|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Sonda lambda i słaby silnik |
Autor |
Wiadomość |
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2007, 10:29 Sonda lambda i słaby silnik
|
|
|
Witam. Mój problem polega na tym że silnik źle pracuje przy gazowaniu tak jakby nie paliły wszystkie cylindry, słabo się wkręca. Robiłem reset kompa ale to nic nie dało. Podstawiałem też czyjnik temp nadal to samo napewno sprawny bo tata niedawno wymieniał i nadal nic. Znalazłem na forum wiele tematów odnośnie sondy ale nie dowiedziałem się tego co chciałem. Sonda ma 3 przeowdy dwa białe, na końcu kostka z dwoma pinami i czarny z jedną wsówką. Te dwa białe przewody to są od podgrzewania sondy tak to zrozumiałem i sygnałowy do kompa ten pojedyńczy. Mierzyłem oporność podgrzewania ale u mnie jest ewidentna przerwa u taty ma około 5 Ohm czyli mogę przypuszczać że jest uszkodzona. Przewody od sondy do złączek sprawdziłęm i są dobre. A jaka oporność powinna być miedzy sygnałowym tym czarnym a masą i czy wogóle powinna być? Czy bez tego podgrzewania można jeździć i czy mogłoby to być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Podstawiałem też digiplexa i nadal jest to samo, co byście radzili jeszcze sprawdzić ? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-06-2007, 15:41
|
|
|
Jeżeli ma ewidentną przerwę tak jak mówisz (oporność rośnie do nieskończoności) to zapewnie będzie to sonda.
Co do pogrzewania, to chodzi o to, że sonda dobrze pracuje w określonej tempraturze. Jest to około 300C. Grzałka ma poprostu za zadanie przyspieszyć ten proces, tak aby sonda jak najszybciej zaczeła "dobrze pracować". Wiadomo na krótkich trasach mogą być problemy z prawidłowym rozgrzaniem tej sondy.
Sonda zużywa się z wiekiem. Teoretycznie sodnę należy wymienić co około 100tys. km. Zużywa się przez osadzanie na niej zabrudzeń. Warto więc czasami depnąć mocniej,a by temp. wzrosła i wypaliło zabrudzenia.
Żeby sondę sprawdzić należycie potrzeba by do tego oscyloskopu.
Trzeba się wpiąć oscyloskopem w czujnik (nie przerywać połączeń z kompem) i przygazować do około 2000tys. obrotów. Napięcie zczytywane z oscylokpu powinno wahać się w graniach ~0,5 w odstępach czasowych 300ms. Jeżeli odczyt będzie stały to sonda do wymiany.
Tak jak ty piszesz, zapewnie masz ją uszkodzoną, bo mówisz, że masz opór idący do nieskończoności (czyli przerwa w obwodzie).
** Dodano: 07-06-2007, 16:43 **
A z czujnikiem wody co dokładnie robiłeś? Warto go zmierzyć omomierzem. To chwilka tylko. W Downloadzie masz opis tego czujnika - poszukaj tam.
Są podane wartości oporu przy dane temperaturze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2007, 12:23
|
|
|
Podwójna wtyczka to jest opornik od podgrzewania i ma on przerwe więc podgrzeweanie nie działa. Mierzyłem też oporność między tym przewodem co idzie do kompa a masą i u mnie i u ojca jest tak samo więc tu wyjaśnia się sprawa.
Czujnik temp sprawdzałem tak jak wyczytałem na forum i do tego posłużyła mi dokumentacja z downloadu.
Mój problem polega na tym że silnik nie ma takiej mocy jak depne mu mocno w gaz to strzela z obudowy filtra przy wyższych obrotach podczas jazdy szarpie o wyprzedzaniu moge zapomnieć.
Powymieniałem wszystko to co trzeba wymieniać świece, palec filtry itd.
Co mógłbym jeszcze zrobić i co sprawdzić ,w ostateczności pojade na komputer chociaż spróbuje jeszcze wymienić potencjometr przepustnicy bo u mnie na początku warstwa oporowa jest wytarta.
** Dodano: 13-06-2007, 20:55 **
Po wielu porównaniach i pomiarach, doszedłem do tego że sonda jest uszkodzona. Napięcie podczas pracy jest przez cały czas równe 0,4 nie maleje i nie wzrasta. U ojca w temprze przy przegazowaniu dochodzi nawet niekiedy do 1V jak puszcze to pokazuje coś koło 0 i za chwile się stabilizuje w granicach 0,3V ,0, 4V.
Dzięki za porady i pozdrawiam |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-07-2007, 09:45
|
|
|
maciekt8 mam ten sam problem ze tempra nie ma mocy gasnie szarpie i wymienilem przewody palec kopułkę i dalej jest to samo. resetowałęm kompa nic to tez nie dało. I tak mysle i dochodze do wniosku ze to ta durna sonda. |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-07-2007, 21:16
|
|
|
Witam. Sonde wymieniłem na nową, podpiołem i jest efekt napięcie sie zmienia itd po odłączeniu obroty spadaja delikatnie. Wielkich zmian to nie wprowadziło - spalanie spadło. W czasie wilgotnej pogody czasem zgaśnie. Główny powód osłabienia to lewe powietrze. Mechanik powiedział że uszczelka pod kolektorem do wymiany. Sam wymienie pod wtryskiem bo jestem w stanie to zrobić a pod kolektorem to zostawie mechanikowi. Pozdr |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|