Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z rozruchem.
Autor Wiadomość
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2013, 00:46   Problem z rozruchem.

Miałem już padnięty aku, rano ledwo co cudem odpalał, więc zmieniłem go i teraz rano kręci trochę lepiej, ale i tak bardzo wolno moim zdaniem. Aku chyba jest dobry bo mogę kręcić i kręcić i nie padnie. Jak tylko odpali, i pochodzi moment, i jak go zgaszę i odpale znowu to już szybko kręci. Gdzie szukać przyczyny?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-01-2013, 01:46   

standardowo ...


Multimetr w ruch i sprawdź ładowanie

** Dodano: 31-01-2013, 01:47 **
Później przed odpaleniem np. po dziennym postoju srawdź pozom naładowania aku


jak nie wiesz jak to zrobić poszukaj na forum ja już nie mam mocy.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 31-01-2013, 07:35   

Ja bym się skłaniał robocie z rozrusznikiem, ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2013, 10:16   

Ok sprawdzę ładowanie, itd, a jak będzie prawidłowe to trzeba by się zająć rozrusznikiem tak jak mówisz
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2013, 12:21   

dario1550, nie koniecznie musi być to sprawa rozrusznika, bo w przeciwnym wypadku już dawno aku by się rozładował na amen a szczotki poleciały do śmieci. A czy aby na pewno klemy są dobrze wyczyszczone, nie ma na nich białego nalotu ( utleniają się ) ? Sprawdź również punkty masowe, bo możliwe że któryś ci psikusa sprawia. Miernik w rękę oczywiście, jak piszą poprzednicy. Polecam wyszukiwarkę.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2013, 21:13   

Jutro po robocie będę wszystko sprawdzał. A zobaczcie, dziś rano było +5 i podchodze do samochodu i elegancko zakręcił szybko. A w mrozy wolno.. No nic zrobię jutro te pomiary i napiszę co i jak.
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2013, 21:36   

dario1550, bardzo możliwe że kable WN lub kopułka po prostą są lub były wilgotne stąd te problemy :)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2013, 22:03   

Ale przez kable lub kopułkę rozrusznik wolno kręcił? Kable i palec są nówki, kopuła stara :P
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 31-01-2013, 22:08   

a jakie są te kabelki i świece :?: jaka firma :?:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2013, 22:14   

Co do Twojego ostatniego pytania, nie mam nalotu na klemach i są dokładnie oszlifowane :)

Kable są jakieś bosha, a świece kilkuletnie BRISK czy jakoś tak.
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 31-01-2013, 22:21   

dario1550 napisał/a:
a świece kilkuletnie BRISK czy jakoś tak.

to pisałeś że wymieniłeś :(


skoro to kilkuletnie to ja bym je wywalił :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-01-2013, 22:36   

kable kopułka swiece i palec nie maja nic do tego że wolno kręci przy starcie, złaby aku lub rozrusznik do regeneracji, lub po prostu masz lipny olej i rano jak zimno to jets bardzo gesty, ale to raczej odpada musialbys na hipolu jexdzic
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2013, 22:43   

palidzojnt221 napisał/a:
kable kopułka swiece i palec nie maja nic do tego że wolno kręci przy starcie, złaby aku lub rozrusznik do regeneracji, lub po prostu masz lipny olej i rano jak zimno to jets bardzo gesty, ale to raczej odpada musialbys na hipolu jexdzic

Przeczytaj pierwszy post ;) kolegi aku rozładowany i to również może być przyczyną. Z tym olejem to dobry trop, ale to od razu wymiana raczej wchodzi w grę niż zabawa w dolewki. Przyczyn może być wiele i to przeważnie zimową porą.
dario1550, świece wymień sobie lepiej zapobiegać niż leczyć, tym bardziej iż z tego co piszesz kable nowe posiadasz.

** Dodano: 31-01-2013, 22:49 **
dario1550 napisał/a:
Jutro po robocie będę wszystko sprawdzał. A zobaczcie, dziś rano było +5 i podchodze do samochodu i elegancko zakręcił szybko. A w mrozy wolno.. No nic zrobię jutro te pomiary i napiszę co i jak.

