Pompa paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 22:45 Pompa paliwa
|
|
|
Witam kolegów. Potrzebna mi wasza pomoc bo nie wiem . Moja temperówka od niepamietam kiedy nie chodzi na benzynce posprawdzałem wszystko została tylko pompa nie podaje paliwa wogóle do wtrysku. Zaczałem sie do niej dobierać dzisiaj wyciagnałem wszystko. i okazało sie że "była" kiedyś tam taka guma która trzymała samą pompe paliwa w obudowie tej w której jest ten filterek siatkowy. Z gumy tej zostało coś w rodzaju smoły chyba się "utleniła" część powpadała do zbiornika część do tego filterka w zbiorniku. Wyczyściłem wszystko (rece myłem z godzine, dalej są brudne) i zamocowałem na takim plastiku który sam dorobiłem bo wcześniej luźno sobie leżała. Teraz pytanie czy to może mieć jakiś wpływ na prace pompy paliwa, czy te 2 przewody co dochodza do pompy muszą być odizolowane od styczności z benzyną czy tak jak było do teraz mogą sie w niej kąpać normalnie bo tego kurcze nie wiem. Prosze was o pomoc, zima sie zbliża a tą chciałbym już odpalać na benzynce pozdrawiam i dziekuje.
** Dodano: 29-10-2007, 01:19 **
Pomoże mi ktoś czy mam sam kombinować heh, albo sie zapali albo nie w zbiorniku. Prosze pomóżcie chyba że posta jak tępak napisałem. Pozdrawiam |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
timi
Wiek: 46 Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 25 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-10-2008, 22:12
|
|
|
Czesc MIchu !Mnie terz kiedys pompa poleciała i jak wycianołem to sie przestraszyłem ,zrobiłem sobie trzymadełko z blachy bo sie bałem ze plastyk terz zareaguje z paliwem tak jak ta guma . o kable sie niemartw moga sie kapac w paliwie ,bez obawy tak to jest skonstruowane w wiekszosci pomp . |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-12-2008, 13:02
|
|
|
Witam.Mam problem z pompa paliwa taki ze: gdy przekrece kluczyk w stacyjce pompa zaczyna pompowac paliwo do wtrysku ale tylko przez chwile potem przestaje silnik gasnie itd.Czy ktos wie co to moze byc?Pompa niby ok. a pompuje tylko przez chwile.... please o jakies info |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 13:06
|
|
|
Psotnik, mozliwe ze przekaznik po chwili ci sie rozlacza |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-12-2008, 10:22
|
|
|
Ciechu78 właśnie tak to wygląda jakby jakiś przekaznik padł tylko gdzie on jest? |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 10:26
|
|
|
Psotnik, przekaźnik od pompy paliwa znajduje się po lewej stronie komory silnika patrząc na silnik pod takim czarnym plastikiem. Tam są 2-jeden od pompy drugi od sondy lambda. najlepiej wymień 2-koszt 13 zł za sztukę tylko do sklepu weź stare żeby dali ci dobre bo oni patrzą na numerki przy nóżkach przekaźnika. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 16:28
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | przekaźnik od pompy paliwa znajduje się po lewej stronie komory silnika patrząc na silnik pod takim czarnym plastikiem | a dałbym sobie głowe uciąć, że u grabarza widziałem +/- po środku. Czarna skrzyneczka pod szybą |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-12-2008, 17:28
|
|
|
Czyli w koncu gdzie ten przekaznik sie znajduje?
Jak patrze to sa tam dwa przekazniki pod plastikowa obudowa ale za silnikiem....
czy to te???
** Dodano: 15-12-2008, 17:29 **
znaczy wlasnie pod szyba. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 17:59
|
|
|
Psotnik, tak to te.
