Silnik się zalewa ;( |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:32 Silnik się zalewa ;(
|
|
|
Cześć, mam problem z porannym zapaleniem auta dość nietypowy. Po kolei opisze co się dzieje np.
Poniedziałek - idę do auta, zapalam auto z wciśniętym pedałem gazu. Auto zapala, gazuje troche, puszczam, ssanie chodzi, samochod strzela w wydech. Wszystko dzieje sie na benzynie, jak sie rozgrzeje jest ok.
Dzisiaj - na dworzu nie było mrozu. Idę zapalić auto. Robię te same czynności. Z tym że auto przestało reagować na wciśnięcie gazu i zgasło. Potem po długim kręceniu rozrusznikiem auto zapaliło ledwo. Przegazowałem je porządnie i znowu było to samo, zgasło i potem już nie zapaliłem. Rozładowałem akumulator i dupa. Musiałem prosić sąsiada żeby kable podłączył i wtedy po wielu próbach zapaliło. Podczas kręcenia załapywało ale nie chciało zapalić. Nie wiem co to może być że auto sie zalewa i czasami nie moge zapalić jak jest zimne. Macie jakieś sugestie ? dodam ze krokowiec jest dobry bo się wysuwa i jak auto jest ciepłe to automatycznie upuszcza jak i utrzymuje równe obroty.
** Dodano: 06-03-2009, 18:33 **
Aha, samochód to Fiat Tipo 1,6 90 r. LPG, monowtrysk |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:35
|
|
|
kable świecie kopułka ... porobione ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:37
|
|
|
Luczu, Pewnie, wszystko nowe, nawet mam na zapas kopułkę |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:38
|
|
|
Napisze od siebie.
Kable nowe.
Świece nowe.
Kopułka naprawiana była (wymieniona uszczelka- oring). W każdym bądź razie rozdzielacz działa i nie ma przecieków, czy tłustej powierzchni.
Auto ma tak od dawna. W zime jest cud jak zapali. Jest coś prawdopodobnie z układem paliwowym (pompka). |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:38
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | samochod strzela w wydech |
może coś z zapłonem ? ... ja niestety na tym etapie chyba skończę niech się wypowiedzą obeznanni w tym temacie ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:42
|
|
|
Luczu, Co do regulacji to nie moge mieć zastrzeżeń bo wszystko było regulowane. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:46
|
|
|
a jak z filtrami ... powietrza, paliwa,gazu ?
** Dodano: 06-03-2009, 18:47 **
to się dzieje i na LPG i na PB ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2009, 19:36
|
|
|
Luczu, Filtry są nowe, dzieje się to tylko na benzynie jak zapalał auto rano, w ciągu dnia już później nie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2009, 19:49
|
|
|
Lasgo07, kumpel miał tak samo tylko w Lagunie,ale też na monowtrysku.Pożyczyłem mu dekiel wtrysku z wtryskiwaczem od mojej tempry i auto pali lepiej o jakieś 80%.Może masz zapieczony wtryskiwacz.
Może spróbuj go odpalić następnym razem z odpiętym czujnikiem temperatury. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2009, 20:41
|
|
|
ZielonyTBG, a który to jest czujnik ? gdzie się znajduje ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:47
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | ZielonyTBG, a który to jest czujnik ? gdzie się znajduje ? |
niewiem jak w twoim silniku ale pewnie w głowicy w okolicach termostatu taki niebieski czujnik z wtyczka na 2 kable. Jak go odepniesz rano i odpali na "duzym: ssaniu to masz go do wymiany, aczkolwiek wcale nie pewne na 100% bo u mnie np był uwalony komp. Wez miernik i sprawdz jego opornośc i jakie zasilanie dochodzi powinno ok 4,3-5V
A zalewa od tego kręceniai i nie opdalania |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:06
|
|
|
drobek, No ale jak zapale auto to ssanie chyba chodzi bo ma obroty tak 1100 1200 a jak sie rozgrzeje to 800-900 |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:39
|
|
|
czyli jak odpalisz za któryms tam razem to juz jest wszystko oki? Pisałes ze przy odpalaniu dodajesz mu gazu tak? jesli tak robisz to komp odcina ci ssanie. Idz i i sprawdz ten czujnik temp. wypnij i zobacz czy odpali |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2009, 23:32
|
|
|
Lasgo07, ten czujnik jest w kolektorze ssącym i ma niebieską wtyczkę.Jest w okolicy pompy od wspomagania kierownicy.
