Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
głupieje panel kontrolny
Autor Wiadomość
rewit 



Wiek: 53
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 70
Skąd: łóDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-05-2006, 05:59   głupieje panel kontrolny

czasem swiecą się kontrolki stop tak same z siebie a przy wlączonych swiatlach kontrolka ladowania :sciana: natomiast kontrolki przodu auta wcale, co zrobić z tym fantem deski nie moge wyjąć ponieważ w kostke polączeniową jest wcisnięty druk i boje się go przerwać
_________________
ZAWSZE MOżE BYć GORZEJ
  
 
 
gość od dedry 


Wiek: 51
Dołączył: 03 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-05-2006, 15:18   

Cześc, napisz cos więcej, jakie to kontrolki i czy na swiatłach włączonych czy bez nich sie tez palą, co do ako, pewnie siada juz regulator napięcia albo diody, norma w tych rocznikach, co do deski, jeżeli ten drut ktoś włożył, to zapewne idzie go stamtąd wyjąć, a moze i on robi jakieś zwarcie.
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2006, 15:48   

jak przy włączonych światłach pali się kontrolka ładowania to masz znaczny spadek napięcia w instalacji; efekt ten też powinieneś uzyskać gdy na raz włączysz np ogrzewanie tylnej szyby , dmuchawę na max i jeszcze coś prądożernego, a już w ogóle jak do tego długie włączysz, one piją z 6-8A jak nic...

ten spadek - albo uszkodzony (chyba norma po latach) regulator napięcia w alternatorze albo sam alternator (szczoteczki? albo coś jeszcze?), że nie wyrabia przy dużym obciążeniu odbiornikami, a możliwe też , że masz akumulator do D.
Taki akumulator może mieć sam w sobie wewnętrzne zwarcie, dziki czemu jest słabszy, szybciej się rozładowuje (choć nie zawsze to takie odczuwalne) ale co najważniejsze znacznie obciąża alternator, prowadząc w pechowym przypadku do jego uszkodzenia.
Taki akumulator to coś jak 'słabsze' (jak przez rezystor) zwarcie + z - na alternatorze można powiedzieć, bo taki efekt akumulator daje, mimo, iż na nim odpalasz i jeździsz;
taki akumulator jak masz pecha spokojnie może na stałe uszkodzić Ci w np 2 miesiące regulator napięcia w alternatorze; więc akku jako opcja też możliwy;
sprawdź akumulator (koledze trafił się kiedyś 'nowy', prosto z Carmana bodajże, nie polecam, na gwarancji, a zwarcie w nim si zrobiło po 3 tygodniach! strasznie lipny się trafił);
a najlepiej jak masz _pewny_ akumulator drugi od kogoś pożyczyć, założyć i zobaczyć; potem pozostaje kwestia alternatora (np reg napięcia);
przy tym wszystkim miernikiem możesz sprawdzić napięcie w instalacji, jak te światła czy więcej innych odbiorników, włączysz jaki masz spadek, powinno być mimo wszystko powyżej 12V, jak mocno zakręcisz silnikiem to nawet np 14,2V, normalnie bez dużych obciążeń ok 13V o ile pamiętam może być, trochę ponad 12V przy mocnym obciążeniu, a jak spadnie poniżej 11V to już niedobrze....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
rewit 



Wiek: 53
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 70
Skąd: łóDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-05-2006, 18:41   

ta kontrolka pali się tylko przy właczonych światłach wszystko inne mam powlączane i nic sie nie dzieje może jest to zle polączone tylko nie bardzo wiem jak sie do tego dobrać wlasne ze względu na wsunięty DRUK w kostke :sciana: i czasami się zaświecą kontrolki STOP :( albo trza się nauczyć z tym żyć albo do jakiego czarodzieja się udać :x
_________________
ZAWSZE MOżE BYć GORZEJ
  
 
 
gość od dedry 


Wiek: 51
Dołączył: 03 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-05-2006, 18:09   

Czy istnieje mozliwośc zrobienia fotki i zamieszczenie jej na forum, bo zapewne przy kontrolce stop dodatkowo powinno się coś zaświecić, jakaś inna kontrolka, dodatkowo poraz 2, nie wiem z jakiej przyczyny masz napisane DRUK, błąd w klawiaturze czy może tak ma być, co do kontrolki aka, czy jak wieczorkiem odpalasz swoją niunie bez świateł, czy tez widoczna jest lekko ta kontrolka, znajoma ma Tipo i u niej tak akurat jest, ona też w ciagu dnia tego nie widziała, a właczenie świateł powiększyło jej żarzenie, zapodaj fote z każdej z sytuacji, to wiele wyjasni.
     assistance
 
rewit 



Wiek: 53
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 70
Skąd: łóDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-05-2006, 19:18   

świecą sie tylko oba stopy i to ładowanie w czasie włączenia świateł i tylko wtedy! a wieczorkiem nic sie nie dzieje obejrzalem już to o kazdej porze dnia i nocy. nabieram przekonania ze to jest wsio żle podlączone i pojade z tym do magika :sciana:
_________________
ZAWSZE MOżE BYć GORZEJ
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-05-2006, 21:06   

być może ktoś coś Ci w desce w takim razie grzebał a być może masz kostki zaśniedziałe i prąd sobie płynie inną drogą łatwiej;
w starych 126p, tych dezelach z ręcznym ssaniem i zapłonem (dźwigienki) wspaniała instalacja :D też tak robiła; jakmiałeś kostki i/lub kabelki źle przewodzące , stare, jeszcze pomieszane to np kontrolka od świateł paliła się w miejsce innej, niektóre gasły jak coś włączyłeś a zapalały jak wyłączyłeś i w ogóle pomieszane+na odwrót...
może masz podobną magię; nim byś grzebał z przełączenim kabli w inne miejsca spróbuj sam poczyścić styki wszelkie, złącza, zapiąć solidniej... masy posprawdać, w tym pod maską pod/ w okolicach akku, skrzyni itp ... może to wszystko razem starczy i unikniesz rozgrzebywania kabli czy są na właściwych miejscach;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-05-2006, 00:40   

Witam !

Sugeruja slawna skrzynke bezpiecznikow i tam szukac...badz jak pisal unknow masy ,masy.....ale bardziej skrzynka wedlug mnie..
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
gość od dedry 


Wiek: 51
Dołączył: 03 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-05-2006, 08:35   

Jak "oba stop" to sprawdź żaróweczki tylne i ich mase, śniedzi pewnie tam dostatek.
     assistance
 
rewit 



Wiek: 53
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 70
Skąd: łóDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-05-2006, 10:54   

WIELKIE DZIENKI hopaki :partyman: :piwko: wiem teraz czego i gdzie szukać
_________________
ZAWSZE MOżE BYć GORZEJ
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load