|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alternator - numery łożysk |
Autor |
Wiadomość |
tadziu47
Pomógł: 1 raz Wiek: 77 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 14:48 Alternator - numery łożysk
|
|
|
Witam !
Mam na swoim TIPO przejechane ponad 110 tys. km. .
Obecnie jak zapalę silnik , zaraz słychać od strony alternatora , takie chuczenie , jakby
to były łożyska . Zaznaczam , że jeszcze alternator nie był rozbierany .
Pasek klinowy wymieniałem jakieś dwa lata temu .
Nim alternator wymontuję , chciałbym już mieć zakupione łożyska lub też inne części do niego .
Ale nie znam wogóle ich numerów [ ? ]
O ile pamiętam , to alternator ma oznaczenie ; AA125R 14V 12V
Proszę , o przyjście z pomocą .
Pozdrawiam !
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 15:52
|
|
|
tadziu47, jeśli masz pasek klinowy (brak wspomagania) to faktycznie będą to łożyska alternatora. Jeśli masz wielorowkowy (masz wspomaganie) to może to być rolka napinająca.
Jeśli masz Magneti Marelli to jest to AA125R-14V-55A (dla silników 1.4 i 1.6) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tadziu47
Pomógł: 1 raz Wiek: 77 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 16:34
|
|
|
Kol.ciechu !
Obecnie byłem w garażu i rzeczywiście jest takie podane oznaczenie na alternatorze .
Jednak nadal nie znam numerów łożysk w/w alternatora .
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 18:56
|
|
|
Na moich jest wybite: 6203-ZZ oraz 6201-ZZ
tadziu47, wyszperałem Ci taki temacik: http://www.elektroda.pl/r...213.html#955744 |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 19:02
|
|
|
ciechu napisał/a: | wielorowkowy (masz wspomaganie) |
nie rozumiem co ma wspomaganie do paska od alternatora i to w dodatku wielorowkowego, ja mam pasek wielorowkowy, silnik 1.4 i nie mam wspomagania!
tadziu47 napisał/a: | Jednak nadal nie znam numerów łożysk w/w alternatora | , a co do tych łożysk to rozbierz alternator i dopiero kup łożyska, bo możesz potrzebować jeszcze innych części, tzn. szczotki, bądź cały szczotko trzymacz(po co robić drugi raz tą samą drogę do sklepu), różnie bywa i co potrzebne określisz dopiero jak rozbierzesz. |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 19:09
|
|
|
czarek45 napisał/a: | nie rozumiem co ma wspomaganie do paska od alternatora i to w dodatku wielorowkowego, ja mam pasek wielorowkowy, silnik 1.4 i nie mam wspomagania! | ma tyle, że na klinowym nie ma wspomagania na pewno, a tym samym nie ma rolki napinającej, która może dawać taki sam szum jak łożyska alternatora. Zresztą rolka przecież jest łożyskowana, więc nic w tym dziwnego. A lubią w TT wysiadać.
czarek45 napisał/a: | a co do tych łożysk to rozbierz alternator i dopiero kup łożyska, bo możesz potrzebować jeszcze innych części, tzn. szczotki, | numery łożysk już podałem (koszt za 2 szt. około 30-40zł), a szczotki dostaje się kupując regulator napięcia (30-35zł). |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 19:48
|
|
|
OT On
czarek45 napisał/a: | ja mam pasek wielorowkowy, silnik 1.4 i nie mam wspomagania! |
U mnie jest identycznie - mam pasek wielorowkowy, napinacz, silnik 1.4i.e. - a nie mam wspomagania...
OT off |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-01-2011, 00:20
|
|
|
krzysiek82, witaj dlatego ze masz i.e czyli monowtrysk i katalizator wtedy bedzie wielorowkowy a do gaznikowca ja mam zwykly pasek klinowy..pozdro |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-02-2011, 20:29
|
|
|
Napisze dla potomnych
Alternator MM tipo 1.6 łożysko od strony szczotek ma oznaczenia SKF 6201 2RSH/C3.
2RSH oznacza typ uszczelnien łożyska, natomiast najważniejsze jest C3 - oznacza to że łożysko ma zwiększony luz. Pozwala to na pracę łożyska w podwyższonej temperaturze. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|