Problem z rozruchem. |
Autor |
Wiadomość |
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 00:46 Problem z rozruchem.
|
|
|
Miałem już padnięty aku, rano ledwo co cudem odpalał, więc zmieniłem go i teraz rano kręci trochę lepiej, ale i tak bardzo wolno moim zdaniem. Aku chyba jest dobry bo mogę kręcić i kręcić i nie padnie. Jak tylko odpali, i pochodzi moment, i jak go zgaszę i odpale znowu to już szybko kręci. Gdzie szukać przyczyny? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-01-2013, 01:46
|
|
|
standardowo ...
Multimetr w ruch i sprawdź ładowanie
** Dodano: 31-01-2013, 01:47 **
Później przed odpaleniem np. po dziennym postoju srawdź pozom naładowania aku
jak nie wiesz jak to zrobić poszukaj na forum ja już nie mam mocy. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 10:16
|
|
|
Ok sprawdzę ładowanie, itd, a jak będzie prawidłowe to trzeba by się zająć rozrusznikiem tak jak mówisz |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 12:21
|
|
|
dario1550, nie koniecznie musi być to sprawa rozrusznika, bo w przeciwnym wypadku już dawno aku by się rozładował na amen a szczotki poleciały do śmieci. A czy aby na pewno klemy są dobrze wyczyszczone, nie ma na nich białego nalotu ( utleniają się ) ? Sprawdź również punkty masowe, bo możliwe że któryś ci psikusa sprawia. Miernik w rękę oczywiście, jak piszą poprzednicy. Polecam wyszukiwarkę. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 21:13
|
|
|
Jutro po robocie będę wszystko sprawdzał. A zobaczcie, dziś rano było +5 i podchodze do samochodu i elegancko zakręcił szybko. A w mrozy wolno.. No nic zrobię jutro te pomiary i napiszę co i jak. |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 21:36
|
|
|
dario1550, bardzo możliwe że kable WN lub kopułka po prostą są lub były wilgotne stąd te problemy |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 22:03
|
|
|
Ale przez kable lub kopułkę rozrusznik wolno kręcił? Kable i palec są nówki, kopuła stara |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 22:14
|
|
|
Co do Twojego ostatniego pytania, nie mam nalotu na klemach i są dokładnie oszlifowane
Kable są jakieś bosha, a świece kilkuletnie BRISK czy jakoś tak. |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 31-01-2013, 22:21
|
|
|
dario1550 napisał/a: | a świece kilkuletnie BRISK czy jakoś tak. |
to pisałeś że wymieniłeś
skoro to kilkuletnie to ja bym je wywalił |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 22:36
|
|
|
kable kopułka swiece i palec nie maja nic do tego że wolno kręci przy starcie, złaby aku lub rozrusznik do regeneracji, lub po prostu masz lipny olej i rano jak zimno to jets bardzo gesty, ale to raczej odpada musialbys na hipolu jexdzic |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 22:43
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | kable kopułka swiece i palec nie maja nic do tego że wolno kręci przy starcie, złaby aku lub rozrusznik do regeneracji, lub po prostu masz lipny olej i rano jak zimno to jets bardzo gesty, ale to raczej odpada musialbys na hipolu jexdzic |
Przeczytaj pierwszy post kolegi aku rozładowany i to również może być przyczyną. Z tym olejem to dobry trop, ale to od razu wymiana raczej wchodzi w grę niż zabawa w dolewki. Przyczyn może być wiele i to przeważnie zimową porą.
dario1550, świece wymień sobie lepiej zapobiegać niż leczyć, tym bardziej iż z tego co piszesz kable nowe posiadasz.
** Dodano: 31-01-2013, 22:49 **
dario1550 napisał/a: | Jutro po robocie będę wszystko sprawdzał. A zobaczcie, dziś rano było +5 i podchodze do samochodu i elegancko zakręcił szybko. A w mrozy wolno.. No nic zrobię jutro te pomiary i napiszę co i jak. |
Odniosłem się głównie do tej wypowiedzi apropo problemów z odpalaniem autka. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 13:22
|
|
|
Ja bym sprawdził ładowanie , punkty masowe i stan rozrusznika |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 15:54
|
|
|
dobry olej sporo daje, jest przepasc miedzy mineralnym 15w40 z biedronki a półsyntetykiem 10w40 z motoryzacyjnego, przekonalem sie na wlasnym samochodzie i juz nigdy nawet do malucha bym nie wlał mineralnego, ale o tym mozna poczytac w innym dziale, rozrusznik warto nawet profilaktycznie wyjąc, wymienic szczotki, tulejki i wyczyscic ogólnie, na pewno sporo sie poprawi przy rozruchu, zwłaszcza rano |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 16:18
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | dobry olej sporo daje, jest przepasc miedzy mineralnym 15w40 z biedronki a półsyntetykiem 10w40 z motoryzacyjnego, przekonalem sie na wlasnym samochodzie i juz nigdy nawet do malucha bym nie wlał mineralnego, ale o tym mozna poczytac w innym dziale |
Dokładnie, lanie za przeproszeniem takiego g**** to tylko problem Obecnie zalałem na zimę Mobil 10w40 i jestem zadowolony, wszystko gra i szumi, że aż miło.
