obrotomierz źle dziala |
Autor |
Wiadomość |
koksik
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Niegoszowice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2008, 19:12 obrotomierz źle dziala
|
|
|
Witam
Zakupilem ostatnio zegary z obrotomierzem i po podpieciu wszystkich wtyczek i dodatkowego kabelka do obrotka obrotomirz zaraz po przekreceniu kluczyka ale przed zapaleniem silnika pokazuje 1400 obr mimo ze silnik niepracuje jakby dostawal stale napiecie na obrotomierz moze ktos mi pomuc?? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2008, 21:20
|
|
|
koksik, a rozbierałeś zegary? ściągałeś wskazówkę od obrotomierza? Jeśli tak to musisz ją ponownie założyć gdy przekręcisz kluczyk na 500 obr/min. potem uruchom ślinik zagrzej go do 80-90 i zobacz ile pokazuje na obrotomierzu. Jeśli biedzie powyżej tysiąca a praca silnika na tyle nie wskazuje dalej ja przełóż w okolice 900. Jeśli nic nie gmyrałes przy zegarach, mogłeś się po prostu źle wpiąć z impulsem obrotomierza. Napisz jaki masz silnik i gdzie się podpiołeś. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2008, 15:58
|
|
|
pod warunkiem że ma dobre obroty jałowe... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
koksik
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Niegoszowice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2008, 16:21
|
|
|
rozbieralem zegary ale wskazowke zalozylem tam gdzie ma byc \. to niejest wina wskazowki tylko zlych wskazan obrotomierza podpiolem wszystkie wtyczki tam gdzie pasowaly a przewud z impulsami przykrencilem do srubki.pozatym jesli nawet przewud od impulsow bedzie odpiety a wszystkie wtyczki podpiete do licznika obrotomierz i tak wskazuje 1400 po przekreceniu kluczyka. gdy stacujka jest wylaczona obrotomierz wskazuje 500 obr taj jak mu ogranicznik kazuje.
Obroty jalowe ma ustawione dobrze!
A posiadam Fiata tipo 1,4 gaznik + gaz z 1989 roku |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2008, 17:01
|
|
|
koksik napisał/a: | gdy stacujka jest wylaczona obrotomierz wskazuje 500 obr |
to przecierz świadczy o źle ustawionej wskazówce!
koksik napisał/a: | wskazuje 1400 po przekreceniu kluczyka |
500 + 900(jałowe) = 1400!
zrób tak jak JAM_BELFEGOR pisał. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
koksik
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Niegoszowice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2008, 19:03
|
|
|
ok zle sie wyrazilem
przekrecenie kluczyka 1 raz powoduje zapalenie kontrolek a dopiero przekrecenie go dalej powoduje rozrych silnika.
czyli silnik niepracuje zaplon zalaczony a obrotomierz wskazuje 1400 obrotow |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2008, 23:02
|
|
|
koksik, a ile wskazuje ci obrotow na zapalonym silniku (bieg jalowy)? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
koksik
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Niegoszowice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-09-2008, 08:34
|
|
|
na biegu jalowym pokazuje mi 2100 |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2008, 09:56
|
|
|
Witam. Miałem podobnie kiedy robiłem przekładkę obrotka z ojca tempry do mojej. Przekładałem ponieważ u mnie obrotek niby pracował dobrze ale miał takie odchyły i wahania że wskazówka sobie czasem podskakiwała. Jak porównałem oba to w moim wskazówkę jak podniosłem do góry to spadała w dół(nie było tej płynności) w drugim po uniesieniu wskazówki powoli opadała. Do wymiany samego obrotka bo nie chciałem całej konsoli przekładać trzeba było zdjąć wskazówkę i tu pojawiły się problemy. Po przełożeniu do mojego utrafiłem tak że nie musiałem nic robić ale przy składaniu tego drugiego w ojca źle założyłem wskazówkę po przekręceniu kluczyka obrotek pokazywał ponad 1000 obr. Po zapaleniu ponad 2000 więc metodą prób i błędów ustawiłem tak że pokazuje prawidłowo.
Najpierw proponowałbym sprawdzić połączenia tak jak Koledzy piszą jak nie będzie to to wtedy można się zainteresować wskazówką.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-09-2008, 11:14
|
|
|
Nie wiem jak u was, ale u mnie przy 1.4 jest tylko jeden kabel na cewce, który zapodaje prąd na obrotka...wiem bo podłączałem po kolei do wszystkich. Poza tym u mnie obrotek dyga dopiero jak włączę zapłon, a nie jak przekręcę kluczyk, bez uruchamiania silnika....
Jak zdejmowałeś wskazówkę to najpierw zdjąłeś ogranicznik? Zapal silnik i na zimno powinien mieć ~ 1000, a po rozgrzaniu ~ 800-900 rpm. Zrób jak chłopaki mówią. Zapal go, zdejmij wskazówkę i ustaw na 1000. Potem nagrzej i zobaczy czy jest programowo mniej. Ja się tak bawiłem milion razy z moimi zegarami z racji częstych przeróbek i w końcu źle założyłem temperaturkę i zamiast 90 pokazywał mi 120 stopni. Zauważ, że przy takiej dużej wskazówce jak obrotek minimalne przesunięcie u nasady zaowocuje ogromnym na jej czubku. |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-09-2008, 11:57
|
|
|
koksik napisał/a: | silnik niepracuje zaplon zalaczony a obrotomierz wskazuje 1400 obrotow |
koksik napisał/a: | na biegu jalowym pokazuje mi 2100 | przestaw wskazowke |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-09-2008, 20:31
|
|
|
koksik, nie upieraj się przy swoim przerabiałem już ten temat paro krotnie zrób jak ci napisałem i będzie dobrze. Chyba że źle wpoiłeś impuls od obrotka, bo dalej nie napisałeś skąd go wziąłeś, konkretnie gdzie go wpoiłeś? w cewkę brązowo biły kabelek? tak?
** Dodano: 20-09-2008, 00:12 **
P.S: czytałeś ten temat? http://forum.tempra.org/t...ghlight=#124039 Wskazówka po ściągnięciu dopiero powinna być zakładana z powrotem gdy podepniesz zegary, czyli jest napięcie, lub gdy zdejmiesz kołeczek który jest na 500 obr. i ustawisz wskazówkę na zero potem ją naciągniesz palcem na 500 i oprzesz o kołeczek (który wsadzisz z powrotem), a i tak nie ma gwarancji że będzie dobrze pokazywać. Najlepiej jej nie ściągać. Można też tak zrobić... podjechać sobie do jakiegoś warsztatu niech założą ci czujnik obrotów na kable WN i będziesz miał aktualny odczyt obrotów silnika i tak założysz wskazówkę jak pokazuje ich użądzonko. Nie powinni cię skasować za to, myślę jakąś przysłowiową dychę bo tak naprawdę potrzebujesz tylko czujniczka obrót na chwile wypożyczyć. Może masz jakiś zaprzyjaźniony warsztat może ci za free pożyczą na chwilę. Ściągniesz sobie tylko obudowę żagarów i tak pojedziesz. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|