|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czujnik temperatury |
Autor |
Wiadomość |
kijanek
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-11-2009, 12:29 Czujnik temperatury
|
|
|
Witam, mam problem z czujnikiem temperatury (cieczy chłodzącej?) w Tipo 1,4 benz. gaźnik, wskaźniki analogowe(zegarowe). Po odpaleniu silnika wszystko działa ok. w marę jazdy-rozgrzewania silnika wskazówka rośnie do poziomu mniej więcej 90 st.C (taka temp chyba powinna być) jednak po przekroczeniu w/w temperatury wskaźnik spada na początek skali i już się nie podnosi...poprawiałem styk czujnika z kablem ale nie dało to rezultatu:/ czy to raczej wina czujnika, wskaźnika czy przewodu? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2009, 22:09
|
|
|
kijanek, jak wskazówka przekroczy 90 stopni i opadnie to podnieś maskę,zdejmij przewód z czujnika i dotknij silnika.Wskazówka powinna pójść na maxa.Jeżeli tak będzie to czujnik jest walony. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kijanek
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 18:20
|
|
|
jeśli silnik jest zimny po zetknięciu złącza do masy silnika to wskazówka rzeczywiście wychyla się maksymalnie ale jak się silnik rozgrzeje to wskazówka niestety nie rusza nigdzie:/ wie ktoś może jak "wędruje" ten przewód (szary z zielonym paskiem) pod deską rozdzielczą? który bezpiecznik go obejmuje? może jakieś pomysły na naprawę:P?
zmierzyłem też oporność samego czujnika na zimnym 6K omów na ciepłym 100 omów. czy ktoś może zweryfikować czy taki powinien być zakres? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-11-2009, 19:54
|
|
|
kijanek, czyli jak masz rozgrzany silnik i dotkniesz wsuwką silnika to wskaźnik nie reaguje A czy jak dotkniesz klemy minusowej to też nic się nie dzieje |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kijanek
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-11-2009, 21:39
|
|
|
z tego co na razie dotarłem nie jest to wina czujnika , przewodu ani wskaźnika....na wskaźniku nie ma napięcia:/ czekam na schematy elektryczne to bede sprawdzał dalej:/ |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-11-2009, 02:02
|
|
|
Skoro zanika napięcie na wskaźniku to powinien paść jeszcze obrotomierz,zegarek i wskaźnik paliwa.Jeżeli reszta śmiga to winowajcą jest sam wskaźnik albo słabe połączenie samego wskaźnika ze ścieżkami na folii drukowanej.
Załączam schemat
66-wskaźniki
J-wskaźnik temperatury
J1-zegarek analogowy
J1*-zegarek cyfrowy
Z1-obrotomierz analogowy
K-wskaźnik paliwa
Q i P-kontrolki od układu hamulcowego
15-czujnik temperatury
50-skrzynka bezpieczików
62-stacyjka
60-punkty masy deski rozdzielczej (po stronie lewej) |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kijanek
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-11-2009, 14:01
|
|
|
wskaźnik paliwa też czasem wariuje ale myślałem raczej że to wina tego czujnika w baku... ale z tego co wynika ze schematu to jest to wszystko zasilane z jednego przewodu(nr 6 na kostce B). Ten przewód jest włączany przez tacyjkę czyli powinno być na nim zwykłe napięcie 12v? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-11-2009, 17:01
|
|
|
kijanek, inaczej być nie może.I przechodzi to przez bezpiecznik nr 15 na to wychodzi.
Teraz zostaje Ci tylko znaleźć gdzie zanika prąd. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kijanek
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-11-2009, 23:30
|
|
|
Problem rozwiązany;)Okazało się że wszystkie obwody czujniki złącza były sprawne. Problemem okazała się folia drukowana łącząca żarówki tablicy wskaźników... Wskaźnik temperatury jest zasilany z ostatniej wtyczki (pionowej) ze zlącza nr 6 (pierwszego od góry) Obwód przechodzi przez całą tablicę następnie lewą stroną w dół i zawija do góry, najpierw zasilając żarówki ze schematu. Dopiero za żarówką znajduje się złącze do wskaźnika. Żarówki wkręcane są w plastikowych gniazdach z szerszą obwódką. Pod tą obwódką obwód zasilający wskaźnik zwęża się mniej więcej do 2mm szerokości. I właśnie tam znalazłem pęknięcie...było ukryte właśnie pod tym plastikowym gniazdem. Zatem nie temperatura silnika miała wpływ na pracę wskaźnika tylko temperatura we wnętrzu samochodu. Po rozgrzaniu wnętrza/odparowaniu wilgoci obwód był przerwany i wskazówka spadała do zera. Trochę cyny, lutownica i problem zniknął.
Wielkie dzięki dla " ZielonyTBG" za pomoc. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|