Nierowne obroty biegu jalowego |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-08-2013, 16:32 Nierowne obroty biegu jalowego
|
|
|
Witam.Znajomy ma tipo 1.4 i.e na jednopunkcie boscha.Problemem sa nierowne obroty biegu jalowego-silnik potrafi zgasnac.Sa nowe kable,kopulka,palec.Troche to pomoglo ale dalej nie jest dobrze.Byl podpinany do kompa i wywala blad sondy lambda tymczasem fachowiec od diagnostyki podpinajac multimetr twierdzi ze sonda pracuje.Kasuje blad i za jakis czas znow jest blad sondy lambda.Dodam ze wykasowaniu bledu silnik wcale nie chodzi lepiej.Dziwne jest to ze czasem ale bardzo rzadko silnik chodzi idealnie rowno.Macie jakies pomysly.LPG nigdy nie widzial.Przebieg 160 tys.
Wiem ze nalezaloby wymienic sonde na poczatek ale to koszt 330 zl za boscha i nie jest pewne ze pomoze.Poradzcie cos. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-08-2013, 20:52
|
|
|
jeśli błąd daje się kasować i przez jakiś czas - kilka odpaleń nie pojawia się , to myślę , że sonda dobra jednak może mieć słabą masę względnie któraś z mas modułu , sondę można podstawić nie koniecznie kupować , poloneza jest chyba podobna tylko inny wtyk |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-08-2013, 21:13
|
|
|
Dzis zagladalem do auta.Okazalo sie ze rozrzad przestawiony o jeden zabek.Ale widocznie jezdzil tak juz od dawna bo problemy z wolnymi obrotami zawsze byly.Teraz chodzi zdecydowanie rowniej ale dalej jakos czuc wibracje na fotelu kierowcy wiec szukam dalej.Trzeba by teraz ustawic zaplon.Mam lampe stroboskopowa.Jak to zrobic?I na ile ustawic?Blad sondy lambda dalej wystepuje.Dziwne ze po wyjeciu wtyczki od sondy nie pojawia sie wcale. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-08-2013, 21:26
|
|
|
zapłon teoretycznie jest nieregulowany , ale ? praktycznie ma być 8-10 stopni - ja swój ustawiłem na 6 stopni - było super , a ustawia się płytką czujnika położenia wału
** Dodano: 30-08-2013, 22:36 **
trochę to dziwne bo przestawienie o ząbek nie powinno powodować falowania obrotami na biegu jałowym , jedynie zanik mocy przy jeździe , drgania mogą być od poduszek na silniku |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-08-2013, 20:18
|
|
|
pit14, no wlasnie srodkowa poduszka jest najbardziej zuzyta-bedzie wymieniana.Dzis juz bylo lepiej po regulacji zaplonu,regulacji CPP i adaptacji przepustnicy.Wydaje mi sie ze iskra tez jest slaba.Po zdjeciu srodkowego przewodu z kopulki iskra owszem jest ale gruba czerwonawa.Przy oddalaniu przewodu WN od masy robi sie bardzo cieniutka i niebieska.Przeskakuje przy maksymalnym oddaleniu na ok.1,5 cm.Pozniej juz zanika.Wymieniac cewke czy taka iskra wystarczy? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-09-2013, 10:55
|
|
|
Jeśli świece i przewody są w dobrym stanie to cewki bym nie ruszał , szkoda pchać się w koszty |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 01-09-2013, 19:29
|
|
|
Podepnę się pod temat.
Tempra 1,6 na wtrysku (jednopunktowy), na gazie chodzi jak żyletka, natomiast na benzynce ciężko pali, podczas jazdy jak przełączę PB to zaczyna strasznie mulić, prawie gaśnie,
Wykluczam raczej coś w silniku, czy to może byc filtr paliwa lub coś z pompką w zb? |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-09-2013, 20:08
|
|
|
To zależy kiedy był wymieniany ?ale silnik jeśli muli to wina jest w osprzęcie , bo jeśli pompa podaje paliwo i jest o.k to sprawdź moduł i osprzęt - KOMPUTER |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-09-2013, 08:03
|
|
|
No właśnie ostatnio wsiadłem do tego samochodu (syna) i po przekręceniu kluczyka nie słyszałem pracy pompki.
Młody nic nie mówił bo jeździł tylko na gazie, ale zbliża się zima i raczej odpalanie na gazie będzie trudne.
Benzyny jest pół zbiornika.
Na razie skupię się na pompce i filtrze, jeżeli nic to nie pomorze wejdę do osprzętu silnika. |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-09-2013, 10:46
|
|
|
Od razu zaopatrz się w uszczelkę pokrywy i kosz z uszczelką do pompy |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-09-2013, 19:24
|
|
|
Dzięki za informację.
|
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2013, 07:47
|
|
|
A wracajac do tematu cewki/iskry.Porownywalem iskre u siebie na pracujacym silniku.U mnie jest zdecydowanie niebieska i waska.Tylko ze u mnie cewka jest inna z 4 wyjsciami na kazda swiece oddzielnie i brak aparatu zaplonowego.Nie ma wiec jak podmienic na probe. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-09-2013, 15:11
|
|
|
Mam cewkę Kager zamiennik BAE 504D do 1,4 i.e prawie nówka jeździła z pół roku i moduł zapłonu MED |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2013, 20:54
|
|
|
Dzis Kolega zamowil nowa w sklepie.Jutro zobaczymy czy pomoze. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-09-2013, 20:11
|
|
|
Sprawdź króciec podciśnienia w module one lubią się ułamywać - nadłamywać i fixuje moduł , może dlatego buja obrotami ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|