Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie ekonometru i kabelek obrotomierza?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-10-2007, 10:32   Podłączenie ekonometru i kabelek obrotomierza?

Jak go podłączyć? Kupiłem deskę z obrotkiem i ekonometrem. Czytałem na forum, coś na ten temat, ale dalej nie wiem co zrobić. Powinna iść do niego rurka z podciśnieniem tak? Ja mam podłączone w następujący sposób pod maską:

1.
Jest gumowa rurka idąca od silnika...


...do trójnika



Dalej od trójnika idzie jedna rurka do digiplexu...


...druga do serwa hamulcowego


Co mam zrobić, żeby podłączyć ekonometr? Jeszcze jeden trójnik i rurka do kabiny?


Pytanie 2. Co to za kostka na zdjęciu poniżej (zaznaczone strzałką)? Jest 4 pinowa, ale ma założoną zaślepkę. Jakaś diagnostyczna?





Pytanie 3. Gdzie z tyłu deski podłączyć ekonometr, a gdzie dać kable od obrotka?



BTW Co jest zamontowane na rurce do digi? to czarno-białe cylindryczne coś. Jakiś filterek?
_________________
     Moneta
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-10-2007, 12:28   

Hipo podpinal obrotka do analoga wiec mysle ze bedzie Ci mogl pomoc ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 13-10-2007, 12:48   

mrk69 napisał/a:
Dalej od trójnika idzie jedna rurka do digiplexu...


trójnik dajesz właśnie pod digiplexem

a co do podłączenia z deską to powinna być z tyłu właśnie taka rureszka na którą nakładasz wężyk
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-10-2007, 14:47   

opti napisał/a:
Hipo podpinal obrotka do analoga wiec mysle ze bedzie Ci mogl pomoc ;)




U mnie obrotek był na tej kostce pod elecronic check, drugi albo trzeci pin tylko nie pamietam od której strony. Nie wiem skąd benzyna łapie impuls ale generalnie weź kabel z impulscem i szukaj na czuja, nic nie spalisz a obrotek znajdziesz, tylko nie macaj po kostkach tylko na plecach obrotka masz takie szpilki z nakrętkami, na którejś z nich jest sygnał do obrotka. Od niej prześledź po scieżce w którym miejscu kostki jest i tam podepnij.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-10-2007, 14:58   

Odpowiem z przypadkową kolejnością.

Co do tej puszki pod DigiPlexem, to nie jest filtr, tylko tłumik. Tłumik "wahań" zmian podciśnienia, aby DigiPlex za bardzo nie świrował.

Nie demontuj go.

To podciśnienie idzie do serwa, gdyż serwo to "wspomaganie". Więc jest ok.
Drugi cienki kabelek igdzie do tłumika i dalej do DigiPlexa.

Więc daj przed tłumikiem dodatkowy trójnik i stąd pociągnij do ekonometra.


Co do obrotka, to wypnij kostkę z kablami z cewki i drugi kabel patrząc od przodu auta to sygnał do cewki kiedy dać iskrę. Z tego kabla weź impuls i pociągnij do obrotka. Jak dobrze pamiętam to jest drugi kabel. Jak by się nic nie działo to próbuj na innym kablu.

A ta kostka która wystaje i jest zaślepką zabezpiecznia to kostka od DigiPlexa, po podłączeniu interfejsu do tego mółbyś odczytać mapy i nastawy DigiPlexa, ale nic poza tym.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-10-2007, 15:34   

Dzięki wszystkim za pomoc :) Jeszcze mam tylko pytanie o to jak się przebić z komory silnika do kabiny? Osobiście mam wszystkie kable pociągnięte przez ten specjalny otwór po lewej stronie (patrząc od przodu auta), ale ciągnięcie tak długiej rurki do ekonometra raczej mija się z celem. Gdzie bliżej digiplexu mogę przejść z komory do kabiny? Koło linki prędkościomierza zmieszczę się?
_________________
     Moneta
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-10-2007, 16:54   

mrk69 napisał/a:
Dzięki wszystkim za pomoc :) Jeszcze mam tylko pytanie o to jak się przebić z komory silnika do kabiny? Osobiście mam wszystkie kable pociągnięte przez ten specjalny otwór po lewej stronie (patrząc od przodu auta), ale ciągnięcie tak długiej rurki do ekonometra raczej mija się z celem. Gdzie bliżej digiplexu mogę przejść z komory do kabiny? Koło linki prędkościomierza zmieszczę się?


nad pedałem hamulca powinna być taka zaślepka a pod nią przejście do komory silnika ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load