|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziwny przypadek ....czy to na pewno alternator ? |
Autor |
Wiadomość |
plocweb
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 33 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-07-2009, 12:38 Dziwny przypadek ....czy to na pewno alternator ?
|
|
|
Witam.
Mam nietypowy problem, który sprawił, że samochód został na parkingu w innym mieście i teraz główkuję co dalej z nim zrobić.
Posiadam Fiata Temprę 1.6 benzyna + gaz, deska – digital.
Otóż jadąc wczoraj do Warszawy, gdzieś w połowie trasy, zapaliła się kontrola ładowania akumulatora. Wcześniej mi się bardzo słabo jarzyła – czytałem na forum, że to być może wina diody na mostku prostowniczym alternatora. Lecz tym razem zapaliła się nagle na „maxa”. Dojeżdżając do celu, jechałem już bez świateł, oświetlenia deski rozdzielczej. Jakoś się dowlokłem.
Diagnoza moja była – ALTERNATOR.
Z tego względu, że był dzień, postanowiłem naładować akumulator i dojechać do domu (Płocka – 120 km) bez świateł.
Jednak po naładowaniu akumulatora, w środku dalej ciemno. Nie ma podświetlenia deski rozdzielczej, dmuchawy – nic.
Nie pomogło zapalanie z „holu” , nie pomogło zapalanie przewodami z akumulatora na akumulator.
Co jest grane? przecież podświetlenie deski rozdzielczej działa bez włączonego silnika – z akumulatora. Sprawdzałem bezpieczniki – dalej nic. Czy to, że nie mam „prądu” w środku ma jakiś związek z tym że nie mogłem go odpalić z holu i z przewodów ?
Proszę o pomoc.
Jeżeli ktoś jest z Warszawy, może powie mi gdzie można udać się po pomoc ? holowanie do mechanika, jakiś sprawdzony warsztat , itp....
Pozdrawiam
Maciej |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2009, 19:19
|
|
|
Może nie dioda, a szczotki w alternatorze się zużyły stąd brak ładowania.
Wymienia się to razem z regulatorem napięcia i jest to robótka na parę minut.
Czyli mówisz podłączyłeś się kablami do innego akumulatora i po przekręceniu kluczyków nic się nie pali na desce?
Kontrolka od oleju/ładowania, nic? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
plocweb
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 33 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-07-2009, 00:06
|
|
|
Na pewno nie paliła się kontrolka od akumulatora, chociaż faktycznie jakaś się lekko paliła. Prawdopodobnie od oleju. Reszta ciemno: podświetlenie deski, nie działa dmuchawa, światła, kierunkowskazy, awaryjne.
Co do alternatora, to możliwe że to szczotki. Jednak jak wyjąć bez kanału lub podnośnika alternator wśród tej "ciasnoty"?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-07-2009, 01:46
|
|
|
plocweb napisał/a: | Jednak jak wyjąć bez kanału lub podnośnika alternator wśród tej "ciasnoty"? |
No pewnie, a żeby wymienić regulator napięcia nie musisz nawet altka wyciągać. Pakujesz się pod auto odkręcasz 2 z 3 śrub trzymające plastik, potem wyłamujesz tą osłonkę i masz wszystko na wierzchu. A jak chcesz wyciągnąć altka to wykręcasz osłonę pod nim ( jak masz ) potem od góry odkręcasz alternator i spuszczasz go w dół ( w gorę zresztą nie wyjdzie ). Nie jest Ci potrzebny w ogóle kanał do tego.
BTW: regulator wymieniałem na krawężniku. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
plocweb
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 33 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-07-2009, 04:08
|
|
|
ok, dzięki za wskazówkę.
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz.
Podczas jazdy kontrolka ładowania akumulatora zapalała się tylko w tedy, gdy był na biegu. Jak wrzuciłem na luz, gasła, jakby było wzystko ok. Wystarczyło, że ruszyłem, i zapalała się znowu.
