|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silnik krokowy |
Autor |
Wiadomość |
Zuzanna82
Wiek: 41 Dołączyła: 10 Paź 2005 Posty: 306 Skąd: Maryport, Cumbria
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-04-2006, 12:55 Silnik krokowy
|
|
|
Jest podejrzenie, ze w moim aucie to cudo niedziala albo nie dzialaja czujniki pomiaru temperatury bo samochod nie pali rowno na niskich obrotach. Pytanie czy ktos juz to wymienial i jaki jest tego koszt miejwiecej? |
_________________ Trust The Girl!!
|
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2006, 13:08
|
|
|
Zuzanna powiem odrazu ze oryginal silniczka krokowego nie jest tani Ale zamienniki pewnie sa do tego autka. Moj kumpel za zamiennik tego silniczka do Bravo 1.8 GT zapłacil 400 zł mysle ze to nie duzo bo oryginał w ASO kolo 900 zł. Co do twojego problemu to mam pytankoczy trzyma caly czas duze obroty ? Typu 1000 - 1500 obr/min ?? i czy masz furke na gazie czy na lpg ? Ale jesli pali nie rowno na niskich obrotach to raczej nie silniczek krokowy, ale niech wypowiedza sie inni ja na 100% nie jestem pewien. Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
marcin_m
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 139 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-04-2006, 13:33
|
|
|
Silnik krokowy w ASO ok. 600zł, na złomie ok. 250zł, natomiast
wyczytałem na forum, że pasuje zamiennik od poloneza |
_________________ był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01' |
|
|
|
|
Zuzanna82
Wiek: 41 Dołączyła: 10 Paź 2005 Posty: 306 Skąd: Maryport, Cumbria
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-04-2006, 13:55
|
|
|
Mucha napisał/a: | Co do twojego problemu to mam pytankoczy trzyma caly czas duze obroty ? Typu 1000 - 1500 obr/min i czy masz furke na gazie czy na lpg ? |
Auto mam na benzyne. Na wyzszych obrotach pracuje juz rowno. Wczoraj wymienialam paski klinowy i jeszcze ten obok niego oraz swiece bo mi sie jedna caly czas spala, ale to podobno moja wina, bo jak go odpalam to dodaje mu gazu, a to wtrysk jest wiec niewolno. A gazu mu dodaje dlatego, ze jak jest zimny to ciezko go utrzymac bez gazu na niskich obrotach. Mechanik mi powiedzial ze to moze byc wina tego silnika albo czujnikow pomiaru temperatury albo kabla. |
_________________ Trust The Girl!!
|
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2006, 14:03
|
|
|
Zuzanna82 napisał/a: | Mucha napisał/a: | Co do twojego problemu to mam pytankoczy trzyma caly czas duze obroty ? Typu 1000 - 1500 obr/min i czy masz furke na gazie czy na lpg ? |
Auto mam na benzyne. Na wyzszych obrotach pracuje juz rowno. Wczoraj wymienialam paski klinowy i jeszcze ten obok niego oraz swiece bo mi sie jedna caly czas spala, ale to podobno moja wina, bo jak go odpalam to dodaje mu gazu, a to wtrysk jest wiec niewolno. A gazu mu dodaje dlatego, ze jak jest zimny to ciezko go utrzymac bez gazu na niskich obrotach. Mechanik mi powiedzial ze to moze byc wina tego silnika albo czujnikow pomiaru temperatury albo kabla. |
Czyli jesli na wyzszych obrotach pracuje rowno i je trzyma caly czas to na 99,9 % jest silniczek krokowy.To najbardziej wydaje mi sie mozliwe. A jeśli mechanik powiedział że czujnik pomiaru temperatury to dlaczego tak uważa? Wątpie aby to był problem czujnik gdyby był zepsuty to jak we wtryskach silnik pracował by na parametrach standardowych, czyli seryjnych, tak jest bynajmniej w nowoczesnych samochodach. Jaki masz wtrysk ? Jedno- czy wielo-punktowy ?? |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzanna82
Wiek: 41 Dołączyła: 10 Paź 2005 Posty: 306 Skąd: Maryport, Cumbria
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-04-2006, 14:16
|
|
|
Mucha napisał/a: | Jaki masz wtrysk ? Jedno- czy wielo-punktowy |
Nie wiem :unsure:
Mucha napisał/a: | A jeśli mechanik powiedział że czujnik pomiaru temperatury to dlaczego tak uważa? |
Mowil ze mozliwe ze ten czujnik sie popsul i niepodaje temperatury wiec silnik nie wie ze jest zimny i ze ma dodac gazu. Cos takiego nie pamietem dokladnie bo on duzo gadal wylapywalam co rozumialam;) |
