|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Termometr |
Autor |
Wiadomość |
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-11-2006, 09:43 Termometr
|
|
|
Jako, że moje auto nie zostało fabrycznie wyposażone w termometr wskazujący temperaturę zewnętrzą postanowiłem zakupić taki gadżet. Niedługo zabiorę się za montaż ale mam małą wątpliwość: gdzie umieścić czujnik? Z tego, co wiem to zazwyczaj czujniki montowane są w jednym z lusterek zewnętrznych ale planuję również zainstalować podgrzewanie lusterek (maty grzewcze) co może mieć znaczny wpływ na wskazanie temperatury więc montaż czujnika w lusterku odpada. Zatem trzeba znaleźć inną lokalizację. Gdzie? Macie jakieś propozycje? Myślałem o okolicach bocznego kierunkowskazu, pod przednim błotnikiem. Dostęp jest nawet niezły ale czy to dobre miejsce? A może pod plastikową listwą osłaniającą mechanizm wycieraczek przednich? Co o tym sądzicie? Może jakieś inne propozycje? Zaznaczam, że czujnik zamontowany jest na przewodzie ok 1.5m. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
drosik
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 92 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 11:06
|
|
|
Radke,
ja bym proponował pod zderzakiem, gdyż okolice wycieraczek mogą być ogrzewane od silnika...
nadkole hmmm nie wiem... |
_________________ Bez problemów byłoby nudno |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-11-2006, 12:03
|
|
|
drosik napisał/a: | ...ja bym proponował pod zderzakiem... |
Nie sięgnie, przewód będzie zbyt krótki. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
drosik
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 92 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 12:26
|
|
|
zapytam, sie dzis mojego tatka gdzie sobie zamontował czujnik, bo ostatnio chyba zakładał do swojej "maryski"
** Dodano: 10-11-2006, 12:37 **
tak jak pisałem wczesniej, najlepszym miejscem byłby przedni zderzak, no ale Ciebie ogranicza długość przewodu... to chyba bedziesz musiał dać w okolice nadkola |
_________________ Bez problemów byłoby nudno |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 15:17
|
|
|
Ja mam czunik w nadkolu - spisuje się znakomicie |
_________________
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-11-2006, 16:11
|
|
|
RaV napisał/a: | Ja mam czunik w nadkolu - spisuje się znakomicie |
A w którym dokładnie miejscu? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 19:10
|
|
|
ja nie mam w nadkolu a z dołu zderzaka przedniego jakby, blisko nadkola; tak musisz umiejscowić by ani silnik go nie podgrzewał jakoś, ani pęd powietrza nie oziębiał, ani słońce nie przegrzewało; nierealne ale wypośrodkować; u mnie zderzak na rogu, jak pod kierunkowskazem, na samym dole miał akurat miejsce żeby czujnik wręcz rzucić nawet i na pasku , u jednego kolegi było dalej ale mu dosztukowałem kabel; to jest zazwyczaj zwykły termistor, rzadko dioda o zmiennej minimalnie przy okazji rezystancji (jak każda dioda wraz ze zmianą temp minimalnie zmienia rez); jak porządnie się zlutuje kabel z przedłużeniem, ładne, czyste luty, porządnym miedzianym kablm, znaczy linką/plecionką i porządnie zaizoluje to nie przekłamie temperatury, bo zmiana oporu kabla w stos do wartości z czujnika jest minimalna, jeśli sztukujesz o trochę, tak powiedzy góra metr to nie ma problemu; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-11-2006, 21:29
|
|
|
unknown napisał/a: | ja nie mam w nadkolu a z dołu zderzaka przedniego jakby, blisko nadkola; tak musisz umiejscowić by ani silnik go nie podgrzewał jakoś, ani pęd powietrza nie oziębiał, ani słońce nie przegrzewało; nierealne ale wypośrodkować; u mnie zderzak na rogu, jak pod kierunkowskazem, na samym dole miał akurat miejsce żeby czujnik wręcz rzucić nawet i na pasku , u jednego kolegi było dalej ale mu dosztukowałem kabel; to jest zazwyczaj zwykły termistor, rzadko dioda o zmiennej minimalnie przy okazji rezystancji (jak każda dioda wraz ze zmianą temp minimalnie zmienia rez); jak porządnie się zlutuje kabel z przedłużeniem, ładne, czyste luty, porządnym miedzianym kablm, znaczy linką/plecionką i porządnie zaizoluje to nie przekłamie temperatury, bo zmiana oporu kabla w stos do wartości z czujnika jest minimalna, jeśli sztukujesz o trochę, tak powiedzy góra metr to nie ma problemu; |
Wszystko OK ale z tym "dosztukowaniem" kabla to nie tak prosto. Jak zapewne wiesz - większość termometrów elektronicznych to mikrovoltomierze, mierzące napięcie w obwodzie z elementem o nieliniowej charakterystyce (w tym przypadku właśnie termistor). Nawet najdrobniejsza zmiana rezystancji (ale bez przesady) powoduje zmianę napięcia w obwodzie czyli inne wskazanie miernika. Skoro producent przewidział przewód 1.5m to niech tak zostanie. Problem w tym, gdzie umieścić ten wspomniany termistor aby wskazania były jak najdokładniejsze ... bez dodawania przewodu. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 21:53
|
|
|
ja miałem przewodu coś ponad 2 m czy nawet 3 m i do przedniego-lewego-rogu (okolicy, w zasadzie bliżej nadkola nawet) starczyło... pod autem woda i wieje, blisko silnika - on podgrzeje... albo lusterka albo chyba koło nadkola... bo na tył auta gdzieś to byś musiał np progami i jakoś wyjść na zewnątrz w 'jakieś' miejsce (?)
