|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zwiększone obroty po podłączeniu podciśnienia do Digiplex'a |
Autor |
Wiadomość |
striff
Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 22 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 11:27 Zwiększone obroty po podłączeniu podciśnienia do Digiplex'a
|
|
|
Witam, w momencie zakupu auta (Tipo 1.4i DGT nie było przewodu podciśnienia łączącego trójnik z Digiplex'em. Nie wiele się zastanawiając uzupełniłem "brak" i wszystko było ok jeżeli silnik miał temp. ok 90*, w momencie gdy temp. była niższa czasem obroty były ok (na poziomie 900-1000 ciężko dokładnie określić na desce digital), a czasem wskakiwały na 2000 i więcej i tak sie utrzymywały np. do następnego postoju na światłach. Postanowiłem odłączyć wężyk i zaślepić końcówkę w trójniku i digiplex'ie. W tej chwili jest wszystko ok, power/econo dziala też ok, ale chwialbym mieć wszystko tak jak należy... proszę o odpowiedź jeśli ktoś też miał takie problemy i sobie z nimi poradził,
pozdrawiam serdecznie |
_________________ Tipo 1.4i DGT KONI / H&R |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2006, 12:59
|
|
|
Jeśli brak było wężyka, o którym wspominasz, to zapewne poprzedni właściciel coś kombinował, bo mogłoby to być źródłem jakichś problemów.Cały ten układ powinien być szczelny i kompletny(Twoje rozwiązanie, to tylko półśrodek).Mnie również trapią podobne problemy, być może Digiplex dostaje jakichś wariacji.Sporo na ten temat jest na forum, więc poszukaj a o swoich obserwacjach pisz, bo zawsze znajdzie się ktoś życzliwy i z wiedzą.
Chłopaki na forum mają głowy na karku i często niezłe pomysły |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 17:36
|
|
|
Z tym digiplexem i podciśnieniem biegnącym do niego jest jak z kobietą Ja mam 1.6 też z Digiplexem i mialem podobne problemy. Tylko ze u mnie działało to w odwrotną stonę. Jak odłączyłem podciśnienie to pod odpaleniu auto miało dobre obroty, a jak był podłączony to przy zimnym miał niskie obroty, a gdy sie na chwilkę odłączyło to juz było ok. Raz się tak działo raz było wszystko ok. Ale wpadłem na inny ciekawy pomysł.
Zrobiłem mały układ powiązany z pogrzewaczem kolektora, przekaźnikiem i jednym elektrozaworem.
http://forum.tempra.org/t...znik-vt1956.htm
Od czasu montażu jest ok u mnie bynajmniej. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
striff
Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 22 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 19:28
|
|
|
nessuno.. jasne ze poszukam i wlasnie daze do skompletowania ukladu )
miszko... w 1.4 na wtrysku nie ma el. podgrzewania kolektora wiec pomysl z elektrozaworem raczej nie wypali ... pozostaje szukac nadal rozwiazania |
_________________ Tipo 1.4i DGT KONI / H&R |
|
|
|
|
myszaty3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 68 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-11-2006, 15:22
|
|
|
Qrka...
U mnie to samo... tipolot 1,4 monowtrysk i wariacje z obrotami... brak ssania na zimnym silniku (w teorii automatyczne ssanko), a po rozgrzaniu silnika - w "normalnym" ruchu miejskim, potrafi zadać wolne obroty nawet 1600 - 1800.
Resetowanie płyty nie przyniosło rezultatu, bo nawet, jeśli po nim odzyskiwałem ssanie, to po nocy znów go nie miałem. Na pewno częściowo był za to odpowiedzialny alternator - skoki napięcia przechodziły na płyte i ta gubiła zupełnie parametry. Po zrobieniu alterka jakby ustało ale niestety co jakiś czas sytuacja się powtarza. |
_________________ Myszaty Tipo 1.4 DGT cat. i. e. BORDO METALIZOWANE - ROZSTANIE
TERAZ JEST MONDEO KOMBI....
Alkohol nie rozwiąże twoich problemów... A z drugiej strony, mleko w sumie też nie.. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|