Kontrolka poziomu oleju w elektronic check |
Autor |
Wiadomość |
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-11-2006, 22:48 Kontrolka poziomu oleju w elektronic check
|
|
|
Witam!
W mojej Temprze mam deskę digital, silnik 1,6 na monowtrysku i pełną elektrykę. Oto na czym polega problem:
Pomimo prawidłowego stanu oleju w silniku świeci mi się kontrolka oleju w elektronic check. Świeci się zaraz po odpaleniu silnika i nie gaśnie. Jednak po przejechaniu kilkuset metrów, zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu już się nie zapala. Nie pomaga ponowne odpalenie odrazu lub po chwili - musi dłużej popracować silnik lub przejechać te klikaset metrów. Po dłuższym czasie (około 1 miesiąc) zaóważyłem że ma to związek z temperaturą na zewnątrz. Mianowicie zanim były chłodne noce problem ten był naprawdę sporadyczny ale w momencie ochłodzenia zaczeło się to stawać notoryczne. Co gorsza dzisiaj (był przymrozek) problem taki wystąpił nawet po kilkunastu minutach postoju kiedy silnik nawet do końca nie wystygł.
Gorąca prośba! Wie ktoś jak się do tego ustosunkować? Czym to jest spowodowane? Co może nawalać?
Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi! |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-11-2006, 07:33
|
|
|
A kiedy zmieniałeś olej?
w bagnecie jest czujnik poziomu oleju i podobno zużycia, wyeksploatowania oleju i zapala się, zeby go wymienić... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-11-2006, 16:51
|
|
|
Wymieniałem wszystke płyny zaraz po kupieniu czyli jakoś 2 miesiące temu a zrobiłem jakieś 4 tysiące kilometrów.
Zaóważyłem że jest pęknięta ta końcówka bagnetu w którym jest czujnik ale tak było od początku i wcześniej nie było problemu.
Ewidentnie nasuwa mi się myśl że jednak ma to związek z ochłodzeniem. Ale dlaczego? Może to tylko zbieg okoliczności. Komukolwiek z użytkowników coś takiego się przytrafiło?? |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-11-2006, 20:05
|
|
|
maro napisał/a: | jest pęknięta ta końcówka bagnetu |
No to pewnie dlatego...
Jak juz to sie stanie uciazliwe to lepirj odłaczyć kostke od bagnetu, bo nowy bagnet kosztuje ok 100.... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-11-2006, 00:06
|
|
|
Wątpliwa sprawa żeby to było przez to pęknięcie bo problem byłby od początku a pojawił się dopiero teraz. Odkąd mam to auto to bagnet był pęknięty ale wszystko było ok. |
|
|
|
|
bombardier
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 33 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-11-2006, 21:36
|
|
|
Witam. Problem bagnetu jest faktycznie czujnik zużycia oleju, ale działa tylko (nie wiem dlaczego) na oryginalnym oleju Fiata SELENIA. Odłączenie kostki nic nie daje. Ja ten problem mam od 1,5 roku, a bagnet w serwisie kosztuje??? 250 zł. Natomiast ażeby kontrolka się nie świeciła włączam i wyłączam zapłon 2 razy przed startem silnika i kontrolka gaśnie. Tak to działa przynajmniej u mnie. :yawinkle: |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-11-2006, 21:47
|
|
|
Nie wiem jak to się ma do typu oleju ale ponowne włączenie i wyłączenia stacyjki (nawet wielokrotne) nie pomaga. Nigdy nie jeździłem na oleju SELENIA i wcześniej nie miałem problemu. A jeżeli chodzi o odłączenie to w rzeczy samej to nie pomoże ponieważ istotne czujniki mają za zadanie alarmować nawet podczas przerwania przewodu, tak więc lekarstwem jest zwykły mostek (zwarcie bigunów we wtyczce). Np czujnik poziomu płynu spryskiwaczy wystarczy odpiąć i po sprawie. Ale oczywiście nie o to tu chodzi żeby odłączać czy mostkować.
Widzę że każdemu to działa inaczej |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2006, 12:40
|
|
|
Styki w bagnecie są zamontowane na blaszce z bimetalu który pod wpływem temperatury odkształca się i obwód kontrolki się otwiera (powstaje przerwa) i zapala się kontrolka.Więc jeżeli jest właściwy poziom oleju to styki są chłodzone właśnie przez olej.Jeżeli mimo odpowiedniego poziomu oleju kontrolka nadal świeci,to uszkodzony jest styk. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2006, 12:55
|
|
|
To brzmi rozsądnie i faktycznie tak jest tyle tylko że poziom się zgadza a kontrolka nie pali się wiecznie (opisywałem wyżej dokładne zachowanie się wskaźnika). Tak więc skoro potrafi zgasnąć po ponownym rozruchu silnika (po przejechaniu jakiegoś odcinka) to znaczy ze czujniki i jego styki potrafią dobrze działać. Ale jak to rozgryźć, w czym jest sęk to narazie nie wiem.
