Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierowne obroty biegu jalowego
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2013, 16:32   Nierowne obroty biegu jalowego

Witam.Znajomy ma tipo 1.4 i.e na jednopunkcie boscha.Problemem sa nierowne obroty biegu jalowego-silnik potrafi zgasnac.Sa nowe kable,kopulka,palec.Troche to pomoglo ale dalej nie jest dobrze.Byl podpinany do kompa i wywala blad sondy lambda tymczasem fachowiec od diagnostyki podpinajac multimetr twierdzi ze sonda pracuje.Kasuje blad i za jakis czas znow jest blad sondy lambda.Dodam ze wykasowaniu bledu silnik wcale nie chodzi lepiej.Dziwne jest to ze czasem ale bardzo rzadko silnik chodzi idealnie rowno.Macie jakies pomysly.LPG nigdy nie widzial.Przebieg 160 tys.

Wiem ze nalezaloby wymienic sonde na poczatek ale to koszt 330 zl za boscha i nie jest pewne ze pomoze.Poradzcie cos.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-08-2013, 20:52   

jeśli błąd daje się kasować i przez jakiś czas - kilka odpaleń nie pojawia się , to myślę , że sonda dobra jednak może mieć słabą masę względnie któraś z mas modułu , sondę można podstawić nie koniecznie kupować , poloneza jest chyba podobna tylko inny wtyk
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-08-2013, 21:13   

Dzis zagladalem do auta.Okazalo sie ze rozrzad przestawiony o jeden zabek.Ale widocznie jezdzil tak juz od dawna bo problemy z wolnymi obrotami zawsze byly.Teraz chodzi zdecydowanie rowniej ale dalej jakos czuc wibracje na fotelu kierowcy wiec szukam dalej.Trzeba by teraz ustawic zaplon.Mam lampe stroboskopowa.Jak to zrobic?I na ile ustawic?Blad sondy lambda dalej wystepuje.Dziwne ze po wyjeciu wtyczki od sondy nie pojawia sie wcale.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-08-2013, 21:26   

zapłon teoretycznie jest nieregulowany , ale ? praktycznie ma być 8-10 stopni - ja swój ustawiłem na 6 stopni - było super , a ustawia się płytką czujnika położenia wału

** Dodano: 30-08-2013, 22:36 **
trochę to dziwne bo przestawienie o ząbek nie powinno powodować falowania obrotami na biegu jałowym , jedynie zanik mocy przy jeździe , drgania mogą być od poduszek na silniku
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-08-2013, 20:18   

pit14, no wlasnie srodkowa poduszka jest najbardziej zuzyta-bedzie wymieniana.Dzis juz bylo lepiej po regulacji zaplonu,regulacji CPP i adaptacji przepustnicy.Wydaje mi sie ze iskra tez jest slaba.Po zdjeciu srodkowego przewodu z kopulki iskra owszem jest ale gruba czerwonawa.Przy oddalaniu przewodu WN od masy robi sie bardzo cieniutka i niebieska.Przeskakuje przy maksymalnym oddaleniu na ok.1,5 cm.Pozniej juz zanika.Wymieniac cewke czy taka iskra wystarczy?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-09-2013, 10:55   

Jeśli świece i przewody są w dobrym stanie to cewki bym nie ruszał , szkoda pchać się w koszty
     assistance   Moneta
 
 skype
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-09-2013, 19:29   

Podepnę się pod temat.
Tempra 1,6 na wtrysku (jednopunktowy), na gazie chodzi jak żyletka, natomiast na benzynce ciężko pali, podczas jazdy jak przełączę PB to zaczyna strasznie mulić, prawie gaśnie,
Wykluczam raczej coś w silniku, czy to może byc filtr paliwa lub coś z pompką w zb?
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-09-2013, 20:08   

To zależy kiedy był wymieniany ?ale silnik jeśli muli to wina jest w osprzęcie , bo jeśli pompa podaje paliwo i jest o.k to sprawdź moduł i osprzęt - KOMPUTER
     assistance   Moneta
 
 skype
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-09-2013, 08:03   

No właśnie ostatnio wsiadłem do tego samochodu (syna) i po przekręceniu kluczyka nie słyszałem pracy pompki.
Młody nic nie mówił bo jeździł tylko na gazie, ale zbliża się zima i raczej odpalanie na gazie będzie trudne.
Benzyny jest pół zbiornika.
Na razie skupię się na pompce i filtrze, jeżeli nic to nie pomorze wejdę do osprzętu silnika.
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-09-2013, 10:46   

Od razu zaopatrz się w uszczelkę pokrywy i kosz z uszczelką do pompy
     assistance   Moneta
 
 skype
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-09-2013, 19:24   

Dzięki za informację.
:)
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2013, 07:47   

A wracajac do tematu cewki/iskry.Porownywalem iskre u siebie na pracujacym silniku.U mnie jest zdecydowanie niebieska i waska.Tylko ze u mnie cewka jest inna z 4 wyjsciami na kazda swiece oddzielnie i brak aparatu zaplonowego.Nie ma wiec jak podmienic na probe.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-09-2013, 15:11   

Mam cewkę Kager zamiennik BAE 504D do 1,4 i.e prawie nówka jeździła z pół roku i moduł zapłonu MED
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2013, 20:54   

Dzis Kolega zamowil nowa w sklepie.Jutro zobaczymy czy pomoze.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-09-2013, 20:11   

Sprawdź króciec podciśnienia w module one lubią się ułamywać - nadłamywać i fixuje moduł , może dlatego buja obrotami ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load