|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Spadek mocy |
Autor |
Wiadomość |
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2005, 03:50 Spadek mocy
|
|
|
witam
do rzeczy:
Tipek 149C2.046 czyli 1.6 DOHC
instalka LPG
Rano zimne auto odpali ale jak zgaśnie to ide na autobus bo drugi raz nie da rady
Jak mu nie dam zgasnąć to jedzie ale nie zachwyca
gasł zimny i ciepły
Na dzień dzisiejszy:
nowe świece
nowe przewody WN
nowa kopułka
nowy palec rozdzielacza
miałem olej w kopułce i świeciła kontrolka wtrysku
zmienionmy zimering i zmieniony tps (kopułka sucha, kontrolka nie świeci)
zmieniony czujnik temp w obudowie termostatu (ssanie się włącza)
(profilaktycznie czujniki temp w kolektorze ssącym, od wody i od powietrza)
reset kompa
odpalam, chodzi zajebongo, ssanie wł/wył jak powinno
obroty na ssaniu ok 1200
ciepły koło 850/900 i na Pb i na LPG
słaby ale odpalał bez zarzutu - poszarpywał w czasie jazdy i na LPG i na Pb
wszystko byłoby jako tako gdyby nie fakt że zaczął mi dziś płatać psiikusy jak wcześniej tj nie odpala jak powinien ( a 2 dni było oki doki ) i nie wiem gdzie szukać przyczyn
1. czy może to być wina aka?
jakieś przebicia między komorami albo coś
2. czy gość zmieniający mi zimering mógł źle złożyć aparat zapłonowy?
bo miałem rozebrane to ustrojstwo i zastanawiam się czy mógł założyć kostkę w środku odwrotnie + i - bo ja bym na moje oko założył ją odwrotnie
lub założył aparat przekładając palec o 180 stopni
może być tak że to wogóle by jeździło jakby coś takiego było odwrotnie złożone?
objawy nie palenia na jeden gar i na benz i na gazie
aparat jest znaczony więc ustawiony jest tak jak był - jedynie popiepszone jest w środku
albo ako mi miesza bo nie mam pomysłów
3. czujnik położenia wału raczej chyba nie bo jednak było dobrze, a traz jak wsiadam rano, albo jak już się rozgrzeje to cięzko, ale odpali
Tak czy siak po resecie i wymianie tych pierdołków jedynymi powodami (do dziś) niezadowolenia to osłabiony silnik, jakby nie palił na wszystkie ani Pb ani LPG
Podajcie pomysły bo ogłupieję... ](*,)
za sugestie z góry dzięki
tylko miejcie na uwadze że laikiem jestem
bardzo mnie ciekawi jak to jest z aparatem zapłonowym
misiak |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-12-2005, 14:15
|
|
|
Ubieglej zimy moj Tipek zachowywal sie niemal identycznie - po dlugotrwalej walce (i kilka warsztatow i ASO pozniej) okazalo sie, ze uszkodzonone byly przewody przy komputerze... |
_________________ ... |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 03:19
|
|
|
no dobra, dzięki za zainteresowanie ale teraz brnijmy w temat dalej
jak to wyczaiłeś
sam czy ASO
gdzie wogóle jest komp, czy widoczne było uszkodzenie kabli gołymi okami
czy wyczai to elektryk samochodowy, czy badania komp (niekoniecznie w ASO) to wychwycą
piszesz niemal identycznie - jaka różnica
dawaj więcej informacji co się wkońcu z tym uporam bo mam kusidła żeby dać ogłoszenie na mojego Tipka...
[ Dodano: 05-12-2005, 02:20 ]
ale chyba w dziale "NIERUCHOMOŚCI" |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-12-2005, 06:45
|
|
|
1) Najpierw myslalem, ze to cos z iskra i wymienilem przewody, kopulke i palec (co bylo raczej dzialaniem pro forma, bo zanim to zrobilem sprawdzilem, ze z iskra nie ma problemu). Pozniej znajomy mechanik stwierdzil, ze kompletnie zalany jest wtrysk - po wyczyszczeniu palil przez jakis czas ladnie, potem zaczal ostro przerywac a potem znowu zgasl - znowu zalalo wtrysk. Po kolejnym wyczyszczeniu i zresetowaniu kompa dzialal troche dluzej. Potem bylem w ASO aby mi komputer sprawdzili i sie okazalo, ze im jakies glupoty wychodza. Zanim zabrali sie do wymiany calego komputera sprawdzili okablowanie, wymienli kawalek i Tipek ozyl i zyje do dzis Zapewne, znajdzie to kazdy kto zna sie troche na elektryce samochodowej.
2) Widoczne pewnie bylo - nie wiem za to jak z dostepem. Komputer jest pod deska po stronie pasazera.