Ciechu78 napisał/a: | a dałbym sobie głowe uciąć, że u grabarza widziałem +/- po środku. Czarna skrzyneczka pod szybą |
lekko w lewo więc napisałem po lewej. Grunt że opis wyglądu dobry |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-12-2008, 18:01
|
|
|
Dobra panowie.Jest tak:Sprawdzalem te przekazniki i one dzialaja ale.... cos jednego rozlacza i nie wiem co??? W pewnym momencie one lapia trzymaja przez dwie moze trzy sekundy potem cyk i jeden z nich sie rozlacza Tak jakby gdzies jeszcze cos bylo po drodze co trzyma napiecie do przekaznikow.Nawet jak zablokowalem ten przekaznik zeby sie nie rozlaczal to i tak pompa przestaje pompowac.Ja nie wiem co tam jeszcze jest..... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 18:15
|
|
|
Psotnik, z tego co pamiętam to tak właśnie nasze autka są skonstruowane:
po właczeniu zapłonu, pompa przez chwilke pracuje, po czym sie wyłącza, załącza się ponownie bodajże gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem
jest to tak rozwiązene, ponieważ czasem zachodzi potrzeba zostawić auto na dłużej z właczonym zapłonem i wtedy pompka przacowałaby non-stop |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-12-2008, 18:31
|
|
|
YOYO ale ta pompa jak juz sie wylączy to już się nie włącza. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 18:43
|
|
|
szczerze mówiąc nie wiem jak to dokładnie jest tam podłączone, też miałem podobny problem ale u mnie przekaźnik raz stykał a raz nie
pozostaje Ci wziąć multimetr do ręki i iść po kablu, najpierw sprawdź czy odcinana jest masa czy plus przy pompie, potem coraz dalej, aż znajdziesz problem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 19:09
|
|
|
we wtrysku jest regulator cisnienia paliwa i to on steruje pompką-jak rano przekręcisz kluczyk to komp otrzymuje info z wtrysku że jest za słabe ciśnienie paliwa i uruchamia pompę aż dobije i się wyłącza. Później jak odpalasz to pompka powinna się załączyć bo ciśnienie spada gdy jest podawane do komory spalania. Zresetuj kompa. Jak to nie pomoże to spróbuj sprawdzić kable dochodzące do wtrysku. przekaźniki na wszelki wypadek wymień-koszt niewielki. Regulator jest w tym miejscu:
http://forum.tempra.org/t...owac-vt1004.htm
** Dodano: 17-12-2008, 19:21 **
Informuję że mechanikiem nie jestem i piszę to co wiem. Jak ktoś się z tym nie zgadza to niech napiszę jak powinno być a jak nie to niech milczy |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 20:18
|
|
|
oo jak Sucre79, błysnął wiedzą, wyrabia nam się chłopak a tak poważnie to chyba faktycznie tu będzie leżał problem
e mam takie cudo pod maską |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 20:23
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | komp otrzymuje info z wtrysku że jest za słabe ciśnienie paliwa i uruchamia pompę aż dobije i się wyłącza |
Nie ma tam żadnego czujnika.Pompa sie zalaczy na okreslony czas i pozniej wlaczy jak dostanie impuls z zaplonu informujacy ze wal sie kreci. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 20:40
|
|
|
lordabarth, czyli CPW padł? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 20:52
|
|
|
Sucre79 napisał/a: | lordabarth, czyli CPW padł? |
Gdyby CPW padlo to na LPG tez by nie dzialal.Jest mozliwosc ze sie wtryskiwacz zapiekl.Trzeba zobaczyc czy podaje paliwo podczas krecenia rozrusznikiem. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-12-2008, 17:09
|
|
|
Dobra pany!Dzieki za wielkie info w najblizszym czasie sprawdze to wszystko i dam znac jak cos bedzie nie tak>
** Dodano: 04-01-2009, 13:04 **
A wiec tak panowie: Sprawdzalem wszystko i jak na zlosc wszystko jest ok oprocz pompy... co jeszcze to nie moge sie do niej dostac!Nie mam kanalu a pod tylnym siedzeniem nie mam dostepu.Jak na zlosc to jeszcze zaczol dusic sie na LPG (po dodaniu gazu na full dusi sie).Nie ma jak sprawdzic na benzynie czy ma pelne obroty bo pompa nie dziala i na tym LPG.... DIABEL W RYJ MI SIE SMIEJE
** Dodano: 07-01-2009, 23:13 **
Panowie znalazłem pompe paliwa ale okazalo sie ze nadaje sie do śmieci...... była cała w piachu należało by kupić nową...Nie macie może jakiejś na zbyciu???
Jeśli chodzi o LPG to juz wszystko gra.....wymieniłem parownik |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:34
|
|
|
Aby nie zakładac nowego tematu zapytam tu. Ostatni pojawiły mi sie zakłócenia w CB od pompki paliwowej. Postanowiłem że zrobie odciecie prądu na pompke aby po odpaleniu autka i przełączeniu na LPG wyłączyc pompke. Powiedzcie mi czy sa jakies przeciwskazania w tym przypadku? Moim zdaniem nie ma ale chciałbym sie upewnic. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:36
|
|
|
tipacz napisał/a: | Powiedzcie mi czy sa jakies przeciwskazania w tym przypadku? Moim zdaniem nie ma ale chciałbym sie upewnic. |
Odcinaj smiało, miałem tak zrobione u siebie w poprzednim tipku i zdawało egzamin poprostu na pracy silnika na LPG odcinałem pompe i na CB była cisza |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:38
|
|
|
Gdze przeciąłes sie z wyłącznikiem? Ja myslałem sie przy bezpieczniku podpiac. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:40
|
|
|
tipacz napisał/a: | Ja myslałem sie przy bezpieczniku podpiac. |
Dokładnie tam sie wpiąłem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:51
|
|
|
No to sie dogadalismy Dzieki |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|