Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator - numery łożysk
Autor Wiadomość
tadziu47 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 77
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-06-2010, 14:48   Alternator - numery łożysk

Witam !
Mam na swoim TIPO przejechane ponad 110 tys. km. .
Obecnie jak zapalę silnik , zaraz słychać od strony alternatora , takie chuczenie , jakby
to były łożyska . Zaznaczam , że jeszcze alternator nie był rozbierany .
Pasek klinowy wymieniałem jakieś dwa lata temu .
Nim alternator wymontuję , chciałbym już mieć zakupione łożyska lub też inne części do niego .

Ale nie znam wogóle ich numerów [ ? ]

O ile pamiętam , to alternator ma oznaczenie ; AA125R 14V 12V

Proszę , o przyjście z pomocą .
Pozdrawiam !
:D
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-06-2010, 15:52   

tadziu47, jeśli masz pasek klinowy (brak wspomagania) to faktycznie będą to łożyska alternatora. Jeśli masz wielorowkowy (masz wspomaganie) to może to być rolka napinająca.

Jeśli masz Magneti Marelli to jest to AA125R-14V-55A (dla silników 1.4 i 1.6)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tadziu47 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 77
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-06-2010, 16:34   

Kol.ciechu !
Obecnie byłem w garażu i rzeczywiście jest takie podane oznaczenie na alternatorze .
:arrow:

Jednak nadal nie znam numerów łożysk w/w alternatora .
:?:
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-06-2010, 18:56   

Na moich jest wybite: 6203-ZZ oraz 6201-ZZ

tadziu47, wyszperałem Ci taki temacik: http://www.elektroda.pl/r...213.html#955744
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-06-2010, 19:02   

ciechu napisał/a:
wielorowkowy (masz wspomaganie)

nie rozumiem co ma wspomaganie do paska od alternatora i to w dodatku wielorowkowego, ja mam pasek wielorowkowy, silnik 1.4 i nie mam wspomagania!

tadziu47 napisał/a:
Jednak nadal nie znam numerów łożysk w/w alternatora
, a co do tych łożysk to rozbierz alternator i dopiero kup łożyska, bo możesz potrzebować jeszcze innych części, tzn. szczotki, bądź cały szczotko trzymacz(po co robić drugi raz tą samą drogę do sklepu), różnie bywa i co potrzebne określisz dopiero jak rozbierzesz.
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-06-2010, 19:09   

czarek45 napisał/a:
nie rozumiem co ma wspomaganie do paska od alternatora i to w dodatku wielorowkowego, ja mam pasek wielorowkowy, silnik 1.4 i nie mam wspomagania!
ma tyle, że na klinowym nie ma wspomagania na pewno, a tym samym nie ma rolki napinającej, która może dawać taki sam szum jak łożyska alternatora. Zresztą rolka przecież jest łożyskowana, więc nic w tym dziwnego. A lubią w TT wysiadać.
czarek45 napisał/a:
a co do tych łożysk to rozbierz alternator i dopiero kup łożyska, bo możesz potrzebować jeszcze innych części, tzn. szczotki,
numery łożysk już podałem (koszt za 2 szt. około 30-40zł), a szczotki dostaje się kupując regulator napięcia (30-35zł).
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2010, 19:48   

OT On
czarek45 napisał/a:
ja mam pasek wielorowkowy, silnik 1.4 i nie mam wspomagania!

U mnie jest identycznie - mam pasek wielorowkowy, napinacz, silnik 1.4i.e. - a nie mam wspomagania...

OT off
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-01-2011, 00:20   

krzysiek82, witaj dlatego ze masz i.e czyli monowtrysk i katalizator wtedy bedzie wielorowkowy a do gaznikowca ja mam zwykly pasek klinowy..pozdro
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-02-2011, 20:29   

Napisze dla potomnych :D
Alternator MM tipo 1.6 łożysko od strony szczotek ma oznaczenia SKF 6201 2RSH/C3.
2RSH oznacza typ uszczelnien łożyska, natomiast najważniejsze jest C3 - oznacza to że łożysko ma zwiększony luz. Pozwala to na pracę łożyska w podwyższonej temperaturze.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load