Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie jest plus? a.k.a Ćoś kradnie prąd i to ostro!
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-03-2009, 00:26   Gdzie jest plus? a.k.a Ćoś kradnie prąd i to ostro!

Potrzebowałbym pomocy w kwestii tego gdzie po przekręceniu kluczyka jest plus. Taki fizyczny, a nie na schemacie, np. w jaki kabel się wpiąć i gdzie go znajdę.
Pod bezpośrednie zasilanie z aku mam podłączone radio, oświetlenie nad nogami (ale mam do tego wyłącznik), wzmacniacz (też mam osobny wyłącznik) i to chyba tyle z moich ingerencji.
Chcę ten cały bajzel podpiąć tak, żebym dopiero po przekręceniu kluczyka mógł włączać, ale totalnie nie mam pomysłu skąd wziąć aktywnego plusa po przekręceniu kluczyka, no bo chyba się nie podepnę pod kontrolkę ręcznego :sciana: Chodzi mi o to, że gdy przekręcę kluczyk, ale nie muszę zapalić to prąd płynie.

Myślałem, że to aku, ale nie, bo kupiłem nowy i to samo. Jak auto postoi 1 dzień to jeszcze z bólem, ale odpala - stał dziś 2 noce i musiałem pchnąć :sciana: Multimetr wpiąłem między klemę a aku, ale jakieś dziwactwa pokazywał. Ładowanie przy pełnym obciążeniu ~ 14 V

** Dodano: 19-03-2009, 00:41 **
Znalazłem swój stary temat tutaj, ale też nic konkretnego tam nie ma

http://forum.tempra.org/t...=przekr%EAceniu
_________________
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-03-2009, 00:48   

mrk69, bezposrednio pod mase i w sracyjke bodajrze zółty kabelek to pozycja przekrecona o raz ale nie pamietam bo tipka miałem troszke czasu temu
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-03-2009, 08:50   

To przelaczenie kabli nic nie zmieni jezeli sie bateria rozladowuje. Zmierz dokladnie pobór pradu i zobaczysz. Jakis powinien byc bo nawet sam zegarek cos tam pobiera. Ja u siebie jak zmierzyłem to mialem pobór okolo 6 mA (chyba jezeli dobrze pamietam)
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-03-2009, 09:05   

g_p, pewnie, że da, bo wystarczy, że coś jest podłączone (nie musi być włączone), a już prąd ciągnie. Doszedł mróz i padło. Mam akumulator 50 Ah, więc nie powinien się tak raz dwa rozładować. Odłączyłem na razie od klem wzmacniacz i kabel od halogenów -także mam czyste klemy i zobaczymy co się będzie działo. Kostkę przy radiu też odpiąłem.

Jeżeli mam nawet jakieś ukryte zwarcie to zanim je znajdę będę 100 razy ładował nowy aku? A tak niech sobie na razie zwiera, ale nie na wyłączonym silniku.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2009, 09:28   

mrk69, No ale piszesz ze masz na to wyłączniki czyli fizycznie odcinasz zasilanie więc pobór powinien być równy 0. Jedynie radio i zegarek coś tam zabierają, ale to jest nic. Ja też mam kilka rzeczy podłączonych tak że mogę je zapalić bez przekręcania stacyjki, między innymi el. szyby, centralny, oświetlenie komory silnika, wnętrza no i radio i jakoś nic mi się nie rozładowuje. mrk69, chyba nie tu przyczyna.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-03-2009, 09:32   

Wg schematu z pozycji kluczyka MAR odchodzi kabel niebieski.

