Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[SPI] Tipo 1.4 i brak pomysłów, pomózcie...
Autor Wiadomość
mastah22 
witamy nowego


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-05-2011, 20:40   [SPI] Tipo 1.4 i brak pomysłów, pomózcie...

Witam wszystkich.


Jeśli uda się wogóle zapalić to trzeba go "wentylować gazem" żeby nie zgasł, tak jakby zalewał się benzyną i chciał gasnąć kilkukrotne nadepniecie szybko pedalu gazu pozwala wyprowadzic go na obroty ale...

Kopci jakby palił olej, strzela we wtryskiwacz i zieje ogniem.

Pasek sprawdzony, znaki sie zgadzaja. Swiece podmienione, CPW nowy, kompresja na wszystkich garach po 14, iskra wyrażna na kazdej ze swiec, pompa paliwowa sprawna, wtryskiwacz wyjęty i pod prostownikiem cyka- otwiera sie.

No ale... trysne mu samostartem to załapuje, próby na benzynie koncza sie waleniem ogniem, nie pomaga regulacja wyprzedzenia aparatem zaplonowym...
Nie mam pojecia skad ta iskra w kolektorze, ewidentnie coś z zaplonem, jaja jak berety.
Zastanawia mnie fakt że jesli podam na wtryskiwacz 12v i bardzo szybko nim"cykam" auto załapuje ale takze strzela i kicha, a w pewnym momencie nawet przestał otwierac sie wtryskiwacz, nastepnie znów zaczał łapać by zrobić ten sam KYRK...


Mnie ręce opadają, i tu pytanie...
Czy digiplex 2 ma wpływ na prace wtryskiwacza?
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-05-2011, 20:52   

polecam sprawdzenie czujników, cpw, i sonde lambde
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2011, 20:56   

Wiem że to śmieszne, ale masz dobrze podpięte wszystkie kable z zapłonu? Aparat zaplonowy dobrze założony? wygląda jakby iskra leciała nie w momencie zapłonu tylko wydechu.

schemat digiplex 2
http://forum.tempra.org/t...x-2-vt19982.htm
     Moneta
 
 
mastah22 
witamy nowego


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-05-2011, 21:04   

palidzojnt221 napisał/a:
polecam sprawdzenie czujników, cpw, i sonde lambde
Oj, czytaj.... CPW nowy, co ma sonda do zaplonu...?


lynx napisał/a:
Wiem że to śmieszne, ale masz dobrze podpięte wszystkie kable z zapłonu? Aparat zaplonowy dobrze założony? wygląda jakby iskra leciała nie w momencie zapłonu tylko wydechu.
Kable wg opisu na aparacie są dobrze zalozone. Aparat obrócony nie został bo nie wystarczyło by kabli :)

Wlasnie tak to wyglada, jakby cos nie tak bylo z zaplonem, a znaki rozrzadu sa ok, Okienko w skrzyni i znak na zamachu, oraz kolo pasowe i "0" na pokrywie paska rozrzadu także sie zgadzaja

** Dodano: 05-05-2011, 22:11 **
Tylko co mi po schemacie? Wtyczka OK...
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2011, 21:51   

Pod wejście WN rozdzielacza podłącz napięcie np. z aku, a pod wyjścia kabli żarówki i pokręc ręcznie silnikiem. W ten sposób sprawdzisz czy rozdzielacz jest ok. Zepsuty rozdzielacz to jedyne co teraz mi przychodzi do głowy. Niestety z digiplexem nie miałem wiele styczności.

Jeszcze jedno jesteś pewien że nie ma możliwości obrócenia aparatu zapł. o 180 stopni względem wałka rozrządu? (nie całej obudowy a samego palca rozdzielacza). Nie wiem jak jest w tym silniku, ale np. w uno trzeba było na to bardzo uwarzac.
     Moneta
 
 
mastah22 
witamy nowego


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-05-2011, 21:58   

palec ma klin, inaczej nie da sie go załozyc

** Dodano: 05-05-2011, 22:59 **
wykrece swiece i przyloze je jednoczesnie do masy , zakrece silnikiem i wszedzie jest iskra, wiec rozdzielacz raczej odpada...
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2011, 06:49   

[quote="mastah22"]
palidzojnt221 napisał/a:
polecam sprawdzenie czujników, cpw, i sonde lambde
Oj, czytaj.... CPW nowy, co ma sonda do zaplonu...?


sonda steruje dawką benzyny, tzn zw spalin odczytuje czy dawka uboga czy bogata, tak mi sie wydaje przynajmniej
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2011, 07:33   

palidzojnt221,
Lamda steruje dawką paliwa. Zepsuta może powodowac zamulenie silnika i wysokie spalanie ale nie da takich objawów.

mastah22,
Nie chodzi o to żeby sprawdzic czy wszędzie jest iskra, tylko czy kolejnośc zapłonu jest prawidłowa
     Moneta
 
 
mastah22 
witamy nowego


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-05-2011, 08:54   

Tak kolejnosc jest Ok, mam na glowicy ja wybita, ustalilem gdzie palec wskazuje pierwszy cylinder i pozniej dalej wg numerów. Jest to ustawione ok, bankowo nie pomylone jeszcze doslownie przed chwila to sprawdzalem. Kupilem uzywany digiplex na szrocie , jak wroce z roboty to go wrzuce, to chyba ostatnia z opcji... Ewidentnie jest cos ze sterowaniem zaplonu bo tak strzelac nie moze.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2011, 11:27   

mi jak strzelał to nie palił na jeden gar, wymieniłem uszczelke pod głowicą i juz nie strzelało ale dalej nie palił na wszystkie cylindry
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
mastah22 
witamy nowego


Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: kietrz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2011, 20:13   

Miśki, sorka że tak długo....


Problem rozwiazany, nauczyl mnie jednego...

Nigdy nie wierzyć "klientowi" do konca...

Problemem byla pomylka na stacji i dotankowanie ON za 50zł....

Dolalem 30l PB plus 2 l denaturatu, podymil pokaszlal i sie uspokoil...
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2011, 00:31   

O kurcze... ja wymiękam ;D dobrze że ja zawsze sam tankuję :D
P.S. Może wyjdzie że się czepiam, ale nie wydaje mi się żeby to było powodem strzelania we wtryskiwacz.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2011, 08:00   

mastah22 napisał/a:
plus 2 l denaturatu

Idziemy w bio-komponenty? :red_kartka:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load