Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybki reset komputera
Autor Wiadomość
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-06-2005, 20:08   Szybki reset komputera

Nie wiem czy temat był już wcześniej poruszony ale dowiedziałem się że można o wiele szybciej zresetować komputer poprzez odłączenie klemy w akumulatorze i przyciśnięcie na chwile pedału stopu. Sprawdzone - działa.

Pozdrawiam
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2005, 20:18   

Patrząc okiem elektronika i biorąc pod uwagę patent na podtrzymanie pamięci w kompach to nic niedaje bo zastosowano tam diody zabezpieczające a co za diodą to stop tego nie rozładuje.
     assistance   Moneta
 
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-06-2005, 22:10   

Nie wiem w jaki sposób jest zrealizowany układ , wiem że tak robią w serwisie Fiata. Ja przetestowałem to przy wadliwym emulatorze do gazu, po odłączeniu na chwile klemy i jej założeniu błedy zostawały, po naciśnieciu stopu, faktycznie znikały, czyli coś w tym jest.

Pozdrawiam
  
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 07-06-2005, 20:09   

w ktorym momencie nacisnac stop?
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-06-2005, 09:23   

Po odłączeniu klemy od akumulatora.
  
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 13-06-2005, 18:18   

dzieki
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
radomiak4 


Wiek: 54
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 18
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2007, 12:07   

dzięki =D>
  
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-06-2007, 08:27   komp

A jak póżniej ustawić komputer po takim resecie ?? pozdrawiam
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-06-2007, 09:28   

Zapalasz silnik bez dotykania pedału gazu i ma tak chodzić aż do włączenia się wentylatora na chłodnicy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2007, 11:14   

może sie zdarzyc tak,że chwile pochodzi i zgasnie,oznacz to,że komputer sie ustawia.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-06-2007, 11:42   komp

Acha , rozumiem i dziękuje wam koledzy. Poźniej bede to robić to dam znać co i jak przebiegło. pozdrawiam
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-07-2007, 10:25   

i jakie sa wyniki sprawdzennia
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-07-2007, 07:15   

kasowanie przebiegło chyba tak jak powinno ale nie wiele mi to dało gdyz u mnie jest cos innego , nie są to błedy w kompie ale komuś moze to pomoc
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-06-2008, 12:34   

Witam, mam pytanko co do tego resetu. Jestem zilony wiec chcialbym wiedziec jak dokladnie to zrobic?? Odpalam silnik, odlaczam kleme. Pytanie ktora?? Czy jest jakas roznica?? Wciskam stop. Podlaczam spowrotem kleme. Pytanie czy dalej na zapalonym silniku czy na zgaszonym. Noi ponowne ustawienie kompa. Jesli podlaczam kleme na zapolnym silniku to po jej podlaczeniu mam zgasic silnik i odpalic ponownie?? Bo jesli kleme mam podlaczys spowrotem na zgaszonym silnikiu to wszystko jasne :) prosze o dokladnie isntrukcje, dzieki ;D
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2008, 12:44   

roli8 napisał/a:
Witam, mam pytanko co do tego resetu. Jestem zilony wiec chcialbym wiedziec jak dokladnie to zrobic?? Odpalam silnik, odlaczam kleme. Pytanie ktora?? Czy jest jakas roznica?? Wciskam stop. Podlaczam spowrotem kleme. Pytanie czy dalej na zapalonym silniku czy na zgaszonym. Noi ponowne ustawienie kompa. Jesli podlaczam kleme na zapolnym silniku to po jej podlaczeniu mam zgasic silnik i odpalic ponownie?? Bo jesli kleme mam podlaczys spowrotem na zgaszonym silnikiu to wszystko jasne :) prosze o dokladnie isntrukcje, dzieki ;D


YYYY :roll: NA ZAPALONYM SILNIKU :?: :?: :!: :!: Nigdy nie odłączaj klem od akumulatora na zapalonym silniku :!: Czy chociażby na przekręconej stacyjce na zapłon(świecące się kontrolki).

Wszystkie opisane wyżej przez kolegów czynności wykonuje się przy WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE :!:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2008, 12:48   

roli8 odłanczasz kleme na zgaszonym silniku. Wciskasz stop. Zakładasz na zgaszonym i dopiero odpalasz bez wciskania gazu tak jak koledzy pisali. Ja mam jeszcze inne pytanie. Do jakiego rodzaju sterownika ma to zastosowanie czy Bosch, a może Magneti Marelli?
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-06-2008, 13:05   

Przemek napisał/a:
Do jakiego rodzaju sterownika ma to zastosowanie czy Bosch, a może Magneti Marelli?

Do obu :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-06-2008, 23:26   

roli8 napisał/a:
Odpalam silnik, odlaczam kleme.

Jeśli zrobiłbyś to w takiej kolejności to jutro zapytałbyś kto ma na sprzedaż regulator napięcia ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 14:34   

Ciechu78, niekoniecznie, ja w poprzednim autku robiłem tak wielokrotnie jak miałem padnięty aku (pożyczałem od rodziców z auta żeby odpalić i podmieniałem), aczkolwiek jak najbardziej istnieje możliwość uszkodzenia
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 22:53   

yoyo, Z praktyki wiem, że można go uszkodzić. W polonezie kiedyś zdjąłem klemy na pracującym silniku na 5 minut. Kiedy je ponownie założyłem zaczęła się żarzyć kontrolka ładowania. Sprawę załatwiła właśnie wymiana regulatora. 80zł zapłaciłem za własną głupotę haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-06-2008, 10:44   

Ja tez mam pytanko. Otóż zapalam autko na Pb i potem przełączam na PLG. Ostatnio chciałem sobie troche pojeździc z wiekszym kopem na Pb i tu moje zaskoczenie: od 1000-2000 autko ma kopa 2000-2500 jest turbodziura a potem już równo ciągnie az do konca. i tu moje pytanie czy reset kompa pomoże? i jesli tak to silnik "uczyć" na Pb czy Lpg?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-06-2008, 10:53   

tipacz, ciekawa sprawa, bo to całkiem normalna rzecz jeśli chodzi o gaźnikowce, ale skoro piszesz o resecie CPU to chyba masz wtrysk, a na wtrysku chyba takiej dziury być nie powinno. Ale może się mylę... :-k
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-06-2008, 11:08   

No własnie ja mam motorek 160A1.046 wiec wtrysk i ostatnio taki objaw zauważyłem.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 11-06-2008, 11:11   

tipacz napisał/a:
i ostatnio taki objaw zauważyłem.

no ja mam podobnie, ale tylko na Pb i tylko na zimnym silniku :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-06-2008, 11:37   

egon11, no u mnie tez tylko na Pb a czy na gorącym silniku tez tak jest to nie wiem bo denerwowała mnie ta "dziura" w mocy i przełączyłem na gaz. Na LPG chodzi super i równiutko ciągnie.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load