Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
...uciekający prąd...
Autor Wiadomość
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-02-2008, 16:04   ...uciekający prąd...

Mam problem ze swoją Temprą.
Akumulator jest dość nowy kupiony w pazdzierniku. Naladowany do pelna "wystarcza " na jakies 2-3 tygodnie ;/ Myslalem ze wlasnie on jest winny, wlozylem drugi po 2 tygodniach to samo rozladowuje sie do tego stopnia ze rozrusznik praktycznie przestaje krecic. Ladowanie alternatora bylo sprawdzane - jest OK.
Niemam alarmu i zadnej elektroniki poza radiem, ktore nie jest podlaczone pod stacyjkę(moze to jego wina), w bagazniku i schowku nie mam zadnych lampek.
Gdzies ten prad powoli ucieka...;/
Aha i czy to normalne ze dmuchawa dziala nawet gdy kluczyka niema w stacyjce?
Moze mam jakies zwarcie...
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
sivo 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 113
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2008, 16:26   

u mnie dmuchawa sie wyłącza jak nie ma kluczyka, więc może to... spróbuj w szereg amperomierz wstawić to sie okaże...
_________________
http://INDIANIE.net & http://MENELE.net
     Moneta
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 18:58   

Mi radyjko rozładowywało akumulator dopiero jak je dałem pod stacyjkę to problem znikł :)
u mnie dmuchawa pracowala po wyjęciu kluczyka przestawała dopiero jak schłodziła chłodnice pozdro
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-02-2008, 19:32   

Witam.

Jesteś pierwszym właścicielem tej Tempry?
Chodzi mi o to, że może albo poprzedni właściciel coś kombinował przy elektryce, albo jakiś mechanik, który w ogóle się nie znał na tym aucie.
W swoim poprzednim aucie (Talbot) miałem tak podłączone wycieraczki, że działały nawet bez włączonej stacyjki. ;D
Sprawdziłem na schematach elektrycznych i okazało się, że pewnie ktoś pomieszał wtyczki wycieraczek z wtyczkami świateł, które to one powinny się włączać bez włączonej stacyjki.

Kiedyś na tym forum ktoś poruszał chyba podobny problem.
I jakiś forumowicz poradził, by powyłączać zbędne (czytaj nie potrzebne do uruchomienia silnika i podstawowej jazdy) bezpieczniki. Wtedy możesz zawęzić krąg podejrzeń.
Ale niech się wypowiedzą Ci, którzy mają większe doświadczenie z Temprami.
Bądź co bądź, ale mam Temprę dopiero od tygodnia. ;D
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:16   

Pierwszym właścicielem nie jestem napewno... mam ja od 3 miesiecy. Czasem pomagalo zdjecie klemy z akumulatora na noc ale przeciez nie mozna robic tego w kółko tym bardziej ze sruba na klemie juz juz okragla od krecenia;/
Po kilku dniach od zakupu wstawilem radio i wlasnie zastanawiam sie czy nie przelaczyc go pod stacyjke...moze to cos zmieni. Z elektryka musialo byc cos"kombinowane" bo mam zamontowany wlacznik wiatraka chlodnicy pod kierownica(niewiem w jakim celu, bo sam sie wlacza przy 90 stopniach) i wlacza sie nawet bez kluczyka w stacyjce.
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:22   

Jeśli coś było kombinowane z elektryką, to może być coś głębiej.
Z tego, co widzę na schematach, to radio pobiera napięcie z zapalniczki.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
  
     Moneta
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:26   

Przed zamontowaniem mialem go tylko pare dni, ale na klemach nie bylo sladu zeby byly niedawno ruszane, skrecane itp., czyli poprzedni wlasciciel ich raczej co chwila nie zdejmowal.
Aha dodam jeszcze ze niemam klaksonu i przy wlaczonym silniku i swiatlach zegarek na desce jakby dziwnie "mrugal".
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:32   

Jeśli nie masz klaksonu, nawiew działa Ci przy wyłączonej stacyjce, to moim zdaniem coś musiało być robione i poprzestawiane.
Z radiem na pewno sobie poradzisz, na schematach widać, gdzie trzeba się podłączyć.
Ale mruga zwykły zegar? Czy wskaźniki?
Może trzeba by było przeczyścić masę od deski?
Może niech się wypowiedzą ludzie, którzy mieli więcej styczności z podobnymi przypadkami?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:35   

O dziwo mruga sam zegarek, a gdy uruchamiam silnik na sekundę przygasa.
Jutro pokombinuję z radiem, zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:39   

U mnie w Skodzie też radio przygasa przy uruchamianiu silnika.
Ale to raczej normalne.
Jednak spróbuj przeczyścić styki masowe od zegarka łączące z punktem masy.
I napisz, jak już podłączysz radio.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:44   Re: ...uciekający prąd...

Witam
togre napisał/a:
Mam problem ze swoją Temprą.
Akumulator jest dość nowy kupiony w pazdzierniku. Naladowany do pelna "wystarcza " na jakies 2-3 tygodnie ;/ ...


