Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odwrotnie podpięty akumulator
Autor Wiadomość
pantasaron 
witamy nowego


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 10:49   Odwrotnie podpięty akumulator

Witam
W skrócie - akumulator został odwrotnie dotknięty klemami. Zaiskrzyło i z lewej strony (nad alternatorem) poszedł dym. W chwili obecnej rozrusznik działa i cała deska świeci jak należy. Nie ma tylko zapłonu. Na samochodach się nie znam, więc sam nic nie zrobię. Szukam tylko elektryka, który by to potrafił zrobić. Jestem z Krakowa. Samochód trzymam pod pracą. Mam kolegów w dziale technicznym, którzy by mi pomogli, tylko nie mogą sprawdzić urządzeń. Typy poszły na cewkę, moduł zapłonowy, alternator, komputer sterujący.
Może mi ktoś polecić sprawdzony warsztat, lub przyjechać do mnie na fuchę i powiedzieć co wymienić? Znając uszkodzenie sam zajmę się wymianą :)

Dzięki i pozdrawiam.
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2009, 15:37   

pantasaron, po pierwsze nalezy sie przywitac w odpowiednim dziale....

Tu najpredzej dostala komp lub moduł....poszukaj Kolegow w Krakowie z TTT, niech ktorys podjedzie do Ciebie i na chwile przerzuccie modul lub kompa i znajdziesz odpowiedz.....cewka raczej takie rzeczy wytrzyma....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2009, 15:42   

Cewkę łatwo sprawdzić. Podaj jej napięcie na stykach i iskra powinna się pojawić. Najszybciej ulegnie w takim wypadku uszkodzeniu elementy elektroniczne. W tym przypadku komputer lub sterownik Digiplex.

Sprawdź jeszcze WSZYSTKIE bezpieczniki jakie znajdują się w aucie.

Acha i okreś czy masz wtrysk czy gaźnik, bo to ważne!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 15:43   

wg mnie poszedł alternator, bez niego też nie będzie iskry, dalej komp, moduł - można jedynie podmieniac i sprawdzać

jest w Krakowie na jerzmanowskiego dobry i tani fachmen, ale to starszy facet który nie ma zakładu tylko w garażu fuchy robi, nawet nowe merole do niego przyjeżdżają, niestety ciężko dziadka złapać, trzeba często podjeżdżać pod garaż i zaglądac czy akurat jest czy go nie ma


zdecydowanie odradzam zakład na jasińskiego (przecznica od bieżanowskiej), gość dużo sobie liczy, a składa na starych częściach - 3 razy do niego jeździłem i mi po tygodniu diody padały, a ww dziadek jak zrobił to pare lat był spoków
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
  
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2009, 15:44   

miszko, dobrze napisal, tak jak podpowiadalem wyzej, najszybciej pojdzie elektronika.....cewka raczej wytrzyma takie cos

** Dodano: 20-04-2009, 16:45 **
yoyo napisał/a:
wg mnie poszedł alternator, najtaniej wyjdzie wymontować i oddać do elektryka

hmmm...nie rozumiem tego co napisales, kolega wyraznie napisal ze nie ma iskry, a nawet jak wyjmiesz alternator z auta to bez problemu silnik zapalisz bo iskra bedzie
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 15:49   

delikatnie poprawiłem dla zrozumienia

maniutek napisał/a:
nawet jak wyjmiesz alternator z auta to bez problemu silnik zapalisz bo iskra bedzie

pewny jesteś ? że jak wszystko od alternatora odepniesz to silnik odpali ? :roll:

nie wiem może w T/T jest inaczej ale praktycznie cały prąd na auto przechodzi przez alternator i regulator napięcia (oprócz kilku rzeczy podpietych bezpośrednio) jeśli tam coś padnie to autko tez nie ruszy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2009, 15:51   

yoyo napisał/a:
pewny jesteś ? że jak wszystko od alternatora odepniesz to silnik odpali ?

no nie chcialbym sie spierac, ale na 90% jestem pewien ze zapali....

** Dodano: 20-04-2009, 16:52 **
ja kiedys po jakiejs naprawie zapomnialem podlaczyc czerwonego przewodu (+) do alternatora, czyli podlaczana tylko byla wsuwka od wzbudzenia i silnik zapalil, tylko sie palila kontrolka od ladowania
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-04-2009, 15:57   

yoyo, alternator to nic innego jak prostownik i nic wiecej on ma za zadanie tylko ladowac akumlator zeby wszystko moglo sobie stale dzialac co potrzebuje prad ktory jest zmagazynowany w akumlatorze bez alternatora odpalisz i normalnie bedziesz jechac do tego momentu az aku sie rozladuje
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 16:04   

Ok nie kłócę się może ja coś pokręciłem :P

ale pamiętam że jak miałem fiacika 125p i zmieniałem silnik to zapomniałem jednego przewodu na alternator podać i autko nie paliło, nawet do dzić pamiętam że to brązowy przewód był
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2009, 16:15   

MARIOVIRUS napisał/a:
yoyo, alternator to nic innego jak prostownik i nic wiecej on ma za zadanie tylko ladowac akumlator zeby wszystko moglo sobie stale dzialac co potrzebuje prad ktory jest zmagazynowany w akumlatorze bez alternatora odpalisz i normalnie bedziesz jechac do tego momentu az aku sie rozladuje

no dokladnie, zadzwonilem az do kumpla elektryka i potwierdzil te slowa, ale az sam wolalem sie dopytac :) nie klocmy sie juz o to :) :):)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-04-2009, 16:27   

przez tydzień jeździłem z rozwalonym alternatorem (ładowanie około 2V więc to tyle co nic) i za każdym razem po używaniu samochodu wyjmowałem aku i ładowałem w domu. Dawało tak radę doraźnie, ale jak coś, to lepiej mieć z tej strony wszystko OK. ze dwa razy podczas jazdy skończył się prąd :lalala:
Ps.: uprzedzam ewentualne pytanie, czy nie było szkoda tak akumulatora męczyć. ODP: nie, to był 10 letni ledwo dający radę aku który i bez tego zostałby wymieniony
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
pantasaron 
witamy nowego


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2009, 11:11   

Przepraszam, za moje nieokrzesanie - Witam wszystkich :)
Auto stoi dłuższy czas, bo nie wiedziałem co dalej. Skorzystam z Waszych rad w tym tygodniu i opiszę co zrobiłem.
Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi.

edit1
Mam Tempra 1.6 benzyna z jednopunktowym wtryskiem paliwa. 92 rocznik.
Alternator sprawdzony i w całości działa.

edit2 - 2009.05.06
Naprawione. Przepalłl się stary kabel (chyba pin 9) od masy przy module zapłonu. Stąd brak iskry. Po tej naprawie i kilku przegazowaniach silnika, całowicie spalił się alternator. Prawdopodobnie podczas zwarcia po części dostał i alternator i ten kabel od masy.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load