Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przepływomierz
Autor Wiadomość
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2006, 23:57   przepływomierz

kto mi powie gdzie to ustrojstwo jest ? (przepływomierz) mam fiata tipo 1,6 na wtrysku mono bocha z cewką nie z aparatem zaplonowym
_________________
tofik
     assistance
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2006, 06:42   

W monowtrysku tego niema.
Jest czujnik podciśnienia po prawej stronie ściany grodziowej obok zaworu recyrkulacji spalin.
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-03-2006, 17:51   

dziura.arek napisał/a:
W monowtrysku tego niema.
Jest czujnik podciśnienia po prawej stronie ściany grodziowej obok zaworu recyrkulacji spalin.


Gdzie to jest dokładnie.No i gdzie jest zawór recyrkulacji spalin. :?: :?: :?: :?:
Ja tam nic takiego nie widze. :-k :-k :-k :-k
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2006, 19:58   

No właśnie, gdzie jest zawór recylkulacji spalin i jak on wygląda?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2006, 20:40   

     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2006, 20:49   

No dobra, wiadomo już gdzie mniej więcej jest ten nieszczęsny zawór chociaż jak on wygląda to nie za bardzo widać.
Jak go sprawdzić?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2006, 20:53   

Trydno to nazwać przepływomierz bo przepływomierz jest inaczej zbudowany.

Wystarczy go wysterować na krótko i sprawdzić czy się otwiera.

Pamiętajcie że to nie jest EGR. On działa trochę inaczej.
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2006, 21:01   

Areczku, a trochę jaśniej.
Nie wiem jak go wysterować i co to EGR.

[ Dodano: 07-03-2006, 21:01 ]
A zapomniałem - jakie są objawy jego uszkodzenia?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2006, 21:07   

Prosto wymontujesz go i próbujesz dmuchać przez niego on powinien być zatkany ale gdy podasz na niego 12 V np z zasilacza to powinien się otworzyć i mieć przedmuch.

Ja z doświadczenia wiem że częściej zatyka się pochłaniaczpar paliwa w końcu jest zaras obok nadkola i kurz go zatyka zwłaszcza np po 10 latach.
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2006, 21:03   

Z tego co wiem to jest to zawór par paliwa,i nie ma on nic wspólnego ze spalinami.No i właśnie według kśiążki cewka w nim ma mieć 50 OM oporu,a u mnie ma 25.Będe musiał wszystko posprawdzać bo mi silnik już od jakiegoś czasu szwankuje.Jak zapalam zimny to musze przygazować żeby przeskoczył na gaz bo zaczyna go zalewać i chodzi jak Ursus C360. :sciana: :sciana: :sciana:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2006, 21:06   

Zielony ja takie objawy miałem jak mi pompa paliwa siadała.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2006, 21:09   

Pisałem przecież że to nie EGR.


A pochłaniacz par paliwa to nie pochłaniacz spalin

Więc napewno nie ma nic ze spalinami :zolta:
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2006, 21:30   

Spoko bez nerwów.Czy może wiesz co to jest w okolicach akumulatora(od strony kabiny)Wchodzi tam przewód z podciśnieniem i wtyczka z dwoma jeśli dobrze pamiętam kablami.No i jeszcze jedno małe pytańko.Czy ta mała beczułka plastikowa pod digiplexem ma mieć przedmuch w obie strony czy nie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2006, 21:39   

Co do tzw beczułeczki to tak przedmuch w 2 strony - rysunek 1

Na drugim rysunku jest to czujnik od econometru przypuszczam że w digitalu masz ekonometr wykonany na 2 lampkach zielona i pomarańczowa. Gdy dodasz gazu wzrasta podciśnienie i czujnik przełancza lampki.

Możesz mnieć jeszcze ekonometr na skali.
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2006, 21:49   

Nie mam ekonometru,tylko dwie kontrolki ECON i POWER.Dobrze wiedzieć.Trzeba będzie tą śrubką ruszyć żeby kontrolka POWER zapalała się znacznie pużniej,bo żona krzyczy że już mu rure prostuje. :badgrin: :badgrin:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2006, 21:51   

Dokładnie, ta kontrolka wywiera respekt na człowieku. Przy takiej cenie paliwa...
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2006, 23:40   

Czy w wersji 1.4ie jest też taki czujnik econometru????raczej chyba nie........????
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-03-2006, 11:53   

kamilsitek1983, w digi były.

ZielonyTBG, ta beczułka to filtr na uklad podcisnienia, zeby czujnik w module nie padł.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2006, 18:37   

spox ja mam analoga!!!!wali mi sie econometr jest na połowie na ciepłym silniku na wolnych!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2006, 18:57   

Ja w 1.4ie przy desce DGT miałem czujnik ekonometru.
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-03-2006, 21:01   

ZielonyTBG napisał/a:
Z tego co wiem to jest to zawór par paliwa,i nie ma on nic wspólnego ze spalinami.No i właśnie według kśiążki cewka w nim ma mieć 50 OM oporu,a u mnie ma 25.Będe musiał wszystko posprawdzać bo mi silnik już od jakiegoś czasu szwankuje.Jak zapalam zimny to musze przygazować żeby przeskoczył na gaz bo zaczyna go zalewać i chodzi jak Ursus C360. :sciana: :sciana: :sciana:
Ten zawór jest sterowany na wolnych obrotach{z regóły} i ma duży wpływ na nie.Z tego co ja pamiętam ten zawór bez napięcia jest otwarty.A to zalewanie to podobnym problem był u kumpla.Komputer gazu zmienił parametry centralki do tego stopnia że silnik nie umiał przepalić podawanego paliwa.Paliwo przemykało przez tłoki prosto do oleju.

[ Dodano: 16-03-2006, 21:03 ]
Jeszcze jedno.Sugerował raz na tydzień resetować kompa.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load