Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki akumulator??
Autor Wiadomość
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-11-2009, 13:02   

BeerfaN napisał/a:
Ja mam 65aH w temprze 1,6 (z takim dostałem) i po 5 latach nie idzie go naładować powyżej 75% pojemności nominalnej, a więc ma teraz około 45aHak, jak standardowy.

Jak kaska wpdanie to zapakuję centrę plus 50 aH lub futurę 47aH i do końca auta aku pożyje..


w temprze 1.6 są alternatory 55A i standardowo zakładano akumulatory 55Ah

BeerfaN napisał/a:
Wczoraz poczytałem w WKŁ, że do tempry 1,9 diesel montowali TAKIE SAME alternatory jak do 1,6 a więc albo aku w dieslach powinny siadać, albo w benzyniakach być przeładowywane...?
W 1.9TD są altki 65A, więc różnica jest ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-11-2009, 14:31   

Wg WKŁ tempra 1,6 i 1,9 miały montowane MM 55A. Ale nie upieram się.

Co do pojemności aku w 1,6 wszelkie kataligi jakie miałem w rękach podają 45-50aH. Być może na 1,6ie są większe - ja mam 1,6 na gaźniku z el. szybami więc bieże mniej prądu od wersji "full wypas".
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-11-2009, 14:44   

1.1 ; 1.4 ; 1.6 ; 1.7 D ; 1,9 D - wszystkie 55A
1.9 TD i 1,8 65A

auta wyposażone w klimatyzatory maja alternatory 90A
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-11-2009, 16:46   

Luczu napisał/a:
1.1 ; 1.4 ; 1.6 ; 1.7 D ; 1,9 D - wszystkie 55A
1.9 TD i 1,8 65A

auta wyposażone w klimatyzatory maja alternatory 90A


wydaję mi się że to jakiś błąd jest bo nie chce mi się wierzyć że 1.1 benzyna i 1.9D ma taki sam alternator a tym samym akumulator. i ciekawe czemu w TD były już większe ? turbina nie zużywa energii elektrycznej no chyba że wszystkie TD były lepiej wyposażone elektrycznie niż D
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-11-2009, 22:57   

Leśniczy, tak jest napisane w instrukcji Tipo
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-11-2009, 09:26   

BeerfaN napisał/a:
Wg WKŁ tempra 1,6 i 1,9 miały montowane MM 55A. Ale nie upieram się.
niedokładnie przeczytałeś WKŁ, bo także z tego źródła wynika, że TD miały 65A. A w ogóle masz jakąś okrojoną wersję książki, bo w 1.4 i 1.6 oprócz Magneti Marelli stosowano też Mitsubishi, Bosch i Lucas.

Poza tym to, że auto ma np. centralny zamek, elektryczne lusterka i szyby nie znaczy, że musi mieć większy akumulator niż wersja bez tego wyposażenia. Bo to są za małe ilości prądu i tylko chwilowo pobierane. Więc szybko się zregenerują. Moja poprzednia Tempra jeździła na aku 55Ah. JENOX. Więc też nie było rewelacji. Akumulator wytrzymywał przez cztery zimy bez zająknięcia nawet. A był to 1.6 gaźnik z LPG. Aku w końcu siadł, ale tylko z powodu uszkodzonego regulatora napięcia. Myślę, że 55Ah to idealny wybór dla T/T 1.6, czy to w elektryce czy nie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
  
     assistance   Moneta
 
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-11-2009, 10:44   

ciechu napisał/a:
BeerfaN napisał/a:
Wg WKŁ tempra 1,6 i 1,9 miały montowane MM 55A. Ale nie upieram się.
niedokładnie przeczytałeś WKŁ, bo także z tego źródła wynika, że TD miały 65A. A w ogóle masz jakąś okrojoną wersję książki, bo w 1.4 i 1.6 oprócz Magneti Marelli stosowano też Mitsubishi, Bosch i Lucas.

Poza tym to, że auto ma np. centralny zamek, elektryczne lusterka i szyby nie znaczy, że musi mieć większy akumulator niż wersja bez tego wyposażenia. Bo to są za małe ilości prądu i tylko chwilowo pobierane. Więc szybko się zregenerują. Moja poprzednia Tempra jeździła na aku 55Ah. JENOX. Więc też nie było rewelacji. Akumulator wytrzymywał przez cztery zimy bez zająknięcia nawet. A był to 1.6 gaźnik z LPG. Aku w końcu siadł, ale tylko z powodu uszkodzonego regulatora napięcia. Myślę, że 55Ah to idealny wybór dla T/T 1.6, czy to w elektryce czy nie.


Tipo 1.6/1.6 i.e./ 1.8 LE. 50-55Ah

dobrze prawi 8)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load