|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak ładowania na wysokich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
Tipek69
Wiek: 55 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 61 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-07-2011, 17:13 Brak ładowania na wysokich obrotach
|
|
|
Witam,ostatnio mam problem z ładowaniem we Fiacie Tipo 1,4:ładowanie jest,ale tylko do wysokości obrotów rzędu 2500.Przekraczam tą wartośc i kontrolka od świateł przygasa,a od ładowania się zapala;raz mocniej raz słabiej...Noga z gazu-wszystko wraca do normy.Przeglądałem forum,ale takiego numeru to nie znalazłem.Jakieś sugestie?Bo trochę zgłupiałem... Wzbudzenie?Diody prostownicze?Pasek naciągnięty... |
_________________ Tipo 1.4+lpg-Szybkośc,Piękno,Wygoda. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-07-2011, 17:53
|
|
|
Zapoznaj się z tematem, który zapodał Luczu, przyczyn może być wiele regulator napięcia, diody a w ostateczności altek do wymiany. Po testuj wtedy, będziemy wiedzieli więcej |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Tipek69
Wiek: 55 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 61 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-07-2011, 18:07
|
|
|
Kurcze, przegapiłem wątek(ale szukałem tylko w alternatorach...)...Dzięki Koledzy,wezmę się za to po kolei.Posprawdzam wszystko,wstrzymując się na razie z kupnem następnego alternatora. |
_________________ Tipo 1.4+lpg-Szybkośc,Piękno,Wygoda. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-07-2011, 21:52
|
|
|
na poczatek regulator bo wyglada na to że, nie przałacza na drugi obwód i dlatego nie ma ładowania przy wyzszych obrotach |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2011, 22:20
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | wyglada na to że, nie przałacza na drugi obwód |
Jak możesz to rozwiń to bardziej bo nie mam pojęcia o jakim drugim obwodzie piszesz.
Tipek69,
Wyciągnij i dokładnie obejzyj altek. Czasami na wirniku odkleja się przewód łączący pierścienie z uzwojeniem. Przy wyższych obrotach jest zwarcie z obudową i nie ma ładowania. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-07-2011, 07:02
|
|
|
mam nadzieje ze zdjecia nie bedzie bardzo nieczytelne, opis:
prąd wzbudzenia płynie w alternatorzew obwodzie w którym znajduje sie tranzystorT1członu wykonawczego, wartośc tego praduw obwodzie jest określonawartoscia napiecia regulowanego i rezystancji obwodu. W tym okresie tranzystor T1 znajduje sie w stanie nasycenia, natomiast tranzystory T2 i T3członu wzmacniajacego sa w stanie odcieciai prąd przez nie nie płynie. Ten stan utrzymuje sie do chwili zrównaniasie napiecia na potencjometrze R3 z napieciamZenera. dalszy wzrostnpiecia na zaciskach alternatora powoduje przepływ prądu przez diode Zenera a tym samym przejscie tranzystorów T2 i T3 w stan nasycenia a tranzystota T1 w stan odciecia. Od tej chwili nastepuje zanik prądu wzbudzenia, a to z kolei spowoduje obniżenie wartości napięcia na zaciskach alternatora. Proces ten bedzie trwać do chwili zrwnania sie napięcia na potencjometrze z napięciam Zenerawówczas tranzystory T2 i T3 przechodzą w stan odcięcia, natomiast T1 w stan nasycenia.
czyli do tematu wygląda na to że dioda Zenera przesterowuje T1 w stan odciecia ale T2 i T3 nie wzbudzaja się, mam nadzieje że opis jest w miarę jasny i zrozumiały dla wszystkich |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Tipek69
Wiek: 55 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 61 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-07-2011, 16:48
|
|
|
Dzięki za wskazówki,wyciągnąć go i tak muszę,więc obejrzę go sobie dokładnie.Puki co sprawdziłem bezpieczniki i masę-wszystko ok. |
_________________ Tipo 1.4+lpg-Szybkośc,Piękno,Wygoda. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|