** Dodano: 19-03-2009, 09:38 **
JAM_BELFEGOR, to ja już nie czaję. Alternator ładuje, akumulator nowy. Zobaczę co będzie jak postoi z odłączonym sprzętem. Radia nie obstawiam, bo zawsze było wszystko ok, ale coś robi zwarcie, bo nie możliwe, żeby tak szybko padał akumulator. Naładowałem go na full 2 tygodnie temu. Jeżdżę prawie codziennie do szkoły i z powrotem (około 15 km) i do tego stoję w korkach gdzie normalnie alternator pracuje. Jak się okaże, że po podłączeniu na czyste klemy będzie ok, to będę po trochu podłączał i wtedy dojdę. Dużo tego nie mam. W sumie nawet nie pamiętam kiedy to się zaczęło psuć, bo w ostatnie wakacje pojechałem do Łeby i stał nieodpalany 5 dni i problemu jakoś nie było, a teraz straszliwych mrozów też nie ma.

Wszystko co mogę mieć podpięte pod aku:
-central -odpada bo bym słyszał
-oświetlenie środka -wyłączone
-neony nad nogami -wyłączone, aczkolwiek nie jestem pewien (tylko, że to jest 8 x flux)
-radio - zawsze było ok
-wzmacniacz -sterowanie włączaniem przez radio + dodatkowy przełącznik
-oświetlenie bagażnika - sprawdzone, gaśnie
-oświetlenie pod maską -wyłączone i przed jego montażem było to samo
-otwieranie bagażnika - działa na guzik, który samoczynnie raczej się wcisnąć nie może
-ostatni kabel idzie do halogenów, ale one są sterowane z przekaźnika
-zegarek - :lol:
-rozrusznik - ??

P.S. Tak na przyszłość: wyłączniki lepiej wrzucać na kabel masy, czy plusa?
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-03-2009, 11:08   

mrk69, dlaczego wykluczasz akumulator? bo jest nowy? to żadne wytłumaczenie. może pomierz go najpierw, żeby móc go wykluczyć. w końcu buble się zdarzają.

mrk69 napisał/a:
-radio - zawsze było ok
sprawdź czy się nie grzeje gdy jest wyłączone.

i zmierz tak jak Ci radzą pobór prądu na wyłączonym zapłonie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-03-2009, 11:12   

ciechu, wykluczam, bo wymieniłem się z moim dziadkiem na akumulatory. Ja mu nowy on mi swój - byłem tydzień w domu. Po tygodniu stania jego samochód odpalił za pierwszym razem, a mój z jego działającym normalnie aku nie zakręcił nawet pełnego obrotu :red_kartka: dlatego go wykluczam. Podładowałem trochę aku i zaraz się przejdę na koniec górki osiedlowej dokąd dojechałem, a on nie zagadał i pomierzę pobór, póki co na czystych klemach, bez dodatków.

** Dodano: 19-03-2009, 12:01 **
Ok, byłem pomierzyć. Odłączyłem wszystko i na wyświetlaczu 0.01. Podłączam central, wzmacniacz, klapę, i co tam jeszcze mam poza radiem, wynik 0.01 w porywach do 0.02. Podłączam kostkę do radia wynik 0.17 :sciana: Odłączam wszystko i zostawiam tylko radio w stanie spoczynku, wynik 0.06. Pojadę do domu w weekend to dorobię nowe zasilanie do wszystkiego i wtedy obadam. Na kostce do radia mam podtrzymanie na jednym kablu splecione z zasilaniem. Central i otwieranie klapy mam na jednym zasilaniu + te neony. Wzmacniacz ciągnie własny prąd spod maski. Radio przełączę pod stacyjkę chyba..o ile znajdę ten kabel dobry. Dziwi mnie tylko skąd 0.01, wszystko razem 0.17, a samo radio 0.06... :roll:

