|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Odwrotnie podpięty akumulator |
Autor |
Wiadomość |
pantasaron
witamy nowego
Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 6 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2009, 10:49 Odwrotnie podpięty akumulator
|
|
|
Witam
W skrócie - akumulator został odwrotnie dotknięty klemami. Zaiskrzyło i z lewej strony (nad alternatorem) poszedł dym. W chwili obecnej rozrusznik działa i cała deska świeci jak należy. Nie ma tylko zapłonu. Na samochodach się nie znam, więc sam nic nie zrobię. Szukam tylko elektryka, który by to potrafił zrobić. Jestem z Krakowa. Samochód trzymam pod pracą. Mam kolegów w dziale technicznym, którzy by mi pomogli, tylko nie mogą sprawdzić urządzeń. Typy poszły na cewkę, moduł zapłonowy, alternator, komputer sterujący.
Może mi ktoś polecić sprawdzony warsztat, lub przyjechać do mnie na fuchę i powiedzieć co wymienić? Znając uszkodzenie sam zajmę się wymianą
Dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:37
|
|
|
pantasaron, po pierwsze nalezy sie przywitac w odpowiednim dziale....
Tu najpredzej dostala komp lub moduł....poszukaj Kolegow w Krakowie z TTT, niech ktorys podjedzie do Ciebie i na chwile przerzuccie modul lub kompa i znajdziesz odpowiedz.....cewka raczej takie rzeczy wytrzyma.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:42
|
|
|
Cewkę łatwo sprawdzić. Podaj jej napięcie na stykach i iskra powinna się pojawić. Najszybciej ulegnie w takim wypadku uszkodzeniu elementy elektroniczne. W tym przypadku komputer lub sterownik Digiplex.
Sprawdź jeszcze WSZYSTKIE bezpieczniki jakie znajdują się w aucie.
Acha i okreś czy masz wtrysk czy gaźnik, bo to ważne! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:43
|
|
|
wg mnie poszedł alternator, bez niego też nie będzie iskry, dalej komp, moduł - można jedynie podmieniac i sprawdzać
jest w Krakowie na jerzmanowskiego dobry i tani fachmen, ale to starszy facet który nie ma zakładu tylko w garażu fuchy robi, nawet nowe merole do niego przyjeżdżają, niestety ciężko dziadka złapać, trzeba często podjeżdżać pod garaż i zaglądac czy akurat jest czy go nie ma
zdecydowanie odradzam zakład na jasińskiego (przecznica od bieżanowskiej), gość dużo sobie liczy, a składa na starych częściach - 3 razy do niego jeździłem i mi po tygodniu diody padały, a ww dziadek jak zrobił to pare lat był spoków |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:44
|
|
|
miszko, dobrze napisal, tak jak podpowiadalem wyzej, najszybciej pojdzie elektronika.....cewka raczej wytrzyma takie cos
** Dodano: 20-04-2009, 16:45 **
yoyo napisał/a: | wg mnie poszedł alternator, najtaniej wyjdzie wymontować i oddać do elektryka |
hmmm...nie rozumiem tego co napisales, kolega wyraznie napisal ze nie ma iskry, a nawet jak wyjmiesz alternator z auta to bez problemu silnik zapalisz bo iskra bedzie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:49
|
|
|
delikatnie poprawiłem dla zrozumienia
maniutek napisał/a: | nawet jak wyjmiesz alternator z auta to bez problemu silnik zapalisz bo iskra bedzie |
pewny jesteś ? że jak wszystko od alternatora odepniesz to silnik odpali ?
nie wiem może w T/T jest inaczej ale praktycznie cały prąd na auto przechodzi przez alternator i regulator napięcia (oprócz kilku rzeczy podpietych bezpośrednio) jeśli tam coś padnie to autko tez nie ruszy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:51
|
|
|
yoyo napisał/a: | pewny jesteś ? że jak wszystko od alternatora odepniesz to silnik odpali ? |
no nie chcialbym sie spierac, ale na 90% jestem pewien ze zapali....
** Dodano: 20-04-2009, 16:52 **
ja kiedys po jakiejs naprawie zapomnialem podlaczyc czerwonego przewodu (+) do alternatora, czyli podlaczana tylko byla wsuwka od wzbudzenia i silnik zapalil, tylko sie palila kontrolka od ladowania |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:57
|
|
|
yoyo, alternator to nic innego jak prostownik i nic wiecej on ma za zadanie tylko ladowac akumlator zeby wszystko moglo sobie stale dzialac co potrzebuje prad ktory jest zmagazynowany w akumlatorze bez alternatora odpalisz i normalnie bedziesz jechac do tego momentu az aku sie rozladuje |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2009, 16:04
|
|
|
Ok nie kłócę się może ja coś pokręciłem
ale pamiętam że jak miałem fiacika 125p i zmieniałem silnik to zapomniałem jednego przewodu na alternator podać i autko nie paliło, nawet do dzić pamiętam że to brązowy przewód był |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2009, 16:15
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | yoyo, alternator to nic innego jak prostownik i nic wiecej on ma za zadanie tylko ladowac akumlator zeby wszystko moglo sobie stale dzialac co potrzebuje prad ktory jest zmagazynowany w akumlatorze bez alternatora odpalisz i normalnie bedziesz jechac do tego momentu az aku sie rozladuje |
no dokladnie, zadzwonilem az do kumpla elektryka i potwierdzil te slowa, ale az sam wolalem sie dopytac nie klocmy sie juz o to :):) |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2009, 16:27
|
|
|
przez tydzień jeździłem z rozwalonym alternatorem (ładowanie około 2V więc to tyle co nic) i za każdym razem po używaniu samochodu wyjmowałem aku i ładowałem w domu. Dawało tak radę doraźnie, ale jak coś, to lepiej mieć z tej strony wszystko OK. ze dwa razy podczas jazdy skończył się prąd
Ps.: uprzedzam ewentualne pytanie, czy nie było szkoda tak akumulatora męczyć. ODP: nie, to był 10 letni ledwo dający radę aku który i bez tego zostałby wymieniony |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
pantasaron
witamy nowego
Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 6 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2009, 11:11
|
|
|
Przepraszam, za moje nieokrzesanie - Witam wszystkich
Auto stoi dłuższy czas, bo nie wiedziałem co dalej. Skorzystam z Waszych rad w tym tygodniu i opiszę co zrobiłem.
Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi.
edit1
Mam Tempra 1.6 benzyna z jednopunktowym wtryskiem paliwa. 92 rocznik.
Alternator sprawdzony i w całości działa.
edit2 - 2009.05.06
Naprawione. Przepalłl się stary kabel (chyba pin 9) od masy przy module zapłonu. Stąd brak iskry. Po tej naprawie i kilku przegazowaniach silnika, całowicie spalił się alternator. Prawdopodobnie podczas zwarcia po części dostał i alternator i ten kabel od masy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|