|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1.8 16V Problem z wolnymi obrotami |
Autor |
Wiadomość |
BoNes
Wiek: 33 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 19 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 11-01-2018, 19:35 Tipo 1.8 16V Problem z wolnymi obrotami
|
|
|
Witam.
Piszę bo już nie mam siły do tego samochodu.
Problem z wolnymi obrotami już od roku czasu, faluje, potrafi zgasnąć, jak się nagrzeje jest OK. ASO fiat "naprawiał" ze 3 razy, pomagało na 2 miesiące max, co robili ? nie wiem.
Samochód ma aktualnie 65 tysiecy przebiegu więc nie pytajcie o kompresje bo jest idealna.
- komputer Weber Magnetii Marelli IAW04N
- świeczki Denso IW20TT
- przewody ORI
- krokowiec myty ultradźwiękowo
- kopułka z palcem Magnetii Marelli
- paliwo 95
- lewego powietrza nie łapie - sprawdzane
- przewód do MAP szczelny
- prowadnice zaworowe są "wypalone" na biało
Jutro zakładam nową cewkę z UNO czy czegośtam oraz moduł zapłonowy z Uno Turbo, nowa kompletna cewka niedostępna, ostatnia cena to 1690zł w detalu.
Zostało sprawdzić czujnik temp płynu oraz ciśnienie paliwa na listwie.
Czy ktoś z was ma może jakąś serwisówkę lub wie jak to wszystko wyregulować ? Bo nie wiadomo od czego zacząć. do regulacji są 3 rzeczy
- aparat zapłonowy
- czujnik położenia wału
- potencjometr składu mieszanki - numer ORI 7626476 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 11-01-2018, 19:49
|
|
|
W sumie, to przyczyn może być kilka np. padajace wtryskiwacze, albo czujnik zasysanego powietrza, może także byc błąd przepustnicy (brudna itp.). |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2018, 18:47
|
|
|
w dziale download jest serwisówka do TT gdzie począwszy od str. 153 jest opis silników 1.8 i 2.0 16v włącznie z parametrami regulacyjnymi i ścieżką diagnostyczną. Więcej nie pomogę bo nigdy nie miałem do czynienia z 16v.
Nie jestem pewny czy jest tam określona szczelina dla aparatu zapłonowego ale za dużo to tam do regulacji nie ma, jak ustawisz tak żeby było blisko ale nie obcierało to jest już ok.
Czujnik położenia wału jest regulowalny w tym przypadku pomijalnym zakresie. Tak czy inaczej te dwa elementy nie powinny powodować gaśniecia czy falowania obrotów, jak już to by unieruchomiły całkowicie.
Potencjometru mieszanki też raczej się nie rusza jeśli nie ma się aparatury pomiarowej spalin.
Jeżeli po nagrzaniu silnika jest ok to obstawiam silnik krokowy ponieważ to on odpowiada za stabilizację obrotów zanim silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Po jej osiągnięciu silnik krokowy jest dezaktywowany i na wolnych obrotach wystarcza już to co dociera przez uchylenie przepustnicy. |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
BoNes
Wiek: 33 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 19 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 12-01-2018, 22:51
|
|
|
Winny gaśnięcia był przewód idący do MAP sensora, dziurka wielkości igły. Pomogło też odłączenie akumulatora i ponowna adaptacja. Zostało jeszcze ogarnąć obroty, trzyma na jakiś 950obr. bez znaczenia czy zimny czy ciepły. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|