Czy to jest jakaś wskazówka ? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 14:14
|
|
|
plocweb, moim zdaniem to jakieś zwarcie. Wczoraj jadąc przez "morze" deszczu przygasło mi wszystko na kilkadziesiąt sekund. Nie wydaje mi się, żeby z powodu alternatora i jego osprzętu auto nie mogło odpalić z holu czy na kable. Nie miałeś czasem w ciągu kilku ostatnich dni bliskiego spotkania z dużą ilością wody? Bo to może być trop! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
plocweb
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 33 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-07-2009, 17:45
|
|
|
Parę dni temu wymieniałem chłodnicę, bo stara ciekła, lecz czy to może mieć jakiś wpływ ? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:39
|
|
|
plocweb, sprawdź dokładnie wszystkie przewody idące od akumulatora.Plusowe jak i minusowe. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-07-2009, 14:30
|
|
|
miałem taki sam przypadek w moim tipolocie.wymieniłem mostek prostowniczy regulator napięcia i było ok na 1 tydzień.
znowu to samo.wymieniłem więc alternator bo okazało się że miał przebicie na stojanie.wszystko ok było przez jakieś 2 tygodnie gdyż znowu zaczeła się świecić kontrolka.wysłałem altka do reklamacji i włożyłem drugi z półki nowy.to samo.po 2 tygodniach klapa.dałem do znajomego elektryka.rozbebeszył cały przód i okazało sie ze skrzynka bezpiecznikow,akumulator i altek były dobre.wiązka na podszybiu i na podłużnicy miała popalone 7 przewodzików i paliła mi alternatory.sumując koszt naprawy to z robocizną 800zł, w tym 3 alternatory |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
plocweb
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 33 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-07-2009, 20:48
|
|
|
W sobotę będę już wiedział co jest nie tak. Przychodzi majster
Wtedy napiszę co było przyczyną. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-07-2009, 22:52
|
|
|
jakbyś odpiął alternator (jego kabel) od instalacji i próbował z akumulatora odpalić czy z kabli czy na pych to wykluczysz alternator - zwarcie w nim lub uszkodzenie;
jeśli to nie on - puszka plusowa czy łączy, co się trzy czerowne plusy schodzą z akumulatora, alternatora instalacji do niej;
zazw.przy grodzi silnik-kabina, z prawej strony;
jak nie puszka - warto sprawdzić stacyjkę - czy łączy, można samemu zewrzeć jej kable (opisy stacyjki i pinów jej są na forum);
jak nie stacyjka - zwarcie w instalacji :-/ |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Misiek!!!
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Kamieniec Wrocławski
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 20:19
|
|
|
Kolego ja miałem taki sam przypadek i wystarczyło oddać alternator do regeneracji wymienił mi gościu mostek z diodami i szczotki i było ok, A Deska będzie ci przygasać bo w temprze jest kupę elektroniki mi nawet naładowany aku nie dawał nic, jak go podładowałem to i tak go zaraz rozładowało . a alternator wyciągam sam osobiście przez prawe koło. Zdejmujesz koło i masz tam taka obudowę plastikową, odkręcasz napinaczi drugą Śrubę co trzyma altka i jest twój. za pierwszym razem zajęło mi to ok 40 minut teraz 15 minut. więc jak na początek sprawdź diody, i ładowanie ile ci daje prądu, może być tak że też daje za dużo i aku dostaje po dupie, a diody odpowiadają za to żeby nie puszczać za dużego prądu.
ps: ubek napisał/a: | A jak chcesz wyciągnąć altka to wykręcasz osłonę pod nim ( jak masz ) potem od góry odkręcasz alternator i spuszczasz go w dół ( w gorę zresztą nie wyjdzie ). Nie jest Ci potrzebny w ogóle kanał do tego.
| Mi się udało raz wyciągnąć altka górą.......!!!!! |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 20:36
|
|
|
Misiek!!! napisał/a: | Mi się udało raz wyciągnąć altka górą.......!!!!! | pod warunkiem, że nie ma wspomagania w przeciwnym razie nie ma takiej możliwości |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Misiek!!!
