|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Olbrzymie spalanie, dławi się na wys.obr [pb] |
Autor |
Wiadomość |
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 14:35 Olbrzymie spalanie, dławi się na wys.obr [pb]
|
|
|
Witam. pierwsza rzecz to silnik - oznaczenia 159.A3000 czyli 1,6 gaźnikowiec
Mam ostatnio problem w swojej temperówce na benzynce , a mianowicie jest tak
1.Kiedy odpalam tylko na benzynce zimnego to odpala i łapie obroty 500-600 a niearz ni chce wogule odpalić, przy dodawaniu gazu na maksa jest tylko 1600obr . na włączonym ssaniu zamiast 2000obr jest 900obr
2.na rozgrzanym silniku a raczej 50c (mam do wymiany termostat bo nie dogrzewa silnika może i to jest problem ale zobaczymy 3stycznia) przełanczjąc z lpg na pb jedzie równo a po chwili są takie małe szarpnięcia (za małe ciśnienie pompy paliwa??)
3.odpalanie na ciepłym silniku to samo jak na zimnym , trzeba się nieźle napocić żeby odpalił
4. spala benzynke w mnogich ilościach, ostatnio mierzone 57km i 23L spalone??????? dodatkowo świeczki nowe wytrzymały tylko 3 tygodnie??? i są całe czarne po wyczyszczeniu jest ok ale znowu są całe osmalone - wina - za duże spalanie - powód - digiplex??
5. jeśli jest to digiplex to jaki powinienem mieć?? mam 433n , w książce wkł opisują 433a w aso mówią ze jest niby jeszcz trzeci model 433 ale nie wiedzą jakie ma oznaczenie , ale mogą mi sprowadzić z włoch 433a za 1900zł (śmiech na sali ale taka prawda)
6. ssanie zamiast działać an 2500obr z pełnym otwarciem jest tylko 1600obr - może to wina linki ale sprawdzałem, daje pełne otwarcie
krew mnie zalewa normalnie, bnzynke mam za darmo a tu an benzynce jeździć nie moge |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 15:02
|
|
|
Chmm, a jeszcze jedno pytanie. Jak ma sie sprawa z zaplonem? Wszystk ok ustawione? CPW sprawdzone? Na kole zamachowym zgadzaja sie znaki?
Ja dzisiaj sprawdze jakie oznaczenie ma moj digiplex2 i Ci napisze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 15:14
|
|
|
A jak sie zachowuje na LPG, jeżeli wszystko gra to stawiałbym na rozregulowany gaźnik, warto też posprawdzać wężyki od podciśnienia
Z opisu wynika, że jest za bogata mieszanka stąd ogromne spalanie i zakopcone świece.
Najlepiej podjechać na analizator i będzie wiadomo trochę wiecej.
Co do Digiplexa, jest jeszcze wersja 433B ale wcale nie jest powiedziane, że masz złego digiplexa bo do tego silnika w Temprach były montowane 433A i N a w Tipo dodatkowo B
Na poczatek to i tak wymiana termostatu a potem można szukać dalej. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-12-2005, 20:22
|
|
|
romano napisał/a: | A jak sie zachowuje na LPG, jeżeli wszystko gra to stawiałbym na rozregulowany gaźnik |
hmmm... z Twojego postu wynika, że w przypadku zasilania LPG gaźnik ma niewielkie znaczenie!? Do tej pory myślałem, że w jeździe na gazie jedynie paliowo inne jest podawane do gaźnika. Jak to w końcu jest? Moja temperówka na przykład działa świetnie na gazie, natomiast też z trudem odpalam ją na benzynie :/ ssanie prawie w ogóle nie działa, tak jakby zalewał się. Zaznaczam jeszcze raz, że na LPG jest wszystko cacy. Czy jest to problem wyłącznie rozregulowanego gaźnika? Może mi ktoś to wytłumaczyć, bo zgłupiałem... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 20:49
|
|
|
Przy jezdzie na LPG gaznik odgrywa tylko role "przepustnicy". I na tym jego rola sie konczy. Bo mixer odpowiada za mieszanie skadnikow (powietrza oraz gazu), a nie gaznik.
Wiec jesli autko chodzi ok na LPG a na benzynce swiruje to sa 2 rozwiazania:
- rozregulowany gaznik
- dlugo sie jezdzilo na LPG i DigiPlex2 "przestawił" się na lepsze warunki dla gazu np. inna mapa kata wyprzedzenia zaplonu.
Ja tak mam, zauwazylem, ze jak dlugo jezdza na LPG i przelacze na Pb to sinik jest jakis dziwny. Dusi sie na wolnych obrotach. Jak troche pojezdze na Pb jest lepiej.
Druga sprawa, od czasu do czasu trzeba i warto przejechac sie na benzynce. Przepluka to gaznik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 21:21
|
|
|
romano napisał/a: | Z opisu wynika, że jest za bogata mieszanka stąd ogromne spalanie i zakopcone świece. |
Nic dodać nic ująć
Przyczyny.