2-3 tygodnie? to całkiem przyzwoity wynik, tak długo nawet auto nie powinno stać nieuruchamiane, to dla niego niezdrowo :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-02-2008, 21:50   

sheriffnt ja jeżdze nim codziennie...
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-02-2008, 21:53   

togre, ja bym tez stawiał na radio na początek ;D
Zmien podłączenie radia i zobaczysz co sie bedzie działo :roll:
Niektóre radia są tak skonstruowane ze muszą byc podłączone pod stacyjke bo inaczej prąd czerpią :sciana:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 22:04   

Witam
togre napisał/a:
sheriffnt ja jeżdze nim codziennie...


A to przepraszam źle Ciebie zrozumiałem.
W takim razie sprawdź łądowanie, zmierz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku, daj obroty lekko więcej ponad 1000 obrotów, powinno wynosic ok 14,4 V, jesli jest mniejsze, szukaj przyczyny w układzie ładowania. nie wydaje mi się żeby radio w stanie spoczynku (tzn kiedy nie gra głośno) było w stanie rozładować akumulator.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-02-2008, 22:05   

sheriffnt, to sie mozna zdziwic :lalala:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 22:26   

Jeżeli wiesz, że auto będzie stało owe 2-3 tygodnie to odłączaj akumulator, takie zalecenia były chyba nawet w książeczce obsługi. Ja obecnie mam pobór 0,07A i już w poniedziałek ciężko go kręcić (od piątku) Aku ZAP 55Ah 16 miesięcy
     Moneta
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 18-02-2008, 22:32   

Mikus mamy ten sam "super" akumulator :) . Normalna sprawa ze sie odlacza na 2 tygodnie, z tym ze ja musze to robic codziennie;/
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
latarnia 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 164
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2008, 22:51   

mi też cosik kradnie 1,44 A, nie wiem jeszcze dokładnie co, bo z zimno żeby rozbierać, ale sprawę rozwiązałem w ten sposób( bardzo prosty)
wyłączony zapłon amperomierz bezpośrednio przy aku i po kolei wszystkie bezpieczniki wyciągałem
okazało się, że to ten, który odpowiedzialny jest za oświetlenie wnętrza, podtrzymanie zegarka, licznika dziennego (deska digital) nie wiem za co jeszcze
wyjąłem i jest święty spokój, jak zrobi się ciepło będę szukał dokładnie co to
może też tak spróbuj, no chyba że masz warunki lub zacięcie do pracy w takich warunkach
_________________
był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG

www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki
     assistance   Moneta
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 23:24   

Witam
egon11 napisał/a:
sheriffnt, to sie mozna zdziwic :lalala:


No chyba że ktoś ma w bagażniku "piec" i tubę z 1000 Watt ;D
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 19-02-2008, 05:02   

sheriffnt, uwierz mi zwykłe radio tez potrafi brac prąd i to całkiem duzo ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-02-2008, 13:28   

Witam

egon11 napisał/a:
sheriffnt, uwierz mi zwykłe radio tez potrafi brac prąd i to całkiem duzo ;D


Wierzę i wiem, ale z moich doświadczeń wynika że przy codziennej ekspoloatacji auta o sprawnym akumulatorze i ładowaniu, nie ma to większego wpływu, natomiast w aucie nieużywanym kilka dni, pozostwione, podłączone poza stacyjką radio może wyładować akumulator.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-02-2008, 16:34   

Witam.
To radio ma być podłączone pod stacyjkę, czy pod zapalniczkę (schematy)? ;D
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-02-2008, 16:55   

zależnie od radia; niektóre mają tak mały pobór w spoczynku, że możesz mieć pod zapalniczkę, wtedy może sobie grać nawet bez kluczyka w stacyjce,np na postoju, inne mają tak duży , że lepiej pod stacyjkę bo rozładują akku;
ew zamiast pod stacyjkę zrób sobie włącznik (ja tak mam) zewnętrzy 'udający' stacyjkę między zapalniczką a radiem, wtedy i na postoju możesz bez kluczyka posłuchać i wyłączyć radio z prądu jak np na noc autko stoi;

poza tym możesz szukać po skrzynce też 'złodzieja' prądu: pojedynczo wyjmij jeden bezpiecznik a miejsce po nim amperomierzem zmostkuj, żeby przez amperomierz szło (lub miernik uniwersalny na amperomierz ustawiony) i mierz czy jest jakiś pobór w spoczynku jak auto stoi; wsadź potem bezpiecznik i wyjmij nastęony i mierz.. tak wszystkie to może znadziesz obwód ze skrytożercą
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 22-02-2008, 21:07   

Wyjąłem na próbę radio i jak narazie 5 dni spokoj:) poczekam jeszcze troche i podlacze pod stacyjkę.
Zauważylem ze pasek klinowy ostatnio zaczal troche piszczec, czy to mozliwe ze jest slabsze ladowanie i wlasnie to rozladowuje akumulator?
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
maro.marek 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 137
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2008, 21:15   

togre, jeżeli pasek piszczy to znaczy że się ślizga wiec może niedoładowywać aku
_________________
maro.marek
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load