Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda i słaby silnik
Autor Wiadomość
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2007, 10:29   Sonda lambda i słaby silnik

Witam. Mój problem polega na tym że silnik źle pracuje przy gazowaniu tak jakby nie paliły wszystkie cylindry, słabo się wkręca. Robiłem reset kompa ale to nic nie dało. Podstawiałem też czyjnik temp nadal to samo napewno sprawny bo tata niedawno wymieniał i nadal nic. Znalazłem na forum wiele tematów odnośnie sondy ale nie dowiedziałem się tego co chciałem. Sonda ma 3 przeowdy dwa białe, na końcu kostka z dwoma pinami i czarny z jedną wsówką. Te dwa białe przewody to są od podgrzewania sondy tak to zrozumiałem i sygnałowy do kompa ten pojedyńczy. Mierzyłem oporność podgrzewania ale u mnie jest ewidentna przerwa u taty ma około 5 Ohm czyli mogę przypuszczać że jest uszkodzona. Przewody od sondy do złączek sprawdziłęm i są dobre. A jaka oporność powinna być miedzy sygnałowym tym czarnym a masą i czy wogóle powinna być? Czy bez tego podgrzewania można jeździć i czy mogłoby to być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Podstawiałem też digiplexa i nadal jest to samo, co byście radzili jeszcze sprawdzić ?
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-06-2007, 15:41   

Jeżeli ma ewidentną przerwę tak jak mówisz (oporność rośnie do nieskończoności) to zapewnie będzie to sonda.

Co do pogrzewania, to chodzi o to, że sonda dobrze pracuje w określonej tempraturze. Jest to około 300C. Grzałka ma poprostu za zadanie przyspieszyć ten proces, tak aby sonda jak najszybciej zaczeła "dobrze pracować". Wiadomo na krótkich trasach mogą być problemy z prawidłowym rozgrzaniem tej sondy.

Sonda zużywa się z wiekiem. Teoretycznie sodnę należy wymienić co około 100tys. km. Zużywa się przez osadzanie na niej zabrudzeń. Warto więc czasami depnąć mocniej,a by temp. wzrosła i wypaliło zabrudzenia.

Żeby sondę sprawdzić należycie potrzeba by do tego oscyloskopu.
Trzeba się wpiąć oscyloskopem w czujnik (nie przerywać połączeń z kompem) i przygazować do około 2000tys. obrotów. Napięcie zczytywane z oscylokpu powinno wahać się w graniach ~0,5 w odstępach czasowych 300ms. Jeżeli odczyt będzie stały to sonda do wymiany.

Tak jak ty piszesz, zapewnie masz ją uszkodzoną, bo mówisz, że masz opór idący do nieskończoności (czyli przerwa w obwodzie).

** Dodano: 07-06-2007, 16:43 **
A z czujnikiem wody co dokładnie robiłeś? Warto go zmierzyć omomierzem. To chwilka tylko. W Downloadzie masz opis tego czujnika - poszukaj tam.
Są podane wartości oporu przy dane temperaturze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2007, 12:23   

Podwójna wtyczka to jest opornik od podgrzewania i ma on przerwe więc podgrzeweanie nie działa. Mierzyłem też oporność między tym przewodem co idzie do kompa a masą i u mnie i u ojca jest tak samo więc tu wyjaśnia się sprawa.

Czujnik temp sprawdzałem tak jak wyczytałem na forum i do tego posłużyła mi dokumentacja z downloadu.

Mój problem polega na tym że silnik nie ma takiej mocy jak depne mu mocno w gaz to strzela z obudowy filtra przy wyższych obrotach podczas jazdy szarpie o wyprzedzaniu moge zapomnieć.

Powymieniałem wszystko to co trzeba wymieniać świece, palec filtry itd.

Co mógłbym jeszcze zrobić i co sprawdzić ,w ostateczności pojade na komputer chociaż spróbuje jeszcze wymienić potencjometr przepustnicy bo u mnie na początku warstwa oporowa jest wytarta.

** Dodano: 13-06-2007, 20:55 **
Po wielu porównaniach i pomiarach, doszedłem do tego że sonda jest uszkodzona. Napięcie podczas pracy jest przez cały czas równe 0,4 nie maleje i nie wzrasta. U ojca w temprze przy przegazowaniu dochodzi nawet niekiedy do 1V jak puszcze to pokazuje coś koło 0 i za chwile się stabilizuje w granicach 0,3V ,0, 4V.

Dzięki za porady i pozdrawiam
  
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-07-2007, 09:45   

maciekt8 mam ten sam problem ze tempra nie ma mocy gasnie szarpie i wymienilem przewody palec kopułkę i dalej jest to samo. resetowałęm kompa nic to tez nie dało. I tak mysle i dochodze do wniosku ze to ta durna sonda.
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-07-2007, 21:16   

Witam. Sonde wymieniłem na nową, podpiołem i jest efekt napięcie sie zmienia itd po odłączeniu obroty spadaja delikatnie. Wielkich zmian to nie wprowadziło - spalanie spadło. W czasie wilgotnej pogody czasem zgaśnie. Główny powód osłabienia to lewe powietrze. Mechanik powiedział że uszczelka pod kolektorem do wymiany. Sam wymienie pod wtryskiem bo jestem w stanie to zrobić a pod kolektorem to zostawie mechanikowi. Pozdr
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load