Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wtryski, listwa brak paliwa na 1 i 4 cylindrze
Autor Wiadomość
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-08-2011, 12:18   wtryski, listwa brak paliwa na 1 i 4 cylindrze

Wróciłem z urlopu więc czas się wziąć do roboty bo problem jest jak widać dosyć duży. Początkowo myślałem że silnik nie trzyma obrotów ponieważ dolot nie był poskładany i nie działał by-pass. Ale jak poskładałem dolot to problem wcale nie znikł, więc po raz kolejny sprawdziłem rezystancję vae i jest prawidłowa z tym że nie słyszę żadnego cykania a w którymś z tematów była o nim mowa. Wieczacząłem wypinać przewody WN i okazało się że że nie pali na 1 i4 cylindrze. Po raz kolejny sprawdziłem czy jest iskra. Iskra jest ale okazało się że świece są dosłownie czyste, mają minimalny osad (podejrzewam że od plaka albo samej iskry), podczas gdy na 2 i 3 cylindrze są dosłownie czarne. Następnie sprawdziłem wtryski i też mają właściwą rezystancję. Teraz nie wiem czy zamieniać wtryski miejscami żeby sprawdzić czy listwa się nie przytkała czy odrazu szukać innych wtrysków? Może jakieś inne sugestie? Co z vae? Powienien cykać czy nie?
     assistance
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-08-2011, 20:22   

Vae powinien cykac. Tak mialem na oryginale i tak samo mam na zaworze od oplowskiego silnika 2.0.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-08-2011, 21:03   

Wyciągnij całą listwe wtryskową i podłącz do każdego wtryskiwacza napiecie i zobacz czy podają paliwo.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-08-2011, 11:42   

wtryski dobre, a on nadal nie pali na 2 gary

** Dodano: 09-08-2011, 14:12 **
vae rozebrałem i wyczyściłem i teraz już wiem że cyka ale przy włączeniu zapłonu a nie jak mi się wydawało cały czas :)
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2011, 13:17   

brynol69, jesteś pewien ze nie pali na 2 gary. Mając nie czynne dwa cylindry ledwo da się jeździć nie mówiąc już że osiągniecie np 80tki to może być spore wyzwanie. Ja pomyliłem tak kable w 2.0 i zapalał tylko na dwa garnki autem praktycznie nie dało się jeździć nie mówiąc już ze auto chodziło jak traktor. Po drugie, jeśli jesteś pewien że autko nie zapala na tych dwóch cylindrach możne wartowało by sprawdzić czy w ogóle jest na nich kompresja. Sprawdził bym tez czy aby na pewno masz dobrze podłączone kabelki NW oraz czy aparat jest dobrze ustawiony. Poza tym napisz jaki to silnik bo piszesz o v.a.e i listwie wtryskowej a w opisie 1.4 gaźnik
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-08-2011, 13:37   

Od końca... silnik to 1.6 hf z delty, napisane jest w opisie tematu. Zapłon sprawdzałem chyba 100 razy i jest taki jak w serwisówce do tego modelu jak i zresztą T/T tj. 1342. Na aparacie znaki są dwa, na drugim ustawieniu w ogóle nie pali. O jeżdżeniu nie ma mowy, metr... dusi i gaśnie. Obawiam się że rozrząd był za mocno chybiony i dostały zawory ale dopiero w weekend będę miał możliwość sprawdzenia kompresji.

** Dodano: 09-08-2011, 14:39 **
A mapa zapłonu? Możliwe jest aby się rozsypała?

** Dodano: 09-08-2011, 16:55 **
rozmyślań ciąg dlaszy.. kompresje "prawie" sprawdziłem prawie ponieważ sąsiad ma nieszczelny manometr ale na wszystkich grach pokazał po 4 bary, w pasacie b4 1.8 pokazał 7,5 bara ale nie wiem czy moge to brać jako jakiś punkt odniesienia. Zacząłem bawić się przewodami i zaczął palić na 1 i 4 cylindrze ale na 2 i 3 przestał. Jak założyłem stare przewody to w pierwotnym ustawieniu przestał w ogule palić. Przejrzałem kilka tematów i jakież było moje dziwienie jak zobaczyłem że mam zupełnie inaczej podpięte przewody niż na dwóch zdjęciach które zresztą też się różnią.

w tej konfiguracji pali na 2 i 3 na nowych kablach a na starych tylko kicha
Kod:
     
     O 2
O 4   
     O C
O 3   
     O 1

na forum znalazłem jeszcze takie dwa schematy gdzie nikt nie napisał że kolejność jest zła, na którymś z tych dwóch nie pamiętam którym zapalił na 1 i 4
Kod:

     O 2
O 1   
     O C
O 3   
     O 4


     O 4
O 1   
     O C
O 3   
     O 2

Nie miałem pojęcia jak podpiąć kable więc podpiąłem tak jak na pierwszym schemacie ponieważ gdy rozrząd był na znakach, to tłok na 1 cylindrze od str. rozrządu był w GMP a palec rozdzielacza wskazywał na wtyk oznaczony 1 na kopułce (pierwszy schemat). Dlatego proszę o wytłumaczenie mi co jak i dlaczego bo kompletnie już nic nie rozumiem.
Podejrzewam jeszcze że w sklepie dali mi złe kable oporność czy coś w tym stylu dlatego teraz będę odpalał na starych kablach.
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load