_________________ Trust The Girl!!
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2006, 14:20
|
|
|
Koszt silnika krokowego oczywiście używanego jest w granicach 100zł aukcja
Dla pewności mozn by podjechać na diagnostykę układu wtryskowego i niech podłaczą do kompa, może pokaże co szwankuje. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-04-2006, 15:53
|
|
|
romano napisał/a: | Dla pewności mozn by podjechać na diagnostykę układu wtryskowego i niech podłaczą do kompa, może pokaże co szwankuje. |
W ASO za to roznie biora. 50-80zł za diagnostyke. Wiec dodatkowe koszta |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-04-2006, 23:15
|
|
|
mam pytanko>mam auto nagrzane,odłanczam silniczek krokowy (na LPG)i obroty mam 2000tys,na benzynie mam 1000.tys,podejżewam ze mam zle wyregulowany jednopunkt i LPG co wy na to???Niedawno kupiłem tipko i poprzedni wlasciciel wymieniał wtrysk który mi dał,na oko da sie zobaczyc ze jest wyregulowany inaczej!!!!Po za tym pali mi 15lpg!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Zuzanna82
Wiek: 41 Dołączyła: 10 Paź 2005 Posty: 306 Skąd: Maryport, Cumbria
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-04-2006, 08:09
|
|
|
romano napisał/a: | Dla pewności mozn by podjechać na diagnostykę układu wtryskowego i niech podłaczą do kompa, może pokaże co szwankuje. |
Wlasnie tak mi radzil ten mechanik ze by podjechac do aso i go sprawdzic najpierw. tylko ciekawilo mnie ile taka przyjenosc bedzie mnie kosztowala.
Pytanie numer dwa jak nie wymienie narazie tego silnika to cos zlego moze sie stac?? |
_________________ Trust The Girl!!
|
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 20-04-2006, 14:57
|
|
|
Witam.
Jezeli sa problemy z utrzymaniem obrotow przy zimnym silniku to obstawiam na czujnik temperatury wody ten niebieski z tylu w kolektorze a jezeli dalej na cieplym silniku sa problemy z wolnymi obrotami to moze byc wina w silniczku krokowym. Moze zapiekł sie czpien ktory wysuwa sie z niego? potraktuj go WD-40 psiknij tam do srodka na te sprezynke i poruszaj palcem. warto zaobserwowac podczas uruchamiania silnika czy on pracuje (wysuwa sie) Jezeli nie drgnie to zanczy ze zapiekł sie albo silniczek ulegl uszkodzeniu lub mechanizm w srodku. U mnie za diagnostyke na kompie wolaja 60zl ale za nim to zrobisz sprawdz jak mowilem. Co do czujnika temperatury wody to na zimno powinien miec opornosc ok 2200ohm a przy 50'C 600-700ohm a przy 90 okolo 200ohm jezeli przy zimnym silniku bedzie opornosci ponizej 400ohm to nie da sie odpalic auta sam to sprawdzilem:) Raczej bym stawial u Ciebie na silniczek krokowy ale moge sie mylic;) pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-04-2006, 08:47
|
|
|
Nie chcę nikogo reklamować na forum,ale u siwego z Radomia cały kompletny wtrysk(razem z silniczkiem krokowym,czujnikiem przepustnicy itp) kupicie za stówę.po co więc przepłacać. |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2006, 09:39
|
|
|
Z łaski swojej powiedzcie co w gaźnikowcach jest odpowiedzialne za wysokośc wolnych obrotów i gdzie to jest zamontowane. Dotychczas miałem 800,ale jakiś czas temu po wymianie cpw i digiplexa obroty mi podskoczyły do 1000-1100 i w takich wartościach oscylują |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2006, 16:01
|
|
|
Do regulacji wolnych obrotów na ciepłym silniku służy śrubka(foto)
Jeżeli wolne obroty są wysokie na zimnym silniku to trzeba kręcić jeszcze śrubką od "automatycznego ssania" |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|