palidzojnt221 napisał/a: | rozrusznik warto nawet profilaktycznie wyjąc, wymienic szczotki, tulejki i wyczyscic ogólnie, na pewno sporo sie poprawi przy rozruchu, zwłaszcza rano |
Do zrobienie spokojnie w domowym zaciszu |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 19:50
|
|
|
Ja leje Platinum Classic 15W40 Mineralny, dobrze robię? Poprzedni właściciel go lał, to ja kontynuuje. Czy zmienić? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 20:07
|
|
|
dario1550, poszukaj na forum temat o olejach co lać itd. był i to mocno komentowany przez całe forum. Przy następnej zmianie oleju proponuje ' przesiadkę ' na 10w40 jeśli dobrze eksploatujesz autko filtry itd. ( sporo by wymieniać ) to powinieneś odczuć nawet doraźną różnicę. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2013, 20:58
|
|
|
dario1550, nie powinno sie zmieniac z mineralnego 15W40 na polsyntetyk 10W40 choc wiadomo ze dobrze by bylo gdybys zamiast mineralnego mial polsyntetyk.Mozesz zrobic taka zamiane pod warunkiem ze w silniku nie masz nagaryu(jakby takiego smaru)Zajrzyj pod korek wlewu oleju.Jesli nie ma grubej warstwy nagaru mozesz wymienic na 10W40.
Niektorzy przechodza tez stopniowo robiac tak ze majac mineralny w silniku na dolewki uzywaja tylko polsyntetyku.I tak stopniowa dochodza do momentu az mozna wlac 10W40.Ale to musi troche potrwac.
U mnie w silniku bylo czysto,brak nagaru a nie wiedzialem co jest nalane wiec smialo wlalem polsyntetyk.Przejechalem 20tys na polsyntetyku(miedzyczasie byla druga wymiana)Wszystko dziala dobrze. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 21:21
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Niektorzy przechodza tez stopniowo robiac tak ze majac mineralny w silniku na dolewki uzywaja tylko polsyntetyku.I tak stopniowa dochodza do momentu az mozna wlac 10W40.Ale to musi troche potrwac. |
Jasne, ale kiedyś trzeba Im szybciej tym lepiej, ale swoja drogą czego silniczki z T/T nie przyjmowały i dawały radę. Pamiętam jak znajomy pewnego dnia dolał do Tempry półsyntetyk przeznaczony do diesla i wszystko o dziwo hulało bardzo wzorowo, a nawet doszedł do wniosku, iż autko lepiej kręciło wałem nawet w bardzo mroźne wieczory. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-02-2013, 01:20
|
|
|
Pod korkiem mam tylko tłustą warstwę oleju, tak jakbym oblał olejem. Przetrę palcem czy szmatką i schodzi. To dobrze? Bo jak rozumiem nagar to by nie zszedł tak łatwo nie?
I ogólnie jak sprawdzić czy silnik bierze olej? Bo mi ubywa ale cieknie mi pod aparatem zapł., pokrywą zaworów i lekko miska. Jak się zrobi cieplej to dopiero zrobię to żeby było sucho. Na świecach jest tylko biały osad LPG, jak jeszcze można spr. czy bierze olej? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-02-2013, 10:14
|
|
|
dario1550, ja długo szukałem w czym problem z wolno kręcącym lub zacinającym się rozrusznikiem i problem okazał się banalny ! przewód masy od aku na skrzynię był już w środku tak utleniony, że nie przewodził jak należy. Poznać to można łatwo bez multimetra bo po nawet krótki zakręceniu przewód masy miałem bardzo ciepły.
Kupiłem od CC700 (pasuje!) i teraz -15C i kręci jak szalony ! |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 11-02-2013, 12:21
|
|
|
dario1550 napisał/a: | Aku chyba jest dobry bo mogę kręcić i kręcić i nie padnie. |
To masz problem z długim odpalaniem czy z rozrusznikiem? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
|