|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
mirsmi
witamy nowego
Dołączył: 27 Cze 2005 Posty: 6 Skąd: dolnysląsk
|
Wysłany: 27-06-2005, 19:59 obrotomierz
|
|
|
silnik 1.6 gaznik deska zwykła.
wszystko działa na desce ale obrotomierz stoi w miejscu.
prosze o pomoc
mirek |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-06-2005, 20:24
|
|
|
1. Odlaczenie sie wtyczki z tylu deski. Musisz wyjac cala deske i sprawdzic wtyczki. Mozliwe ze sie obluzowala wtyczka i cos nie laczy.
2. Przerwany kabel, to juz pozostaje Ci samodzielnie odnalezc gdzie doszlo do przerwania.
3. Spojrz na to http://www.tempra.org/ttt/schematy/6.JPG , pod nr 11 znajduje sie wyjscie na obrotomierz. Sprawdz wyjsice z modulu DigiPlex2 czy "daje prad" Mozesz na probe bezposrednio polaczyc to do obrotka, ale wczesniej musisz wyjac deske zeby go podlaczyc bezposrednio.
4. A wszystko inne Ci dziala? Wiem ze bezpiecznik jest uniwersalny od calej deski, jak sie on przepali to nie bedzie dzialal obrotek, temp. oraz wskaznik od paliwa. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
mirsmi
witamy nowego
Dołączył: 27 Cze 2005 Posty: 6 Skąd: dolnysląsk
|
Wysłany: 27-06-2005, 20:30
|
|
|
miszko napisał/a: | 1. Odlaczenie sie wtyczki z tylu deski. Musisz wyjac cala deske i sprawdzic wtyczki. Mozliwe ze sie obluzowala wtyczka i cos nie laczy.
2. Przerwany kabel, to juz pozostaje Ci samodzielnie odnalezc gdzie doszlo do przerwania.
3. Spojrz na to http://www.tempra.org/ttt/schematy/6.JPG , pod nr 11 znajduje sie wyjscie na obrotomierz. Sprawdz wyjsice z modulu DigiPlex2 czy "daje prad" Mozesz na probe bezposrednio polaczyc to do obrotka, ale wczesniej musisz wyjac deske zeby go podlaczyc bezposrednio.
4. A wszystko inne Ci dziala? Wiem ze bezpiecznik jest uniwersalny od calej deski, jak sie on przepali to nie bedzie dzialal obrotek, temp. oraz wskaznik od paliwa. |
dzieki za odpowiedz.
wszystko działa ok.temp.paliwo. wszystkie kontrolki ok.
dzisiaj miałem ją na dłoni -całą deske ponieważ nie swieciły mi lamki poswietlenia deski.
zajrze jutro jeszcze raz.
miłego wieczoru mirek
[ Dodano: 29-06-2005, 13:39 ]
mirsmi napisał/a: | silnik 1.6 gaznik deska zwykła.
wszystko działa na desce ale obrotomierz stoi w miejscu.
prosze o pomoc
mirek |
witam ponownie
obrotomierz juz działa .
przeczysciłem styki i ok
dzieki za pomoc
mirek |
|
|
|
|
gość od dedry
Wiek: 51 Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 20 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-10-2005, 19:12
|
|
|
Witam serdecznie włoskich maniaków, mam podobny problem, choć przeczyszczenie styków nic niedało, rozebrałem dzisiaj pół samochodu i ku mojemu zdziwieniu przewód który wychodzi z cewki ma inny kolor niż ten który dochodzi do obrotka ( tam juz nie ma napięcia ) co moge jescze zrobić, czy ten przewód idzie przez główną listwe czy bezpośrednio do obrotka |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-10-2005, 19:36
|
|
|
Wez sobie pcoiagnij osobyn przewod od cewki do obortka i bedizesz mial po problemie :-)
Moze ktos wczensiej kombinowal przy tym a w tym ukladize to sie napewno nie doszukasz co gdzie i jak :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
gość od dedry
Wiek: 51 Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 20 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-10-2005, 06:16
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc, dzisiaj idę się dalej bawić,a że jestem laikiem z elektryki więc się zapytałem |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-10-2005, 07:35
|
|
|
gość od dedry, pewnie masz tak zrobione, ze wpierw od cewki idzie do modułu i dopiero z moduły sygnal leci do obrotka. A mozna najprosciej pociagnac od samej cewki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
gość od dedry
Wiek: 51 Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 20 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-10-2005, 12:29
|
|
|
Tak jak Miszko piszesz, przewody mam puszczone przez moduł, tylko jak polecieć z przewodami prosto z cewki do obrotka, mase rozumiem że mam gdzieś sobie poszukać z tym nie będzie problemu, ale jak mam sprawdzic z któreko kabelka od cewki ( są aż cztery ) mam puścić sygnał ](*,) |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2005, 17:01
|
|
|
Sprawdze dizisja i ci napisze na 100& ale na 99% jest to pierwszy od przodu auta jak sie patrzy podam ci kolor napewno utrafisz :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
gość od dedry
Wiek: 51 Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 20 Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 18:06
|
|
|
Reset nic niepomógł, za namową innych podłączyłem dzisiaj sygnał prosto z cewki, ale chyba zrobiłem coś nietak, po podłączeniu zapaliła mi się kontrolka wtrysków, ale to raczej z mojej winy, bo przewody podłonczyłem do wtyczki gdzie dochodziły kabelki te oryginalne od kompa, jutro zobacze jak będzie szło jak tylko pójdzie prąd z cewki ](*,)
[ Dodano: Wto 11 Paź, 2005 16:23 ]
Witam ponownie , może to komuś kiedyś coś pomoze, obrotek zaczoł chodzic po sprawdzeniu sygnału na mierniku, czry mary, a kazali zrobic to tak " Chyba trzeba będzie to "rozebrać" na logikę, jak czarną skrzynkę. Proponuję zacząć od sprawdzenia samego zegara. Nie wiem, z którą wersją mamy do czynienia, więc zacznijmy od prostrzej. Taki zegar jest przykręcony do płytki z połączeniami trzema nakrętkami (klucz 4-5?). Są to doprowadzenia zasilania, masy i prądu sterującego. Masę łatwo znaleźć - omomierz jedną końcówkę do masy auta, drugą do jednej z 3 śrubek - masa=0 ohmów.