3) Zasadnicza roznica jest to, ze nie mam LPG - nie dam wiec glowy, ze to ten sam problem. Aczkolwiek objawy mamy niemal identyczne: problemy z odpalaniem (jak nie odpali od razu to mogila), szarpie w czasie jazdy i ma tendencje do gasniecia. Dodam jeszcze, ze wyraznie smierdzi, ze nie pali prawidlowo. |
_________________ ... |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 00:47
|
|
|
no dzięki
ja dziś ustaliłem że palec odwóony o 180 st = brak odpalenia
więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak badania komp
Kompa też znalazłem
ale zadnych nieprawidłowości nie zauważyłem
Jak możesz i wiesz to gdzie było uszkodzone okablowanie
Gdzieś przy kompie, na kostce coś nie stykało czy gdzieś się przetarł skunks o jakąś blachę albo coś
Ja dziś resetowałem gnoja znowu i jakoś do pracy dojechałem...
misiak |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-12-2005, 01:27
|
|
|
misiak napisał/a: | Kompa też znalazłem |
Gratuluje
Cytat: | Jak możesz i wiesz to gdzie było uszkodzone okablowanie
Gdzieś przy kompie, na kostce coś nie stykało czy gdzieś się przetarł skunks o jakąś blachę albo coś |
Nie wiem, niestety - wyszedlem z zalozenia, ze jak dziala, to nie nalezy draznic Tipka zagladajac mu pod komputer
Wezme jutro (dzis) i popatrze czy cos widac.
2 pytania:
a) Czy jak wystartujesz na Pb to tez Ci ostro smierdzi, zle spalona benzyna?
b) Sprawdzales wtrysk? |
_________________ ... |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 01:43
|
|
|
Jak sprawdzić wtrysk
Śmierdzieć to cyba nie śmierdzi za mocno
wiesz, jak go piłuje to wkońcu zacznie śierdzieć benzyną ale to wiadomo że jak go rżne aż ako padnie to go zaleje...
...benzyna go... ...a krew mnie....
na gazie to Y Y bo nie mam możliwości odpalania na gazie bo mam ten śmieszny automacik
napisz mi jak sprawdzić wtrysk
Co się tam rozkręca
misiak
[ Dodano: 06-12-2005, 00:45 ]
P.S.
Kolor masz zajebongo...
też ma taki |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-12-2005, 03:24
|
|
|
misiak napisał/a: | Śmierdzieć to cyba nie śmierdzi za mocno |
Nie tyle mocno, co inaczej niz zwykle
Cytat: | wiesz, jak go piłuje to wkońcu zacznie śierdzieć benzyną ale to wiadomo że jak go rżne aż ako padnie to go zaleje... |
Jasne - tyle, ze moj sie potrafil zalac w czasie normalnej jazdy.
Co do wtrysku to ujme sprawe dyplomatycznie - kiedy dowloklem sie do warsztatu, znajomy ekspert wzial, rozkrecil, wyczyscil, wymienil rozsypujace sie przewody i zlozyl z powrotem
W polaczeniu z resetem umozliwilo mi to niemal 2 dni cieszenia sie z posiadania jezdzacego auta. Definitywnie sprawe rozwiazali mi w drugim ASO - wymienili jakies kable od kompa. Jako, ze zaplacilem calkiem nieduze pieniadze a dziala, uwazam, ze mam prawo wierzyc, ze to naprawde bylo to co mowili. |
_________________ ... |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 03:53
|
|
|
boje się zapytać ale...
...nieduże to jakie
[ Dodano: 06-12-2005, 03:16 ]
musze przejrzeć te moje kable
nmoże też mam uszkodzone tylko komp świruje w inną stronę
tj nie zalewa wtrysku - bo nie śmierdzi - może daje za mało
sprawdze jeszcze świece jak mi zdechnie czy są bardzo mokre
ale tak właściwie to jak już jade na LPG to co a komp do tego jak to jest instalka I generacji tzn z regulacją z mosiężną śrubą
ja chyba w dekiel dostane |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 07:22
|
|
|
misiak czytałem priv
Dla tych objawów co piszesz może być dosłownie wszystko.
Jak po reseci ci pali to znaczy ze komp łapie jakieś błędy. Podłącz sie gdzieś do komputera (koszt już nawet od 30zł) i sprawdź.
Zapłon masz dobrze ustawiony ??
Musisz sprawdzic lambde ale na kompie ci to zrobią.
A jak ci sie paliła kontrolka wtrysku to myślę ze to coś z wtryskiem. Ale co to już inna bajka.
Paliwo musi podać w danej chwili, nie za duzo, nie za mało a tym steruje komp na podstawie danych z lambdy i czujników czyli w grę wchodzi cała instalacja.
To po prostu moze być tysiące rzeczy. A przeważnie kończy się na pierdółce w stylu nie stykajacego kabelka do masy.
