
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-04-2006, 15:54   

Wita napisał/a:
cpw bo to prawdopodobna przyczyna wczorajszej awari
]
To są typowe objawy CPW. Raz pali raz nie. Wiec zacznij od jego wymiany.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
temperówka 


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 11
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-04-2006, 07:22   

Witam

NO i stalo sie przedwczoraj cały dzien jeździłem i wszytsko bylo OK silnik nie miał dziwnych objawów szarpanie itd wczoraj po nocy z ranca zachodze do niego a on mi na to ze rzucił palenie :lalala: ...Paliwo dostaje nie ma iskry z cewki takze kopulka i przewody odpadaja...teraz pytanie czy to moze byc czujnik polozenia wału??


pozdro panowie ide walczyc z nim dalej :food:
_________________
1.6 i.e kat + LPG +szyber + ...
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2006, 16:44   

tak, jak najbardziej... typowe jak z rana chce pospać dłużej... 65zł orginał Magneti Marelli... na 99,99% to CPW
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2006, 09:02   

I kolejna zagadka dla mnie do rozwiązania . Zimny pali jak lala -przejeżdżam naście km isilnik ma temperaturę ok. 70-75°C ,gaszę autko i po ok. 5min. chcę zapalić a tu ni chu chu na benzynie też nic no no to czekam aż ostygnie i spokojnie go odpalam . Przy temp. ok. 90°
też go spoko odpalę tylko w tym przedziale temperatur nic. Jak sądzicie co to może znów fiksować.
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-05-2006, 09:14   

Raczej nadal CPW....
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-05-2006, 12:01   

yhy; jak masz sytuację, że nie chce zapalić-to w tym momencie wykręć świeczkę jedną i patrz czy jest iskraw ogóle; jak nie ma to idź dalej, kopułka, kable, cewka aż się dowiesz, że np z cewki czy do cewki nie dochodzi nic; w końcu dojdziesz, że może digiplex, ale raczej nie więc CPW... to najprawdopodobniej on;
jak rzeczywiście jesteś pewien, że ma takie wariacje w zal od temp to najprościej - znajdź go (z tyłu bloku silnika, od skrzyni, były zdjęcia na forum; na bank znajdziesz) byś wiedział gdzie masz, a jak nie zapali to go jakoś schłodź czymś, ale tylko jego i zobaczysz czy jest jakaś reakcja;
i przygotuj 65zł najprawdopodobniej....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2006, 08:18   

Witam Wszystkich.
Jestem w 100% przekonany, że to CPW miałem takie same objawy ( silnik się zagrzeje i gaśnie). Aby sprawdzić czy to ten czujnik, trzeba wozić ze sobą butelkę wody i gdy samochód zgaśnie po rozgrzaniu polać czujnik wodą (schłodzić) jest hermetyczny i nic mu nie będzie.
Jeżeli po polaniu samochód odpali nie zostaje nic innego jak wymienić czujnik i cieszyć się jazdą.
U mnie to się sprawdziło czujnik wymieniłem i wszystko działa jak należy.

Pozdrawiam Gregor
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-05-2006, 22:01   

WYMIEŃ CPW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2006, 08:29   

Q...a wczoraj dojeżdżałem do domu na 4 razy tak mi cholera fiksowała :sciana: polewanie wodą CPW przyspieszało ponowne odpalenie.Podajcie mi symbol tego ustrojstwa muszę gdzieś kupić bo mnie szlag trafi. Dziś do roboty spoko dojechałem a profilaktycznie miałem w banieczce 5l wody :wrrrr: :wrrrr: :doublegun: :cenuzra: :diabelek: :axe: przyda się po południu.
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-05-2006, 09:20   

Czujnik SEN 8M
Pzdr Maxdata
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-05-2006, 10:04   

TU masz link do aukcji z tym czujnikiem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load