  | 
               
                   
                   
                  Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Ładowanie raz jest raz nie ma | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 minieeek  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 48  Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23          Skąd: Zakroczym 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2012, 22:01   Ładowanie raz jest raz nie ma
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pomocy!!!
 
Od kilku dni mam problemy z ładowaniem akumulatora przez alternator. Problem jest jak w temacie, jest dzień, że rano odpalam jadę do pracy, po południu odpalam wracam do domu, na drugi dzień rano odpalam i jadę do pracy ale z pracy już do domu nie dojeżdżam. Akumulator dostaje po d..ie i auto po kilkudziesięciu km gaśnie, szwagier hol i dopiero w domu. Naładuję prostownikiem i to samo jadę do pracy i do domu ledwo dojeżdżam, naładuję znowu i tu niespodzianka dwa do trzech dni auto jeździ bez problemów,      ale po tym czasie znów rozczarowanie i znów ładowanie prostownikiem    
 
Dodam, że po przekręceniu zapłonu zapala się kontrolka ładowania i po odpaleniu książkowo gaśnie. Pasek naciągany kilkakrotnie z różną siłą, więc też odpada. Jak jest dobrze miernik pokazuje ładowanie mniej więcej 12V-14V, jak jest źle nie wskazuje nic (zero).
 
Poradźcie coś bo mnie już szlag trafia, wymieniać alternator? a może to wina akumulatora?
 
Może miał ktoś już podobne objawy i udało mi się je zlikwidować bez inwestowania w nowy altek lub aku. Poza tym nowe kosztuje, a kasy jak na zbawienie. | 
             
						
				_________________ Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
 
Jest:  Tipo 1,4 i.e. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 KrzychuB  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 45 razy Wiek: 41  Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983          Skąd: Nowy Sącz 
                  	 
	           Województwo: Małopolskie 
                  Zaproszone osoby: 1 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2012, 22:05   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | minieeek napisał/a: | 	 		  | 12V-14V | 	  
 
12 to jest źle, powinno być min 13.4   
 
 
 	  | minieeek napisał/a: | 	 		  | a może to wina akumulatora?  | 	  
 
Możesz w każdym warsztacie sprawdzić go, koszt góra 5 zł   
 
 
 	  | minieeek napisał/a: | 	 		  | wymieniać alternator? | 	  
 
Jeśli już to zacząłbym od regulatora napięcia    | 
             
						
				_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
 
 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ubek  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 50 razy Wiek: 41  Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790                   Skąd: Heilbronn          	 
	           Województwo: Other 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2012, 22:06   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Skontroluj kable z alternatora do akumulatora i regulator napięcia w alternatorze. Jak jest poluzowany to takie chocki klocki potrafią się robić    | 
             
						
				_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
 
 
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
 
 
 
 
 
www.tomekmichalik.pl | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JAM_BELFEGOR  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 111 razy Wiek: 43  Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717          Skąd: Kraków 
                  	 
	           Województwo: Małopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2012, 22:08   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               minieeek, to samo dokładnie miał kolega qwasimodo  podjechał do mnie wymieniliśmy regulator napięcia i po problemie. Tematy tu:
 
 
Opis alternatora: http://forum.tempra.org/t...55a-vt22270.htm
 
Naprawa: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#269026 | 
             
						
				_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY 
 
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 
 
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 minieeek  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 48  Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23          Skąd: Zakroczym 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2012, 22:18   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               KrzychuB, ubek, JAM_BELFEGOR wielkie dzięki za odpowiedzi, dziś już niestety za późno, ale jutro po pracy garaż i wielkie grzebanie, jak się naprawi dam znać co było.
 
Jutro na szczęście bez problemów do pracy, tata dał SEJA na parę dni puki nie naprawię. | 
             
						
				_________________ Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
 
Jest:  Tipo 1,4 i.e. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ubek  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 50 razy Wiek: 41  Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790                   Skąd: Heilbronn          	 
	           Województwo: Other 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2012, 22:19   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               stawiam że nie trzeba będzie nawet wymieniać - tylko dokręcić    | 
             
						
				_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
 
 
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
 
 
 
 
 
www.tomekmichalik.pl | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 minieeek  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 48  Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23          Skąd: Zakroczym 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-02-2012, 20:59   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No i po sprawie. Okazało się, że akumulator był do kitu, ale i regulator napięcia nie za specjalnie działał. Tzn po wymianie regulatora na nowy ładowanie było już w porządku (ok. 14V), ale akumulator nie chciał się już doładowywać. Po sprawdzeniu elektryk stwierdził tylko jedno - wymiana na nowy (poszło kasy     ).
 
No ale cóż auto chodzi teraz jak ta lala. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi w sprawie regulatora. | 
             
						
				_________________ Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
 
Jest:  Tipo 1,4 i.e. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
  | 
             Wersja do druku
 
  | 
    
 
      
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 
 Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji. 
 |