a co do termometrów - wiem, że to woltomierze, zazwyczaj termistor mają albo (ale to już te dokładniejsze) diodę półprzewodnikową która też zmienia minimalnie swą rezystancję wraz z temp; w tych made in china za 15 zeta wszędzie byle jkie termisotry pakują, ale nie ma tam jakichś mikro-woltomierzy są miliwoltomierze ale też nie aż tak czułe i ten zakres pracy jest taki, że jak niedużo dosztukujesz kabla i porządny (naprawdę porządny!!!!) lut zrobisz z bardzo, bardzo dobrą izolacją to będzie OK, a jakieś 'przekłamania'/skoki rzędu 0,2 'C dla przykładu to... też myślałem, że wpłynie to znacznie, jak mnie kumpel prosił o sztukowanie takiego termometru z tesco za 15 zeta, mówiłem muż, że może przekłamywać itp, ale ku mojemu zdizwieniu nawet nei przekłamywał ani nic, chodził bardzo dobrze, choć luty były wykonane naprawdę bardzo dokładnie, sztukwaliśmy porządnym miedzianym kablem (linką/plecionką) i porządnie zaizolowane rurkami termok. (warstwowo); w jego przypadku z przewodu 3m zrobiliśmy ponad 5m (przesada, ale chcial, nawet jak nie będzie to działać, a zadziłało), ale nikomu nie polecałbym aż o tyle wydłużać o czym pisałem; nie jest to waga elektronicza ani nic super dokładnego, żeby porządnie zrobiony kabel tak aż wpłynął, jeśli niewiele dosztukujemy, nie ma tu raczej odczytów rzędu 1-2mV na 0,1'C tylko więcej na działkę toteż z umiarem można... ale się powypisywałem |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 22:18
|
|
|
Radke napisał/a: | A w którym dokładnie miejscu? |
Wsadziłem go pod tą plastikową osłonę w nadkolu. Nic nie widać i nie jest za blisko silnika *] |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2006, 12:05
|
|
|
Też bym proponował nadkole np. okolice kierunkowskazu lub gdzieś tam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-01-2007, 09:56
|
|
|
Termometr zamontowany.
miszko napisał/a: | Też bym proponował nadkole np. okolice kierunkowskazu lub gdzieś tam. |
Czujnik zgodnie z sugestią Miszko a dokładnie w okolicach bocznego lewego kierunku, pod błotnikiem. Na razie działa OK ale muszę jeszcze sprawdzić dokładność pomiaru... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 00:19
|
|
|
ja mam jak pisałem wyżej, jednakże jak się w zimie nagrzeje silnik, to kilka stopni zawyża wg mnie,niedużo,ale zawsze, ale to wiadomo.Za to nie wiem jak się ma ciepło silnika vs pędzimnego powietrza w różnych temp od -20 do +20 na dworze ale nie będzie to nigdy pomiar 100% ok... jedynie zaraz po dłuuugim postoju np w nocy (bez słoneczka) jak uruchomisza potem nagrzejesz auto zaraz - masz pierszwe porównanie- jaki błąd,noipotem na ciepłym podczas jazdy... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|