|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jaki akumulator?? |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 13:02
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | Ja mam 65aH w temprze 1,6 (z takim dostałem) i po 5 latach nie idzie go naładować powyżej 75% pojemności nominalnej, a więc ma teraz około 45aHak, jak standardowy.
Jak kaska wpdanie to zapakuję centrę plus 50 aH lub futurę 47aH i do końca auta aku pożyje.. |
w temprze 1.6 są alternatory 55A i standardowo zakładano akumulatory 55Ah
BeerfaN napisał/a: | Wczoraz poczytałem w WKŁ, że do tempry 1,9 diesel montowali TAKIE SAME alternatory jak do 1,6 a więc albo aku w dieslach powinny siadać, albo w benzyniakach być przeładowywane...? | W 1.9TD są altki 65A, więc różnica jest |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2009, 14:31
|
|
|
Wg WKŁ tempra 1,6 i 1,9 miały montowane MM 55A. Ale nie upieram się.
Co do pojemności aku w 1,6 wszelkie kataligi jakie miałem w rękach podają 45-50aH. Być może na 1,6ie są większe - ja mam 1,6 na gaźniku z el. szybami więc bieże mniej prądu od wersji "full wypas". |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-11-2009, 14:44
|
|
|
1.1 ; 1.4 ; 1.6 ; 1.7 D ; 1,9 D - wszystkie 55A
1.9 TD i 1,8 65A
auta wyposażone w klimatyzatory maja alternatory 90A |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 16:46
|
|
|
Luczu napisał/a: | 1.1 ; 1.4 ; 1.6 ; 1.7 D ; 1,9 D - wszystkie 55A
1.9 TD i 1,8 65A
auta wyposażone w klimatyzatory maja alternatory 90A |
wydaję mi się że to jakiś błąd jest bo nie chce mi się wierzyć że 1.1 benzyna i 1.9D ma taki sam alternator a tym samym akumulator. i ciekawe czemu w TD były już większe ? turbina nie zużywa energii elektrycznej no chyba że wszystkie TD były lepiej wyposażone elektrycznie niż D |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-11-2009, 22:57
|
|
|
Leśniczy, tak jest napisane w instrukcji Tipo |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 09:26
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | Wg WKŁ tempra 1,6 i 1,9 miały montowane MM 55A. Ale nie upieram się.
| niedokładnie przeczytałeś WKŁ, bo także z tego źródła wynika, że TD miały 65A. A w ogóle masz jakąś okrojoną wersję książki, bo w 1.4 i 1.6 oprócz Magneti Marelli stosowano też Mitsubishi, Bosch i Lucas.
Poza tym to, że auto ma np. centralny zamek, elektryczne lusterka i szyby nie znaczy, że musi mieć większy akumulator niż wersja bez tego wyposażenia. Bo to są za małe ilości prądu i tylko chwilowo pobierane. Więc szybko się zregenerują. Moja poprzednia Tempra jeździła na aku 55Ah. JENOX. Więc też nie było rewelacji. Akumulator wytrzymywał przez cztery zimy bez zająknięcia nawet. A był to 1.6 gaźnik z LPG. Aku w końcu siadł, ale tylko z powodu uszkodzonego regulatora napięcia. Myślę, że 55Ah to idealny wybór dla T/T 1.6, czy to w elektryce czy nie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-11-2009, 10:44
|
|
|
ciechu napisał/a: | BeerfaN napisał/a: | Wg WKŁ tempra 1,6 i 1,9 miały montowane MM 55A. Ale nie upieram się.
| niedokładnie przeczytałeś WKŁ, bo także z tego źródła wynika, że TD miały 65A. A w ogóle masz jakąś okrojoną wersję książki, bo w 1.4 i 1.6 oprócz Magneti Marelli stosowano też Mitsubishi, Bosch i Lucas.
Poza tym to, że auto ma np. centralny zamek, elektryczne lusterka i szyby nie znaczy, że musi mieć większy akumulator niż wersja bez tego wyposażenia. Bo to są za małe ilości prądu i tylko chwilowo pobierane. Więc szybko się zregenerują. Moja poprzednia Tempra jeździła na aku 55Ah. JENOX. Więc też nie było rewelacji. Akumulator wytrzymywał przez cztery zimy bez zająknięcia nawet. A był to 1.6 gaźnik z LPG. Aku w końcu siadł, ale tylko z powodu uszkodzonego regulatora napięcia. Myślę, że 55Ah to idealny wybór dla T/T 1.6, czy to w elektryce czy nie. |
Tipo 1.6/1.6 i.e./ 1.8 LE. 50-55Ah
dobrze prawi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|