|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Rozruch na 1 stopniu stacyjki / ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
paziak
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Krasnystaw
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-11-2010, 21:37 Rozruch na 1 stopniu stacyjki / ładowanie
|
|
|
Witam mój problem polega na tym iz :
1.
zaraz po zapalenia silnika gdy pracuje na obrotach ok 1tys napiecie na akumulatorze wynosi 12.2V czyli brak ładowania Aby "wzbudził" sie alternator musze zwiększyć obroty do ok3.5 wtedy podświetlanie deski (digital) nieznacznie rozjaśnia sie oraz pojawia sie ładowanie które na wolnych obrotach mierzone na zaciskach akumulatora wynosi odpowiednio 13.2~13.4 - przy zapalonych światłach długich oraz 13.4~13,6 bez świateł
Pytanie moje jest takie czy powodem takiego zachowania bedzie uszkodzony regulator napięcia ?
co mnie zastanawia to to że napięcia nieznacznie faluja oraz sa niższe od zalecanych i to że gdy alternator zacznie juz pracować powyżej 3.5 obr/min to gdy obroty spadna poniżej tej wartości to alternator nadal pracuje
2.
kilka razy zdarzyło mi się ze podczas właczania zapłonu delikatnie przekręcił sie rozrusznik ! domniemam że jest to wina styków w stacyjce jednak chciałbym sie dwiedzić czy miał może ktoś podobnie do mnie . Do tego wskaźniki na tablicy gasną i sie zaświecaja po wpływem nierówności ale o tym w innym temacie . |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:10
|
|
|
paziak napisał/a: | napięcia nieznacznie faluja |
regulator napięcia
paziak napisał/a: | czy powodem takiego zachowania bedzie uszkodzony regulator napięcia ? |
tak
Najpierw wymień regulator (proste i tanie) a później opisz czy coś się zmieniło |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:22
|
|
|
paziak, regulator napięcia, ale gdybyś się postarał i poszukał to nie musiałbyś zakładać tego tematu. Na forum jest od groma postów z tym związanych. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:36
|
|
|
Fakt, tych tematów o alternatorze jest multum, jak i problemów. Ale czy to na pewno regulator, to byłoby najprostrze i najtańsze, ale czy by wpływało na wzbudzenie altka. Ja mam nowy alternator, który od czasu do czasu sprawia problemy i powiem Wam, że po odpaleniu auta muszę mu dac 1700obr. żeby kontrolka zgasła. Tak jest od nowości, chociaż w książce jest napisane że altek ładuje już od 800-850obrotów, czy cos koło tego. Wymień regulator bo to podstawa i życzę żeby to było to, ale trochę mi się to nie widzi. Ja bym stawiał na mostek prostowniczy-dioda się przepaliła, albo zimny lut. W każdym razie jak zrobisz to napisz bo to ciekawe i powiem banalnie "trochę pouczające" dla innych |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:46
|
|
|
Pablo84K, też właśnie miałem wzbudzenie dopiero po przekroczeniu jakiejś tam granicy obrotów. I napięcie nie przekraczało 14V bez obciążenia. Wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy
Pablo84K napisał/a: | Ja mam nowy alternator, który od czasu do czasu sprawia problemy i powiem Wam, że po odpaleniu auta muszę mu dac 1700obr. żeby kontrolka zgasła. | a to wygląda na słabo naciągnięty pasek |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
paziak
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Krasnystaw
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-11-2010, 00:01
|
|
|
ciechu napisał/a: | paziak, regulator napięcia, ale gdybyś się postarał i poszukał to nie musiałbyś zakładać tego tematu. Na forum jest od groma postów z tym związanych. |
zanim załozyłem temat ozywiście użyłem opcji szukaj ale do tego ma jeszcze problem ze stacyjką (chyba)
ciechu napisał/a: | Pablo84K, też właśnie miałem wzbudzenie dopiero po przekroczeniu jakiejś tam granicy obrotów. I napięcie nie przekraczało 14V bez obciążenia. Wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy
Pablo84K napisał/a: | Ja mam nowy alternator, który od czasu do czasu sprawia problemy i powiem Wam, że po odpaleniu auta muszę mu dac 1700obr. żeby kontrolka zgasła. | a to wygląda na słabo naciągnięty pasek |
Dodam jeszcze że u mnie zaraz po odpaleniu kontrolka gaśnie a mimo to ładowania brak . |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 25-11-2010, 20:15
|
|
|
Pasek nie piszczy, i ugina się góra 5mm. To nie to |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-11-2010, 10:15
|
|
|
Pablo84K, pasek nie zawsze piszczy jak jest słabo naciągnięty. Mi też się wydawało że mam ok, a jednak udało się bardziej naciągnąć i autko od razu prądów dostało. No ale może faktycznie to nie jest to. Dlaczego nie reklamowałeś altka kiedy zaczął sprawiać problemy? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|