SZUKAJ |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-12-2005, 13:36
|
|
|
jabko napisał/a: | A przeważnie kończy się na pierdółce w stylu nie stykajacego kabelka do masy. |
Tipo - Koszmar elektryka |
_________________ ... |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 23:02
|
|
|
byłem dziś na kompie ale się nie podłączyłem
to dlatego że koleś mi powiedział, że skoro mi nie świeci "check" na desce to oni za przeproszeniem gówno zapewne wykryją
koszt podłączenia to 50 zł więc nie jest strasznie
jutro dzień wolny od pracy to przejrze raz jeszcze wszystkie styki i kostki na spokojnie
pojade potem do elektryka spr czy może faktycznie zapłon
a co do odpalania to jeśli lambda - mam ją wykręcić żeby sprawdzić opoor bo mam sonde z jednym kablem i nie wiem jak to zrobić, bo jak mierze między tyk kablem a masą auta to nie ma żadnych wskazań (u ojca w Lanosie też nie ma a jeździ jak Chester)
czy nie bawić się miernikiem tylko jechać na stację diagnostyczną i na analizatorze spalin przełączyć gnojka z LPG na Pb
ten od kompa mówił że mam najpierw poszukać na piechotę: zobaczyć jak zdechnie rano po odpaleniu czy świece są mokre albo czy wtedy jest iskra bo może cewka mieć winę, że może świruje coś jak jest zawilgocona rano (bo nie mam garażu)
a jak bym chciał sam ustawić zapłon to jak
pierwszy cylinder na max w górę i palec na pierwszy styk w kopułce
misiak |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-12-2005, 01:11
|
|
|
misiak napisał/a: | to dlatego że koleś mi powiedział, że skoro mi nie świeci "check" na desce to oni za przeproszeniem gówno zapewne wykryją |
Yyyy.. jaki "check" Ci sie nie swieci? |
_________________ ... |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2005, 04:16
|
|
|
"check", jak to ten gość mi mówił koloru żółtego zazwyczaj, a w Tipo powinna mi świecić kontrolka wtrysku, bo jak nie świeci to najwidoczniej komp nie widzi żadnych błędów
ale ja się nie znam i mu uwierzyłem myśląc że on zna się lepiej
co...
myliłem się myśląc że się zna... |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-12-2005, 06:51
|
|
|
bla bla bla "...i świeciła mi sie kontrolka wtrysku"
tak napisałeś w poscie, dlatego sądząc że komp "wie" o błędach bo zapala kontrolkę napisałem żebyś jechał na komputer. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-12-2005, 01:52
|
|
|
no bla bla bla i się nie dogadaliśmy
świeciła, ale wymieniłem tps i nie świeci
ale z tym zapłonem to jabko, chyba trafiłeś
przejrzałem dziś wszystkie kostki przy kompie i nie tylko, kupiłem jakiś tam środek w spray'u do połączeń elektrycznych, standardowo reset i nic
postanowiłem przestawić zapłon, a co tam, gorzej już i tak być nie mogło
trochę w jedną - nie odpalił
trochę w drugą - jakby lepiej
nie mam pojęcia jak ustawia się zapłon więc sugerowałem się wskazaniami ekonomizera nie znam sią więc się nie śmiejcie
ale ustawiałem go metodą prób i błędów
na wolnych ekonomizer właził mi prawie na czerwone a po ustawieniach na wolnych ( na jałowym ) nnawet jakby wychylał się dziepko w lewo
tak sobie tłumaczę że chyba dobrze jest bo pali zdecydowanie lepiej a o przyspieszeniu to nie pytajcie... jest a nie było
Jak do tego doszło
Ano na tyle śmiesznie, że miałem olej w kopułce i chodził "dupnie"
Wymiana świec, przewodów, no i kopułki i palca rozdzielacza
Zero poprawy
Zanim jechałem do pracy to poszukałem starą kopułkę
Na brzegu jest takie nacięcie by kopułka się nie obracała na aparacie i pomiędzy kopułkami jest taka tylko różnica że to nacięcie jest troszkę w inny miejscu tj około 0.5 cm - ot cały problem
o tyle samo wystarczyło przestawić zapłon
no i oświeciło mnie trochę późno bo przypominam sobie że gdzieś na forum o tym ktoś pisał, że kopułka kopułce nierówna
zobacze czy rano odjade bez problemów z pod fabryki
jak tak to problem rozwiązany
narka
misiak |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-12-2005, 13:42
|
|
|
misiak napisał/a: |
ale z tym zapłonem to jabko, chyba trafiłeś
misiak |
boski jestem |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2005, 01:57
|
|
|
ano Wasza dociekliwość i pytania naprowadziły mnie dość szybko do "usterki"
z pod fabryki rano odjechałem bez problemów
dzięki ziomki |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|