Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja wskaźnika paliwa
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2012, 07:31   Regulacja wskaźnika paliwa

Cześć. Ostatnio udało mi się zrobić wskaźnik paliwa (w końcu w swoim Tipo). Zrobić, w sensie że wogóle działa :D mam mały problem z jego regulacją lub możliwe że tak musi być. Przedstawię wam szczegóły:

Przy skręcaniu wskaźnika zacząłem się bawić tą śrubka regulacyjną od pływaka. Gdy ją na maxa wykręciłem, w ten sposób pływak znajdował się niżej wskaźnik nic nie pokazywał. Totalne zero. Dodam że wskazówka jest dobrze ustawiona na desce. Gdy było pusto ustawiłem ją na zero ręcznie. Po wlaniu 5 litrów paliwa do zbiornika wskazówka nadal na zero była. Więc wyjąłem wskaźnik i wkręciłem na maxa śrubkę od pływaka. Spowodowało to że wskazówka podniosła się tylko na pierwszą kreskę i podczas jazdy lubi się zmniejszyć nawet na zero przy zakrętach. Dodam jeszcze że na sucho wskaźnik działa idealnie.

Może tak musi być ? a może coś jeszcze warto zaobserwować ? proszę o sugestię.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-02-2012, 11:39   

A może warto dolać więcej paliwa i wtedy zobaczyć jak to się będzie zachowywało? Jak dla mnie 5 litrów na pusty zbiornik to chyba trochę malutko, więc i wskazania mogą być takie a nie inne. To, że wskazówka skacze w czasie jazdy to normalne, przecież paliwo nie stoi w miejscu tylko przelewa się w baku. Szczególnie jest to widoczne na zakrętach, jak zauważyłeś :)
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-02-2012, 12:36   

Dolej więcej paliwa, na 5 litrach nic nie zdziałasz. W moim przypadku rezerwa świeci nawet, gdy zatankuje 8-10 litrów. I jeśli dobrze pamiętam to minimum, które musisz powiedzmy przekroczyć, by wskaz pokazał cokolwiek. Wiele tematów już na forum było odnośnie problemów z poziomem paliwa :)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-02-2012, 12:55   

shwax napisał/a:
To, że wskazówka skacze w czasie jazdy to normalne

Dokładnie - u mnie jest tak samo jak jest mało paliwa.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2012, 14:10   

Ostatnio tez czyscilem czujnik paliwa bo draznila mnie wskazowka.Po zalozeniu na pustu zbiornik i wlaniu 8 litrow paliwa wskazowka dalej byla na 0 i swiecila rezerwa.Potem korygowalem ustawienie i ostatecznie po wlaniu 8 litrow rezerwa gasnie i zapala sie znowu po przejechaniu ok 10 km wiec wg mnie jest ok.Srube regulacyjna wkrecilem by zrownala sie z powierzchnia plastyku i jeszcze 3,5 obrotu i tak juz zostawiam to.Nie wolno rozginac stykow zbyt mocno bo tarcie wzrosnie i plywak bedzie mial ciezko sie uniesc.Nie wolno tez rozciagac czy skracac sprezyn bo wtedy z regulacji nici.Generalnie wg mnie plywak w tipo to dziwna i nieudana konstrukcja-lubi zawodzic,zacinac sie itp a w innych samochodach cale zycie spokoj z plywakiem i wskazania dokladniejsze.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 14:45   

shagger78, uwierz są gorsze rozwiązania :lalala: to jest w miarę ok, choć wiek robi swoje i ścieżki po 18-20 latach wycierają się i wskazówka dostaje świra jak kontakt z płytką jest słaby. W download'zie jest manual jak to obejść. W skrócie sprawdza się do tego by przestawić styki na nową nie wytartą ścieżkę, niemniej trzeba być delikatnym i robić to z bardzo dużym wyczuciem bo łatwo zepsuć lub pogorszyć.
P.S: mnie osobiście bardzo podoba się rozwiazanie ze starszych Opli (pierwszy raz widziałem to w astrze I) wskazówka po przekręceniu stacyjki idzie bardzo wolno do góry nawet kilkanaście sekund ale jest tak nie wrażliwa na zakręty i podskoki jak by w baku była melasa albo karmel a nie paliwo.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2012, 19:04   

JAM_BELFEGOR,zgadza sie...to samo mial golf 2-pod wskazowka jest drucik oporowy i on rozgrzewajac sie wydluza sie i przesuwa wskazowke i idzie to rzeczywiscie b.wolno(szczegolnie w zimie trwa to kilka km zanim wskazowka sie podniesie)Za to zadnych wychylen na dolkach czy zakretach.Im wiecej paliwa tym ow drucik bardziej sie rozgrzewa i wydluza a tym samym pokazuje wiecej paliwa.
Sa tez inne rozwiazania-nawet takie ze po wylaczeniu zaplonu wskazowka dalej pokazuje stan paliwa bez pradu(tzn wskazowke podnosi i opuszcza prad)Takie tez sa b.dokladne.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2012, 06:31   

maxi, Ok rozumiem że jednak paliwa jest za mało. Czyli mogę powiedzieć że wskaźnik działa u mnie idealnie po naprawie ponieważ skoro na 5 litrach pokazuję 1 kreskę to raczej będzie dokładny ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-02-2012, 11:50   

Lasgo07 napisał/a:
skoro na 5 litrach pokazuję 1 kreskę to raczej będzie dokładny ;)


Istnieje takie prawdopodobieństwo, ale tego nie wiesz na 100% wożąc w baku tylko opary. Dolej więcej paliwa a przekonasz się jak działa. Na potrzeby testu dolewaj np. po 5 litrów i zobacz kiedy kontrolka zgaśnie (a wskazówka się podniesie). Jak wlejesz 30litrów a wskazówka dalej będzie pokazywała 1 kreske to znaczy, że nie działa :lalala: A tak na poważnie, jak nie wlejesz więcej to się nie dowiesz czy jest ok. Chcesz to zrobić porządnie jak rozumiem, więc nie żałuj tych 30zł, przecież to paliwo zostanie w baku więc nic nie tracisz, ehh...
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2012, 21:53   

shwax, testowałem czujnik na sucho jak nie był w baku. Ruszałem pływakiem na różne sposoby i wskaźnik działał. Na próbę aby sprawdzić czy działa pływak włożyłem go do szklanki z wodą ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-02-2012, 15:16   

Ja ostatnio miałem pusty bak, zalałem za 30zł żeby mieć na zimowe odpalania i też nic nawet nie drgnęło. To chyba normalne. W końcu zbiornik nie ma 10 litrów pojemności żeby od razu nie wiadomo jak się podniosła :)
Ja mam jeszcze taki problem że jak podgłośnie muzyke to wskazówka skacze razem z basem :D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-02-2012, 18:01   

D@wIdS, 30 zł, to około 5-6L, więc z suchego nawet rezerwy nie zapełniłeś. Nie ma się co dziwić, że nawet nie drgęło.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-02-2012, 18:05   

Wiem, dlatego mówię że kolega Lasgo07, nie ma się czym obawiać :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load