Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór elektromagnetyczny
Autor Wiadomość
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-05-2005, 18:39   Zawór elektromagnetyczny

Padł zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ paliwa na biegu jałowym. Samochód chodzi tylko na ssaniu (benzyna). Po wciśnięciu cięgła ssania auto gaśnie. Dziś się dobrałem do tego ustrojstwa: wykręciłem z gaźnika i podpiąłem pod akumulator. Brak reakcji zaworka potwierdził tylko moje podejrzenia. Koledzy... jak kształtuje się cena tego zaworka w innych miastach. W Warszawie takie „cóś” kosztuje ok. 140 zł. Moim zdaniem to trochę dużo #-o
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-05-2005, 19:26   

Raczej drogo - ale tylko raczej
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2005, 19:56   

Może Jaccenty będzie miał coś takiego ja mam tylko osprzęt do silników na wtrysku. 140 to dużo.
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-05-2005, 20:04   

wsadz cały elektrozawór na noc do beznyny lakowej czyli rozpuszczalnika - oczywiście nie wsadzaj przewodu tylko sam zawór - zaszkoszić to mu nie zaszkodzi a może mu przejdzie :)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-05-2005, 21:45   

No niestety już tego próbowałem... bez powodzenia :(
Dziś zamówiłem nowy elektrozawór. Na szczęście mam LPG i mogę jeździć. Gdyby była tylko benzyna to bym musiał jeździć na ssaniu

[ Dodano: 11 Maj 2005, 20:28 ]
No i po sprawie... wymieniłem i teraz pięknie chodzi na benzynce :D
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2006, 19:47   

Panowie podczepiam sie pod temat.
Pytanie co powinien robic elektrozawor po podlaczeniu czerownego do + i przytknieciu do -
Bo mam wrazenie ze moj nic nie robi :/
Moze ktos z okolic zabrza ma gaznikowca i uzyczyl bym mi elktrozaworu na 10min zeby sprawdzic czy to to:/

Pytania
Gdzie kupic taki elektrozaworek ?
Jak sprawdzic elektrozaworek ?

Jak go rozlozylem i wsadzilem bez sprezynki to autko nie szarpalo nie dusilo sie tylko trzymalo bardzo nisko obroty ale bylo zdecydowanie lepiej niz jak byl caly poskladany
Czekam na rady !!
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2006, 20:16   

Ten elektrozaworek gdy ma napiecie przyciąga iglice, najlepiej go wykrecic i sprawdzic bezpośrednio np. podłanczając do akumulatora.
MupiK Ty potrzebujesz do gaznika elektrozaworek a ja siłownik podciśnieniowy zubozenia mieszanki układu rozruchowego :) moze kupimy uzywany gaznik na częśći :D
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2006, 20:49   

W tym ukladzie moj zawor niezyje :/ Bo iglica ani drgnie :/
Musze jeszcze pozyczyc elektrozawor i sprawdzic czy to aby napewno to ale mam wrazneie ze to:/

Co do kupna gaznika to jesli tylko to sprawdze to czemu nie zawsze bedzie taniej ?:>
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2006, 21:27   

Mupik, właśnie Ci w shoutboxie odpowiedziałem i posta mega :) nastukałem, zaworek może da się odratować, może skrzywiony, albo kabelek przerwany tylko... a czy dochodzi Ci do niego w ogóle zasilanie (+12V) kiedy ma dochodzić? poczytaj i sprawdź... a może coś iglicę przytkało.. może tylko czyszczeni , dłuższa kąpiel w benzynie i kompresor... próbuj, życzę Ci by się udało...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-06-2006, 18:21   

Jeszcze jedno pytnaie dzisiaj mieryzlem badalem i elektrozawor jest padniety ale teraz pytanie czy tam zawsze ma byc +12 ?? bo u mnie jest zawsze jak przekrece kluczyk i jak silnik chodzi tez?:>
CZy nowe elektrozawor za 72zł to duzo czy nie ? bo widze zyzej ze ktos za 140 .... buuu :red_kartka:
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-06-2006, 22:58   

Napięcie ma być ZAWSZE gdy włączony jest zapłon.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2006, 11:26   

skoro padnięty to trudno, raczej nikt tego nie rozbierał by wymienić cewkę (o! może chcesz być pierwszy? ) bo jest to chyba mało realne (choć niby tylko w plastiku zalany tył...) ale może spróbujesz ? :)
72zł za nowy... hmmm.. można kupić za ok równych 60zł jak kiedyś profilaktycznie pytałem po kilku sklepach (niem wiedziałem jeszcze , że to on mi padnie), nawet w droższych kosztowa 60zeta, więc 72 to 'trochę' więcej... czy się opłaca to zależy od Ciebie, czy wolisz szukać taniej, może dostaniesz nawet za 5 dych...
czy nowy czy używany... w zasadzie jakbyś miał nowy za 50 zeta a używany za 30 to lepiej nowy , wiadomo :) ale jak byś miał za 20 zeta używkę a za np 75 nowy, to może ten za 20zeta wziąść... to się niby tak nie zużywa samo specjalnie, jedynie kiedyś może cewka paść w końcu...poza tym to raczej nic (prócz skrzywienia / odkształcenia i przytkania jak miał mój)

a co do 12V to nie tak całkiem zawsze...

