|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Witam wszyskich! / problem z s. lambda |
Autor |
Wiadomość |
Kressh
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 80 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 16:29 Witam wszyskich! / problem z s. lambda
|
|
|
Witam wszystkich. Jestem nowy w TTT. Super zrobiona stronka, gratulacje dla admina no i oczywiście dla piszących tu użytkowników.
Mam pewien problem z sondą lambda. Stara padła, więc kupiłem nową - oczywiście reset kompa itp. W dalszym ciągu autko nie działa tak, jak powinno na benzynie (TIPO 1.4ie LPG). Znajomy mechanik mówił, że jest jakiś problem w komunikacji lambda-komputer. Czy jest możliwe, żeby stara sonda uszkodziła coś w komputerze? |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
|
Wysłany: 24-02-2006, 21:02
|
|
|
A jaką sonde kupiłeś? Jeśli uniwersalną to może mieć dbyt wolny czas reakcji.
Czy mechanik mierzył oscyloskopem napięcie lambda.
Czy komp wywala błąd sondy.
Na czym oparty jest wniosek że to sonda? |
|
|
|
|
Kressh
|
Wysłany: 24-02-2006, 21:57
|
|
|
Kupiłem uniwersalna - trzyprzewodową. Wniosek, że to lambda powiedzial: ...sprawdzałem czujnikiem napięcie, sonda nie drgnie, stoi w miejscu... . Coś mówił, że jak sonde odpiął (chyba od komputera) to działała płynnie, po wpięciu znowu ani drgnie. Ja się na tym nie znam. Jutro jade sprawdzić komputer to powiem jakie błędy wyszły. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
|
Wysłany: 24-02-2006, 22:11
|
|
|
Ciekawie jakim czujnikiem bo jad cyfrowym multimetrem to napewno nie zanotuje zmian. Czy opłaca się jechać na diagnostykę?
Raczej nie bo jeśli miał skasowane błędy to i tak nie pokaże a jeśli meches odpinał poszczegulne czujniki w celu szukania usterki to zasypie cię błędami i też nic z tego.
Moim zdaniem skasuj błedy pojeździ kilka dni i dopiero diagnostyka jak tak się upierasz.