| 
            
               |  |   Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
 
 
 |  
 
	
			| Problem z kontrolka ladowania |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | DJ   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 31 Sty 2012
 Posty: 12
 Skąd: Przemyśl
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2012, 21:52   Problem z kontrolka ladowania | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam przy jezdzie bardzo czesto mi miga lub swieci kontrolka ladowania a alternator byl dopiero wymieniony czy to moze byc problem paska?? |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | maniutek   
  
  
 Pomógł: 18 razy
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Paź 2007
 Posty: 1174
 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2012, 21:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | na nowy/regenerowany czy tez na sprawna uzywke? |  
				| _________________ Maniuś
 
 
 Jesteś kimś - miej swój cel...
 Był Fiat 126p elegant
 Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
 Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
 Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
 Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
 Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
 Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
 Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
 Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
 Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
 Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
 Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
 Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
 Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
 Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | DJ   
  
 Wiek: 37
 Dołączył: 31 Sty 2012
 Posty: 12
 Skąd: Przemyśl
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2012, 23:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | na sprawna uzywke |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | maniutek   
  
  
 Pomógł: 18 razy
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Paź 2007
 Posty: 1174
 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2012, 23:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | jasne....w zwiazku z czym polecam lekture o usterkach alternatorow w TT. Lekture taka znajdziesz przy pomocy szukajki ! |  
				| _________________ Maniuś
 
 
 Jesteś kimś - miej swój cel...
 Był Fiat 126p elegant
 Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
 Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
 Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
 Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
 Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
 Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
 Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
 Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
 Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
 Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
 Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
 Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
 Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
 Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | Hubercik85   
  
 Dołączył: 28 Lut 2016
 Posty: 1
 Skąd: Warszawa/Ryki
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2016, 13:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Miałem problem z żarzącą się kontrolką od ładowania akumulatora – działo się tak najczęściej podczas trwającego kilka minut postoju z włączonym silnikiem np. w korku. Gdy w takich sytuacjach zwiększałem obroty powyżej 4000/min kontrolka gasła, jednak po jakimś czasie znów się zapalała. Raz nawet podczas długotrwałego postoju w korku akumulator się wyładował.
 Próbowałem różnych sposobów. Dwukrotnie wymieniałem alternator, pożyczyłem również kolejny akumulator – dwa akumulatory oraz trzy alternatory próbowałem łączyć w różnych konfiguracjach. Wszystko nie dawało żadnych rezultatów – czasem kontrolka od ładowania zaczynała się świecić wcześniej, czasem później. W międzyczasie wymieniłem również regulator napięcia – także na nic. Z książki napraw również nie mogłem dowiedzieć się co może powodować ww. objawy.
 Dopiero dobrze zorientowany elektryk doradził mi bym sprawdził napięcie na kablu prądowym (grubszy dochodzący do alternatora) oraz sterującym (cienki dochodzący do alternatora - napięcie na obydwu kablach powinno być takie samo. Okazało się, że napięcie na kablu prądowym było ok natomiast na kablu sterującym było niższe. W związku z powyższym po dokładnym sprawdzeniu kabla sterującego okazało się, że konektor – wsuwka, która wchodzi do alternatora - była nadłamana co powodowało skoki napięcia. Po wymianie konektora od kilku miesięcy wszystko jest w porządku
   |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | mikee72   
  
  
 Pomógł: 2 razy
 Wiek: 53
 Dołączył: 11 Lis 2012
 Posty: 585
 Skąd: Poznań
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-10-2016, 20:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hubercik85 napisał/a: |  	  | dwa akumulatory oraz trzy alternatory | 
 
                   
 
  |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Nie możesz ściągać załączników na tym forum
 
 | Wersja do druku
 
 
 |  
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
 Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
 |