Może temperatura oleju (niska) ma jakiś wpływ na przewodność elektryczną. Ponieważ w mojej długotrwałej obserwacji jednyną analogią jaką zaóważyłem to właśnie niska temperatura. Taka jak wczoraj czy przedwczoraj ale po nocy jak auto długo stoi. W dzień ten problem nie występuje nawet jak wrócę z pracy o 9 rano i odpale go popołudniu (w dzień zawsze cieplej).
Próbuję również szukać związków z wilgotnością powierza. Jak dotąd to tylko spekulacje ale zaczynam już robić jakieś pomiary i szukać związków. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2006, 13:01
|
|
|
To na początek odepnij bagnet i zewrzyj wtyczkę na krótko,to pozwoli wyeliminować usterkę bagnetu.A jaką masz deskę rozdzielczą |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2006, 13:06
|
|
|
Już sprawdzałem, przerwanie kabla (rozpięcie) nie pomaga. Gaśnie dopiero przy zmostkowaniu biegunów we wtyczce. Można by taki mostek zostawić ale przecież nie chodzi o to żeby to obchodzić tylko żeby działało.
Pełna elektryka z digitalem. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2006, 13:20
|
|
|
No to masz padnięty bagnet i to wszystko.Rozpięcie nie pomaga bo tak właśnie działa bagnet.W momencie małego stanu oleju,styki w bagnecie rozgrzewają się bo nie są chłodzone przez olej i bimetal się odkształca co powoduje przerwanie obwodu.U mnie bagnet działa mimo że styki są odkryte,bo kiedyś przez przypadek urwałem osłonkę.Jeżeli też masz styki odkryte to może spróbuj je lekko dogiąć i wyczyścić. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2006, 19:36
|
|
|
hmmm.... Ale gdyby był padnięty bagnet to by zawsze się kontrolka świeciła a skoro potrafi dobrze wskazywać to problem musi zależeć od czego innego i trzeba to wyeliminować. Możliwe że wymiana by pomogła (choć nie jestem do tego przekonany) ale nie będę się w to pchał. |
|
|
|
|
Norbi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 12 Skąd: Dębica
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-11-2006, 19:52
|
|
|
Witam wszystkich
Zaciekawił mnie ten problem bo jak pół roku temu kupiłem Temprę 2,0 to już mi się paliła właśnie lampka poziomu oleju ale sprzedawca stwierdził że jest niski stan. Po wymianie oleju i sprawdzeniu stanu dalej świeciła. Udało mi się zkołować taki czujnik i zamontowałem, po przekręceniu stacyjki świeci dalej próbowałem wszystkiego i jakie było moje żdziwienie jak wykręciłem i po włożeniu w płyn do mycia naczyń kontrolka zgasła!!! Zaczołem próbować i innych cieczach i w każdym gasła a w oleju SELENIA jak swieciła tak świeci Czy może mi to ktoś przełożyć na polski
Pozdrawiam Norbi |
_________________ Pozdrawiam Norbi |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-11-2006, 15:41
|
|
|
Witam przerabiałem temat elektronicznej miarki długo i szczęśliwie.Oryginalna mi padła, kupiłem druga na allegro też nie działała zbyt dobrze.Ogólnie myślę że jest to zbędny bajer,bo jaki problem zajrzeć od czsu do czasu pod maskę.Wreszcie w........em się i zastąpiłem plastikową końcówkę miarki metalowym cienkim prętem z naciętymi brzeszczotem punktami minimum i maksimum.Kable zwarłem szybkozłączką i jest ok. |
_________________ Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6 |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-03-2007, 19:20
|
|
|
U mnie równiez swieci sie ta kontrolka a bagnet mam normalny nie jakiś tam jak tu piszecie ze jest do czegoś podłączony. Wczesniej mi sie nie świeciła ta kontrolka tylko gdzies ostatnio mi swieci przez cały czas tzn czasami na chwile przestaje i znowu świci troche mnie to denerwuje. może mi ktoś powiedziec gdzie jest ten czujnik poziomu oleju ???? |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-03-2007, 00:03
|
|
|
Czujnik w bagnecie jest tylko w silnikach 1.6 i 1.4 i występuje jako opcja.Widzę że masz 1.8 więc u Ciebie powinien być w okolicach koła pasowego.
Niech się wypowie ktoś posiadający ten silnik. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-03-2007, 07:57 czujnik
|
|
|
no nic będe szukać pózniej. Zrobie fotki i wstawie je tu to może coś mi doradzicie czy to moze być to czy nie to. POZDRAWIAM |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
|