przepływomierz |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2006, 23:57 przepływomierz
|
|
|
kto mi powie gdzie to ustrojstwo jest ? (przepływomierz) mam fiata tipo 1,6 na wtrysku mono bocha z cewką nie z aparatem zaplonowym |
_________________ tofik |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2006, 06:42
|
|
|
W monowtrysku tego niema.
Jest czujnik podciśnienia po prawej stronie ściany grodziowej obok zaworu recyrkulacji spalin. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2006, 17:51
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | W monowtrysku tego niema.
Jest czujnik podciśnienia po prawej stronie ściany grodziowej obok zaworu recyrkulacji spalin. |
Gdzie to jest dokładnie.No i gdzie jest zawór recyrkulacji spalin.
Ja tam nic takiego nie widze. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2006, 19:58
|
|
|
No właśnie, gdzie jest zawór recylkulacji spalin i jak on wygląda? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2006, 20:40
|
|
|
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2006, 20:49
|
|
|
No dobra, wiadomo już gdzie mniej więcej jest ten nieszczęsny zawór chociaż jak on wygląda to nie za bardzo widać.
Jak go sprawdzić? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2006, 20:53
|
|
|
Trydno to nazwać przepływomierz bo przepływomierz jest inaczej zbudowany.
Wystarczy go wysterować na krótko i sprawdzić czy się otwiera.
Pamiętajcie że to nie jest EGR. On działa trochę inaczej. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2006, 21:01
|
|
|
Areczku, a trochę jaśniej.
Nie wiem jak go wysterować i co to EGR.
[ Dodano: 07-03-2006, 21:01 ]
A zapomniałem - jakie są objawy jego uszkodzenia? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2006, 21:07
|
|
|
Prosto wymontujesz go i próbujesz dmuchać przez niego on powinien być zatkany ale gdy podasz na niego 12 V np z zasilacza to powinien się otworzyć i mieć przedmuch.
Ja z doświadczenia wiem że częściej zatyka się pochłaniaczpar paliwa w końcu jest zaras obok nadkola i kurz go zatyka zwłaszcza np po 10 latach. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:03
|
|
|
Z tego co wiem to jest to zawór par paliwa,i nie ma on nic wspólnego ze spalinami.No i właśnie według kśiążki cewka w nim ma mieć 50 OM oporu,a u mnie ma 25.Będe musiał wszystko posprawdzać bo mi silnik już od jakiegoś czasu szwankuje.Jak zapalam zimny to musze przygazować żeby przeskoczył na gaz bo zaczyna go zalewać i chodzi jak Ursus C360. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:06
|
|
|
Zielony ja takie objawy miałem jak mi pompa paliwa siadała. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:09
|
|
|
Pisałem przecież że to nie EGR.
A pochłaniacz par paliwa to nie pochłaniacz spalin
Więc napewno nie ma nic ze spalinami |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:30
|
|
|
Spoko bez nerwów.Czy może wiesz co to jest w okolicach akumulatora(od strony kabiny)Wchodzi tam przewód z podciśnieniem i wtyczka z dwoma jeśli dobrze pamiętam kablami.No i jeszcze jedno małe pytańko.Czy ta mała beczułka plastikowa pod digiplexem ma mieć przedmuch w obie strony czy nie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:39
|
|
|
Co do tzw beczułeczki to tak przedmuch w 2 strony - rysunek 1
Na drugim rysunku jest to czujnik od econometru przypuszczam że w digitalu masz ekonometr wykonany na 2 lampkach zielona i pomarańczowa. Gdy dodasz gazu wzrasta podciśnienie i czujnik przełancza lampki.
Możesz mnieć jeszcze ekonometr na skali. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:49
|
|
|
Nie mam ekonometru,tylko dwie kontrolki ECON i POWER.Dobrze wiedzieć.Trzeba będzie tą śrubką ruszyć żeby kontrolka POWER zapalała się znacznie pużniej,bo żona krzyczy że już mu rure prostuje. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:51
|
|
|
Dokładnie, ta kontrolka wywiera respekt na człowieku. Przy takiej cenie paliwa... |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2006, 23:40
|
|
|
Czy w wersji 1.4ie jest też taki czujnik econometru????raczej chyba nie........???? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 11:53
|
|
|
kamilsitek1983, w digi były.
ZielonyTBG, ta beczułka to filtr na uklad podcisnienia, zeby czujnik w module nie padł. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2006, 18:37
|
|
|
spox ja mam analoga!!!!wali mi sie econometr jest na połowie na ciepłym silniku na wolnych!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 18:57
|
|
|
Ja w 1.4ie przy desce DGT miałem czujnik ekonometru. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 21:01
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Z tego co wiem to jest to zawór par paliwa,i nie ma on nic wspólnego ze spalinami.No i właśnie według kśiążki cewka w nim ma mieć 50 OM oporu,a u mnie ma 25.Będe musiał wszystko posprawdzać bo mi silnik już od jakiegoś czasu szwankuje.Jak zapalam zimny to musze przygazować żeby przeskoczył na gaz bo zaczyna go zalewać i chodzi jak Ursus C360. | Ten zawór jest sterowany na wolnych obrotach{z regóły} i ma duży wpływ na nie.Z tego co ja pamiętam ten zawór bez napięcia jest otwarty.A to zalewanie to podobnym problem był u kumpla.Komputer gazu zmienił parametry centralki do tego stopnia że silnik nie umiał przepalić podawanego paliwa.Paliwo przemykało przez tłoki prosto do oleju.
[ Dodano: 16-03-2006, 21:03 ]
Jeszcze jedno.Sugerował raz na tydzień resetować kompa. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
|