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Kamieniec Wrocławski
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 20:39
|
|
|
a właśnie że ze wspomaganiem. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-07-2009, 14:45
|
|
|
Podłączę się pod temacik, zeby noewgo nie otwierać:
Otóż po ostatnich deszczach, wsiadam rano do auta a tu się żarzy kontrolka ładowania, po kilometrze zgasła, późnien zaczęło się to zdarzać coraz częściej, i coraz dłużej, nawet 10km, po czym gasła i było ok.
Ładowanie jest w normie, przeczyściłem klemy, podopychałem kable na alternatorze, zdjąłem nawet skrzynkę bezpieczników żeby zobaczyć czy nie jest zalana, ale wszystko ok, przeczyściłem na wszelki wypadek podszybie (tylko garstka liści tam była), zdjąłem nawet deskę i przedmuchałem wtyczki (o dziwo dookoła czysto a jedna wtyczka była cała zaolejona - skąd olej w digitalu?)
nic nie pomogło, aż wczoraj kontrolka zgasła i do dziś jest ok
czekam teraz na deszcz, ale nie mam już pomysłu gdzie jeszcze grzebać? może to jedna dioda w alternatorze zdycha?
jakieś sugestie ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-07-2009, 15:04
|
|
|
yoyo, a naciąg paska sprawdzałeś? Ta kontrolka się żarzyła tylko jak było mokro na polu czy przy suchej pogodzie też? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-08-2009, 11:20
|
|
|
polansky napisał/a: | yoyo, a naciąg paska sprawdzałeś? Ta kontrolka się żarzyła tylko jak było mokro na polu czy przy suchej pogodzie też? |
naciąg paska ok
na początku myślałem że to wina deszczu ale od kilku dni nie leje i nawet przy +30 też się żarzy, teraz miałem jeden dzień spokoju i znów to samo, tym razem zgasła po jakichś 2 km |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Misiek!!!
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Kamieniec Wrocławski
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-08-2009, 20:39
|
|
|
Pewnie zalało Alternator, bo jakiś mądry konstruktor zamontował alternator na dole koło koła, pewnie zamókł i dioda miała zwarcie. Ale olej w dogitalu..... może coś robiłeś wcześniej przy Digitalu.? |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-08-2009, 21:33
|
|
|
yoyo, kup sobie regulator napięcia i wymień bo masz uszkodzony i któregoś pięknego dnia padnie. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2009, 22:34
|
|
|
Misiek!!! napisał/a: | bo jakiś mądry konstruktor zamontował alternator na dole koło koła, | oryginalnie od spodu alternatora powinna być jeszcze plastikowa osłona chroniąca przed zamoknięciem altka. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-08-2009, 15:26
|
|
|
Misiek!!! napisał/a: | Pewnie zalało Alternator, bo jakiś mądry konstruktor zamontował alternator na dole koło koła, pewnie zamókł i dioda miała zwarcie. Ale olej w dogitalu..... może coś robiłeś wcześniej przy Digitalu.? |
wszystko tam jest suche, od dłuższego czasu albo się nie zapala albo gaśnie o wiele szybciej (500-1000m)
co do DGT to nie mam pojęcia, nic robione nie było bo nie mogę go wyjąć (wtyczka od check panelu nie łaczyła i stopiła się z gniazdem, musiałbym ją odciąć)
wszędzie pod deską sucho, natomiast jedna najszersza wtyczka (i gniazdo) jakby ją ktoś kilkom kroplami ciemnego oleju polał
ubek napisał/a: | yoyo, kup sobie regulator napięcia i wymień bo masz uszkodzony i któregoś pięknego dnia padnie. |
wyszyedłem z założenia, że skoro jest ładowanie to mam to gdzieś, jak padnie to bedę naprawiał
ciechu napisał/a: | oryginalnie od spodu alternatora powinna być jeszcze plastikowa osłona chroniąca przed zamoknięciem altka. |
mam ta osłonke
zresztę u mnie to się zaczęło po deszczach ale po nocy, a nie podczas jazdy i zawsze ta kontrolka odzywa się po postoju - jestem już prawie pewien, że któraś dioda nie trzyma normy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-08-2009, 16:18
|
|
|
yoyo napisał/a: | ubek napisał/a:
yoyo, kup sobie regulator napięcia i wymień bo masz uszkodzony i któregoś pięknego dnia padnie.
