|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zawór elektromagnetyczny |
Autor |
Wiadomość |
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2005, 18:39 Zawór elektromagnetyczny
|
|
|
Padł zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ paliwa na biegu jałowym. Samochód chodzi tylko na ssaniu (benzyna). Po wciśnięciu cięgła ssania auto gaśnie. Dziś się dobrałem do tego ustrojstwa: wykręciłem z gaźnika i podpiąłem pod akumulator. Brak reakcji zaworka potwierdził tylko moje podejrzenia. Koledzy... jak kształtuje się cena tego zaworka w innych miastach. W Warszawie takie „cóś” kosztuje ok. 140 zł. Moim zdaniem to trochę dużo |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-05-2005, 19:26
|
|
|
Raczej drogo - ale tylko raczej |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-05-2005, 19:56
|
|
|
Może Jaccenty będzie miał coś takiego ja mam tylko osprzęt do silników na wtrysku. 140 to dużo. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 20:04
|
|
|
wsadz cały elektrozawór na noc do beznyny lakowej czyli rozpuszczalnika - oczywiście nie wsadzaj przewodu tylko sam zawór - zaszkoszić to mu nie zaszkodzi a może mu przejdzie |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-05-2005, 21:45
|
|
|
No niestety już tego próbowałem... bez powodzenia
Dziś zamówiłem nowy elektrozawór. Na szczęście mam LPG i mogę jeździć. Gdyby była tylko benzyna to bym musiał jeździć na ssaniu
[ Dodano: 11 Maj 2005, 20:28 ]
No i po sprawie... wymieniłem i teraz pięknie chodzi na benzynce |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 19:47
|
|
|
Panowie podczepiam sie pod temat.
Pytanie co powinien robic elektrozawor po podlaczeniu czerownego do + i przytknieciu do -
Bo mam wrazenie ze moj nic nie robi :/
Moze ktos z okolic zabrza ma gaznikowca i uzyczyl bym mi elktrozaworu na 10min zeby sprawdzic czy to to:/
Pytania
Gdzie kupic taki elektrozaworek ?
Jak sprawdzic elektrozaworek ?
Jak go rozlozylem i wsadzilem bez sprezynki to autko nie szarpalo nie dusilo sie tylko trzymalo bardzo nisko obroty ale bylo zdecydowanie lepiej niz jak byl caly poskladany
Czekam na rady !! |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 20:16
|
|
|
Ten elektrozaworek gdy ma napiecie przyciąga iglice, najlepiej go wykrecic i sprawdzic bezpośrednio np. podłanczając do akumulatora.
MupiK Ty potrzebujesz do gaznika elektrozaworek a ja siłownik podciśnieniowy zubozenia mieszanki układu rozruchowego moze kupimy uzywany gaznik na częśći |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 20:49
|
|
|
W tym ukladzie moj zawor niezyje :/ Bo iglica ani drgnie :/
Musze jeszcze pozyczyc elektrozawor i sprawdzic czy to aby napewno to ale mam wrazneie ze to:/
Co do kupna gaznika to jesli tylko to sprawdze to czemu nie zawsze bedzie taniej ?:> |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 21:27
|
|
|
Mupik, właśnie Ci w shoutboxie odpowiedziałem i posta mega nastukałem, zaworek może da się odratować, może skrzywiony, albo kabelek przerwany tylko... a czy dochodzi Ci do niego w ogóle zasilanie (+12V) kiedy ma dochodzić? poczytaj i sprawdź... a może coś iglicę przytkało.. może tylko czyszczeni , dłuższa kąpiel w benzynie i kompresor... próbuj, życzę Ci by się udało... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-06-2006, 18:21
|
|
|
Jeszcze jedno pytnaie dzisiaj mieryzlem badalem i elektrozawor jest padniety ale teraz pytanie czy tam zawsze ma byc +12 ?? bo u mnie jest zawsze jak przekrece kluczyk i jak silnik chodzi tez?:>
CZy nowe elektrozawor za 72zł to duzo czy nie ? bo widze zyzej ze ktos za 140 .... buuu |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-06-2006, 22:58
|
|
|
Napięcie ma być ZAWSZE gdy włączony jest zapłon. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2006, 11:26
|
|
|
skoro padnięty to trudno, raczej nikt tego nie rozbierał by wymienić cewkę (o! może chcesz być pierwszy? ) bo jest to chyba mało realne (choć niby tylko w plastiku zalany tył...) ale może spróbujesz ?
72zł za nowy... hmmm.. można kupić za ok równych 60zł jak kiedyś profilaktycznie pytałem po kilku sklepach (niem wiedziałem jeszcze , że to on mi padnie), nawet w droższych kosztowa 60zeta, więc 72 to 'trochę' więcej... czy się opłaca to zależy od Ciebie, czy wolisz szukać taniej, może dostaniesz nawet za 5 dych...
czy nowy czy używany... w zasadzie jakbyś miał nowy za 50 zeta a używany za 30 to lepiej nowy , wiadomo ale jak byś miał za 20 zeta używkę a za np 75 nowy, to może ten za 20zeta wziąść... to się niby tak nie zużywa samo specjalnie, jedynie kiedyś może cewka paść w końcu...poza tym to raczej nic (prócz skrzywienia / odkształcenia i przytkania jak miał mój)
a co do 12V to nie tak całkiem zawsze...
