|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[SPI] Tipo 1.4 i brak pomysłów, pomózcie... |
Autor |
Wiadomość |
mastah22
witamy nowego
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-05-2011, 20:40 [SPI] Tipo 1.4 i brak pomysłów, pomózcie...
|
|
|
Witam wszystkich.
Jeśli uda się wogóle zapalić to trzeba go "wentylować gazem" żeby nie zgasł, tak jakby zalewał się benzyną i chciał gasnąć kilkukrotne nadepniecie szybko pedalu gazu pozwala wyprowadzic go na obroty ale...
Kopci jakby palił olej, strzela we wtryskiwacz i zieje ogniem.
Pasek sprawdzony, znaki sie zgadzaja. Swiece podmienione, CPW nowy, kompresja na wszystkich garach po 14, iskra wyrażna na kazdej ze swiec, pompa paliwowa sprawna, wtryskiwacz wyjęty i pod prostownikiem cyka- otwiera sie.
No ale... trysne mu samostartem to załapuje, próby na benzynie koncza sie waleniem ogniem, nie pomaga regulacja wyprzedzenia aparatem zaplonowym...
Nie mam pojecia skad ta iskra w kolektorze, ewidentnie coś z zaplonem, jaja jak berety.
Zastanawia mnie fakt że jesli podam na wtryskiwacz 12v i bardzo szybko nim"cykam" auto załapuje ale takze strzela i kicha, a w pewnym momencie nawet przestał otwierac sie wtryskiwacz, nastepnie znów zaczał łapać by zrobić ten sam KYRK...
Mnie ręce opadają, i tu pytanie...
Czy digiplex 2 ma wpływ na prace wtryskiwacza? |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-05-2011, 20:52
|
|
|
polecam sprawdzenie czujników, cpw, i sonde lambde |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2011, 20:56
|
|
|
Wiem że to śmieszne, ale masz dobrze podpięte wszystkie kable z zapłonu? Aparat zaplonowy dobrze założony? wygląda jakby iskra leciała nie w momencie zapłonu tylko wydechu.
schemat digiplex 2
http://forum.tempra.org/t...x-2-vt19982.htm |
|
|
|
|
mastah22
witamy nowego
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-05-2011, 21:04
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | polecam sprawdzenie czujników, cpw, i sonde lambde | Oj, czytaj.... CPW nowy, co ma sonda do zaplonu...?
lynx napisał/a: | Wiem że to śmieszne, ale masz dobrze podpięte wszystkie kable z zapłonu? Aparat zaplonowy dobrze założony? wygląda jakby iskra leciała nie w momencie zapłonu tylko wydechu. | Kable wg opisu na aparacie są dobrze zalozone. Aparat obrócony nie został bo nie wystarczyło by kabli
Wlasnie tak to wyglada, jakby cos nie tak bylo z zaplonem, a znaki rozrzadu sa ok, Okienko w skrzyni i znak na zamachu, oraz kolo pasowe i "0" na pokrywie paska rozrzadu także sie zgadzaja
** Dodano: 05-05-2011, 22:11 **
Tylko co mi po schemacie? Wtyczka OK... |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2011, 21:51
|
|
|
Pod wejście WN rozdzielacza podłącz napięcie np. z aku, a pod wyjścia kabli żarówki i pokręc ręcznie silnikiem. W ten sposób sprawdzisz czy rozdzielacz jest ok. Zepsuty rozdzielacz to jedyne co teraz mi przychodzi do głowy. Niestety z digiplexem nie miałem wiele styczności.
Jeszcze jedno jesteś pewien że nie ma możliwości obrócenia aparatu zapł. o 180 stopni względem wałka rozrządu? (nie całej obudowy a samego palca rozdzielacza). Nie wiem jak jest w tym silniku, ale np. w uno trzeba było na to bardzo uwarzac. |
|
|
|
|
mastah22
witamy nowego
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-05-2011, 21:58
|
|
|
palec ma klin, inaczej nie da sie go załozyc
** Dodano: 05-05-2011, 22:59 **
wykrece swiece i przyloze je jednoczesnie do masy , zakrece silnikiem i wszedzie jest iskra, wiec rozdzielacz raczej odpada... |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 06:49
|
|
|
[quote="mastah22"] palidzojnt221 napisał/a: | polecam sprawdzenie czujników, cpw, i sonde lambde | Oj, czytaj.... CPW nowy, co ma sonda do zaplonu...?
sonda steruje dawką benzyny, tzn zw spalin odczytuje czy dawka uboga czy bogata, tak mi sie wydaje przynajmniej |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 07:33
|
|
|
palidzojnt221,
Lamda steruje dawką paliwa. Zepsuta może powodowac zamulenie silnika i wysokie spalanie ale nie da takich objawów.
mastah22,
Nie chodzi o to żeby sprawdzic czy wszędzie jest iskra, tylko czy kolejnośc zapłonu jest prawidłowa |
|
|
|
|
mastah22
witamy nowego
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-05-2011, 08:54
|
|
|
Tak kolejnosc jest Ok, mam na glowicy ja wybita, ustalilem gdzie palec wskazuje pierwszy cylinder i pozniej dalej wg numerów. Jest to ustawione ok, bankowo nie pomylone jeszcze doslownie przed chwila to sprawdzalem. Kupilem uzywany digiplex na szrocie , jak wroce z roboty to go wrzuce, to chyba ostatnia z opcji... Ewidentnie jest cos ze sterowaniem zaplonu bo tak strzelac nie moze. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 11:27
|
|
|
mi jak strzelał to nie palił na jeden gar, wymieniłem uszczelke pod głowicą i juz nie strzelało ale dalej nie palił na wszystkie cylindry |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
mastah22
witamy nowego
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2011, 20:13
|
|
|
Miśki, sorka że tak długo....
Problem rozwiazany, nauczyl mnie jednego...
Nigdy nie wierzyć "klientowi" do konca...
Problemem byla pomylka na stacji i dotankowanie ON za 50zł....
Dolalem 30l PB plus 2 l denaturatu, podymil pokaszlal i sie uspokoil... |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2011, 00:31
|
|
|
O kurcze... ja wymiękam dobrze że ja zawsze sam tankuję
P.S. Może wyjdzie że się czepiam, ale nie wydaje mi się żeby to było powodem strzelania we wtryskiwacz. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2011, 08:00
|
|
|
mastah22 napisał/a: | plus 2 l denaturatu |
Idziemy w bio-komponenty? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|