UWAGA!!! Pomiar wykonujemy przy wyłączonym zasilaniu, aby nie uszkodzić omomierza. Gdy znajdziemy masę, przełączamy miernik na pomiar napięć (zakres 20V) i, jedna końcówka woltomierza do masy auta, (można do tej śrubki, która "wyszła, że jest masą" w poprzednim pomiarze). Włączamy zapłon (MAR) i na jednej z pozostałych 2 śrubek powinno pojawić się 12V. Oznacza to, że ta trzecia jest sygnałowa - steruje zegarem. Gdy silnik pracuje - na tej sygnałowej nóżce pojawia się napięcie proprcjonalne do obrotów. Pomiar proponuję wykonać ustawiając miernik na pomiar napięć stałych, a gdy brak wskazań - przełączyć miernik na pomiar napięć przemiennych (miernik elektroniczny) 20V. Odpalenie motoru i pomiar. Jeżeli pojawi się sygnał sterujący, a zegar nie drgnie - to podejrzenie, że uszkodzony." |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-12-2005, 20:44 nie dziala czujnik paliwa,obrotomierz i rezerwa
|
|
|
jak w temacie nagle stracilo sie wszystko na raz padl obrotomierz i wskaznik paliwa no i rezerwa czy ktos wie co to moze byc?wtyczki w liczniku sprawne |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2005, 22:19
|
|
|
alan, sprawdz bezpieczniki w skrzynce. Wiem ze ktorys bezpiecznik odpowiadal walsnie za zasilanie deski. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-12-2005, 19:29
|
|
|
to bylo pierwsze co zrobilem.....okkazalo sie ze nie ma masy na zegarach ale zrobilem obejscie i juz dziala taki polsrodek ale na razie musi wystarczyc |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2006, 21:28
|
|
|
Witam!!
U mnie nie ma obrotka wiec kupilem sobie a teraz nie kumam pod ktore wejscie w cewce mam go podlaczyc. W cewce w tej kostce mam 4 rozwiazania. 3 sa zajete i jedno jest wolne (zaślepka pomarańczowa). Standardowo brakuje mi obrotka wiec musialem sobie cos takiego zakupic posiadam Tipo 1.4 S na gażniku. Czytalem tez gdzies chyba na forum ze podłacza sie pod brązowo-biały ale pisali tez zeby podlaczyc go pod te wolne miejsce.iI całkowicie juz zglupialem i nie wiem wreszcie pod ktore podlaczyc :-( Prosze o pomoc w podłączeniu go najlepiej by bylo aby jakas fotka byla z pokazanym miejscem gdzie mam podlaczyc. Pozdrawiam.
[ Dodano: 09-01-2006, 13:21 ]
Podłączyłem obrotek i w sumie jest ok. Ale jest jeden problem zaniża mi obroty ok 500 obr/min. Co może być przyczyną zaniżania obrotów?. Regulowałem już potencjometrem aby ustawic bieg jalowy. Jest to obrotek na 4 jak i na 6 cylindrow sprawdzalem poprawne podlaczenia i jest dobrze popodlaczane. Jak moze byc inna przyczyna??
Podłączone mam tak:
Czerwony - (+) Akumulatora
Czarny - (-) Akumulatora (masa)
Zielony - Cewka
Czy moze cos zle podlaczylem czy jak ?? Nie mam pojecia. Prosze o jakies wskazowki dlamnie kupilem go na allegro za 80 zl i troche mi szkoda aby ta kasa poleciala w bloto. Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 22:17
|
|
|
Mucha
W cewce zapłonowej jest gniazdko z czterema pinami.
Na obudowie cewki obok gniazdka jest z jednej strony znak (+) a drugiej strony znak (-).
Zasilanie z akumulatora poprzez załączoną stacyjkę doprowadzone jest do pierwszego pinu od strony znaku (+) a na drugim pinie od strony znaku (+) pojawi się również to zasilanie gdyż te piny są z sobą połączone wewnątrz. Z tego drugiego pinu pobierane jest do załączenia stycznika głównego.
Od strony znaku (-) również pierwsze dwa piny są z sobą połączone wewnątrz.
Pierwszy pin od strony znaku (-) traktujemy jako ujemne zasilanie obwodu pierwotnego cewki. Drugi pin od strony znaku (-) służy do pobierania sygnału do obrotomierza.
W związku z tym , że te piny są jednakowe pod względem elektrycznym to wykorzystanie ich może też być odwrotne przez producenta co może mylić przy odczytywaniu z schematu elektrycznego układu.
Ja w moim samochodzie mam tak właśnie, że na pierwszym pinie od strony znaku (-) mam podłączony obrotomierz, a na drugim zasilanie ujemne obwodu pierwotnego cewki.
Jeżeli przy podłączeniu do obrotomierza wykorzystałeś pierwszy lub drugi pin od strony znaku (-) to zrobiłeś to prawidłowo.
Jeżeli tak jest to przyczyna tkwi w ustawieniu obrotomierza na cztery cylindry przy założeniu, że masz jedną cewkę w układzie zapłonowym. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|