jak przekręcasz kluczyk - włączasz instalację elektr. to masz na nim ok 12V, ale w zasadzie mniej, może być ok 10,2 V dla przykładu, na niepracującym alternatorze itp itd po wyjściu z digiplexu (co to on bodajże zaworkiem też steruje) po pewnym spadku jest tyle; zasilany jest cały czas; jak włączysz zapłon i silnik chodzi normalnie, równo, czy to na biegu czy na luzie to też jest cały czas zasilany (wtedy masz już 'rasowe' 12V bez spadku), jdynie gdy z pracy na biegu puścisz na luz to zanika te 12V bo tylko wtedy odcina nadmiar paliwka;

elektrozaworek ten normalnie jest otwarty do wolnych obr., więc cały czas zasilany; jak silnik pracuje na na luzie wysprzęglony (ale cały czas, nie zaraz po wysprzęgleniu) to jest zasilany - rozwartty - podaje paliwko, czy jak jedziesz na biegu to też jest rozwarty - podaje paliwko;
jedyna sytuacja - ten moment w którym elektrozaworek się 'zatyka'/wyłącza/zanika 12V które go zasila, jest wtedy gdy np dasz (na biegu czy na luzie, na luzie do eksperymentu szybciej to zobaczysz może i krócej, a mniej paliwka :) ) średnie/wysokie obroty (jakbyś jechał) /zaworek otawarty, podaje paliwko/ i nagle z tych wysokich wysprzęglił - wtedy zaworek się zamyka, bo silnik już nie potrzebuje paliwka tyle by ciągnąć, więc zanika te 12V co otwiera zaworek, silnik swą bezwładnością powoli spada z obrotami... potem - albo jak spadnie do odpowiednio niższych obrotów to zaworek znów się otworzy by podawać paliwko by nie zgasł ALBO jak zaraz po wysprzęgleniu zasprzęglisz by znów ciągnąć to znów się otworzy podać paliwko; ma on odcinać paliwko tylko na jałowym/luzie/po wysprzęgleniu tylko na ten moment wysprzęglenia gdy siłą bezwładności wytrąca silnik obroty...

tak to o ile pamitam chodziło u mnie... jedyne, gdzie mogę się pomylić , to po zapaleniu autka, gdy stoi sobie wysprzęglone w miejscu i kręci si powoli silniczek na wolnych czy elektrozaworek nie cyka znaczy się odcina-podaje-odcina-podaje, ale na 99,9% jest cały czas otwarty (cały czas 12v) a tylko przy wytrącaniu obrotów się zamyka...


chyba wsio jush jasne ? :D 8)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2006, 11:45   

Dzięki Unknown za sprostowanie.Się człowiek rozpędził.Napięcie jest zawsze gdy włączony jest zapłon,oprócz momentu chamowania silnikiem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2006, 12:10   

:-)
No jednym slowem durny elektrozaworek odpowiada za wolne obroty i bez niego nieda rady :]

Dobra zaczynam poszukiwania jakiejs tanszej wersji bo 70 zł to troche sporo jak widze :] Moze tkos ma sprawny uzywany w domu i chcialbym za 20zł odsprzedac:D
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2006, 18:59   

a w międzyczasie (poszukiwań) - może będziesz pierwszym co go rozbebeszał ? :D
taka wiedza może się przydać, nigdy nie wiadomo, a masz już na czym ekperymentować :D bo i tak póki co masz zaślepioną pewno dziurę po nim jak i tak nei działa...
tam z tyłu gdzie idzie kabel, jest zalane plastikiem, może da się go wyskrobać i dobrać do cewki, a potem np z dzwonek elektr. do drzwi od ruskich na targu kup za 5 zeta i z niego weź cewkę... będziesz miał 'lepszy' elektrozaworek :D a zalać potem można silikonem (do 180'C wytrzymują niektóre nawet tanie), czy czymś innym...

dobrze Cię pozachęcać :D bo może będzie można potem seryjnie je reanimować :D na przykladzie
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2006, 21:18   

Takie zaworki testowalem i tuninkowalem w polonezacha>zaworek ten odpowiada za odciecie paliwa po wylaczeniu zaplonu zeby nie dochodzilo do samozaplonu co sie zdarzalo na rozgrzanych silnikach bez tego zaworka(np. w magicznych fiatach 126p po wylaczeniu zaplonu silnik dzialal przez pare sekund).Mozna stuninkowac tego zaworka obcinajac koncowke iglicy i wtedy silnik odzyskuje wolne obroty.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2006, 21:36   

ale tu nie chodzi o iglicę (swoją drogą zamiast obcinać to w moim przypadku wkręciłem zaworek na minimalnym dystansie, przy czym trzpień ciut bardziej by wysunięty po złożeniu zaworka do kupy, a iglica w trzpienu chodziła potem OK, zupełnie jak po jej skróceniu)

Mupikowi zaworek w ogóle się nie rusza podobno, nie działa... cewka mu padła od elektromagneu w zaworku... musiałby rozgrzebać TYŁ zaworka (gdzie kabel wychodzi), nie przód gdzie jest iglica wciągana przez magnes...

dawaj, Mupik... rób ze starego nowy elektrozaworek :) jestem ciekaw czy da się dostać do cewki i podłożyć jakąś inną a nie mam na czym eksperymentować bo swój naprawiłem :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load