1) Żle ustawiony zapłon (rozrząd itp)
2) Gaźnik na złom
3) Słaba iskra (kable, cewka) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 22:14
|
|
|
bronek napisał/a: | hmmm... z Twojego postu wynika, że w przypadku zasilania LPG gaźnik ma niewielkie znaczenie!? Do tej pory myślałem, że w jeździe na gazie jedynie paliowo inne jest podawane do gaźnika. Jak to w końcu jest? Moja temperówka na przykład działa świetnie na gazie, natomiast też z trudem odpalam ją na benzynie :/ ssanie prawie w ogóle nie działa, tak jakby zalewał się. Zaznaczam jeszcze raz, że na LPG jest wszystko cacy. Czy jest to problem wyłącznie rozregulowanego gaźnika? Może mi ktoś to wytłumaczyć, bo zgłupiałem... |
Nie martw się, tak to jest jak jeździ się wyłącznie na lpg.
Po jakimś czasie w gażniku utlenia sie aluminium i tworzy sie taki nalot stąd cały problem dlatego od czasu do czasu należy przegonić autko na benzynie.
Mam podobnie, na lpg wszystko ok a na benzynie na zimnym silniku problemy z odpaleniem, na ciepłym wszystko jest ok.
Tak jak miszko napisał na lpg gaźnik to tylko przepustnica. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 23:42
|
|
|
słaba iskre na kablach no niewiem kable maja 3miechy (jakies boscha kupiłem na trasie bo tylko to mieli w sklepie), cewke to chyba tez niedługo zmienie (nowa jest za 119zł) bo bygląda jak jeden wielki kawałek rdzy ale wszystko działą i parametry są w normie
co do gaźnika to chętnie bym kupił nowy ale cena zmusi mnie pewnie do przeczyszczeni i polerowanie swojego.
zapłon jest ok, sprawdzane po zmianie rozrządu (2tkm temu )cwp jest ok
wszystko jest możliwe ze digiplex się przestawił tylko jeśli tak to jak można to zmienić do ustawien fabrycznych:D na gaziku jest przejechane około 60tkm z używaniem benzynki tylko co kilka tysięcy po 100-130km
na lpg chodzi rewelacyjnie od czasu przczyszczenia i regeneracji mikserka (3 miechy temu)
przewody podciśnienia chyba przydałoby się zmienic bo to wkoncu guma i lubi to parciec po kilku latach wiec chyba dorobie |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-12-2005, 00:52
|
|
|
Ja mam Digiplex2 MED 433N, 1.6 gaźnik, '94r.
[ Dodano: Sob 31 Gru, 05 00:59 ]
Przegladalem katalog Magneti Marelli i dla T/T 1.6 gaźnik tylko i wyłącznie modele Digiplex2 MED 433N były montowane. Nie wiem skad masz "dodtakowe" informacje, ze jeszcze jakies inne modele były. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-12-2005, 01:38
|
|
|
433a to z książki WKŁ T/T sam naprawiam
433n z mojego digiplexu
to ze jest trzeci model 433 to z ASO fiata w gdyni |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-12-2005, 18:59
|
|
|
W mojej książce "Obsługa i naprawa Tempra" wyd. Auto podano Digiplex 2 Marelli MED 433B, ale to chyba jest podane dla 1600 mono-jetronic'a. |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-12-2005, 21:30
|
|
|
Wydawnictwo Komunikacji i Łączności - TIPO TEMPRA Sam Naprawiam - silnik 1600 digiplex 2 med 433a |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-12-2005, 21:36
|
|
|
moley napisał/a: | 1600 digiplex 2 med 433a |
Ale dla gaznika? Bo tak jak pisal bronek przy wtryskach tez byly digiplexy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-01-2006, 13:41
|
|
|
Digiplexów to jest cała masa ale dla 1,6 na gaźniku jest numerek 433 i według Compact'a(katalog fiata) w Temprach były z literkami A i N a w Tipo jeszcze z literką B |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-01-2006, 19:39
|
|
|
Panowie a może on ma spaloną sondę blabla ??
Jak doji 20L na PB to może być taka przyczyna
Masz sondę ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-01-2006, 19:57
|
|
|
jabko napisał/a: | Panowie a może on ma spaloną sondę blabla
Jak doji 20L na PB to może być taka przyczyna |
Jak to byłby wtrysk to rzeczywiście mogłaby być to wina sondy. Nasze gażnikowce są proste jak budowa cepa(moze trochę przesadziłem, że gaźnikowce są proste w budowie - milony rurek i róznego rodzaju dysz i pompek) i sondy nie mają, zresztą mało które gaźnikowce mają ale to tylko lepiej - im mniej rzeczy z osprzętu tym mniej się może popsuć. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-01-2006, 20:34
|
|
|
No to rzeczywiscie zostaje jużtylko gaźnik. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-01-2006, 22:21
|
|
|
właśnie rozmyślam nad jego regeneracją albo o kupnie zestawu naprawczego z allegro
dodatkowo chyba zmienie kpl. uszczelek silnika i olełum wszelkie
ale jak patrze na liste rzeczy ktore musze kupic do pełnej sprawności autka to mi się słabo robi
dodatko wszedł ponownie pomysł żeby kupic drugi samochód dla mnei do pracy (chyba fele pickup)
bo po dzisiejszej walce z instalacja elektryczną myślałem ze pier****lca dostane
ale walka ALARM(francuzki SPACE) vs JA - 0:1 , już nie będzie mnie wnerwiał wystarczą mi dwa elektrozaworki na przewodach gazu i benzynki
zostało jeszcze uporanie się z całym centralnym zamkiem, szybkami przednimi oraz odbudową instalki pod czujniki otwarcia drzwi maski i tylnej klapy zeby się podświetlenie włączało a przy okazji położe nową instalke pod audio i antene |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|