jak przekręcasz kluczyk - włączasz instalację elektr. to masz na nim ok 12V, ale w zasadzie mniej, może być ok 10,2 V dla przykładu, na niepracującym alternatorze itp itd po wyjściu z digiplexu (co to on bodajże zaworkiem też steruje) po pewnym spadku jest tyle; zasilany jest cały czas; jak włączysz zapłon i silnik chodzi normalnie, równo, czy to na biegu czy na luzie to też jest cały czas zasilany (wtedy masz już 'rasowe' 12V bez spadku), jdynie gdy z pracy na biegu puścisz na luz to zanika te 12V bo tylko wtedy odcina nadmiar paliwka;
elektrozaworek ten normalnie jest otwarty do wolnych obr., więc cały czas zasilany; jak silnik pracuje na na luzie wysprzęglony (ale cały czas, nie zaraz po wysprzęgleniu) to jest zasilany - rozwartty - podaje paliwko, czy jak jedziesz na biegu to też jest rozwarty - podaje paliwko;
jedyna sytuacja - ten moment w którym elektrozaworek się 'zatyka'/wyłącza/zanika 12V które go zasila, jest wtedy gdy np dasz (na biegu czy na luzie, na luzie do eksperymentu szybciej to zobaczysz może i krócej, a mniej paliwka ) średnie/wysokie obroty (jakbyś jechał) /zaworek otawarty, podaje paliwko/ i nagle z tych wysokich wysprzęglił - wtedy zaworek się zamyka, bo silnik już nie potrzebuje paliwka tyle by ciągnąć, więc zanika te 12V co otwiera zaworek, silnik swą bezwładnością powoli spada z obrotami... potem - albo jak spadnie do odpowiednio niższych obrotów to zaworek znów się otworzy by podawać paliwko by nie zgasł ALBO jak zaraz po wysprzęgleniu zasprzęglisz by znów ciągnąć to znów się otworzy podać paliwko; ma on odcinać paliwko tylko na jałowym/luzie/po wysprzęgleniu tylko na ten moment wysprzęglenia gdy siłą bezwładności wytrąca silnik obroty...
tak to o ile pamitam chodziło u mnie... jedyne, gdzie mogę się pomylić , to po zapaleniu autka, gdy stoi sobie wysprzęglone w miejscu i kręci si powoli silniczek na wolnych czy elektrozaworek nie cyka znaczy się odcina-podaje-odcina-podaje, ale na 99,9% jest cały czas otwarty (cały czas 12v) a tylko przy wytrącaniu obrotów się zamyka...
chyba wsio jush jasne ? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-06-2006, 11:45
|
|
|
Dzięki Unknown za sprostowanie.Się człowiek rozpędził.Napięcie jest zawsze gdy włączony jest zapłon,oprócz momentu chamowania silnikiem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2006, 12:10
|
|
|
:-)
No jednym slowem durny elektrozaworek odpowiada za wolne obroty i bez niego nieda rady :]
Dobra zaczynam poszukiwania jakiejs tanszej wersji bo 70 zł to troche sporo jak widze :] Moze tkos ma sprawny uzywany w domu i chcialbym za 20zł odsprzedac:D |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2006, 18:59
|
|
|
a w międzyczasie (poszukiwań) - może będziesz pierwszym co go rozbebeszał ?
taka wiedza może się przydać, nigdy nie wiadomo, a masz już na czym ekperymentować bo i tak póki co masz zaślepioną pewno dziurę po nim jak i tak nei działa...
tam z tyłu gdzie idzie kabel, jest zalane plastikiem, może da się go wyskrobać i dobrać do cewki, a potem np z dzwonek elektr. do drzwi od ruskich na targu kup za 5 zeta i z niego weź cewkę... będziesz miał 'lepszy' elektrozaworek a zalać potem można silikonem (do 180'C wytrzymują niektóre nawet tanie), czy czymś innym...
dobrze Cię pozachęcać bo może będzie można potem seryjnie je reanimować na przykladzie |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2006, 21:18
|
|
|
Takie zaworki testowalem i tuninkowalem w polonezacha>zaworek ten odpowiada za odciecie paliwa po wylaczeniu zaplonu zeby nie dochodzilo do samozaplonu co sie zdarzalo na rozgrzanych silnikach bez tego zaworka(np. w magicznych fiatach 126p po wylaczeniu zaplonu silnik dzialal przez pare sekund).Mozna stuninkowac tego zaworka obcinajac koncowke iglicy i wtedy silnik odzyskuje wolne obroty. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2006, 21:36
|
|
|
ale tu nie chodzi o iglicę (swoją drogą zamiast obcinać to w moim przypadku wkręciłem zaworek na minimalnym dystansie, przy czym trzpień ciut bardziej by wysunięty po złożeniu zaworka do kupy, a iglica w trzpienu chodziła potem OK, zupełnie jak po jej skróceniu)
Mupikowi zaworek w ogóle się nie rusza podobno, nie działa... cewka mu padła od elektromagneu w zaworku... musiałby rozgrzebać TYŁ zaworka (gdzie kabel wychodzi), nie przód gdzie jest iglica wciągana przez magnes...
dawaj, Mupik... rób ze starego nowy elektrozaworek jestem ciekaw czy da się dostać do cewki i podłożyć jakąś inną a nie mam na czym eksperymentować bo swój naprawiłem |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|