Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrszusznik a możę akumulator ?
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-09-2009, 16:55   rozrszusznik a możę akumulator ?

na pewno jedno albo drugie potrzebuję pomocy aby ustalić które :)

akumulator to 3 letni bosch 55Ah, ładowanie na zapalonych światłach 13,99Volta
rano akumulator po odstaniu paru godzin ciągle trzyma napięcie rzędu 12,75-12,80 czyli niby bardzo ładne

ogólnie auto odpala na dotyk, tyle że nie rano.
rano na kompletnie wychłodzonym silniku też odpala ale musi zakręcić sekunde dłużej i podczas tego kręcenia napięcie na aku spada tak nisko że resetują mi się ustawienia deski DGT ( przebieg chwilowy , siłe podświetlania trzeba ustawiać od nowa ).
na rozgrzanym silniku nie ma tego problemu ale pomimo wszystko napięcie podczas rozruchu spada do 8,6v ( więc na zimnym jeszcze niżej bo aż deske resetuję )

przy kumpla bmw na prawie rozładowanym aku i zimnym silniku przy rozruchu napięcie spada z 12,03 Volta na 10,00volt a umnie na ciepłym z 12,8 na 8,6
więc czy to zajechany akumulator który niby trzyma napięcie ale nie ma mocy czy może rozrusznik jest zajeżdżony ?

auto to tipo 2.0 zaś kolegi bmw to 1.6
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-09-2009, 23:18   

raczej akku wg mnie; jak zmarznie to siada;
choć tak 100% jednoznacznie stwierdzisz dopiero.. pożyczając od kogoś akku sprawny na poranne odpalenie, wtedy wykluczysz np coś z rozrusznikiem (jak jest zimny czy coś nie trze, nie zwiera, choć to prędzej z alternatorem by takie cyrki były);
ja bym jednak akku obstawiał;

jeszcze inna opcja - rano, zimny akumulator wypnij z auta, daj woltomierz i obciąż akumulator jakimiś paroma porządnymi żarówkami czy jakimś odbiornikiem (tylko nei goły drut między + i - :D ) i zobacz na ile siada przy większym obciążeniu;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-09-2009, 08:27   

sprawa wyjaśniona akumulator złom, nie obciążony trzyma napięcie jak nowy, przy rozruchu kuca i ledwo ma siłe kręcić
podsumowując 3 letni bosch silver 55Ah = złom , nawet polskie najtańsze aku wytrzymują dłużej

dziękuje za pomoc i pozdrawiam
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-09-2009, 12:48   

Leśniczy napisał/a:
podsumowując 3 letni bosch silver 55Ah = złom , nawet polskie najtańsze aku wytrzymują dłużej


Może miał ciężki żywot z Tobą :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-09-2009, 13:15   

intensywne korzystanie z aku go nie uszkadza a wręcz przeciwnie akumulator mało używany prędzej się zniszczy.

mój raczej był używany często, ładowanie miał dobre. jeśli dużo odpalałem na małych odcinkach doładowywałem prostownikiem.
akumulator traktowany dobrze, mrozów wielkich nie doznawał bo auto garażowane.

wydaje mi się że z gówna miodu się nie wyciśnie i taki właśnie jest bosch odkąd przeniósł fabryki z niemiec do chin.

teraz kupię centrę plus 54Ah a na boscha nie chcę patrzeć :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load