Odniosłem się głównie do tej wypowiedzi apropo problemów z odpalaniem autka.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-02-2013, 13:22   

Ja bym sprawdził ładowanie , punkty masowe i stan rozrusznika
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-02-2013, 15:54   

dobry olej sporo daje, jest przepasc miedzy mineralnym 15w40 z biedronki a półsyntetykiem 10w40 z motoryzacyjnego, przekonalem sie na wlasnym samochodzie i juz nigdy nawet do malucha bym nie wlał mineralnego, ale o tym mozna poczytac w innym dziale, rozrusznik warto nawet profilaktycznie wyjąc, wymienic szczotki, tulejki i wyczyscic ogólnie, na pewno sporo sie poprawi przy rozruchu, zwłaszcza rano
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-02-2013, 16:18   

palidzojnt221 napisał/a:
dobry olej sporo daje, jest przepasc miedzy mineralnym 15w40 z biedronki a półsyntetykiem 10w40 z motoryzacyjnego, przekonalem sie na wlasnym samochodzie i juz nigdy nawet do malucha bym nie wlał mineralnego, ale o tym mozna poczytac w innym dziale

Dokładnie, lanie za przeproszeniem takiego g**** to tylko problem ;) Obecnie zalałem na zimę Mobil 10w40 i jestem zadowolony, wszystko gra i szumi, że aż miło.
palidzojnt221 napisał/a:
rozrusznik warto nawet profilaktycznie wyjąc, wymienic szczotki, tulejki i wyczyscic ogólnie, na pewno sporo sie poprawi przy rozruchu, zwłaszcza rano

Do zrobienie spokojnie w domowym zaciszu :lol:
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-02-2013, 19:50   

Ja leje Platinum Classic 15W40 Mineralny, dobrze robię? Poprzedni właściciel go lał, to ja kontynuuje. Czy zmienić?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-02-2013, 20:07   

dario1550, poszukaj na forum ;) temat o olejach co lać itd. był i to mocno komentowany przez całe forum. Przy następnej zmianie oleju proponuje ' przesiadkę ' na 10w40 jeśli dobrze eksploatujesz autko filtry itd. ( sporo by wymieniać ) to powinieneś odczuć nawet doraźną różnicę.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2013, 20:58   

dario1550, nie powinno sie zmieniac z mineralnego 15W40 na polsyntetyk 10W40 choc wiadomo ze dobrze by bylo gdybys zamiast mineralnego mial polsyntetyk.Mozesz zrobic taka zamiane pod warunkiem ze w silniku nie masz nagaryu(jakby takiego smaru)Zajrzyj pod korek wlewu oleju.Jesli nie ma grubej warstwy nagaru mozesz wymienic na 10W40.

Niektorzy przechodza tez stopniowo robiac tak ze majac mineralny w silniku na dolewki uzywaja tylko polsyntetyku.I tak stopniowa dochodza do momentu az mozna wlac 10W40.Ale to musi troche potrwac.

U mnie w silniku bylo czysto,brak nagaru a nie wiedzialem co jest nalane wiec smialo wlalem polsyntetyk.Przejechalem 20tys na polsyntetyku(miedzyczasie byla druga wymiana)Wszystko dziala dobrze.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-02-2013, 21:21   

shagger78 napisał/a:
Niektorzy przechodza tez stopniowo robiac tak ze majac mineralny w silniku na dolewki uzywaja tylko polsyntetyku.I tak stopniowa dochodza do momentu az mozna wlac 10W40.Ale to musi troche potrwac.

Jasne, ale kiedyś trzeba ;) Im szybciej tym lepiej, ale swoja drogą czego silniczki z T/T nie przyjmowały i dawały radę. Pamiętam jak znajomy pewnego dnia dolał do Tempry półsyntetyk przeznaczony do diesla i wszystko o dziwo hulało bardzo wzorowo, a nawet doszedł do wniosku, iż autko lepiej kręciło wałem nawet w bardzo mroźne wieczory.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-02-2013, 01:20   

Pod korkiem mam tylko tłustą warstwę oleju, tak jakbym oblał olejem. Przetrę palcem czy szmatką i schodzi. To dobrze? Bo jak rozumiem nagar to by nie zszedł tak łatwo nie?

I ogólnie jak sprawdzić czy silnik bierze olej? Bo mi ubywa ale cieknie mi pod aparatem zapł., pokrywą zaworów i lekko miska. Jak się zrobi cieplej to dopiero zrobię to żeby było sucho. Na świecach jest tylko biały osad LPG, jak jeszcze można spr. czy bierze olej?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-02-2013, 10:14   

dario1550, ja długo szukałem w czym problem z wolno kręcącym lub zacinającym się rozrusznikiem i problem okazał się banalny ! przewód masy od aku na skrzynię był już w środku tak utleniony, że nie przewodził jak należy. Poznać to można łatwo bez multimetra bo po nawet krótki zakręceniu przewód masy miałem bardzo ciepły.

Kupiłem od CC700 (pasuje!) i teraz -15C i kręci jak szalony !
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-02-2013, 12:21   

dario1550 napisał/a:
Aku chyba jest dobry bo mogę kręcić i kręcić i nie padnie.

To masz problem z długim odpalaniem czy z rozrusznikiem?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load