wyszyedłem z założenia, że skoro jest ładowanie to mam to gdzieś, jak padnie to bedę naprawiał |
No ok, a jak się kapniesz że nie masz ładowania?? KOntrolka może Ci się nie zapalić - ja tak miałem, stanąłem na stacji i już nie odjechałem. Regulator to koszty 28 zł - w sklepie koło Marka tam na dole, wymiana 5 minut, nawet auta nie musisz podnosić.... Znaczy Ty musisz bo Ci brzuch będzie przeszkadzał, ja stanąłem na krawężniku i nie podnosiłem. Chwila pracy o jeździsz bezstresowo. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-08-2009, 16:29
|
|
|
Cytat: | No ok, a jak się kapniesz że nie masz ładowania?? |
zakładam ze się zapali
ubek napisał/a: | Ty musisz bo Ci brzuch będzie przeszkadzał |
nadal nie wiem czy to regulator, ładowanie jest wręcz wzorowe teraz, stawiam na diodę, lub jakąś lewą masę |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-08-2009, 16:31
|
|
|
Cytat: |
Cytat:
No ok, a jak się kapniesz że nie masz ładowania??
zakładam ze się zapali |
Żebyś się nie zdziwił czasem, ja tak się już na tym gównie małym 2x naciąłem - u Poldka tak samo było - nie zapali się jak jest uwalony |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
plocweb
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 33 Skąd: Płock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-08-2009, 11:03
|
|
|
Witam wszystkich ponownie i przepraszam za tak długą nieobecność.
Dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie tematem.
Już mówię jak to wszystko się skończyło.
Otóż napisałem maile do kilku assistansów. W efekcie dostałem sms-em nr. telefonu do elektronika, który zajmuje się talkimi przypadkami w Warszawie, dojeżdżając do klienta na miejsce. Jego diagnoza była jednoznaczna - alternator.
Jednak zanim wsiadłem do auta, otwieram drzwi, a tu o dziwo centralka zadziałała. W środku wszystko zaczęło działać. Wiadomo że nie odpalił, bo akumulator był za słaby, lecz jeden problem zniknął. Widocznie stał na słońcu, może coś przeschło.
Wracając do assistance.
Mogłem zrobić alternator w Warszawie - koszt max.350 zł, lecz dopiero w tygodniu (a ja byłem w Warszawie tylko w sobotę). Druga opcja - kupić nowy akumulator i wrócić bez świateł do Płocka.
Wybrałem tą drugą opcję - 215 zł za akumulator + 50 zł za diagnozę dla elektronika.
Koszt naprawy alternatora w Płocku: ok. 130 zł - poszedł wirnik - przetarte uzwojenie u góry i druga sprawa : stojan miał przebicie.
- Jako ciekawostkę dodam, że mechanik w Płocku miał sporo zużytych wirników od alternatorów Magnetti Marelli i w 4 przypadkach na 5 dokładnie w tym samym miejscu były poprzecierane uzwojenia - jak się spojrzy na wirnik od góry, to widać dwa przewody na obudowie dochodzące do wałka. To właśnie jeden z nich - widocznie ten typ tak ma -
W sumie wyszło mnie drożej, lcz mam w tym nowy akumulator i jestem już w Płocku.
I to by było na tyle.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Maciej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|