Mam taką myśl, że może radio + wyłączony wzmacniacz jakoś się zwierają. Bo jakby nie było to ciągle są połączone przez chinch. Wzmacniacz bierze plusa z aku i przez chinche masuje się z radiem, które ma masę z aku? możliwe to? jeszcze nie sprawdzałem, ale to taki mój trop
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2009, 14:06   

to 0,01 to pewnie zegarek, no i jeśli masz komputerek to podtrzymanie danych.
mrk69 napisał/a:
P.S. Tak na przyszłość: wyłączniki lepiej wrzucać na kabel masy, czy plusa?
Plusa, choć masę tez można rozłączać, w przypadkach kiedy to konieczne. A co mierzyłeś, natężenie prądu? Ampery tak?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-03-2009, 17:12   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
A co mierzyłeś, natężenie prądu? Ampery tak?
Tak..zapomniałem podopisywać jednostek
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2009, 17:35   

mrk69, no to jak wyżej zegarek i komp to jest twoje 0,01A czyli nic przy takim poborze prądu akumulator 50Ah wyładuje się po 208 dniach w warunkach idealnych nie licząc jego strat własnych. Przy natężeniu około 1A załatwisz go w 2 dni. Tak wynika z kalkulacji 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-03-2009, 17:58   

Wiem, też to już liczyłem czyli mi jakoś koło 4 dni, przy tym poborze :red_kartka: i bez mrozu. Biorąc pod uwagę to, że przy krótkich przejazdach do końca go nie doładuję to ze 2 dni :sciana: Nie wiem co z tym zrobić, ale po założeniu nowej instalacji się okaże jak jest :)
_________________
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2009, 22:52   

mrk, podawałem nieraz na forum opis stacyjki, znajdziesz tam gdzie na jakiej pozycji wędruje plus
(w zal od położenia kluczyka plus jest dołączany do części lub całej instalacji elektrycznej)

a prądożerstwa szukaj wpierw metodą wyjmowania bezpieczników przy podłączonym amperomierzu między klemę + a + na akku, oczywiście na zgaszonym aucie, gdzie silnik nie pracujE;
by nie zjarać amperomierza na przekrcęconym kluczyku też możesz i mierzyć wyjmując bezpieczniki prąd z akku do klemy amperomierzem w szeregu ale nie włączaj świateł, nie zapalaj silnika, dmuchawy, ogrzewania szyby - rzeczy które dużym poborem amperomierz mogą Ci zjarać.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-03-2009, 13:49   

unknown, gdzie Ty byłeś jak ja o tym pisałem 5 postów wyżej? :lalala:
_________________
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-03-2009, 23:21   

(sorry, może przespałem :D ostatnio między uczelnią, pracą a innymi wciąż jestem zagoniony i dużo przesypiam :D )

to odnośnie postów wyżej - troszkę dużo to radio bierze, ale po to właśnie radia mają osobne zasilanie na tylko podtrzymanie pamięci a osobne na utrzymanie reszty elektroniki - tamto się daje przez stacyjkę; nie wszystkie, ale niektóre żrą dużo prądu bo tak mają, jeśli się nie wyłącza zasilania 'głownego' w nich zostawiając tylko podtrzymanie (oczywiście na czas gdy radio ma być zgaszone); puść go lepiej przez stacyjkę lub ew dorób sobie osobny włącznik, wtedy na noc rozwierasz nim , w razie czego bez kluczyka przekręconego włącznikiem możesz radio odpalić... wydaje się śmieszne, ale skuteczne, robiłem tak i jest to ok rozwiązanie... niektóre radyjka żrą jednak dość....
a wzmak jeśli masz osobny, to Cinchem, że się masy zewrą (mogą, ale to zależy jak masz wyjście w radiu - czy różnicowe i tamte 'masy' to nie jest normalna masa auta czy masz zwykłe wyjście.. nieważne... :D ) ale nawet jeśli to nie tamtędy prąd ucieka... normalnie, jeśli wzmacniacz nie jest uszkodzony/nic mu nie dolega, masz na stałe mieć podpięty do plusa i do masy a po to ma wzmacniacz wejście REM by go radio uruchamiało stanem wys który puszcza na to we REM, w momentach gdy radio jest włączone....
sam wzmak w spoczynku, z REMem odpiętym od plusa, ale podpięty do zasilania nie powinien dużo brać i załatwić akku (jeśli wzmak jest sprawny); bo zakladam, że wzmak masz z radia 'obudzany'...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load