Poszukaj na forum bo dużo o nim było. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2009, 00:16
|
|
|
Znowu się wtrące
Często bywa tak, że jak się nie doda gazu, autko zwyczajnie nie zapali. Tak jak by nie dostało wcale paliwka. Gdy się doda gazu, paliwko zostaje wtłoczone i wtedy daje rade, choć też nie zawsze i trzeba uważać, żeby nie zalać silnika, co mi się pare razy zdarzyło. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2009, 12:24
|
|
|
n-e-o, Dzisiaj zapaliłem auto bez gazu. Zapaliło od razu. Ładnie wskoczyło na obroty i nie strzelało już z wydechu. Szczerze to nie wiem czemu czasami tak się dzieje że nie moge wcale zapalić. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-03-2009, 12:55
|
|
|
Mnie tez tipek robił w konia raz palił raz nie jak chciał okazało sie ze był uszkodzony komp, najprawdopodobnie od LPG. |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2009, 13:19
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | n-e-o, Dzisiaj zapaliłem auto bez gazu. Zapaliło od razu. Ładnie wskoczyło na obroty i nie strzelało już z wydechu. Szczerze to nie wiem czemu czasami tak się dzieje że nie moge wcale zapalić. |
Właśnie tak bywa. Dziś zapali bez problemu, a dnia następnego zapalić nie chce, aż do wyładowania akumulatora, bądź dopiero przy wgnieceniu pedału gazu, co wiąże się z możliwością zalania silnika. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 19:23
|
|
|
hm, strzelanie w wydech to często zapłon bywa... ciekawe.. kumpel tak miał, identyczne wszystkie objawy, jak czujnik wału mu szwankował, co ciekawe miał go jakby minimalnie za głęboko wkręcony przez poprzedniego właściciela.. tyle , że to był gaźnikowiec... nie wiem jak ty masz zapłon zrealizowany, na digiplexie? 90r to chyba tak |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2009, 22:20
|
|
|
unknown, Tak, zapłon jest sterowany Digiplexem. Moim zdaniem to jest wina albo wtrysku albo jakiegoś czujnika ale nie wiem, dlatego założyłem temat. Od 3 dni auto zapala normalnie, tzn. bez dodawania gazu, wskakuje na obroty od razu, nie gaśnie i nie strzela w wydech. Auto robi takie numery tylko przy ujemnej temp powietrza. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 22:39
|
|
|
czujnik położenia wału ? ... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2009, 22:49
|
|
|
unknown, Nie sądzę, mechanik mi go sprawdzał i podobno jest ok. Powiedział że jakby był walnięty to bym wcale auta nie odpalił. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 22:52
|
|
|
ciekawe na czym sprawdzał? oscyloskopem przy różnych warunkach? bo jeśli nie, to nie masz pewności....
owszem, zazwyczaj jak pada to całkiem pada i 'miernikowe' metody sprawdzenia starczają, ale nie zawsze tak jest.. wtedy zaczyna się taka magia jak u Ciebie U kolegi jeden tak właśnie wariował, bo po prostu tak szwankował, a drugi jakimś cudem był o może milimetr za głęboko wkręcony (podkładki jakieś pod śruby przy wymianie może się straciły, nie wiem) i a blisko znakow na kole szedł czasami (minimalne różnice w zal od temp ) i też robił jaja przez to.. tylko Ci piszę, byś może jednak zwrócił na to uwagę... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|